Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2009, 16:30   #21
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Men moet toch een onderscheid maken tussen het hefinancieren van het IMF, dat een essentiële rol speelt in het stabiliseren van sommige landen, en de zelfbedieningstrucs van sommige bank executives.
Zijn dit dan de landen die carte blanche gegeven hebben aan de graaicultuur van de banken? Of heeft u iets anders in uw hoofd.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:37   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Zijn dit dan de landen die carte blanche gegeven hebben aan de graaicultuur van de banken? Of heeft u iets anders in uw hoofd.

Spontaan denk ik aan de recente interventies inzake Turkije en Hongarije.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:39   #23
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Men moet toch een onderscheid maken tussen het hefinancieren van het IMF, dat een essentiële rol speelt in het stabiliseren van sommige landen, en de zelfbedieningstrucs van sommige bank executives.
Eerlijk... na de al hierboven geposte persberichten is er volgens u geen vuiltje aan de lucht. Iedere cent is volgens u nuttig besteed? Ja idd IMF en de zaak buitensporige vergoedingen van bank executives zoals u dat noemt hebben niet echt met elkaar te maken... behalve dat je kunt vragen stellen hoe zij het woord "beleid" op vlak van geld zien. Ik denk dat ze het eerder zien als het slijk der aarde.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:40   #24
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Spontaan denk ik aan de recente interventies inzake Turkije en Hongarije.
Jip met wie zijn geld?
Oud 17 maart 2009, 16:47   #25
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Jip met wie zijn geld?
U zou liever de munt en de economie van die landen zien ineenstorten?
Oud 17 maart 2009, 16:48   #26
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Eerlijk... na de al hierboven geposte persberichten is er volgens u geen vuiltje aan de lucht. Iedere cent is volgens u nuttig besteed? Ja idd IMF en de zaak buitensporige vergoedingen van bank executives zoals u dat noemt hebben niet echt met elkaar te maken... behalve dat je kunt vragen stellen hoe zij het woord "beleid" op vlak van geld zien. Ik denk dat ze het eerder zien als het slijk der aarde.
U bent waarschijnlijk zo één van die onthechte personen die geld maar vies vinden. Ongetwijfeld hebt u dus al uw aardse bezittingen weggeschonken?
Oud 17 maart 2009, 17:02   #27
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent waarschijnlijk zo één van die onthechte personen die geld maar vies vinden. Ongetwijfeld hebt u dus al uw aardse bezittingen weggeschonken?
Welwel, hier gaan we weer....u maakt er zich wel goedkoop vanaf door op die manier te antwoorden.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 17:17   #28
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U zou liever de munt en de economie van die landen zien ineenstorten?
Dat was mijn vraag niet.
Oud 17 maart 2009, 23:12   #29
FDM
Banneling

Standaard

de NBB braakt 4.000.000.000 euro uit
en de kankerpatient , hij bedelde voort
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 13:13   #30
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
de NBB braakt 4.000.000.000 euro uit
en de kankerpatient , hij bedelde voort
echt wraakroepend is het. Nergens fondsen voor, buiten voor banken die dankzij hun leiding in de problemen raken. Crimineel gedrag binnen de bankierswereld wordt blijkbaar beloond.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:10   #31
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Citigroup en Morgan Stanley omzeilen bonuslimiet!

De Amerikaanse banken Citigroup en Morgan Stanley werken aan een manier om de plannen van de Amerikaanse overheid om de bonussen in de financiële sector te limiteren, te omzeilen. Dat schrijft de Wall Street Journal (WSJ). Meer specifiek zouden de twee overwegen om het basisloon van bestuurders en managers op te trekken.

De plannen van de twee bankgroepen staan volgens de WSJ nog in de kinderschoenen, vooral omdat de plannen van de Amerikaanse overheid nog niet concreet zijn. De bal kwam deze week goed aan het rollen nadat bleek dat de verzekeraar AIG 165 miljoen dollar aan bonussen uitkeert aan zijn personeel.

Dat schoot in het verkeerde keelgat bij de Amerikaanse president Barack Obama, aangezien AIG al drie keer beroep moest doen op overheidsgeld om te overleven. Obama probeert nu via zijn minister van Financiën Timothy Geithner die bonussen te blokkeren.

Het inkomen van de meeste bankiers en handelaren bij de Amerikaanse, en internationale, financiële instellingen bestaat voor een groot deel aan prestatiegebonden premies en bonussen. Het verhogen van het basisloon zou een eventuele beperking van de bonussen kunnen compenseren. Volgens de WSJ gaan de banken 'omzichtig' te werk, gezien de delicate context.
Bron: DE TIJD

Hoe kun je dit nog verdedigen?

1. Alle bankskes mogen hun handjes samen leggen dat ze nog bestaan dankzij het geld van de belastingsbetaler!!!!! En wat doen ze rechtstreeks hun zakken ermee vullen terwijl mensen uit hun huizen gezet worden en leven in tentenkampen lang leve de 21°ste eeuw.

2. Dit zijn misdaden tegen de menselijkheid!

Ik ben geschokt!!!
Boehoe!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:38   #32
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Boehoe!
Allé... keurt u deze diefstal goed?
Oud 18 maart 2009, 16:45   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé... keurt u deze diefstal goed?
Ik lig er niet wakker van, van die bonussen; 99% van zij die moord en brand schreeuwen over eender welk bonus-systeem), doen dat meestal enkel en alleen vanuit een standpunt van afgunst genre "zij wel en ik niet en dat is niet eerlijk". Dat het net diezelfden zullen zijn die moord en brand gaan schreeuwen wanneer men nog maar durft te suggereren hun loon voor een deel variabel te maken, is dan maar een detail...

Ik heb ook een bonussysteem waarbij de bonus aanzienlijk kan oplopen, maar mijn variabel loon kan dan ook tot de helft van mijn totale loon uitmaken. Boehoe wat een schande!
Oud 18 maart 2009, 17:57   #34
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
echt wraakroepend is het. Nergens fondsen voor, buiten voor banken die dankzij hun leiding in de problemen raken. Crimineel gedrag binnen de bankierswereld wordt blijkbaar beloond.
Dat onderstreept gewoon nog eens dat overheden en banken twee handen op één buik zijn.
Samen verrichten ze een grootschalige achterbakse diefstal en vragen dat de eersten de laatsten meer controleren komt neer op de ene dief te vragen om op de andere te passen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 maart 2009 om 17:58.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 19:59   #35
FDM
Banneling

Standaard

hoezeer juist !
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 23:43   #36
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lig er niet wakker van, van die bonussen; 99% van zij die moord en brand schreeuwen over eender welk bonus-systeem), doen dat meestal enkel en alleen vanuit een standpunt van afgunst genre "zij wel en ik niet en dat is niet eerlijk". Dat het net diezelfden zullen zijn die moord en brand gaan schreeuwen wanneer men nog maar durft te suggereren hun loon voor een deel variabel te maken, is dan maar een detail...

Ik heb ook een bonussysteem waarbij de bonus aanzienlijk kan oplopen, maar mijn variabel loon kan dan ook tot de helft van mijn totale loon uitmaken. Boehoe wat een schande!
Die mannen hun loon blijkt dan toch zo variabel niet he.
Of wel?

AIG moet bonussen terugbetalen aan Amerikaanse regering
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...regering.dhtml

+een boete HA!
Oud 19 maart 2009, 09:15   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Die mannen hun loon blijkt dan toch zo variabel niet he.
Of wel?

AIG moet bonussen terugbetalen aan Amerikaanse regering
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...regering.dhtml

+een boete HA!
En hoe denk je dat de referentie naar dat artikel je standpunt ondersteunt? Lees je die artikels zelf wel?

Dat artikel geeft aan dat AIG die 165M moet terugbetalen aan de overheid; er staat nergens dat de betrokken werknemers daarom hun bonus niet krijgen, laat staan dat dat artikel niet zou bevestigen dat hun loon variabel is.

Maar, 't is te begrijpen hoor, alles wat ook nog maar suggereert dat ze die kerels willen pakken, sust je afgunst wel wat eh (getuige je zelfvoldane HA! )
Oud 19 maart 2009, 14:14   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Er is sprake in de comissie financien van het amerikaanse congres om legislation te maken op maat van die AIG bonussen en zo tot 90 % er van te belasten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 14:24   #39
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe denk je dat de referentie naar dat artikel je standpunt ondersteunt? Lees je die artikels zelf wel?

Dat artikel geeft aan dat AIG die 165M moet terugbetalen aan de overheid; er staat nergens dat de betrokken werknemers daarom hun bonus niet krijgen, laat staan dat dat artikel niet zou bevestigen dat hun loon variabel is.

Maar, 't is te begrijpen hoor, alles wat ook nog maar suggereert dat ze die kerels willen pakken, sust je afgunst wel wat eh (getuige je zelfvoldane HA! )
Uiteraard sust dat mijn afgunst. Wat een systeem. En dat heeft niets te maken met "zij wel ik niet". Maar enkel met ezels die voor de derde keer tegen stenen lopen en daarbij niet enkel zichzelf zeer doen.
Spijtig dat die criminelen niet vrijwillig van hun bonussen hebben afgezien, die nota bene met belastingsgeld zijn betaald. En ik hoop dat de schuldigen de boete uit hun eigen zak betalen, hun Maserati wegdoen en met de fiets naart werk komen.
Moest hun loon variabel zijn, zouden ze toch werkloos zijn?
Oud 19 maart 2009, 15:42   #40
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Uiteraard sust dat mijn afgunst. Wat een systeem. En dat heeft niets te maken met "zij wel ik niet". Maar enkel met ezels die voor de derde keer tegen stenen lopen en daarbij niet enkel zichzelf zeer doen.
Spijtig dat die criminelen niet vrijwillig van hun bonussen hebben afgezien, die nota bene met belastingsgeld zijn betaald. En ik hoop dat de schuldigen de boete uit hun eigen zak betalen, hun Maserati wegdoen en met de fiets naart werk komen.
Moest hun loon variabel zijn, zouden ze toch werkloos zijn?
Moesten ze werkloos zijn, dan zou hun loon 0 zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be