![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na het aanvaarden van de verontschuldigingen (natuurlijk met het terug in dienst nemen van minister Boergois, en natuurlijk met wat andere diskrete kompensasies ...): onmiddellijk aan de slag. De vraag is nog of Kriske Peeters eindelijk in het Vlaams parlement eens wil gaan zeggen over wat presies die beloftes waren destijds van de frankofonen. Want als daar geen man en paard genoemd gaan worden, dan vind ik dat ie ook niet verder kan funksioneren als minister-president.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 februari 2009 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen gij voorstelt is het reinste kiesbedrog. Zijt gij eigenlijk demokraat ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 16 februari 2009 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het te stemmen moet ge een meerderheid hebben. Is dat niet democratisch genoeg ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ipv het hele Vlaamse parlement.
dan weet de Vlaamse regering pas duidelijk wat het het beste doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Brusselaars hebben trouwens weinig keuze, ofwel aansluiten bij Vlaanderen, ofwel een onleefbare stadstaat worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Ja klopt allemaal... maar euh. Ik wil zeggen iedereen denkt dat het land scheiden in één dag kan. Op papier en met een stemming ja maar praktisch op het terrein zal dit nog een hele tijd kunnen duren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Was goed dat het waar was en hopen doe ik ook maar er in geloven is nog iets anders.
Hier respecteert men zelf de verkiezingsuitslagen niet en de grondwet wordt nageleefd voor zo ver het in sommige heren hun kraam past. Bananenrepubliek is een nog veel te mooie naam voor wat men België noemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vind het vooral verkeerd dat ge ervan uitgaat dat Brussel voor Vlaanderen zou kiezen. Dat lijkt allemaal wel rationeel in uw ogen, maar voor vele Brusselaars is dat helemaal niet evident. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb 40jaar in Brussel gewoond. Vergeet het maar dat Brussel voor Vlaanderen kiest.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel als onafhankelijke staat binnen grondgebied Vlaanderen? Mij ook goed. Dan mag Europa de kosten van Brussel ophoesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() De hoeveelste keer is het eigenlijk dat de "onderhandelingen" op niks uitdraaien? Hoeveel deadlines zijn er al niet gepasseerd? Wie gelooft die mensen nog?
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |