Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2009, 16:04   #21
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Of men heeft een goede vriend die advocaat is die pro deo kan optreden.
Goede vrienden die advocaat zijn? Hoe kan je nu een systematische leugenaar als vriend hebben?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 16:06   #22
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Of men heeft een goede vriend die advocaat is die pro deo kan optreden.
@ lantjens, ik dacht er ook zo over, maar wat als ik verlies en niet kan betalen, wat ik nu ook ECHT niet kan, ik wil gerust op de bureau mijn saldo gaan laten zien, ik moet toekomen met 100 euro zakgeld per maand.

En Henri, ik heb zo geen vriend, spijtig genoeg.
Roeboe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 16:10   #23
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonaLisaOverDrive Bekijk bericht
Als het nog binnen de tien dagen van ontvangst is, zou ik zeker dat antwoordformulier uitgebreid invullen met je bezwaar en terugsturen.

Op zijn minst heb je dan al uitstel van betaling. Voor dat bij de procureur zit, gaan er maanden over. Achteraf kan je nog altijd beslissen te betalen als hij niet seponeert.
Een jongen die bij mij in de klas zat op de lagere school zijn vader is hoofdcommissaris geweest (of nog steeds, dat weet ik niet) bij de Politie in Hasselt. Zou ik hem niet eens om raad kunnen gaan vragen?

En inderdaad, die brief ga ik eender wat ze zeggen opsturen.
Oud 27 februari 2009, 16:13   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Goede raad van het duveltje382

Probeer dat ze de boeten in verschillende delen willen innen ,want voor een rechtbank verlies jij altijd
Oud 27 februari 2009, 16:14   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Goede raad van het duveltje382

Probeer dat ze de boeten in verschillende delen willen innen ,want voor een rechtbank verlies jij altijd
Das misschien wel de beste optie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 16:14   #26
MonaLisaOverDrive
Vreemdeling

MonaLisaOverDrive's schermafbeelding

Standaard

Als je men je boete niet seponeert, kan je spreiding van betaling aanvragen. Je kan dan voorstellen op bvb 25 euro per maand te betalen (of minder).

Niet betalen omdat je geen geld hebt is geen goede optie. Men gaat dan deurwaarders sturen en er komen administratieve kosten en interesten bovenop.

Beter kort op de bal spelen en aangeven dat je wel wil betalen, maar dat je niet in één keer kan.
MonaLisaOverDrive is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 16:18   #27
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonaLisaOverDrive Bekijk bericht
Als je men je boete niet seponeert, kan je spreiding van betaling aanvragen. Je kan dan voorstellen op bvb 25 euro per maand te betalen (of minder).

Niet betalen omdat je geen geld hebt is geen goede optie. Men gaat dan deurwaarders sturen en er komen administratieve kosten en interesten bovenop.

Beter kort op de bal spelen en aangeven dat je wel wil betalen, maar dat je niet in één keer kan.
Hoe meer ik er over nadenken en terugdenk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat ik niets fout heb gedaan. Ik wil eigenlijk ook gewoon niet meer betalen, zelfs niet in schijfjes. Ik vind een verwittiging, alhoewel ik dat ook al overdreven vind, meer op zijn plaats.

IK WEET DAT ER NOG AUTO'S voor mij reden,en er is er 1 tussen de camions in gereden aan een afslag, de andere reed 200m voor mij geloof ik en die is ook pas achter de camions naar rechts gereden.
Oud 27 februari 2009, 16:20   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeboe Bekijk bericht
Hoe meer ik er over nadenken en terugdenk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat ik niets fout heb gedaan. Ik wil eigenlijk ook gewoon niet meer betalen, zelfs niet in schijfjes. Ik vind een verwittiging, alhoewel ik dat ook al overdreven vind, meer op zijn plaats.

IK WEET DAT ER NOG AUTO'S voor mij reden,en er is er 1 tussen de camions in gereden aan een afslag, de andere reed 200m voor mij geloof ik en die is ook pas achter de camions naar rechts gereden.
Het gaat niet over "gelijk hebben".

Het gaat over "gelijk krijgen".
Oud 27 februari 2009, 16:21   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een jongen die bij mij in de klas zat op de lagere school zijn vader is hoofdcommissaris geweest (of nog steeds, dat weet ik niet) bij de Politie in Hasselt. Zou ik hem niet eens om raad kunnen gaan vragen?

En inderdaad, die brief ga ik eender wat ze zeggen opsturen.
Ga niet naar de politie om raad te vragen, die mensen gaan u beliegen en bedriegen zodat de politie beschermd blijft.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 16:24   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ga niet naar de politie om raad te vragen, die mensen gaan u beliegen en bedriegen zodat de politie beschermd blijft.
Wat de politie betreft hen je voor 100% gelijk,zelf mee gemaakt
Maar ik wil deze jonge mens van al deze rotte boetes die je toch zal betalen beschermen,geef er geen extra geld aan uit zeg ik dan altijd
Oud 27 februari 2009, 16:35   #31
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Als ik dus de brief die erbij zit opstuur ga ik gewoon ofwel een nieuwe PV krijgen om te betalen ofwel vrijgesproken worden, zonder meerkost?
Oud 27 februari 2009, 16:36   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om zonder kloppen binnen te komen had ik een vraag over een verkeersboete, ik ben nieuw op dit forum en weet niet of dit hier op zijn plaats is, maar ik vond via google een andere PV dat hier besproken werd.

Ik zal eerst mijzelf even voorstellen zodat jullie mijn situatie beter kunnen kaderen:

Ik ben 25 jaar, leef nog bij mijn ouders en zit in mijn laatste jaar kinesitherapie. Als student deed ik vroeger regelmatig studentenjobs, maar mede door mijn thesis en mijn hobby (wielrennen) heb ik daarvoor geen tijd meer. Het is voor mij dus heel moeilijk om financieel rond te komen. Mijn ouders hebben voor mij een auto gekocht, die op hun naam staat. Maar waar ik als eerste bestuurde de grote kosten aan betaal. Echter mijn bankrekening is momenteel leeg en eerlijk gezegd, mijn ouders hebben het ook niet te breed, het zijn 2 arbeiders. Van rechten en etc, heb ik weinig kaas gegeten.

Nu even de verkeersboete:

Het probleem is eigenlijk dat ik:

1: De boete niet kan betalen omdat ik net een nieuwe fiets heb gekocht met mijn laatste gespaarde centen.
2: Niet akkoord ga met de 150 euro boete die ze aanrekenen, een verwittiging lijkt me meer op zijn plaats
3: De boete wil aanvechten maar ik vrees dat als ik verlies de gerechtskosten ook nog zal moeten betalen, waar ik het geld dus ook weer niet voor heb.

20 februari was ik op weg van school naar huis, ik kan me de situatie niet echt goed meer inbeelden maar in een msn gesprek heb ik zonet met een vriend mijn hele verhaal gedaan zoals ik het beleefde op dat moment.

Ik reed op de autostrade en opeens zie en hoor ik VLAK (1-5m) achter mij een politiewagen met sirene en zwaailichten maar ik kon niet naar rechts want daar reed een camion langs mij. De politiewagen reed heel kort achter mij en ik wilde hem wel voorlaten maar ik zat al met de snuit van mijn voertuig gelijk met de achterbumper van de vrachtwagen toen ik hen opmerkte. Als ik hard had geremd denk ik dat ik nog wel achter de vrachtwagen kon geraken maar dan zou misschien de politiewagen achter op mij gereden zijn. Ik reed dus de vrachtwagen voorbij en zette mij zo snel mogelijk rechts.

Vandaag krijg ik een proces verbaal aan en daarop staat: "Wegens een dringende opdracht verplaatsen opstellers zich met een duidelijk herkenbaar voertuig met stripping van de federale polietie met zwaailichten en het speciaal geluidstoestel in werking dit nog versterkt met aternerende grootlichten van het dienstvoertuig. Wij verplaatsen ons via de linker rijstrook.

Betrokken bestuurder volgt met zijn lichte vrachtwagen de rechter rijstrook. Wanneer wij de betrokkene naderen voert hij een inhaalmanoevre uit. Vervolgens achter betrokkene rijdend blijft hij inhalen niettegenstaande hij zijn plaats rechts kan innemen zonder andere bestuuders te hinderen. Niettegenstaande wij voor betrokkene duidelijk zichtbaar zijn in zijn buitenspiegels en tevens de claxon van het dienstvoertuig in werking stellen maakt betrokkene de doorgang niet vrij."

Nu, het waren 2 camions die ik inhaalde en ik zag en hoorde ze pas toen ik met mijn snuit gelijk was met de achterbumper van de 2de camion, als ik mij dan rechts had gezet had ik moeten remmen en zaten die agenten achter op mij of was ik tegen de camion moeten rijden om nog uit te kunnen wijken. Op het stuk weg waar ik mij bevond is een lange flauwe bocht naar rechts, aangezien ik geen achteruitkijkspiegel heb (dichte cabine) en enkel zijspiegels, denk ik dat ik daardoor de agenten niet zag afkomen. Ze zullen waarschijnlijk ook wel een zeer hoge snelheid gehad hebben aangezien ik ze niet gezien heb ik mijn buitenspiegel voor ik ging in halen, ik gebruik deze altijd, zeker omdat ik geen achteruitkijkspiegel heb en een grote dode hoek heb. Ik had de radio ook opstaan, en mijn lichte vrachtwagen maakt zo al wat lawaai, waardoor ik hen waarschijnlijk ook niet hoorde afkomen.

Ik heb dus de 3 redenen waarvoor ik dit hier post hierboven al geschreven, heeft iemand raad?
Citaat:
aangezien ik geen achteruitkijkspiegel heb (dichte cabine) en enkel zijspiegels, denk ik dat ik daardoor de agenten niet zag afkomen.
tevéél dode hoek dus: de oorzaak van heel wat ongevallen.
Spreiding van betaling vragen. (of die nieuwe fiets terugbrengen?)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 16:37   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik dus de brief die erbij zit opstuur ga ik gewoon ofwel een nieuwe PV krijgen om te betalen ofwel vrijgesproken worden, zonder meerkost?
Bij vrijspraak wel,maar die kans is 99.9% onbestaande
Oud 27 februari 2009, 16:40   #34
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klein vraagje aan u @Roeboe, waarom denk je dat er steeds twee politie mensen in een politieauto zitten?
Oud 27 februari 2009, 16:43   #35
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Klein vraagje aan u @Roeboe, waarom denk je dat er steeds twee politie mensen in een politieauto zitten?
Omdat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen zoals onterecht een boete opschrijven en terwijl nog een wagen besturen?

Als je het zo bekijkt, een bekeuring opschrijven van 5 minuten werk, terwijl ik hen eigenlijk maar 30 seconden gehinderd kan hebben. Toen was dat ongeval niet meer prioriteit?
Oud 27 februari 2009, 16:45   #36
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Bij vrijspraak wel,maar die kans is 99.9% onbestaande
Ik kan het altijd proberen he, dan heb ik al een tijdje uitstel van betaling als ik de bovenstaande opmerkingen lees, tegen juli zou ik normaal al beginnen werken en dan kan ik misschien wel die boete betalen.
Het gaat me niets méér kosten als ik het zo doe.
Oud 27 februari 2009, 16:47   #37
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Ik zou al iedereen willen bedanken voor zijn bijdrage!
Oud 27 februari 2009, 16:50   #38
Roeboe
Vreemdeling

Standaard

Howla, ik zie net op dat formulier om terug te sturen:

IN WELKE TAAL WENST U ZICH VOOR HET GERECHT UIT TE DRUKKEN?

Wil dit dan zeggen dat wat ik ook doe, ik toch moet betalen of er een gerechtszaak van komt en niet dat ik gewoon uitstel krijg, zoals iemand hierboven zei?
Oud 27 februari 2009, 16:59   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Howla, ik zie net op dat formulier om terug te sturen:

IN WELKE TAAL WENST U ZICH VOOR HET GERECHT UIT TE DRUKKEN?

Wil dit dan zeggen dat wat ik ook doe, ik toch moet betalen of er een gerechtszaak van komt en niet dat ik gewoon uitstel krijg, zoals iemand hierboven zei?
Ik zou "Swahili" zeggen.

Kans op vrijspraak is dat het grootst.
Oud 27 februari 2009, 17:27   #40
connect
Burger

Standaard

Je kon ook gewoon je voet van het gaspedaal halen ipv op je rem te gaan staan. Zo kon je op een veilige manier achter de vrachtwagens geraken...
connect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be