Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 25 mei 2004, 19:51   #21
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Waar slaat dat op. haha. 4e landstaal. Hoho. Hallo krokket. Ik kom hier effe nie meer bij.

Zie je de Vlamingen al massaal immigreren naar Marokko en die mannekes daar achter een paar jaar Nederlands laten leren.
NO WAY ROGER (of Achmed in dit geval)
Ontwaakt is offline  
Oud 25 mei 2004, 20:07   #22
Johano
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Johano
Standaard

Ik ben een voorstander van Esperanto ja. dat is toch een mooi alternatief? Het klinkt trouwens ook nog heel mooi. Zolang het maar geen ido is, de verraders...

Ik denk niet dat het nog voor mij zal zijn, dat esperanto een wereldtaal wordt, maar we zijn goed op weg met een aantal sprekers dat evengroot is als het aantal mensen die hebreeuws spreken. esperanto is erkend als levende taal door een academie in hongarije en de paus heeft zijn paasboodschappen in vele talen gegeven, incl. Esperanto! (gxojan paskon)
Viva la esperanto!
Oud 28 mei 2004, 19:38   #23
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Ronduid belachelijk om arabische 4de landstaal te maken.

Engels zal uiteindelijk de wereldtaal worden. Niks mis mee ook niet. natuurlijk zal een land als frankrijk er dik tegen zijn, hun frans is immers de enige waardige wereld taal
lustige lezer is offline  
Oud 28 mei 2004, 20:58   #24
Johano
Vreemdeling

Standaard

Engels, wereldtaal??? Laat me niet lachen.
Het is steeds dat dit soort dingen een golvende beweging maakt. En de meeste westerse culturen hebben de neiging om te denken, omdat wij hier allemaal Engels spreken, dat dat overal zo is...

Voor zover ik weet is het Mandarijn Chinees de meest gesproken taal
Spaans de meest verspreide taal
Frans op tweede plaats
en dan pas Engels.
(dit gaat om natuurlijke talen)

De meest verspreide taal ter wereld is echter het Esperanto (maar dit wordt niet altijd meegerekend, is geen "natuurlijke" taal)
En het Esperanto is erkend als levende taal en heeft evenveel sprekers als het Hebreeuws, en het groeit nog steeds. Dus de theorie over het engels als wereldtaal klopt niet helemaal. Dat zal ooit afgaan, zoals het Frans afging als de taal van de rijken e.d.
Mocht je hier meer informatie over willen, raad ik je www.esperanto.be aan als website.
Daar kan je ook verschillende websites vinden met citaten van bekende mensen, waaronder de bekende 'engels-sprekende' J.R.R. Tolkien (www.elanor.be).

Vooraleer er zulke uitspraken worden gedaan, eerst een beetje gefundeerd tewerk gaan a.u.b

gxis kaj amike,

Johano
Oud 28 mei 2004, 21:09   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

de enige taal die ten allen tijde belangrijk is, is de taal waarmee je geld kunt verdienen. Op dit ogenblik is dat het engels. Binnen afzienbare tijd wordt het misschien het chinees, hangt af van het economische potentieel van china.

Esperanto zal steeds een "hobby"taal blijven, en zeker nooit als standaardtaal gebruikt worden bij economische onderhandelingen. Daar spreekt men gewoon de taal van de sterkte van het moment.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 21:40   #26
Johano
Vreemdeling

Standaard

Ja, misschien wel, maar u zegt momenteel het engels??
Waarom denkt u dat het Esperanto nooit als standaardtaal zal fungeren?
Denkt u dat de Fransen ooit dachten dat het Engels de economie taal zou worden?
Of de spanjaarden de Fransen??
Niemand weet wat de toekomst brengt, maar het zal inderdaad niet meer voor de eerstvolgende eeuw zijn vrees ik
Oud 28 mei 2004, 21:47   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Welke grote financiele concerns gebruiken Esperanto als standaard communicatietaal wereldwijd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 29 mei 2004, 10:07   #28
Johano
Vreemdeling

Standaard

Dat is nu net het probleem. Terwijl de Engelsen geld in hun taal kunnen steken, kan een Esperantist dat niet. Niettemin, blijft het aantal sprekers groeien. Maar het zal inderdaad wel lang duren vooraleer we het Engels overtreffen. Maar voor zover ik weet, bestaat het Esperanto al een hele tijd, en is het nog steeds niet dood. Het heeft tot nu toe Latino Sine Flexione, Novial, Ido en Volapük overtroffen, en het blijft bestaan. En je mag ook niet vergeten, dat er meer en meer mensen in het Esperanto worden opgevoedt, omdat beide ouders elkander via Esperanto leerden kennen, en ze spreken met elkaar Esperanto. Zo krijg je in België bv Nederlands-Esperanto sprekende kinderen, die meedoen aan activiteiten en misschien hun kinderen dan ook weer Esperanto leren, en zo blijft het zich uitbreiden.
Maar vooraleer het Esperanto verdwijnt, dat zal nog een tijd duren. Ik weet uit ervaring dat een heleboel mensen de neiging hebben om te denken dat het Esperanto stil ligt, niet meer actief is en aan het verdwijnen is, terwijl het net omgekeerd is. Vooraleer mensen uitspraken doen zoals: het Esperanto verdwijnt, moeten ze zich baseren op informatie en feiten, en niet zomaar iets zeggen (en daarmee wil ik niemand beschuldigen )

gxis kaj amike,

Johano
Oud 30 mei 2004, 13:29   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad zo dat vele van die negatieve vooroordelen steevast verdwijnen eens de critici zich wat in het Esperanto verdiepen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be