![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het doel van die wet was NIET om de transfers te verminderen, of de democratie te redden. Alle andere partijen hadden maar één doel: ervoor zorgen dat NVA overleeft en stemmen afneemt van het VB. Veel overtuigingskracht is daar niet voor nodig. Vele jaren geleden hielp de CVP het Vlaams Blok aan handtekeningen voor de verkiezingen opdat het stemmen zou afsnoepen van de Volksunie. Het kan verkeren. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor Vorst, .... ![]()
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens kunnen we in het Belgisch geval niet meer gewagen van een strak bestuur vanwege onze monarchie, doch eerder spreken we van een protocollair brokje cultuur. Dus het vermeende autoritaire en elitaire karakter ervan kan op die wijze niet echt meer tot uiting komen noch ondergaan worden door de burger. Hou tevens rekening met het feit dat een meerderheid der Belgen géén graten ziet in deze 'ondemocratische' instelling. Dit geeft ze een vorm van democratische legitimiteit dewelke uiteraard versterkt zou kunnen worden door een bindend referendum op volksinitiatief, doch dit directe democratische machtsmiddels wenst de politieke elite van CD&VA hun 'onderdanen' niet in handen te spelen. Wie is hier dus de autoritaire elite? PS Noem mijn ideeën of streven hypocriet, bewijs het desnoods, maar zie misschien wel af van etiketjes op mijn hele personage te plakken. De man en de bal, snap je? PPS Mijn folietje kan niet dienen om de totalitaire ondemocratische visie van CD&VA goed te praten. Andermans 'fouten' (voor zover) vergoelijken die der N-VA niet.
![]() |
![]() |
#25 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze hebben een functie waarmee ze hopen belastingsgeld verdienen louter op basis van afstamming. Ze delen lintjes uit aan hun trouwe vazallen. Ze laten hun tuin onderhouden door het leger. Ze staan met hun dwaze kop op ons geld. Ze bemoeien zich met de regeringsvorming en het bedrijfsleven. Wanneer ze het ziekenhuis in moeten, wordt de hele gang/verdieping afgehuurd. Je moet ze aanspreken met verouderde titels. Je moet steeds wachten tot ze het woord nemen. elitair? autoritair? Hoe kom ik er toch bij? ![]() Citaat:
Citaat:
Ik vraag me btw af wat je geliefde vorstenhuis van dat bindend referendum op volksintiatief vindt. In de laatste kersttoespraken heb ik in ieder geval weinig over die democratische bekommernis opgevangen. (Ik vrees dat ze in die kringen zelfs de parlementaire democratie nog niet hebben verwerkt). Citaat:
Citaat:
![]() |
#26 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat scheelt flink wat jaloezie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de uizending over het prinsenpaar werd duidelijk dat Prins Filip, samen met zijn weergaloos mooie ega, prinses Tilleke, een wereldwijde stimulans betekent voor onze economie dankzij hun talrijke handelsmissies. Citaat:
Ben ik nu ook koning? Citaat:
Mocht je je tong erover breken, stuur ze dan een briefje. Wedden dat ze een gang in het UZ afhuren om er je tong met bruine zeep weer schoon te schrobben en in model te wringen? Citaat:
De aanblik van prinses Mathilde maakt me zowizo sprakeloos. Citaat:
Een drama mochten CD&V+N-VA met dergelijke geborneerde ideeën aan de macht komen. Al wat er schort aande Belgische democratie, wensen die kerels te importeren in een 'zelstandig' Vlaanderen. Citaat:
Wat de CD&VA ervan vindt is duidelijk: die zijn apert en radicaal tegen. Citaat:
Dat klinkt al heel wat beter. Nogmaals: mijn voorkeur voor ons koningshuis, waar eventueel op democratisch vlak hier en daar wat aan schort, is geen vergoelijking voor de dictatoriale vise op 's lands bestuur vanwege (misschien toekomstige) reële machthebbers: de Belgische particraten van de ondemocratische CD&V en N-VA.
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Parlementaire democratie: een dictatoriale visie op 's land bestuur Je bent onverbeterlijk ![]()
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ooit 1 keer met BB gediscussieerd tussen pot en pint over derde wereldproblematiek. Meest foute en asociale standpunten die ik ooit gehoord heb.
Nare man... |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moet u hier even de wet van 1988 ter kennis brengen die de partijfinanciering regelt. Toen die wet gestemd werd, is er duidelijk bijgezegd dat wanneer het aantal senatoren zou wijzigen, ook de wet voor partijfinanciering zou moeten aangepast worden. En jaren geleden is het aantal senatoren verminderd naar 150 (met inbegrip van de gecoöpteerde senatoren) maar men heeft toen nagelaten de wet op de partijfinanciering aan te passen. Hierdoor was het aantal stemmen per senatorzetel sterk verhoogd. En daar is N-VA het slachtoffer van geworden. Dus N-VA stond hier heel sterk in zijn schoenen om een aanpassing van de partijfinanciering te eisen. Trouwens, twee Waalse partijen met minder stemmen dan N-VA kregen partijfinanciering, daar het aantal benodigde stemmen voor een zetel in Wallonië duidelijk lager ligt. Als de andere partijen gewild hadden dat N-VA financieel overleefde, hadden ze gewoon geen drempel moeten invoeren. Dus uw redenering klopt van geen kanten. Trouwens welk doel had het BLOK om de kiesdrempel in te voeren ???? En welk doel had het BLOK om partijfinanciering voor N-VA te weigeren ??? |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
De regimepartijen gaven geld en keurden de 5% drempel goed: dus minder stemmen voor het VB, en hopelijk weinig of geen zetels voor NVA. Ik vernam dat het VB het beu was van NVA steeds dezelfde verwijten te horen als van de 'democratische' partijen. |
||
![]() |
![]() |
#34 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit is zéér verhelderend. Het VB voerde dus mee de kiesdrempel in én stemde tegen financiering voor de N-VA omdat ze het beu waren verwijten te horen... Zo teergevoelig is het Blok dus. En dat is dan dezelfde partij die alle andere partijen zonder de minste schroom uitmaakt voor al wat lelijk is ("de bende van vier") en die de N-VA van 's morgens tot 's nachts viseert. Laat ons de Blok logica consequent toepassen: wie verwijten maakt, komt niet in aanmerking voor samenwerking. Het blok weet dan wat het moet doen als het écht uit het cordon wil. Tot zolang heeft eindeloos doordrammen over samenwerking geen enkele zin. |
||
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
een korte blik op de VB-"actualiteit" van deze week zegt al genoeg: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Blok handelde dus in beide gevallen uit haat! Mooi is dat! "Eigen belang eerst", in dit geval partijbelang primeerde boven het Vlaams Belang! Vergeten dat CD&V en N-VA de enige partijen waren die tegen de wet Eerdekens stemden, een wet die de partijfinanciering van het Blok in gevaar kon brengen. |
||
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de pot een splinter, in de ketel een balk..........
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Daarna heb ik nog een paar debatten gevolgd van nova civitas met de prof als moderator. En ik ken de professor als zodanig als een erudiet en interessant mens ook al sta ik soms diametraal tgo sommige van zijn ideeën. Waarom verbaasd me bovenstaande tekst van deze ultra-liberale professor niet! Want laten we goed in het achterhoofd houden dat Bouckaert niet bepaald de beste vriend is van de links-liberale Verafstoot en zijn kompaan dewael en dat hij maar al te graag de machtspositie van deze twee zou zien willen verdwijnen! Dat kan alleen maar door een electorale afstraffing! Daar hij de spa helemaal niet genegen is blijft er nog maar één alternatief over; het kartel CD&V-nva (de prof is natuurlijk niet gek zijn carrière op het spel te zetten door het Vlaams Blok te steunen). Maar dat hij het niet met volle harte doet blijkt maar al te goed uit de kritieke kanttekening die hij in het laatste stuk van de tekst maakt! Hij beseft maar al te goed dat de cd&v en spa nu al gesprekken zitten te voeren over een eventuele regering en dat dit "business as usual" zal worden! |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Het is zeer uitzonderlijk dat ik een geestesgenoot uit het 'andere kamp' ontmoet. Het is niet nodig te hopen om te ondernemen noch te slagen om te volharden. Als partijen die mekaar verwijten toesturen niet meer met mekaar samenwerken, dan is er geen enkele regering en geen enkele gezamenlijke oppositie meer mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets te maken met het samenwerken tussen partijen. Het is nogal laf telkens je niet deftig kan tegenargumenteren, zich te gaan verschuilen achter die zogenaamde samenwerking die van het Blok zou uitgaan. Trouwens je hebt zelf neergeschreven dat het Blok handelde uit afrekening naar N-VA. Als dit niet getuigt van haat, weet ik het ook niet. Mooi is dat! "Eigen belang eerst", waar het partijbelang primeerde boven het Vlaams Belang! Vergeten dat CD&V en N-VA de enige partijen waren die tegen de wet Eerdekens stemden, een wet die de partijfinanciering van het Blok in gevaar kon brengen. Even ter herinnering brengen dat het CD&V was die door zijn stemming bij de kieshervorming de N-VA steunde tijdens de kieswethervorming. Dit is geen schelden, maar een eerlijk weergeven van de feiten. Dit forum is een discussieforum! Vergeten? |
|
![]() |