Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2009, 20:48   #21
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het hoog tijd wordt dat over de hele wereld aan geboortebeperking wordt gedaan en niet alleen in België. Geen enkele vrouw zou nog meer dan 2 kinderen mogen krijgen; na de tweede bevalling meteen sterilisatie. We zijn met veel te veel mensen op onze wereldbol en er moeten drastische maatregelen genomen worden.
Jammer genoeg is dit een utopie, vele volkeren zullen hieraan nooit willen meewerken, zeker in de ontwikkelingslanden waar men nog altijd gelooft dat welvaart en een groot aantal kinderen hand in hand gaan.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 maart 2009 om 20:48.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:58   #22
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nerd Bekijk bericht
ik ben voor geboortebeperking
graag uw mening
vs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
maar begrijp wel hoe ze zich laten opjutten in dingen die ze niet eens voelen in hun zak.
Letterlijk ?
Oud 1 maart 2009, 21:08   #23
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ach wou wat met woordjes spelen
Oud 1 maart 2009, 21:48   #24
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach wou wat met woordjes spelen
'k vond 't wel grappig.
Oud 1 maart 2009, 23:43   #25
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dan blijven ze weg?
Jij bent een slimme jongen
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:46   #26
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind het leuk dat er meer allochtonen geboren worden, lekker om de Vlamingen te pesten.
Ja, maar dat is een beetje onnozel, vind je niet ? Neem dat bvb Iran hier een atoombom dropt, dan zijn de Vlamingen ook gepest, maar jij toch ook ? Wel, elk klein allochtoontje dat hier geboren word, da's een levende tijdbom. Die evengoed in jouw gezicht kan ontploffen als in dat van andere Vlamingen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:54   #27
nerd
Vreemdeling

nerd's schermafbeelding

Standaard praktisch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk bericht
Als je ziet wat sommigen met hun kinderen uitspoken zou er misschien wel zoiets moeten bestaan als een verbod op het opvoeden van kinderen. Het verbod op verwekken an sich is wat moeilijker af te dwingen , tenzij sterilisatie of castratie werkelijk overwogen worden. En wie bepaald dan de criteria? Dan zijn we terug in het Tweede Wereldoorlog tijdperk, met de Nazi's die zichzelf ook zo superieur achtten dat zij wel konden uitmaken wie wél en wie niet mocht reproduceren...
Gevaarlijk parcours is zoiets.

Dan is er ook nog de numerus clausus methode zoals in China: één kind per gezin. Dat zorgt daar voor een enorme scheefgroei in het evenwicht tussen jongens en meisjes. Hierdoor zijn vele Chinese mannen haast verplicht om hun bruid in het buitenland te gaan zoeken, wat dan weer haaks staat op het doel van die één-kind planning: namelijk bevolkingsafname...
Ook niet ideaal dus.

Oorlog is antropologisch gezien ook een manier om met een bevolkingsoverschot om te gaan, doch ik vind dat toch een beetje drastisch als 'maatregel'.

Dus denk ik uit praktische overwegingen niet dat je geboortebeperking kunt realiseren zonder draconische maatregelen waar ik niets mee te maken zou willen hebben. Tenzij er iemand een realistische manier heeft gevonden waar ik op dit moment niet opkom?
waar het mij eigenlijk om gaat is dat de identiteit van ons land in het gedrang komt als er geen geboortebeperking ingevoerd word voor buitenlanders(moslims).ik spreek nu wel over belgie maar wat mij betreft moet dit op europees niveau behandeld worden,dit probleem stelt zich echter niet enkel bij ons.
ik ben van mening dat het grote aantal immigranten die nu ons land binnenkomen dit doen met de bedoeling een ideologie op te dringen die haaks staat met datgene waar wij in geloven.zij worden ook belg maken kinderen enz....
zij zorgen er ook voor dat een grote bevolkingsgroep in ons land tussen twee vuren komt te zitten en dat komt het integratieproces niet ten goede.
dmv medische ingrepen een geboortebeperking invoeren vind ik ook niet kunnen.

het aantal kinderen per gezin kan bepaald worden aan de hand van het inkomen bvb.

een maximum aantal kinderen per gezin variabel met de bevolkingscijfers

een periode inlassen van bvb 5jaar voor immigranten waarin zij eerst hun plaats kunnen zoeken in de maatschappij alvorens kinderen te verwekken.
nerd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be