![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
RVA heeft toen de pwa's opgericht en de steuntrekkers via die wel aan de arbeid gezet, iets wat de belastingbetaler nog meer geld kost Citaat:
[/quote] - veralgemeen het pensioenstelsel naar de overheidsambtenaren - stort voor alle ambtenaren 10% tot 15% van hun loon in de pensioenkas en organiseer een solidariteit tussen ambtenaren en privé[/quote] Je hoeft niet aan de lonen van de ambetaren te komen, een algemeen pensioenstelsel voor iedereen lost reeds veel op. Citaat:
Citaat:
Je zal dit NOOIT verwezelijkt krijgen in Belgie [quote] 4° Gezondheidsuitgaven: verdubbelen over verdrievoudigen van remgeld voor artsen: dus de start van alle uitgaven rem je... en voer econometrie en ecologieen kwaliteit leven decision model in: of wat is de waarde van een leven en hoeveel spenderen we nog aan een mens. Een computer die beslist over leven en dood... een website waar mensen dan zelf kunnen teste of ze euthanasie mogen aanvragen dus... en maak regels over rusthuizen met volumecontracten - en transparantieanalyses en vergelijkende studies tussen die uitgaven zodat de efficientie daar stijgt en het zakkenvullen vermindert. een model van herhaalrecepten [quote] De meeste mensen kunnen nu al hun noodzakelijke medische verzorging niet betalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zitten een paar bedorven redeneringen in de belgische politiek
1° ministers moeten meer beslissen binnen hun bevoegdheden. turtelboom vind ik een prachtig voorbeeld van een minister die eens doet wat ze moet doen. Ik zou dus met niemand onderhandelen, want feitelijk is zij gedelegeerd vanuit de regering om de standpunten te nemen. VDB vind ik een perfect voorbeeld van iemand die buiten zijn bevoegdheid bezig is... 2° alle voorstellen die macroeconomisch en dus voor het geheel van de belgische economie niet getoest zijn kunnen niet voorgesteld worden dus voor alles het rendement berekenen... als er daar een zegt van de vakbond dat hij eist dat iedereen recht heeft op pensioenaan aan 50 jaar, dan wordt die zijn suggestie gewoon de waarde van wcpapier, want niemand kan feitelijk voorstellen doen die macroeconomisch budgettair totaal onhaalbaar zijn. 3° elk organisatie die monopolies opbouwt op delen van de begroting moet onder concurrentie komen, niet naar de consument toe, maar naar de overheid toe... Dus vakbonden en ziekenbonden doen een aanbesteding voor hun werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Wat had ge nu anders allemaal gedacht? Dat die honderden miljarden in een kluis liggen bij de NBB, klaar als appeltje voor de dorst ofzo?
Binnenkort is iedereen straatarm, per uitzondering van de boeren, grootgrondbezitters en die 75000 smeerlappekes die nog genoeg hebben staan in Zwitserland enzo...en die laatste, fja, reken daar maar heel de top van de politics, magistratuur en bedrijfswereld bij, dikke dokters etc... Les jeux sont faits, the table has turned. S.Y.S.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Tja, het kunnen toch niet altijd de steuntrekkers zijn die moeten inleveren, de weinigen die nog werken moeten nu eenmaal ook een efforke doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadat mijn werk mij momenteel voor dit en volgend jaar mijn bonus afpakt én ik de voorbije indexloonsverhoging ook terug mag inleveren kunnen er nog wat nieuwe belastingen gerust bij.... Waarom pikken ze ineens ons hele loon niet in en geven ons in ruil gelimiteerde voedselbonnen zoals destijds in die goede oude USSR..... Vanachter in de rij aanschuiven en dan maar hopen dat tegen het Uw beurt is er nog iets in het rek ligt om uw bon voor in te leveren.... De ministers zullen wel ongegeneerd blijven rondtuffen in hun dure bakken ,en leven op onze kosten... De staat redt de banken met ons geld.... Wij moeten de staat nu gaan redden,ook al met ons geld... En wie gaat er ons redden...Juist ja,wij moeten maar zien dat we onszelf redden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze nu al gaan zeggen dat de arbeid zwaarder zal belast worden is de kans groot dat ze worden afgemaakt in het stemhokje.... Wacht maar tot na de verkiezingen,en je zal wel zien dat ze de werkenden extra gaan aanpakken... En of het nu belastingsverhogingen zijn op loon of op consumatiegedrag maakt niets uit... Plukken zullen ze,meesnaaien wat ze kunnen om het gedrocht dat belgië heet nog langer in stand te houden..... Alles en iederéén zullen ze willen meesleuren in hun uiteindelijke ondergang.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Strategisch gezien is het natuurlijk oerdom om vlak voor de verkiezingen leuk te komen zeggen dat we de broekriem weer gaan bovenhalen. Anders komt ge bij dergelijke toestanden uit als uwe economie denkt volgens het motto: "maximaal rendement" oftewel een minimaal aantal werkers voor een maximale hoeveelheid werk.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tijd dat er wat mei68 spîrit door de gangen waait, maar dan vooral gericht op corrigeren van grove fouten in al onze prachtige systemen die we proberen in stand te houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee hoor ik stem voor diegene die volgende dingen belooft - kilometer en city taks voor de lange wapper en infrastructuurwerken als je niet wil betalen, rij je gewoon minder zoals ik 2000km/jaar - suiker-vet BTW voor de SZ gezondheidszorg als je niet wil betalen eet je gewoon gezonder, suikerarm en vetarm - mazout-gas taks voor de ecologische investeringen als je niet wil betalen doe je gewoon die ecologische investeringen - alle steuntrekkers activeren tot 70jaar voor een isolatie marshall plan... diegene die niet meewerken verliezen 70% van hun steun tis toch niet waar dat we een leger werklozen gaan betalen terwijl ze ons scholen van driedubbel glas kunnen voorzien, dat ze de muren een gyproc isolatiepaneel kunnen zetten, en dat ze kunnen helpen nieuwe condensatieketels installeren ? Dus ipv van hun 'recht af te pakken' geven we ze zelfs een bonus ter grootte van een jaar besparing die hun werk opbrengt. - solidariteit van ambtenaren pensioenstelsel met het privé pensioenstelsel. En rechttrekken van de discriminaties in de pensioenen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 maart 2009 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan je twee dingen doen: Blanco stemmen. Zelf een partij oprichten waarin deze belofte opgenomen wordt in het programma. Veel succes. Guido
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Dat ze het geld halen bij de fraudeurs.
Er schijnen hier in Belgie meer dan 30.000 gays geen belasting te betalen????????? Er schijnen hier in Belgie meer dan 75.000 dollarmiljonairs te zijn???????? Probeer u als gewone man eens 1 (één ) euro te weinig aan de fiscus te betalen........ Ze zullen u wel weten te wonen. Maar aan de bovenstaanden DURVEN ze niet te raken want ze snijden dan in eigen vel. SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 29 maart 2009 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik loop door de aard van mijn werk geregeld in ministeries rond.
Indien men wil besparen dan kan ik er alvast veel aanwijzen die ganse dagen zomaar een beetje op hun bureau hun tijd zitten te verdoen. Los daarvan in een afglijdende economie belastingen verhogen werkt hetzelfde als in een failliet gaande winkel prijsverhogingen te doen. Het zal alleen maar sneller failliet gaan.
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Typisch voorbeeld van iemand die toch een enorme ervaring heeft had zich toch nog gemakkelijk 10 jaar nuttig kunnen maken bij de politie. Stel dhr. De Winne heeft een pensioen van 2000 euro/maand (is waarschijnlijk te weinig geteld), hij heeft vlot nog een levensverwachting van ruim 25 jaar. Berekening 25 jaar x 12 maanden x 2000 euro= kostprijs voor de gemeenschap 600.000 euro om 1 man zijn pensioen te financieren. Voila, deze kostprijs kan makkelijk gehalveerd worden door 10 jaar langer te werken. Begin nu niet allemaal te zeuren dat hij bijgedragen heeft voor zijn pensioen en uitgesteld loon, want dit klopt niet. De overheid stort niet alle lasten door aan de rsz, moest ze dat doen voor al haar ambtenaren was ze al veel langer failliet. Op 54 jaar op pensoen gaan is maatschappelijk onverantwoord, dan mag je nog belangrijk werk gedaan hebben, een bijdrage aan de gemeenschap geleverd hebben, maar dit geeft geen recht op een riante opzegpremie of faciliteiten waar een werknemer uit de private sector geen recht op heeft. Als een manager die vaak bijna geen pensioen heeft want zelfstandige een opzegpremie krijgt van die omvang schreeuwt iedereen moord en brand, maar ja da's een populistisch discours hé, de realiteit wil niemand zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn gezinnen bvb waar man en vrouw hard werken en die geen tijd nemen om op reis te gaan en die relatief sober leven en die bvb 100.000euro netto verdienen en daar 20 jaar aan een stuk 50.000 van sparen... En die notabene op die 100.000euro gezellig 100.000 euro belastinge, sociale lasten en andere dingen afgedragen hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dit ook gelezen, ik denk dat hij, voor de job die hij gedaan heeft, minstens het dubbele pensioen zal krijgen. En inderdaad, de nowhow die deze persoon heeft zou nog veel kunnen bijdragen in de misdaadbestrijding, voor mij moet deze man niet meer het terrein op, voor mij is hij zeker zo belangrijk bij de opleiding van jonge speurders.
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België heeft nu 5 regeringen. De overbodige 4 afschaffen zou al een hele stap vooruit zijn.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 maart 2009 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |