Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2009, 11:37   #21
Fabke
Partijlid

Standaard

ze verdienen ook nog redelijk veel om soldaatje te spelen.
stond gisteren in het nieuwsblad..een soldaat verdient 1500 euro net/maand.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:15   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
ze verdienen ook nog redelijk veel om soldaatje te spelen.
stond gisteren in het nieuwsblad..een soldaat verdient 1500 euro net/maand.
Over geen onderwerp word er zoveel gelogen als over lonen.
Dit is er een voorbeeld van.

Positief: eindelijk zullen de gevechtseenheden op volle 'capaciteit' kunnen draaien met jongeren. De ouderen kunnen eindelijk de MAG van hunne bult gooien.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:20   #23
Experiment
Banneling

Standaard

Wat ik alvast onthoud uit mijn carrière aan de Militaire School: Et pour les Flamins, po la même chose! Alle kalvers die nu tekenen kunnen dan meteen als kanonnenvlees dienen voor hun "economisch war cabinetje". 't Stinkt.
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:24   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Wat ik alvast onthoud uit mijn carrière aan de Militaire School: Et pour les Flamins, po la même chose! Alle kalvers die nu tekenen kunnen dan meteen als kanonnenvlees dienen voor hun "economisch war cabinetje". 't Stinkt.
Als u ooit "Et pour les flamins, po (wat dat ook moge betekene) la même chose!"
hebt gehoord moet u wel heel oud zijn...

Als 't stinkt moet je de verpleegster bellen.
Oud 24 februari 2009, 12:29   #25
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
weerbare burgers
gewapende burgers

een goed georganiseerde gevechtseenheid rolt daar over heen alsof het niks is.
In Irak en Afghanistan hebben goed georganiseerde gevechtseenheden dan ook zonder probleem gewapende burgers platgewalst... Ah nee, dat ging net iets anders.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 12:36   #26
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als u ooit "Et pour les flamins, po (wat dat ook moge betekene) la même chose!"
hebt gehoord moet u wel heel oud zijn...

Als 't stinkt moet je de verpleegster bellen.
Neen, begin jaren negentig binnengegaan, 2003 buitengekomen. Wij kregen elke dag (kast)inspectie, de Walen 1 maal om de twee weken. En dat was dan alleen al in de kadettenschool (VDKMS, het voorbereidende jaar). Ik heb mensen zichzelf voor de kop weten schieten van al de kloterijen. Ik heb mensen weten sterven bij dopen in de militaire school. Jackie, 't is ni omda ge infanterist bij de cyclistjes geweest zijt, dat ge daarom ook lucht krijgt van wat er boven uw koppeke allemaal gebeurt e schatje.
Oud 24 februari 2009, 12:43   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, begin jaren negentig binnengegaan, 2003 buitengekomen. Wij kregen elke dag (kast)inspectie, de Walen 1 maal om de twee weken. En dat was dan alleen al in de kadettenschool (VDKMS, het voorbereidende jaar). Ik heb mensen zichzelf voor de kop weten schieten van al de kloterijen. Ik heb mensen weten sterven bij dopen in de militaire school. Jackie, 't is ni omda ge infanterist bij de cyclistjes geweest zijt, dat ge daarom ook lucht krijgt van wat er boven uw koppeke allemaal gebeurt e schatje.
Niet geslaagd (geen cyclisten kunnen onderscheiden van anderen?), wat gefrustreerd, natrappen,...

Die mensen die 'gesneuveld' zijn door zelfmoord en dopen dat zal wel 'classified' zijn zeker dat je geen bronnen hebt?

Het blijft stinken daar bij u.
Oud 24 februari 2009, 12:53   #28
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet geslaagd (geen cyclisten kunnen onderscheiden van anderen?), wat gefrustreerd, natrappen,...

Die mensen die 'gesneuveld' zijn door zelfmoord en dopen dat zal wel 'classified' zijn zeker dat je geen bronnen hebt?

Het blijft stinken daar bij u.
Ik hoef u niks te bewijzen, ik was er zelf bij verdomme. De dag dat gij het diploma Sociale en Militaire Wetenschappen kunt voorleggen, moogt ge mij altijd reprimeren over defensie. Nu niet.
Oud 24 februari 2009, 12:57   #29
Experiment
Banneling

Standaard

En uiteraard weet ik dat uw logootje van de jagerkes te paard is, maar voor mij zijt ge een simpel fantassinke ze jongen, ni aan te doen.
Oud 24 februari 2009, 12:59   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef u niks te bewijzen, ik was er zelf bij verdomme. De dag dat gij het diploma Sociale en Militaire Wetenschappen kunt voorleggen, moogt ge mij altijd reprimeren over defensie. Nu niet.
De negatiefste verhalen over defensie komen steeds uit de hoek van de 'has-beens' de 'net-nieten' en andere plakpotten.
Oud 24 februari 2009, 12:59   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En uiteraard weet ik dat uw logootje van de jagerkes te paard is, maar voor mij zijt ge een simpel fantassinke ze jongen, ni aan te doen.
De tijd dat u hiervoor nodig had...
Oud 24 februari 2009, 13:26   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het leger is weer populair

--------------------------------------------------------------------------------

Talloze jongeren zijn kandidaat
voor een tof jobbeke aan de Staat.
De plaatsen zijn beperkt
dus volgt straks veel werk
voor Crembo's dienstensecretariaat.
Dat is eens wat anders dan een jaar gratis legerdienst hé!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 13:34   #33
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
De tijd dat u hiervoor nodig had...
Sorry dat er nog een leven bestaat buiten het onderscheiden van posthoorntjes op de vettige beretten van ouwe bokskes e sjoe. Gij gaat op mijn lijstje.

Als u leven en de mensen om u heen u dierbaar zijn, gaat ge niet bij defensie. De Crem, zelf een dienstverzuimer, zal u met plezier inlijven!
Oud 24 februari 2009, 13:43   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry dat er nog een leven bestaat buiten het onderscheiden van posthoorntjes op de vettige beretten van ouwe bokskes e sjoe. Gij gaat op mijn lijstje.

Als u leven en de mensen om u heen u dierbaar zijn, gaat ge niet bij defensie. De Crem, zelf een dienstverzuimer, zal u met plezier inlijven!

Het lijstje van mensen die in een echte kazerne zitten, echte beretten dragen en herkennen, wel hun ster gehaald hebben?

Daarom die België-haat?
Oud 24 februari 2009, 13:50   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Geen slechte evolutie. Beter dat ze bij het leger gaan, dan dat ze en masse gaan doppen. In Afghanistan (en Irak) kunnen ze nog wel eenheden gebruiken.

Laatst gewijzigd door Savatage : 24 februari 2009 om 13:51.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 13:52   #36
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijstje van mensen die in een echte kazerne zitten, echte beretten dragen en herkennen, wel hun ster gehaald hebben?

Daarom die België-haat?
Ik ben als de grootste Belgicist binnengegaan, om er zwaar ontgoocheld mijn trousse aan de haak te hangen. Maar ik neem uw onbeschoftheid niet, vooral niet omwille van de jongens, oerdegelijke, slimme gasten met een toekomst, die daar kapot zijn gemaakt.

Ge weet het maar al te goed hoe de vork in de steel zit, maar gij zijt bij de "coiffeur" van Fabiola geweest hé gij... De Crem stuurt ze gegarandeerd de brousse in om zonder vingerkes terug te komen van bij de lieve zwartjes. Ge zijt een immoreel ventje, en ge weet het maar al te goed.
Oud 24 februari 2009, 13:57   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben als de grootste Belgicist binnengegaan, om er zwaar ontgoocheld mijn trousse aan de haak te hangen. Maar ik neem uw onbeschoftheid niet, vooral niet omwille van de jongens, oerdegelijke, slimme gasten met een toekomst, die daar kapot zijn gemaakt.

Ge weet het maar al te goed hoe de vork in de steel zit, maar gij zijt bij de "coiffeur" van Fabiola geweest hé gij... De Crem stuurt ze gegarandeerd de brousse in om zonder vingerkes terug te komen van bij de lieve zwartjes. Ge zijt een immoreel ventje, en ge weet het maar al te goed.
Zoals ik al zei: de 'net-nieten'
En dan maar natrappen.

Wat een in opleiding gebuisde leerling over de brousse te vertellen heeft klinkt niet geloofwaardig.
Oud 24 februari 2009, 14:09   #38
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: de 'net-nieten'
En dan maar natrappen.

Wat een in opleiding gebuisde leerling over de brousse te vertellen heeft klinkt niet geloofwaardig.
Kzal u nog een verhaaltje geven voor het slapengaan (moete gij ni werke zoet?) : in mijn peloton zat er een joodje, en om die jongen thuis te laten voelen weet je wat ze daar luidkeels voor zongen onder de douches? Die Fahne hoch, alstublieft. Die gast heeft zijn VDKMS niet afgemaakt, een t shirtje van de KMS aangetrokken en zich voor de kop geschoten. Natuurlijk weet gij daar niks van, omda ge niks zijt ook.
Oud 24 februari 2009, 14:16   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kzal u nog een verhaaltje geven voor het slapengaan (moete gij ni werke zoet?) : in mijn peloton zat er een joodje, en om die jongen thuis te laten voelen weet je wat ze daar luidkeels voor zongen onder de douches? Die Fahne hoch, alstublieft. Die gast heeft zijn VDKMS niet afgemaakt, een t shirtje van de KMS aangetrokken en zich voor de kop geschoten. Natuurlijk weet gij daar niks van, omda ge niks zijt ook.
Gebruik geen zelfdodingsverhalen om uw eigen frustraties te verdoezelen.
Dat is niet netjes.

En neen, ik weet niet welke liedjes er tegenwoordig in KMS douches worden gezongen. Ik zal het eens aan de s2 vragen of hij dat weet.
Oud 24 februari 2009, 14:21   #40
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebruik geen zelfdodingsverhalen om uw eigen frustraties te verdoezelen.
Dat is niet netjes.

En neen, ik weet niet welke liedjes er tegenwoordig in KMS douches worden gezongen. Ik zal het eens aan de s2 vragen of hij dat weet.
Wilt ge er nog een paar over "werkongevallekes"? Of bestiale doopkes? Den Bockie hebben ze zat gevoerd en hem op een vensterbank van drie hoog tussen twee matrassen naar beneden gesmeten. Nek gebroken, verlamd en ging net voor z'n parawings. Bouboule hebben ze opgesloten in een ijzeren kast en in het zwembad van de KMS geduwd en natuurlijk ni meer bovengekregen. Ooit al eens gezien, Jackie, nen opgeblazen mens met uitpuilende ogen, verzopen in chloorwater? Ni fraai.
Onlangs(2-3 jaar) hebben ze nog staan springen in den tram in Brussel dat ie ervan ontspoord is. Er zaten nog oudjes en andere mensen op die tram. Proper mannen voor de rest jong da leger, en dingen da ge daar bijleert!! Zuipen vooral!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be