Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2004, 00:04   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Persmededeling van Fervent Nationaal hieromtrent:

Citaat:

4,1 miljard Euro voor een paarse stunt, wie gaat dat betalen?

De studie, besteld door de Vlaamse overheid, heeft aangetoond dat het organiseren van Olympische Spelen in België in 2016, een haalbare onderneming is.

Men heeft becijferd dat de totale kost ervan 4,1 miljard Euro oftewel 164 miljard oude Belgische franken zal bedragen. De Vlaamse overheid moet daarvan 820 miljoen Euro of 32,8 miljard Belgische franken zelf dragen.

Fervent Nationaal is van mening dat dit voorstel te gek voor woorden is.
De VLD en de SP-A strooien met hun voorstel de burgers zand in de ogen.
Men leidt de aandacht af van het wanbestuur dat de Vlaamse regering elke dag weer ten beste geeft.

De Vlaamse overheid blinkt uit door wanbetaling en de kassen zijn leeg.

Waar gaat men dan die 33 miljard Euro halen?
Juist, bij de gewone burgers. En dat kan enkel door de belastingen te verhogen en door fondsen weg te halen daar waar ze broodnodig zijn, zoals in de zieken- en gehandicaptenzorg, het onderwijs en uiteraard in de beloofde lastenverlagingen…

Men belooft ook 35.000 nieuwe jobs door de Spelen.
Fervent Nationaal wenst de kiezers er op te wijzen dat dit cijfer niet realistisch is, daar het jobs van 2 weken betreft. Het zijn dus tijdelijke, uiterst korte opdrachten.
Na de Spelen gaan de overgrote meerderheid van deze jobs alweer verloren.

Het moet duidelijk zijn dat de kiezer wederom grandioos bedrogen wordt door de paarse meerderheid in Vlaanderen.
Fervent Nationaal vraagt dan ook dringend aan alle politici om werk te maken van een realistisch en daadkrachtig bestuur, zoals Fervent Nationaal dat in de toekomst ook zal willen brengen.

De kiezers zijn al genoeg bedrogen!

Rudy Van Nespen
Bestuur Fervent Nationaal

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 00:18   #22
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dit is enkel een vroege verkiezingsstunt van Bart Simpson Somers niet om Vlaanderen op de wereldkaart, maar vooral zichzelf op de politieke kaart van Vlaanderen te zetten. De Somers-spelen moeten weer maar eens de aandacht afleiden van de echte problemen en het gebrek aan daadkracht bij de aanpak van de economische crisis.
Daar sluit ik mij bij aan.
Somers gebruikt dit als puur propagandamiddel.
Oud 14 april 2004, 00:51   #23
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico
De organisatie van de Spelen in 2016 zou 4 miljard euro kosten. Een groot bedrag, maar de overheid zou slechts 800 miljoen euro moeten investeren. Bovendien zou dat bedrag volledig worden terugverdiend.
Ik ben tegen, en wel om de volgende reden: we zouden het eerste land zijn dat de OS organiseert zonder 1 gouden medaille te halen. Toch wel een beetje zielig, nietwaar?

Laten we liever 800 miljoen euro spenderen aan beter sport-onderricht voor jeugd. Een gezondere, fitte bevolking is ook een investering die terugverdiend wordt. Maar waarschijnlijk is dat niet glamoureus genoeg voor mijnheer Somers, die steekt het liever in een 3 wekend durend Nike-Coca Cola circus.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 07:51   #24
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico
De organisatie van de Spelen in 2016 zou 4 miljard euro kosten. Een groot bedrag, maar de overheid zou slechts 800 miljoen euro moeten investeren. Bovendien zou dat bedrag volledig worden terugverdiend.
Ik ben tegen, en wel om de volgende reden: we zouden het eerste land zijn dat de OS organiseert zonder 1 gouden medaille te halen. Toch wel een beetje zielig, nietwaar?

Laten we liever 800 miljoen euro spenderen aan beter sport-onderricht voor jeugd. Een gezondere, fitte bevolking is ook een investering die terugverdiend wordt. Maar waarschijnlijk is dat niet glamoureus genoeg voor mijnheer Somers, die steekt het liever in een 3 wekend durend Nike-Coca Cola circus.
De rest van het geld moet komen uit de privé???????
Zoals het nu loopt is er binnen 5 jaar gene privé meer.
Faillissementen van de dag (14/04/2004)
Aantal vandaag: 67
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:03   #25
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

35000 nieuwe banen... er staat nu bijna een half milioen werklozen aan te schuiven aan "den dop" en nog zijn er firma's die geen werknemers vinden....
Wie gaan ze daar voor vinden? Zij die leven van het OCMW een jaar laten werken zodat ze kunnen gaan stempelen ? Prima om het OCMW te ontlasten , maar in de praktijk ?
En laat ons stellen dat die 800000 euro er 2 miliard worden... Hoeveel zal de privé mogen investeren? En als de privé het geld niet bijeenkrijgt ??? De superboetes tijdelijk verhogen om aan het geld te komen ?

Een ideaal spelersdorp nodig... HET IS ER AL ... DOEL 8) , breek het niet af maar renoveer het dorp ... De enige die wat hebben aan het nieuwe dok zijn P&O ports en Katoennatie die een monopolie uitbouwen op de linkeroeverhaven.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:17   #26
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een medaille hebben we al binnengehaald. De gouden medaille geld weggeven aan nutteloze studies die enkel moeten bewijzen wat moet bewezen worden.

Laat mijnheereke Somers maar eerst eens zorgen dat er genoeg geld is voor de gehandicapten sector en dat die mensen niet zoals vorig jaar hun loon van december pas in januari krijgen. Net zoals nu trouwens al jaaaaaren gebeurt met de mensen van het onderwijs.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:23   #27
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

en over de 250 miljoen EURO voor een nieuw olympisch stadion die men niet meerekent zwijgen ze in alle talen
Oud 14 april 2004, 09:25   #28
Tegendradigaard

Standaard

Cijfer je rijk. Een nieuwe olympische discipline waarin Bart Somers goud zal halen in 2016.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 14 april 2004, 09:28   #29
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
en over de 250 miljoen EURO voor een nieuw olympisch stadion die men niet meerekent zwijgen ze in alle talen
Doe geen moeite , dat probleem los IK wel op..........
Xal eens vragen aan boer peeters of we zijn weien mogen gebruiken... Waarschijnlijk krijgen we dat wel voor een prijske en een fleske jonge jenever... ... plaats genoeg om wa te lopen en te springen...

(Wel telkens het hekje sluiten , anders gaan de kippen lopen...)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:32   #30
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Doe geen moeite , dat probleem los IK wel op..........
Xal eens vragen aan boer peeters of we zijn weien mogen gebruiken... Waarschijnlijk krijgen we dat wel voor een prijske en een fleske jonge jenever... ... plaats genoeg om wa te lopen en te springen...

(Wel telkens het hekje sluiten , anders gaan de kippen lopen...)

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:33   #31
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

ik vraag me trouwens af hoe een hoopje stenen 250 miljoen euro kan kosten
Oud 14 april 2004, 09:39   #32
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Een agusta-helicopter kost ook meer dan hij waard is in dit debiele apenland.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 09:47   #33
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Heeft er al iemand berekend hoeveel belastingen er voor 4 miljard (de helft van de kostprijs van de spelen in Athene) gehoffen moeten worden?

Dat is 2x het volledige jaarbudget van gezondheidszorg en welzijn van de Vlaamse gemeenschap.
Oud 14 april 2004, 10:01   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Men zal alles met de visa kaart betalen, het kost hen dan niets.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 10:07   #35
Tegendradigaard

Standaard

Kan Steve die spelen niet GRATIS organiseren ?

Oud 14 april 2004, 13:29   #36
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heeft er al iemand berekend hoeveel belastingen er voor 4 miljard (de helft van de kostprijs van de spelen in Athene) gehoffen moeten worden?
Ja, deze onzin bekostigen met belastingsgeld is in mijn ogen dan ook absoluut ontoelaatbaar. Als mensen dit evenement daadwerkelijk wensen dan moeten ze het maar privaat bekostigen en op zoek gaan naar enkele grote bedrijven die hun naam daar aan wensen te verbinden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 14:12   #37
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Kan Steve die spelen niet GRATIS organiseren ?
Voor alle gratisverhaaltjes, één adres: http://www.ideeenfabriek.be/
Oud 14 april 2004, 14:24   #38
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af waarom het België niet zou lukken de Spelen te organiseren / financieren als het in de laatste decennia de steden Barcelona en Seoel wel gelukt is. En de volgende Olympics zijn in Athene. Geef toe: Griekenland is een ontwikkelingsland als we het op Europees vlak bekijken. En Spanje (Barcelona, 1992) kan economisch ook bijlange niet tippen aan ons landje.
Oud 14 april 2004, 16:48   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik vraag me af waarom het België niet zou lukken de Spelen te organiseren / financieren als het in de laatste decennia de steden Barcelona en Seoel wel gelukt is. En de volgende Olympics zijn in Athene. Geef toe: Griekenland is een ontwikkelingsland als we het op Europees vlak bekijken. En Spanje (Barcelona, 1992) kan economisch ook bijlange niet tippen aan ons landje.
Men zal het wel voor mekaar krijgen, dat is niet het grootste probleem. Het probleem is dat er andere veel belangrijkere dingen moeten gebeuren in ons land waar de autochtonen al jaren voor zagen en niet krijgen omdat er steeds te weinig geld is. Om over de economie maar te zwijgen. De verloedering van Belgie, criminaliteit, vergrijzing,...
Als men de spelen naar hier gaat halen zullen de belastingen in Belgie helemaal de pan uit slaan. Vergeet niet wat men ook zegt, NIETS IS GRATIS! En je mag er zeker van zijn dat de helft van de politiekers de jaren voor de spelen daar zijn enkel of toch vooral met de spelen zullen bezig zijn en niet met de zorgen en vragen van de Belgische inwoners.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 18:10   #40
yannd
Vreemdeling

Standaard

Veel belang heeft de kostprijs niet om te weten of Vlaanderen de olympische spelen in 2016 kan organiseren.
De grootste kanshebbers voor 2012 zijn namelijk Londen en Parijs. Dus gaan ze 4 jaar later de spelen niet 300km verder organiseren.
yannd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be