Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 18:05   #21
Unionist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dit moet naar "Koetjes en kalfjes". 8)
inderdaad
Unionist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 18:07   #22
Unionist
Burger

Standaard

Citaat:
Liever steun aan het Belgisch regime, dan te werken in Vlaams Belang!
Uiteraard. Waarom loopt het 'Vlaams belang' niet parallel met België? De "Vlaamse" stemmen in Halle-Vilvoorde worden OOK bij Brussel geteld.
Unionist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 19:44   #23
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Marie-José, vergeet nu eens het VB en laat ons nu maar aannemen dat men zich vergist heeft. Het gaat hier over de splitsing van B-H-V. Hoe kan dat best verwezelijkt worden?
Kan bv NVA CD&V in het kartel daar enige druk uitoefenen. Dat zou aan alle Vlamingen bewijzen dat het kartel wel degelijk nut heeft.
Wel luc, ik zal nu even het Blok vergeten en beginnen aan het posten van 2000 pamfletten voor de Nationale Manifestatie "Steun de Burgemeesters" op zondag 9 mei in Halle.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 21:54   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:
Marie-José, vergeet nu eens het VB en laat ons nu maar aannemen dat men zich vergist heeft. Het gaat hier over de splitsing van B-H-V. Hoe kan dat best verwezelijkt worden?
Kan bv NVA CD&V in het kartel daar enige druk uitoefenen. Dat zou aan alle Vlamingen bewijzen dat het kartel wel degelijk nut heeft.
Wel luc, ik zal nu even het Blok vergeten en beginnen aan het posten van 2000 pamfletten voor de Nationale Manifestatie "Steun de Burgemeesters" op zondag 9 mei in Halle.
Marie-José dat is prima. Ik doe gelijkaardig werk en ben op post op 9 mei.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 21:37   #25
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

luc broes,

In de topic "De Wael zegt:"Splitsen nu doorvoeren, is waanzin" ging het even over Lionel Vandenberghe of hij al of niet nog lid was van het IJzerbedevaartcomité.

Zonder twijfel is Lionel moeten aftreden want ik kreeg zo pas een mail binnen van het IJzerbedevaartcomité dat hij inderdaad volgens de statuten is moeten aftreden.

Jouw info was van een jaar terug, mijn info is van 17 april 2004

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het IJzerbedevaartcomité
De statuten zijn heel duidelijk;
Iedereen die een parlementair mandaat opneemt , is niet langer lid van het IJzerbedevaartcomité
Oud 17 april 2004, 22:13   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
luc broes,
In de topic "De Wael zegt:"Splitsen nu doorvoeren, is waanzin" ging het even over Lionel Vandenberghe of hij al of niet nog lid was van het IJzerbedevaartcomité.
Zonder twijfel is Lionel moeten aftreden want ik kreeg zo pas een mail binnen van het IJzerbedevaartcomité dat hij inderdaad volgens de statuten is moeten aftreden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het IJzerbedevaartcomité
De statuten zijn heel duidelijk;
Iedereen die een parlementair mandaat opneemt , is niet langer lid van het IJzerbedevaartcomité
Marie-José, mijn info is veel ouder dan een jaar. Wat je hier nu zegt is niet strijdig met mijn info die stelde dat voor de duur van het mandaat de persoon geen lid meer is. Lionel zou wel weer lid worden als hij geen mandataris meer is.
Ik vind dat alles niet erg belangrijk. Ik vind het wel zeer jammer om niet te zeggen onaanvaardbaar dat een oud-voorzitter in de politiek stapt en daar alles vergeet wat hij vroeger van anderen eiste, en daarvoor van het huidig comité geen blaam krijgt.
Maar laat dat alles maar rusten. Alle aandacht naar B-H-V.
Oud 17 april 2004, 22:42   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

er is één rpijs te betalen ! 0 euro !

vuist op tafel en als dat niet helpt ergens anders

De Wet moet toegepast worden en daar staat geen geld tegenover !

Iets waar je recht op hebt moet h-je niet betalen ! Dat is gratis !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 08:12   #28
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
luc broes,
Marie-José, mijn info is veel ouder dan een jaar. Wat je hier nu zegt is niet strijdig met mijn info die stelde dat voor de duur van het mandaat de persoon geen lid meer is. Lionel zou wel weer lid worden als hij geen mandataris meer is.
Ik vind dat alles niet erg belangrijk. Ik vind het wel zeer jammer om niet te zeggen onaanvaardbaar dat een oud-voorzitter in de politiek stapt en daar alles vergeet wat hij vroeger van anderen eiste, en daarvoor van het huidig comité geen blaam krijgt.
Luc broes,

Walter Baeten werkt zo niet, om naar personen of partijen te verwijzen. Dat vind ik juist de sterkte van de nieuwe voorzitter. Hij klaagt wel het beleid aan wanneer dit werkt tegen het Vlaams Belang.

Hij deed dit onmiddellijk na de stemming van de kieswethervorming in de kamer. Hij betreurde toen ook dat o.a. de kieswethervorming voor de Vlaamse en Europese verkiezingen zonder de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde was goedgekeurd. Trouwens IJzerwake zweeg rond die tijd als vermoord.

Onlangs nam Walter Baeten het beleid weer onder handen i.v.m. de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde.
Het IJzerbedevaartcomité stelt dat de splitsing niet meer of niet minder is dan het uitvoeren van de grondwet. Daarom is de verwijzing van dit dossier naar het Forum een strategische blunder van formaat.
Oud 18 april 2004, 08:33   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Luc broes,
Walter Baeten werkt zo niet, om naar personen of partijen te verwijzen. Dat vind ik juist de sterkte van de nieuwe voorzitter. Hij klaagt wel het beleid aan wanneer dit werkt tegen het Vlaams Belang.
Als ik me niet vergis, en ik hoop dat ik mij vergis, heeft WB aan FVH laten weten dat VB-ers op de bedevaart niet welkom waren.
Maar........ laat ons dat allemaal vergeten en op naar B-H-V.
Oud 18 april 2004, 10:07   #30
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

luc broes,

Jij vergeet maar al te graag die voorgeschiedenis van heel dit gebeuren op de bedevaartsweide.

En vertel jij mij nu eens waarom er geen reactie kwam van IJzerwake aangaande de kieswethervorming voor de Vlaamse en Europese verkiezingen waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in ongewijzigde vorm behouden bleef.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 10:18   #31
luc broes

Standaard

Clemens, ik ga al 50 jaar naar de weide, ik vergeet niets. Maar zoals gezegd:
[size=6]Maar........ laat ons dat allemaal vergeten en op naar B-H-V.[/size]
Oud 18 april 2004, 10:32   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Clemens, ik ga al 50 jaar naar de weide, ik vergeet niets. Maar zoals gezegd:
[size=6]Maar........ laat ons dat allemaal vergeten en op naar B-H-V.[/size]
Ik heb liever dat ge ruzie maakt.

@Clemens,

pas op hoor. Die Vlaamse Blokkers menen dat niet. Hun stemgedrag in het dossier B-H-V zegt genoeg. Dat moet ik jou toch niet meer duidelijk maken.

@Luc,

Héél moedig om de hand te reiken aan een N-VA'er die meer op jullie kop kakt dan op die van de Belgicisten. Maar of je iets anders dan een vuist met boksbeugel kan terug verwachten, durf ik niet voorspellen.....
Trouwens het heeft geen zin om met nieuwe CD&V'ers een zaak te bepleiten waar hun kopmannen (Dehaene) a priori niet voor te vinden zijn.
Oud 18 april 2004, 10:37   #33
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Luc broes,
Als ik me niet vergis, en ik hoop dat ik mij vergis, heeft WB aan FVH laten weten dat VB-ers op de bedevaart niet welkom waren.
Maar........ laat ons dat allemaal vergeten en op naar B-H-V.
Zulke uitspraken herinner ik mij ZEKER niet. Dat het IJzerbedevaatcomité mensen weert die komen provoceren, is anders best te begrijpen. Ik ben nog niet vergeten wat Wim Verreycken daar heeft uitgespookt, een man die er zelfs niet voor terugdeinsde daar een Vlaamse jeugdbeweging voor te misbruiken!

En sedert wanneer zijn VB-ers niet welkom op de bedevaartsweide??? Ze zijn echter niet welkom als ordeverstoorders. Dat het Blok dit bij herhaling deed, heb ik meermaals tijdens de IJzerbedevaart kunnen vaststellen.

Trouwens waarom heeft IJzerwake niets van zich laten horen onmiddellijk na de stemming in de kamer bij de kieswethervorming van de Vlaamse en Europese verkiezingen zonder de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde.
Oud 18 april 2004, 10:41   #34
luc broes

Standaard

Superstaaf, Marie-José, Clemens, ik trap er niet in: Allen naar B-H-V
Oud 18 april 2004, 10:44   #35
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

De prijs die Vlaanderen 40 jaar heeft betaald.

De tolerantie van de Vlamingen tov anderstaligen, met de taalfaciliteiten.

De gewillige culturele integratie van Vlamingen in Wallonië.

Etc ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 10:48   #36
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

luc broes

Superstaaf naar de betoging voor de splitsing BHV ????????

Straks om 12 uur debat in de 7de dag over de actie van de burgemeesters.
Oud 18 april 2004, 10:51   #37
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
luc broes

Inderdaad. Binnen 10 minuten een debat tussen Patrick Dewael en Leo Peeters.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 11:11   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
luc broes

Inderdaad. Binnen 10 minuten een debat tussen Patrick Dewael en Leo Peeters.
Peeters had duidelijk de steun van het publiek. Dat lijkt mij zeker geen slechte zaak. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 11:14   #39
luc broes

Standaard

NU NOG DE STEUN KRIJGEN VAN DE "DEMOCRATISCHE" VLAAMSE PARTIJEN
Alle Franstalige partijen zeggen unaniem NON. En dan gaan de 'democratische' partijen onderhandelen.
De resultaten van zulke onderhandelingen kennen we.
Er is maar één oplossing: Geen regeringsakkoord zonder de splitsing (en geen transfers en...)
Oud 18 april 2004, 12:42   #40
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Al de partijen die bij de kieswethervorming hebben nagelaten tegen de kiesdrempel te stemmen noem ik geen democratische partijen.

En of dit nu gebeurd is door een ja-stem of een onthouding, in beide gevallen gaven zij zo steun aan het invoeren van de kiesdrempel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be