![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
In de jaren 60, 70 en tachtig was het omgekeerd, toen was de economie in Wallonië beter dan in “Vlaanderen” en in Wallonië was er toen ook veel minder werkloosheid
40% vd walen was toen ook al ambtenaar , uiteraard hebben ze dan minder werklozen ( nu ook wordt in VL de werkloosheid bestreden door ze allemaal ambtenaar te maken ) |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De strijd naar gelijke rechten is nog steeds niet gestreden : politiek ligt de situatie nog altijd zeer scheef of de lat nog krom ! Een Vlaamse partij moet 45.000 stemmen halen voor één zetel ! Een franstalige partij slechts 30.000 stemmen ! Taalpariteit is nog altijd 50/50 terwijl er zoveel meer Vlamingen zijn ondanks de massale toevloed van nieuwe belgen : 6.300.000 tegen 4.000.000 ! BHV wil zeggen dat franstalige politici in Vlaams Brabant minimum 3 tot 4 zetels komen stelen ! Brussel ? Bijna 60 % is noch Vlaming, noch Waal, noch Brusselaar... maar nieuwe belg of vreemdeling. De werkloosheid in Wallonië is zéér hoog +/- 20 en bestaan er tal van misbruiken sinds jaren, de controles beginnen vruchten af te werpen en dus ook schorsingen tot gevolg. Doppen en in het zwart werken gebeurde er op grote schaal, de postbusadressen zijn er een echt kwaal en laatstleden werd in Brussel een tweede C4-maffia opgerold. Vlaanderen staat economisch al 30 jaar boven aan de top in economie, handel, productie, import en export.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat is ook één van de scheeftrekkingen of kromme latten zie post hierboven ! slechts 25 % van de Vlamingen zijn ambtenaar...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De noodlottige (economisch..) "ambtenarenmentaliteit" komt overigens ook in de privé-sector tot uiting : ik heb het hier over het in de duitse taal zo bloemrijk beschreven "fietsersmentaliteit" van "buigen naar boven en trappen naar beneden". De vergelijking gaat zeker niet helemaal op indien men stelt dat men in een "staatsorganisatie" (vlaamse, weelse ..maakt niet uit) minder efficiënt en minder resultaatgericht zou werken dan in een "privé-organisatie).. Onthullender is het aantal niet-aktieven in een streek : maar dat fluctueerd in functie van demografische ontwikkelingen en investeringsbereidheid (voornamelijk voor wat België betreft van buitenlanders...). Ook specifiek voor de ganse streek van de "Lage Landen" is de bekwaamheid om de eigen productie van goederen en diensten (inclusief de non-profit) te "verkopen" aan buitenlanders inclsief de lucratieve rijke (moslim)arabische golfstaten ! Het is inderdaad zo dat de situatie van 1949 verschillend is van die van 2009; zoals die van 2009 radikaal zal verschillen van die van 2049... Een terugkeer naar een versnipperd bestel zoals in de middeleeuwen lijkt me niet te leiden tot een gewenste toename van de welvaart.
|
|
|
|
#26 | ||||||||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#27 |
|
Burger
|
feiten zijn feiten mijn beste, jullie hebben schrik om de waarheid onder ogen te zien.
|
|
|
#28 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik ben geen belgiscist, ik ben Belg. De problematiek van de rand is dat Brussel erg duur is geworden voor gewone mensen en vermits er vele franstaligen in Brussel wonen is het ook logisch dat ook zij naar de rand "vluchten". Arrogant genoeg? Volgens de geschiedenis zijn heel wat Brusselaars en andere in Vlaamse steden Frans gaan spreken vooral de gegoede burgers tijdens het begin van de 20 ste eeuw. Hoe zou het anders ook kunnen dat er zoveel Franstalige wonen in een pure Vlaamse stad.
Als het taalgebruik stoer genoeg is kan je in België altijd wel voldoende mensen ervan overtuigen dat zelfs "gezond verstand" en een koe identieke dingen zijn Laatst gewijzigd door JCVD_WHO : 25 maart 2009 om 18:44. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Burger
|
Citaat:
Waarom als een psychotische zoals Don Quichote die streed tegen de windmolens, strijden tegen de Walen.
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als gij het zegt
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wete, ik heb van me leven nog niet tegen de Walen gestreden. Tegen België, daarentegen, elke dag.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
niet tegen de walen
we scheiden omdat ze te weinig doen in het huishouden |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ze verteren en profiteren teveel : waarom willen ze franstalige politici geen enkele splitsing ? DAAROM !!!
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het werd hoog tijd eens grote kuis te maken
|
|
|
|