Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2009, 14:12   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Willem, als je zo iedereen moet negeren, babbel je op den duur tegen jezelf ? of hoe doe je dat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 14:19   #22
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Willem, als je zo iedereen moet negeren, babbel je op den duur tegen jezelf ? of hoe doe je dat
Geen zorg, Paul; dat lijstje is in al die jaren toch nog erg klein gebleven en er staan merendeels namen op van lieden die allang van het forum verbannen zijn.

Ik vind mijn manier sportiever dan om op een alarmknop te duwen zodat iemand strafpunten zou krijgen en vooral ook: rustgevend.

Blijf waardig.
Oud 20 februari 2009, 14:34   #23
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Rustig maar JurgenD; ik maak je wel voor mij onzichtbaar middels de negeerknop, zodat ik mij niet zal vergissen omdat ik te gemakkelijk namen vergeet. Totnooitmeerziens dus.
Prima. ik heb een hekel aan aanhangers aan mijn gat.

Of ze je nu eren, je in de grond stampen of
het voorwerp zijn van fysieke ongemakkelijkheden.

Er zullen zeker wel sites zijn, willem, op .nl
waar je verder je kortzichtigheid kunt botvieren.

En vind je die niet, dan vraag ik dat je wat ruimer perspectief te voeren.
En eerst de zaken of de mogelijkheden te overwegen,
desnoods te informeren, te onderzoeken,
voordat je ze bekritiseert of zelfs afschiet.

Want dat laatste, ben je voor één of andere reden, heel sterk toe geneigd.
Ik noem dat dwarsliggers-mentaliteit.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 20 februari 2009 om 14:35.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 15:21   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen zorg, Paul; dat lijstje is in al die jaren toch nog erg klein gebleven en er staan merendeels namen op van lieden die allang van het forum verbannen zijn.

Ik vind mijn manier sportiever dan om op een alarmknop te duwen zodat iemand strafpunten zou krijgen en vooral ook: rustgevend.

Blijf waardig.
wat vind je van mijn potteke thorium op mijn avatar ?
al eens wat bijgetimmerd over
http://www.thoriumpower.com/
Oud 20 februari 2009, 15:47   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Thorium is een gekende potentiele bron van energie, India bijvoorbeeld steekt een bult tijd en geld in de research rond deze grondstof.
Oud 20 februari 2009, 16:01   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
wat vind je van mijn potteke thorium op mijn avatar ?
al eens wat bijgetimmerd over
http://www.thoriumpower.com/
Geen idee dat dat thorium was, ik kan het etiket niet meer ontdekken met mijn oude ogen
Oud 20 februari 2009, 16:15   #27
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
De zoveelste denktank... ik wil hier graag enkele ideeën lanceren om bijvoorbeeld de prijzen voor electriciteit te doen dalen.

De energiemarkt reageert op vraag en aanbod, op dit ogenblik is de vraag heel hoog en stijgend. Bijgevolg stijgen de prijzen nog steeds.
De regeringen in ons land doen een bijzonder kleine moeite om zonne-energie en windenergie te stimuleren.
In Duitsland is men hier al veel verder in gegaan, men plaatst grote oppervlakten vol hoogrendement fotovoltaïsche zonnepanelen. Binnen vrij korte termijn zal men een groot deel van de electriciteit hiermee produceren.
Dit zal de kostprijs van electriciteit drastisch doen dalen in Duitsland want de zon levert gratis en onbeperkt propere energie.
Volgens mij moeten we eerst eens dringend beginnen met isoleren van onze woningen. Het energieverlies is daar enorm: zelfs in het warmere Frankrijk zijn de normen strenger.
Wat de elecriciteit betreft, geeft de regering teveel steun aan de zware vervuilers. De milieubewegingen en Groen! willen o.a. dat verbrandingsovens en de bijstook in oude kolencentrales geen groenstroomcertificaten meer krijgen. Voor mijn echte groene stroom van Ecopower betaal ik als kleine verbruiker trouwens nu al minder.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 16:49   #28
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
De zoveelste denktank... ik wil hier graag enkele ideeën lanceren om bijvoorbeeld de prijzen voor electriciteit te doen dalen.

De energiemarkt reageert op vraag en aanbod, op dit ogenblik is de vraag heel hoog en stijgend. Bijgevolg stijgen de prijzen nog steeds.
De regeringen in ons land doen een bijzonder kleine moeite om zonne-energie en windenergie te stimuleren.
In Duitsland is men hier al veel verder in gegaan, men plaatst grote oppervlakten vol hoogrendement fotovoltaïsche zonnepanelen. Binnen vrij korte termijn zal men een groot deel van de electriciteit hiermee produceren.
Dit zal de kostprijs van electriciteit drastisch doen dalen in Duitsland want de zon levert gratis en onbeperkt propere energie.

http://www.sunpowercorp.com/Products...com_en_DS.ashx

http://www.solarworld.de/Energyroof.83.0.html?&L=1

http://www.fvgenergy.com/photovoltai...vg_energy.html

http://www.qcells.de/en/solar_energy...ork/index.html

http://www.izen.be/electro.php?lng=nl

Passief wonen!
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:09   #29
JCVD_WHO
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zou al beginnen met de BTW te verlagen, maar dat wil GROEN dan weer niet.
dat is logisch omdat btw verlaging het energieprobleem verergert en niet verbetert
Oud 20 februari 2009, 23:26   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD_WHO Bekijk bericht
dat is logisch omdat btw verlaging het energieprobleem verergert en niet verbetert
Bane toch je verhoogt de btw op enerigie, en verlaagt ze op energieinvesteringen.

Dus 0% btw op isolatie bvb en 50% op gas.
Je verschuift de supply demand curve van gas, duurder gas dwingt de consument tot zuinigheid.

De oplossing tot zuinigheid wordt goedkoper. Dus de goedkopere oplossing wordt ook veel meer rendabel voor de consument.

Nu is het precies verkeerd, je betaalt 6% op gas, en 21% op isolatie in het brico bvb dus de consument kan nooit rendabel energieinvesteringen doen....

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 februari 2009 om 23:27.
Oud 21 februari 2009, 02:29   #31
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Trouwens ik geloof zelf sterk in het decentraliseren van windmolens, om op iedereen zijn dak een geruisloze, kleine te zetten en deze aan elkaar te koppelen via het electriciteitsnet zodat er stabiliteit van levering ontstaat, een grid.
Geloof is plezant maar laten we het toch even over de feiten hebben. Wind is geen constante supply dus als je alles uit windenergie wilt halen dan zou je de volledige aardbol vol windmolens moeten zetten en deze in 1 enkel grid moeten koppelen. Ik zie dat de eerste 50 jaren nog niet gebeuren.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 02:29   #32
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus als ik het goed begrijp wil jij de prijs van electriciteit doen dalen door het installeren van gigantische parken vol met PV-cellen terwijl zonne-energie nu net 1 van de duurste manieren is van energieproductie. Vreemde redenering denk ik dan.

Laatst gewijzigd door alpina : 21 februari 2009 om 02:48.
Oud 21 februari 2009, 05:23   #33
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben zelf een voorstander van zuiniger omgaan met energie.

Kortom, het met minder doen in het leven. Sucks voor de economie, maar ik denk dat het sowieso tijd is om het systeem eens te herdenken. Ongelimiteerde groei bestaat niet.
1. U vindt dus dat vadertje staat iemand moet verbieden om nog verder energie te verbruiken? En hoe gaat die dat organiseren? Wie gaat als eerste het licht mogen uitdoen (liefst natuurlijk de hoofdkwartieren van de oppositiepartijen?)? Dit ruikt wel heer erg naar een dictatuur/communisme/...

2. Ooit al gehoord van "limits to growth" (Club van Rome, 1972)? U bent in slecht gezelschap...
Oud 21 februari 2009, 05:40   #34
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Wat de elecriciteit betreft, geeft de regering teveel steun aan de zware vervuilers. De milieubewegingen en Groen! willen o.a. dat verbrandingsovens en de bijstook in oude kolencentrales geen groenstroomcertificaten meer krijgen.
Het is wel Groen! zelf die dat heeft mogelijk gemaakt (ingevoerd in 2000, dus met Agalev in de Vlaamse regering !), kwestie van de hypocrisie een beetje duidelijk te maken.

Ten andere: is het geen goede zaak dat verbrandingsovens energie leveren? Is het geen goede zaak om een bijstook te hebben in kolencentrales?

Citaat:
Voor mijn echte groene stroom van Ecopower betaal ik als kleine verbruiker trouwens nu al minder.
Zie het "gratis"-verhaal van Stevaert.

1.
Oud 21 februari 2009, 08:39   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Geloof is plezant maar laten we het toch even over de feiten hebben. Wind is geen constante supply dus als je alles uit windenergie wilt halen dan zou je de volledige aardbol vol windmolens moeten zetten en deze in 1 enkel grid moeten koppelen. Ik zie dat de eerste 50 jaren nog niet gebeuren.
In elk geval: als er een storm raast van Frankrijk naar Duitsland tot in Polen, en je hebt een ketting van windmolens gridconnected staan, dan hebben we hier over gans de kusstrook een paar dagen geen enkele centrale meer nodig

onlangs las ik een artikel in de TIjd over de Grid- koepel, en smartgrids, die stelt als het windmolenpark daar in Duitsland de volle laag gaan krijgen, dat we van Polen tot in Noord Frankrijk al onze centrales mogen platleggen
Oud 21 februari 2009, 09:21   #36
willem1940NLD

Standaard

Nee hoor, bij een echte storm worden molens stilgezet.
Oud 21 februari 2009, 10:00   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, bij een echte storm worden molens stilgezet.
ze worden geremd willem, en bij een zware storm worden ze stilgelegd door de wieken te draaien tot eenpunt dat ze geen wind meer vangen omdat ze zichzouden kapotdraaien;
Oud 21 februari 2009, 11:44   #38
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
ze worden geremd willem, en bij een zware storm worden ze stilgelegd door de wieken te draaien tot eenpunt dat ze geen wind meer vangen omdat ze zichzouden kapotdraaien;
Ja, bekende détails; stilzetten dus en de centrales harder laten draaien.

Desondanks gaan er per iedere 1-3 stormen toch ook wel enige van die molens tegen de vlakte.

Zowel technisch als uiterlijk vind ik die gestroomlijnde reuzenmolens prachtig (dat laatste is lang niet iedereen met mij eens) maar het compromis tussen opbrengst en sterkte/duurzaamheid blijft aan de gewaagde kant.

Maarja, kleinere molens brengen per stuk ontzettend veel minder op en zijn toch duur in bouw/aanschaf.
Oud 21 februari 2009, 14:20   #39
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In elk geval: als er een storm raast van Frankrijk naar Duitsland tot in Polen, en je hebt een ketting van windmolens gridconnected staan, dan hebben we hier over gans de kusstrook een paar dagen geen enkele centrale meer nodig

onlangs las ik een artikel in de TIjd over de Grid- koepel, en smartgrids, die stelt als het windmolenpark daar in Duitsland de volle laag gaan krijgen, dat we van Polen tot in Noord Frankrijk al onze centrales mogen platleggen
Laten we er even vanuit gaan dat die molens blijven draaien tijdens een storm, wat in feite niet zo is maar goed, en zodanig veel energie produceren dat alle andere centrales plat gelegd MOETEN worden is dat dan zo positief? De keerzijde is namelijk dat er bij zero-wind condities centrales bij moeten ingeschakeld worden of meer moeten gaan produceren. Dat is nu net het grote probleem van wind-energie, ze leveren geen constante noch regelbare energie. Je kan het draaien en keren zoals je wilt dat is geen voordeel maar een sterk nadeel.
Oud 24 februari 2009, 01:28   #40
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Al redelijk wat meningen te lezen hier... het is echter vooral met reusachtige oppervlakten aan PV zonnepanelen dat ze in Duitsland werken, niet zoveel met windmolens.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be