Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2009, 18:08   #21
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet goed.
Waarom verbaast mij dat niet?
Oud 20 juni 2009, 18:09   #22
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarom vraag ik het de moderatie.

Maar ik zou niet meteen op een antwoord hopen: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=93
Oud 20 juni 2009, 18:19   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht

Maar ik zou niet meteen op een antwoord hopen: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=93
Misschien, niet meteen.

Deze kreeg ook nog geen antwoord.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=122323
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 20:39   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Er zou een soort van niveaupolitie ingevoerd moeten zijn in bepaalde draden.
En nu we toch bezig zijn ineens ook maar het CGKR hier installeren?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 20:47   #25
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En nu we toch bezig zijn ineens ook maar het CGKR hier installeren?
Het CGKR is hier toch al geïnstalleerd? Zie deze en andere draden alhier.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 13:10   #26
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik heb nooit het nut begrepen van het subforum 'Immigratie en integratie'. Volgens mij kan die thematiek perfect onder 'Maatschappij en samenleving' besproken worden. Als ik mij niet vergis is het een beetje een dinosaurus die herindelingen van 't forum overleefd heeft, niet?
Dit is een VB-forum. Daar kan je toch niet van verwachten dat het zijn eigen unique selling point afschaft?
Oud 21 juni 2009, 14:59   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het CGKR is hier toch al geïnstalleerd? Zie deze en andere draden alhier.
Ja, hoe durven ze, een draad als deze en andere alhier opstarten!
Oud 21 juni 2009, 15:21   #28
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een VB-forum. Daar kan je toch niet van verwachten dat het zijn eigen unique selling point afschaft?
Als dit een VB forum zou zijn, wat doet u hier dan? U lijkt me toch geen typische VB-sympathiseur.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 17:27   #29
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou de moderatie alsnog zijn/haar visie kunnen geven a.u.b.
Geachte

Onze visie is dat de gebruikers tot op zekere hoogte moeten uitmaken of het door hen opgestart onderwerp raakt aan de opgegeven beschrijving van de moderatie.
Om op uw concrete opmerking in te gaan: als een gebruiker vindt dat een artikel waarin een persoon voorkomt van niet-Belgische afkomst gerelateerd is aan een politiek thema zoals "Immigratie & Integratie" dan is dat meestal op zich al een stellingname van een politiek idee. Het is voor de moderatie dan ook moeilijk om bij elk onderwerp zomaar te beslissen of het al dan niet daar thuishoort.

Het is ook wel zo dat vele onderwerpen in vele verschillende subfora eigenlijk simpelweg te klasseren zijn als "faits divers" (zonder hiermee een politiek standpunt in te nemen, maar in de zin van veredeld knip- en plakwerk van één of andere nieuwssite) en waarvan je je inderdaad sterk kunt afvragen of die in dat specifiek forum thuishoren of zelfs thuishoren op dit forum in het algemeen.

Dat is iets waar we ons als moderatie eens zullen moeten over buigen. Het staat u echter nog steeds vrij deze onderwerpen te rapporteren zodat we nog steeds kunnen zien of een dergelijk onderwerp wel noodzakelijk is.

Met vriendelijke groeten

Pieter Vandoorne
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 20:22   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Geachte

Onze visie is dat de gebruikers tot op zekere hoogte moeten uitmaken of het door hen opgestart onderwerp raakt aan de opgegeven beschrijving van de moderatie.
Om op uw concrete opmerking in te gaan: als een gebruiker vindt dat een artikel waarin een persoon voorkomt van niet-Belgische afkomst gerelateerd is aan een politiek thema zoals "Immigratie & Integratie" dan is dat meestal op zich al een stellingname van een politiek idee. Het is voor de moderatie dan ook moeilijk om bij elk onderwerp zomaar te beslissen of het al dan niet daar thuishoort.

Het is ook wel zo dat vele onderwerpen in vele verschillende subfora eigenlijk simpelweg te klasseren zijn als "faits divers" (zonder hiermee een politiek standpunt in te nemen, maar in de zin van veredeld knip- en plakwerk van één of andere nieuwssite) en waarvan je je inderdaad sterk kunt afvragen of die in dat specifiek forum thuishoren of zelfs thuishoren op dit forum in het algemeen.

Dat is iets waar we ons als moderatie eens zullen moeten over buigen. Het staat u echter nog steeds vrij deze onderwerpen te rapporteren zodat we nog steeds kunnen zien of een dergelijk onderwerp wel noodzakelijk is.

Met vriendelijke groeten

Pieter Vandoorne
Geachte,

Als ik het goed begrijp, hoort bijvoorbeeld, de discussie over het sterrenmeisje onder "Binnenland" of "Maatschappij en samenleving" opgestart te worden.
Aangezien de tatoo-eerder uit Parijs komt, mag het ook onder "Immigratie en Integratie" onder de titel "Weeral een buitenlander"? Alhoewel het niets te maken heeft met "thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,..."

Ik hoop ten zeerste dat de moderatie zich zal buigen over "hoe "integratie en immigratie" misbruikt wordt doordat over ieder krantenartikel daar een draad wordt opgestart. Enkel met de bedoeling haat te spuien." (zie mijn openingspost)

Met vriendelijke groeten.
Oud 23 juni 2009, 20:30   #31
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp, hoort bijvoorbeeld, de discussie over het sterrenmeisje onder "Binnenland" of "Maatschappij en samenleving" opgestart te worden.
Aangezien de tatoo-eerder uit Parijs komt, mag het ook onder "Immigratie en Integratie" onder de titel "Weeral een buitenlander"? Alhoewel het niets te maken heeft met "thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,..."
Precies.

De moderatie ziet niet in (of weigert in te zien?) dat het laten staan van dergelijke zaken evenzeer een politieke stellingname is.
Oud 23 juni 2009, 20:42   #32
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Precies.

De moderatie ziet niet in (of weigert in te zien?) dat het laten staan van dergelijke zaken evenzeer een politieke stellingname is.
Ik zie de politieke stellingname niet echt. Het bericht wordt geplaatst door een gebruiker, als die dat bericht beschouwt als relevant voor dat subforum dan laten wij dat daar staan. Tenzij het overduidelijk is dat het daar niet thuishoort of het zelfs met de beste wil van de wereld niet kan ondergebracht worden onder die bepaalde noemer.
Oud 23 juni 2009, 20:49   #33
Pieter Vandoorne
Coördinator

Standaard

Citaat:
Dat hebt u dan verkeerd begrepen. Zoiets zou in elk geval eigenlijk nooit in Politiek: binnenland thuishoren om de eenvoudige reden dat we vragen om eerst een ander subforum te zoeken alvorens te opteren voor Binnenland. Dit om te voorkomen dat dit nog meer een soort allerleitjes subforum wordt.

Het zou onder Maatschappij en samenleving kunnen, dat hangt af van de inkleding en de bedoeling van de topicstarter. Het zou ook onder Immigratie & integratie kunnen, dat hangt opnieuw af van de topicstarter zijn bedoeling, maar dit is inderdaad perfect mogelijk in dit geval.
Het zou natuurlijk even goed in Koetjes & Kalfjes terecht kunnen.

Citaat:
Ik hoop ten zeerste dat de moderatie zich zal buigen over "hoe "integratie en immigratie" misbruikt wordt doordat over ieder krantenartikel daar een draad wordt opgestart.
Het is inderdaad niet de bedoeling om gelijk welk subforum vol te posten met krantenartikels als die niet duidelijk de bedoeling hebben een inhoudelijke discussie aan te gaan.

Citaat:
Enkel met de bedoeling haat te spuien." (zie mijn openingspost)
De intenties van gebruikers kunnen wij natuurlijk niet nagaan vermits we niet in de geesten van de gebruikers zitten. Wij kunnen dus pas ingrijpen als het duidelijk is dat een bericht strafbaar/vervolgbaar kan zijn.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 23 juni 2009 om 20:50.
Oud 26 juni 2009, 20:31   #34
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Dat hebt u dan verkeerd begrepen. Zoiets zou in elk geval eigenlijk nooit in Politiek: binnenland thuishoren om de eenvoudige reden dat we vragen om eerst een ander subforum te zoeken alvorens te opteren voor Binnenland. Dit om te voorkomen dat dit nog meer een soort allerleitjes subforum wordt.

Het zou onder Maatschappij en samenleving kunnen, dat hangt af van de inkleding en de bedoeling van de topicstarter. Het zou ook onder Immigratie & integratie kunnen, dat hangt opnieuw af van de topicstarter zijn bedoeling, maar dit is inderdaad perfect mogelijk in dit geval.
Het zou natuurlijk even goed in Koetjes & Kalfjes terecht kunnen.

Het is inderdaad niet de bedoeling om gelijk welk subforum vol te posten met krantenartikels als die niet duidelijk de bedoeling hebben een inhoudelijke discussie aan te gaan.

De intenties van gebruikers kunnen wij natuurlijk niet nagaan vermits we niet in de geesten van de gebruikers zitten. Wij kunnen dus pas ingrijpen als het duidelijk is dat een bericht strafbaar/vervolgbaar kan zijn.
Ik begrijp dat door het grote succes van dit forum, het onmogelijk is voor de moderatie om alles te lezen, maar zou het misschien mogelijk zijn om op zijn minst de openingsberichten na te lezen?

Misschien zullen de gebruikers dan wat voorzichtiger zijn en beter nadenken wat ze waar posten.

De intenties van de gebruikers kan je inderdaad niet nagaan, maar de inkleding van het onderwerp en het woordgebruik maakt al veel duidelijk.
Als je wil kan ik enkele concrete voorbeelden geven.

Om nog even terug te komen op je vorige antwoord (post #29) laatste alinea.
"Dat is iets waar we ons als moderatie eens zullen moeten over buigen. Het staat u echter nog steeds vrij deze onderwerpen te rapporteren zodat we nog steeds kunnen zien of een dergelijk onderwerp wel noodzakelijk is."

Op welke wijze kan men deze onderwerpen rapporteren?
Kan de rapporteerder daarover feedback krijgen? (kwestie van iets bij te leren over de visie van de moderatie)
Oud 15 september 2009, 19:03   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat door het grote succes van dit forum, het onmogelijk is voor de moderatie om alles te lezen, maar zou het misschien mogelijk zijn om op zijn minst de openingsberichten na te lezen?

Misschien zullen de gebruikers dan wat voorzichtiger zijn en beter nadenken wat ze waar posten.

De intenties van de gebruikers kan je inderdaad niet nagaan, maar de inkleding van het onderwerp en het woordgebruik maakt al veel duidelijk.
Als je wil kan ik enkele concrete voorbeelden geven.

Om nog even terug te komen op je vorige antwoord (post #29) laatste alinea.
"Dat is iets waar we ons als moderatie eens zullen moeten over buigen. Het staat u echter nog steeds vrij deze onderwerpen te rapporteren zodat we nog steeds kunnen zien of een dergelijk onderwerp wel noodzakelijk is."

Op welke wijze kan men deze onderwerpen rapporteren?
Kan de rapporteerder daarover feedback krijgen?
(kwestie van iets bij te leren over de visie van de moderatie)
Heeft de moderatie al tijd gehad om zich over deze vragen te buigen?
Oud 15 september 2009, 21:03   #36
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte,

Ik hoop ten zeerste dat de moderatie zich zal buigen over "hoe "integratie en immigratie" misbruikt wordt doordat over ieder krantenartikel daar een draad wordt opgestart. Enkel met de bedoeling haat te spuien." (zie mijn openingspost)

Met vriendelijke groeten.
Hallo Artisjok,

ik heb even door "Immigratie en Integratie" zitten struinen. En inderdaad worden sommige artikels over "voorvallen" aangewend om een topic over te openen. Maar of dat is "enkel met de bedoeling haat te spuien", dat betwijfel ik ten zeerste. Misschien willen deze posters wel iets duidelijk maken? Bvb. dat allochtonen niet bepaald ondervertegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers. Als keer op keer gereageerd wordt met banbliksems, onredelijke beschuldigingen, e.d., moet je niet verbaasd zijn als mensen ELK incident zullen aangrijpen als argument
Er zitten hier ook medeforummers, zoals jij, die niet graag geconfronteerd worden met zulke berichten, omdat dat niet strookt met het ideale beeld van de "multiculturele samenleving". Beschuldig mij aub niet van VB-sympathie, want die heb ik niet. Maar ik begin ook hoe langer hoe meer in te zien dat de "multiculturele samenleving" een utopie is, een onverwezenlijkbaar ideaal.

Beste Artisjok, als je zegt dat die mensen posten "enkel met de bedoeling haat te spuien", dan vind ik dat een zeer zwak argument. En uw oproep naar de moderatie toe neigt eerder naar muilkorven dan naar discussiëren.

met vriendelijke groeten,

K. Vandaele
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:23   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Geachte vandaele,

Mag ik a.u.b. zelf uitmaken met welke berichten ik niet graag geconfronteerd wordt, omdat ...?

Wat in mijn oproep neigt naar muilkorven? Welke discussie is dan niet meer mogelijk?
Oud 15 september 2009, 21:24   #38
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ja, waarom worden dergelijke draden er getolereerd?
Zoals een Belgische Marokkaan daarnet in het Nederlandse programma "Tante in Marokko" zei: Ik kom uit België, eigenlijk Vlaanderen en dat is de hoofdstad van raciiiisme.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:27   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Zoals een Belgische Marokkaan daarnet in het Nederlandse programma "Tante in Marokko" zei: Ik kom uit België, eigenlijk Vlaanderen en dat is de hoofdstad van raciiiisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila

Waarom verbaast me dat niet?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:36   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft de moderatie al tijd gehad om zich over deze vragen te buigen?
Ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven dat dat onderdeel de beerput van het forum is... Ik geloof niet dat dat ooit nog zal veranderen. Debat moet je er zeker niet gaan zoeken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be