![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch zielig om te zien hoe een eerbare vrouw die eerst bejubeld wordt door de nva opeens een carriéristische heks is omdat zij consequent overstapt naar de enige Vlaams nationale partij!
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is evident dat we jullie zullen belonen,een vliegtuigticket met éénrichtingsverkeer richting Marrakech ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk betreur ik haar vertrek. Maar het toont aan dat ze de hele tijd in een foute partij heeft gezeten, hoe kan dat? Kende zij de standpunten van de N-VA niet, en de al te grote verschillen met de maatschappijvisie van het Blok (zie onder andere reactie WJNH op de overstap van Morel)? Dit is toch onmogelijk? Het voelt aan als een mes in de rug van ons, N-VA-militanten... En conclusies als zou de N-VA leeggelopen zijn, die horen wij al twee jaar, dat het ledenbestand andere indicaties geeft, zal menigeen blijkbaar een worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dat komt Jan omdat degenen die overblijven voor twee of zelfs voor drie tellen. Nu zijn eindelijk van die blokballast af zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat is het nu, is de NVA blij omdat deze blok-sympathisante eindelijk uit de NVA-stal verwijderd is? Is de 'etnische zuivering' nu eindelijk afgerond of gaat er nog met slijk gesmeten worden naar mogelijke toekomstige ex-leden? Hoe lang willen de NVA'ers nog blijven afgaan als een gieter? Dat wordt nog iets voor Jambers, "NVA'ers en masochisme, hun verhaal is schrijnend..." |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die bij de N-VA voor het geld zaten, zijn na 18 mei tot 'inkeer' gekomen en stapten over naar de volgens hun (opeens) enige vlaamsnationale partij. Ik heb mij niet uitgesproken over hoe de N-VA zich voelt bij het vertrek van Morel, ik heb gezegd hoe ik mij er persoonlijk bij voel. Ik betreur dat Morel zich een hele tijd voordeed als een N-VA'ster, maar nu probleemloos kan inpassen in het Blok. Ik kan dat ook niet begrijpen. Langs de andere kan ben ik dan weer opgelucht dat, als ze zich bij het Blok kan thuisvoelen, ze weg is. Dus ja, betreuren en opluchten kan tegelijkertijd. N-VA'ers zijn nooit afgegaan als een gieter, de Blokkers die al maanden, jaren beweren dat de N-VA leeglopen is daarentegen... |
||
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien het zo verder gaat zal N-VA nog meer als tevoren een "vogel voor de kat" zijn, ondanks de Vlaamse verkozenen. Ik heb trouwens de indruk dat door een gebrek aan richting er veel N-VA militanten (zoals hier op het Forum), in navolging van Bourgeois trouwens, terugvallen op het aloude Blok-bashen. Nu, er is niets zo zielig als oppositie voeren tegen de oppositie. N-VA verlaagt zich hierdoor tot het BuB niveau.
![]() |
#30 |
|
![]() De nva in de voetsporen van Karel Dillen. Al ben ik de enige, toch zal ik alleen doorgaan met mijn overtuiging en gedachte.
al is dat alleen doorgaan bij de NVA op te vatten als : dan kruipen we bij de CDV onder de lakens. NVA en Vlaams Blok : veel gemeen of toch weer niet ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Jawel hoor, voor de NVA is de hele heisa rond het vertrek van Morel een dikke afgang. Ik denk dat de NVA er beter aan had gedaan om de zaak te laten bekoelen, want het opkloppen van de heisa werkt enkel averechts.
Soms is spreken zilver, maar als zwijgen goud is wordt spreken schroot. Ik ben ervan overtuigd dat de NVA geen baat heeft met het uithalen naar het VB, vice versa trouwens ook niet, maar dat heeft de NVA aan zichzelf en haar voorzitter te danken. |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Blokmilitanten zijn altijd al bezig geweest onze partij in de grond te boren, iedereen moet maar eens nadenken waarom ze dit doen. Ze begrijpen blijkbaar nogaltijd niet waarom Geert hun 'uitgestoken' hand weigerde, willen niet inzien dat de twee partij fundamenteel verschillen. Na elke overstap van een N-VA'er naar het Blok (in reeele cijfers is dit een klein verschijnsel, vooral op nationaal niveau), wordt hier victorie gekraaid en verklaard men ons voor de duizendste maal dood. De N-VA is hier de meest geviseerde partij, dat staat als een paal boven water. |
||
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Fibre dat voorspelt een gouden toekomst voor de NVA. De underdog positie geweetwelhe.
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
CD&V heeft het kartel gebruikt als een middel om te zeggen: "wij zijn vernieuwd", "wij breken met het oude", "wij zijn een alternatief voor Paars". Gisteren in het nieuws werd dit nog eens bevestigd: Somers die stuntelig zijn Olympische Spelen kwam voorstellen, Leterme die nuchter en rationeel reageerde. N-VA daarentegen doet weinig of niets met het kartel, noch op het vlak van perceptie/communicatie, noch inhoudelijk. Dat is het echte probleem.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Plezante tekening, Hyoens. |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ach, niet zo zwart kijken.
Het Vlaams Blok zal wel weer wat winnen, maar de rampscenario's waar ze effectief zullen kunnen besturen zullen we nooit meemaken. Daarvoor moesten ze al véél meer stemmers krijgen, en ze hebben de tijd tegen. Daarmee bedoel ik Europa bijvoorbeeld. In tussentijd is er het cordon om ze af te knotten, zodoende wij superieure democraten, ons kunnen beschermen tegen die joden, euh, ik bedoel, Vlaams Blokkers ![]() Wat wel een rampscenario zou zijn, is als de VLD zijn afstraffing niet krijgt. Het zou betekenen dat partijen in staat zijn je reinste kiesbedrog te plegen en er mee wegraken.
#37 | ||
|
![]() Citaat:
1.op basis van welke breekpunten stapt het kartel in een regering? 2. Splitst het kartel de sociale zekerheid? 3. Is de nva tegen een paars-roomse regering (nva-cd&v,spa, vld)? Waarom? |
||
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat iemand die de vorige keer voor een andere partij gestemd heeft om het luidst roepen dat de VLD haar kiezers heeft bedrogen, doet dus niet ter zake. |
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Bijgevolg zijn de VLD-beloftes, (meer werk, lagere belastingen, strengere wetten i.v.m immigratie) van toepassing op iedereen. De VLD heeft ze alle drie verbroken. Er is steeds minder en minder werk, de belastingen zijn op één front gedaald, maar op andere weer gestegen dus ook hier niets, en ze hebben het migrantenstemrecht goedgekeurd, hier is dus ook weer kiesbedrog. Hiernaast is er gelogen over criminaliteitscijfers en over allerhande economische verbeteringen. Als ze het niet kunnen, moeten ze maar niet in de regering stappen.
![]() |
#40 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Morel stapt op uit de N-VA wannneer blijkt dat ze geen verkiesbare plaats op de Antwerpse kartellijst krijgt toegewezen. Ze loopt over naar het Blok waar ze zo goed als zeker een zeer lucratief Europees postje in de wacht zal slepen. Wat Vanhecke hierover beweert, is minstens een zware verdraaiing van de feiten. Zeg maar een leugen. Citaat: