![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is inderdaad dat als men de wet overtreedt, dat men riskeert van gestraft te worden. Waarschijnlijk zal ze een symbolische straf oplopen, he (2 weken voorwaardelijk of zo neem ik aan). Dat wil niet zeggen dat de wet "goed" is, maar het is wel de wet. Een wet is bij definitie een gebod of verbod dat wanneer men het niet opvolgt, een straf riskeert op te lopen.
Nu, ik vind de houding zowel van die Anja als van Electrabel een beetje zielig. Anja's stukje is zielig, want ze maakt een hele media hype rond een non-event (het is niet omdat je op een terrein rondloopt, dat je echt een centrale in het gevaar brengt, he). Het is meer het werk van de anti-nucleaire lobby dan iets anders. Electrabel treedt ook zielig op om hier een rechtszaak van te maken, in plaats van dat met humor op te nemen. Ofwel is er totaal geen veiligheidsprobleem omdat Anja wat in een grasveld rondstoeit met haar hondje en dan heeft ze ook niks aangetoond ; ofwel is er wel iets aan, en in dat geval zou Electrabel beter voor een staalharde beveiliging zorgen. Had ik Electrabel geweest, dan had ik Anja zelfs aangeworven met een vette pree om deze keer "wettig" proberen de kerncentrale op te blazen, op de manier die ze dat zelf maar verkiest. (dat is dan ook een verdoken manier om ze kwijt te spelen: zet een paar gewapende wachters klaar, en als ze langskomt, aflappen,en we spreken er niet meer over ![]() Maar zoals 't nu gebeurt, is 't maar een zielig vertoonsel, van de twee kanten. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 maart 2009 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, wat ik zou doen is bij deze van geen belang, ik stelde gewoon dat wanneer je een wet overtreedt, ook al vind je het een belachelijke wet, dat je daarvoor gestraft kan worden, niks meer niks minder.
Laatst gewijzigd door alberto : 3 maart 2009 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Neen, maar dat is omdat de luchthaven geen klacht heeft ingedient, waarom weet ik ook niet, electrabel diende wel een klacht in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ja. Daarom dienen wetten meer flexibiliteit te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze ex-terroriste kan blijkbaar niet zonder media-aandacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zuiver verwijzen naar de wet is geen rechtvaardiging van die wet, waar het hier over gaat. Hopelijk zie je dat in tegen dat je hier nog eens passeert.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het wel, uit pure schaamte omdat het blijkbaar mogelijk was ongehinderd tot aan het vliegtuig te geraken.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SLP heeft in deze groot gelijk.
Na de revolutie krijgt Hermans een medaille ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij mogen beslissen dat zij het onrechtvaardig vinden, en daar ook naar handelen. Of ik daar een probleem mee heb, is een ander paar mouwen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Er bestaat uiteraard zoiets als vrije wil. Maar daar gaat het hier niet over. De vraag is of het overtreden van de wet moet gesanctioneerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders is het geen wet, he. Ik zou stellen dat het bijna de definitie van een wet is: als je het overtreedt wordt je gestraft. Een wet zonder een bijhorende straf is geen wet (maar een aanbeveling op zijn best).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat je zo lekker genuanceerd praat!
![]() |
![]() |