![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou graag de volgende eenvoudige vraag stellen, dat zal voor mijzelf (en mogelijk ook voor anderen) al heel wat klaarheid scheppen.
Is het terdood veroordelen van een persoon een onderdeel van de "ware" islam, bijv. omdat een moslim zijn geloof afzweert en atheïst wordt, of omdat iemand een spotprent van Mohamed tekent enz.... De reden doet er eigenlijk weinig toe. Waar het hem om gaat: is dit een godsdienst die meent te kunnen beslissen wanneer iemand verdient te sterven en doodstraffen uitvaardigt ? (zie ook bijv. Salman Rushdie) Of zijn die doodsbedreigingen een ketterij ? En zo ja, wat doet de ware islam om dit fenomeen te bestrijden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
dat zijn de zaken van de rechtssysteem, niet van individuele moslims, anders wordt het choas en meer problemen dat hetgeen men probeert op te lossen, en dat is ten sterngste verboden in de islam. Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 15 maart 2009 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat antwoord is klaar en duidelijk en ook enigzins wat ik verwacht en gevreesd had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
hey hey , wat concludeer je nou weer? ![]() eerst en vooral een gewone moslim beleeft islam individueel, da wil zeggen wat betreft zichzelf en de relatie met de god schepper, een gewone moslim mag niet veroordelen. Dat is de taak van de moslimregering die de shariah invoert, nu, in zulke staat (die sharia invoert) bepaalt de rechter, op basis van de wetgeving natuurlijk, of iemand een straf verdient, en indien wel, de welke, en hoe uitgevoerd te worden. dat zijn de zaken van de rechtssysteem, niet van individuele moslims, anders wordt het choas en meer problemen dat hetgeen men probeert op te lossen, en dat is ten sterngste verboden in de islam. da bepaalt de rechter, wat, hoe, waarom, straf of geen straf, welke straf, hoe deze straf uitvoeren, zijn de zaken van rechtsysteem. Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 16 maart 2009 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jammer genoeg moet wel worden geconstateerd dat de meeste interpretaties vrij achterlijk zijn. Dat er idd geen onderscheid wordt gemaakt tussen het spirituele en het seculiere. Die achterlijkheid leidt ertoe dat de moslims onderontwikkeld blijven, dat vooral de moslimvrouwen niet tot volle ontplooiing komen. Maar we zijn intussen aangeland in de 21e eeuw. De wereld is een 'global village' geworden. Afschermen, mensen opsluiten in een rigide kooi werkt niet meer. Mensen willen hun eigen lot kunnen bepalen, niet dat voorzien door de geestelijk leider. Dat eigen lot bepalen kost pijn, je moet soms je eigen familie bevechten en dat wil niemand eigenlijk. Anderzijds kan de menselijke drang naar vrijheid niet worden gestopt. Daarom zal de ware islam een vrije islam worden, of er zal geen islam meer overblijven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
wat bij jou voortuigang is, kan bij domste en stomme achterlijke gedoe zijn. onthou da heel goed. wat betreft seculariteit, ja, ik ben seculier en alle moslims zijn seculier in de zin dat de islam niet alleen geloof en spiritualiteit is, maar ook leven of a way of life paar voorbeelden hoe je met je ouders omgaat wat je mag niet eten wat je niet mag drinken hoe huwelijk doen hoe een feest vieren in het kort zeggen naast geloof en spiritualiteit ook a way of life anders blijft ik hier oneindig veel pagina's voorbeelden geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
voor jou en anderen die zoals jou denken is mijn topic gemaakt nadat ik heb gelezen wat je reageerde besefte ik dat ik de twijfels over de islam goed heb uitgekozen ![]() lees de antwoorden, niet alleen lezen, maar ook denken en nadenken. maar ik twijfel of Jehovah's getuigen dat toch gaan begrijpen als je één keer de bijbel de oude en nieuwe testament open slaat, dan ga je nooit je mond open doen en dan beginnen over de moslims ![]() zelfs niet over 1 moslim in jouw buurt beginnen, laat staan alle moslims of de islam, als je maar een beetje jouw geschiedenis leert. ![]() Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 16 maart 2009 om 02:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk doet een religie uitspraken over wereldse zaken. Maar bij een seculiere islam gaat het erom dat je toelaat dat over die wereldse zaken meerdere opvattingen mogelijk zijn. Hang je een opvatting aan over hoe je met je ouders omgaat, wat je mag niet eten, wat je niet mag drinken, hoe huwelijk doen, hoe een feest vieren, die niet volgens de voorschriften is, dan zou je toch nog een prima moslim kunnen zijn, omdat je in Allah gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is niet moeilijk; voor een moslim is na god, mohammed de profeet de grootste en de beste. juist? voor en moslim was die man zo goed en groots dat 'm zelfs niet afgebeeld kan worden. juist? Een moslim moet zoveel mogelijk leven naar de wijze waarop mohammed dit deed en voorschreef. Weer juist? Mohammed was een man die eigenhandig 600 mensen het hoofd heeft afgesneden. correct? Als d�*t het rolmodel is van een moslim en de islam, dan is het duidelijk he?! Dan heb ik nog liever de katholieken, ondanks dat die ook niet voor zichzelf denken, is die hun rolmodel op zijn minst nog een beetje positief ingesteld.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. Laatst gewijzigd door TypO : 16 maart 2009 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dus, veel gezwets en gezwalp en alles waarop een kritische vraag komt of niet goed verdedigd kan worden "gebeurt door een ander", "werd niet door een moslim gedaan" "of is niet de echte islam"
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dus in 't kort, hoe je moet leven. Is het al ooit in je opgekomen dat dit vooral 'uitgevonden ' is om mensen in het gareel te houden? Om mensen dingen te laten doen, ter meerdere eer en glorie van een ander? Bent u zo geboren en opgevoed en hebt u nooit zelfstandig nagedacht, of hebt u op een gegeven ogenblik gezegd, ik stop met zelfstandig denken en ik leef op een manier die een ander mij zegt?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The graphic is usually updated each day. ------------------------ @ rmimzaa : wie is diene pipo in uw avatar aub?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 maart 2009 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij zou beter eens nadenken en je geschiedenis leren maar voor een door de islam geindoctrineert sektelid zoals jij gaat dat nogal moeilijk. Met stroop vangt men vliegen, nietwaar Rmimzaa. Uw leugenachtige islamsite is daar een goed voorbeeld van. Islam kan zich alleen maar standhouden via leugen en bedrog. Spijtig genoeg voor jou ben ik geen vlieg beste Rmimzaa maar een vliegenmepper. De Islam is met het zwaard verspreid http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight= Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan http://dutch.faithfreedom.org/forum/...t=9926&start=0
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 16 maart 2009 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() je moet inderdaad de geschiedenis gaan studeren. de islam is nergens met zwaard verspreid, dat is een leugen. Citaat:
“Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" ? als het niet de moslims zijn die deze leer toepassen dan is het zeker de gelovigen in de bijbel zionisten oude testament in palestina amerikanen in irak On Sunday, Bush warned Americans that "this crusade, this war on terrorism, is going to take awhile." He and other US officials have said that renegade Islamic fundamentalist Osama bin Laden is the most likely suspect in the attacks. focus op this crusade, deze kruistochten. je weet toch wat kruistochten zijn, he ? ![]() ik ben gekomen met zwaard, leer van bijbel, toegepast door de romeinse rijk, of hoe hebben ze dan anders het christendom overal opgedrongen? en die indianen daar aan de andere kant van de oceaan? etc .. en dit is een antwoord van ex-roman katholiek priest op jouw beschuldiging Was Islam Spread by the Sword? Citaat:
ja ja ![]() Citaat:
pfff ff vertel gewoon u onzin zonder de bekering daarbij te halen ![]() kom luisteren nu naar echt real verhalen man http://www.youtube.com/watch?v=7GDZlj5sCBU Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 16 maart 2009 om 14:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan Rmimzaa me eens aan het verstand brengen wat die muzelmannen ginds in het Byzantijnse Constantinopel kwamen doen?
Aardbeien plukken? of enige andere vorm van gastarbeiderswerk uitvoeren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 maart 2009 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 16 maart 2009 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |