Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2009, 11:00   #21
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Allochtone tramchauffeurs inzetten in wijken die al grotendeels allochtoon zijn. Zoals men nu al bij de Lijn doet.

Op die manier vermijd je dat soort problemen. We kunnen toch geen politiestaat gaan creëren omdat enkele jongeren zich misdragen?

Wat die jongeren missen is opvoeding, en blanken zijn blijkbaar niet in staat om autoriteit over jonge allochtone adolescenten uit te oefenen. Laat het dan over aan mensen die ze wél respecteren. Met allochtonen vanaf ca. 30 heb je toch nooit problemen, dus dat gedrag groeit er eigenlijk vanzelf uit.
Het apartheidsregime dat u hier beschrijft, is al even hallucinant als een politiestaat.
Mag ik dan volgens u opperen geen respect te hebben voor het gezag van een allochtone politieman of werkt dit enkel in één richting?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 11:22   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Houzee! dat is nu precies wat je niet moet doen! Je moet juist geen allochtone chauffeurs inzetten in wijken waar problemen zijn met agressie van allochtonen want zo versterk je het idee dat je jezelf als "allochtoon" kunt permitteren gezag wel van " je eigen groep" te accepteren; maar niet van wie niet tot die groep behoort.
Dat is discriminatie van de bovenste plank, daaraan toegeven is negatief gedrag belonen door in de waanzin mee te gaan!
Wat je moet doen is eenvoudig, agressie tegenover mensen in openbare dienst moet je heel streng bestraffen en indien dit gebeurt omdat iemand" geen allochtoon " is onmidddellijk een klacht wegens rascisme aan de broek; een multiculturele samenleving betekent dat Wim Mohammed respecteert en accepteert; het omgekeerde mogen we dan ook verwachten!
volkomen gelijk.
Daarom baal ik ook zo van die politiek correcte blabla dat sommige diensten enkel goed functioneren als ze een "afspiegeling van de maatschappij" vormen. Zoals in Nederland waar men ineens streeft naar 50% vrouwen en allochtonen.... alleen de benaming al: er zijn 50% vrouwen in de maatschappij ja, maar wat heeft dat percentage met allochtonen te maken? Moet men dan in de grootsteden een politiekorps hebben dat enkel of voornamelijk uit allochtonen bestaat? En gaat die marokkaanse tasjesdief dan wèl luisteren naar de chinese agent (o ja, er zijn buiten de islamieten ook nog andere allochtonen, maar we zijn precies niet racistisch genoeg om daar steeds over te klagen...)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 11:45   #23
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volkomen gelijk.
Daarom baal ik ook zo van die politiek correcte blabla dat sommige diensten enkel goed functioneren als ze een "afspiegeling van de maatschappij" vormen. Zoals in Nederland waar men ineens streeft naar 50% vrouwen en allochtonen.... alleen de benaming al: er zijn 50% vrouwen in de maatschappij ja, maar wat heeft dat percentage met allochtonen te maken? Moet men dan in de grootsteden een politiekorps hebben dat enkel of voornamelijk uit allochtonen bestaat? En gaat die marokkaanse tasjesdief dan wèl luisteren naar de chinese agent (o ja, er zijn buiten de islamieten ook nog andere allochtonen, maar we zijn precies niet racistisch genoeg om daar steeds over te klagen...)
Zo zijn er in Brussel bv onwijs veel Brazilianen, en hoor ik tegenwoordig voortdurend Spaans en Portugees spreken overal waar ik kom. Maar overlast? Nihil tot bijna nul.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 11:49   #24
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vind ik ook.
Straffeloosheid is nu het dringendste probleem.
Dat hebben Marokkaanse vrouwen me zelf verteld, dat dat er hier veel te zacht aan toe gaat met krimi's, die zich aangemoedigd voelen.
Citaat:
Hier: Polly. Heb het zelf gezien, miel. De chauffeur was van Afrikaanse afkomst. En nee, niet het noorden.
Citaat:
Zo zijn er in Brussel bv onwijs veel Brazilianen, en hoor ik tegenwoordig voortdurend Spaans en Portugees spreken overal waar ik kom. Maar overlast? Nihil tot bijna nul.
U heeft blijkbaar wel al veel gehoord en gezien hé!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 april 2009 om 11:50.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 11:52   #25
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
U heeft blijkbaar wel al veel gehoord en gezien hé!
Ik woon in Brussel centrum hé, Mieltje. En ik reis met het openbaar vervoer.
Oud 1 april 2009, 14:08   #26
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Bewijst dat is!
Paar tickets van de bus misschien!
Oud 1 april 2009, 14:13   #27
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Bewijst dat is!
Paar tickets van de bus misschien!
ok, ik wuif mijn bustickets voor de webcam, goed?
Oud 1 april 2009, 14:18   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon in Brussel buiten het centrum. En ik reis bijna enkel met het openbaar vervoer. In 6 jaar geen probleem gehad (daarvoor woonde in ik Antwerpen), en mijn vrouw, zoon en schoondochter idem dus: geen probleem. Er worden idd. veel talen die ik niet begrijp gesproken. Mij stoort dat absoluut niet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 14:25   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn no-go zones in Brussel waar agenten niet meer mogen patrouilleren omdat de allochtonen het bekijken als een provocatie en het vaak leidt tot gewelddadige confrontaties.
Urban legend, verspreid door iemand van een politievakbond in HLN.
Citaat:
Om die buurten te zuiveren zou de politie al een grootscheepse razzia moeten houden, eventueel samen met het leger. Ze hebben dat veel te lang uitgesteld en dan heeft men dat niet meer onder controle.
LOL, wat nog? Tanks inzetten?
Oud 1 april 2009, 14:28   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Houzee! dat is nu precies wat je niet moet doen! Je moet juist geen allochtone chauffeurs inzetten in wijken waar problemen zijn met agressie van allochtonen want zo versterk je het idee dat je jezelf als "allochtoon" kunt permitteren gezag wel van " je eigen groep" te accepteren; maar niet van wie niet tot die groep behoort.
Dat is discriminatie van de bovenste plank, daaraan toegeven is negatief gedrag belonen door in de waanzin mee te gaan!
Wat je moet doen is eenvoudig, agressie tegenover mensen in openbare dienst moet je heel streng bestraffen en indien dit gebeurt omdat iemand" geen allochtoon " is onmidddellijk een klacht wegens rascisme aan de broek; een multiculturele samenleving betekent dat Wim Mohammed respecteert en accepteert; het omgekeerde mogen we dan ook verwachten!
Zoals we hier dagelijks kunnen lezen dat Alice Mohammed en Fatima respecteert zeker?
Oud 1 april 2009, 15:00   #31
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Urban legend, verspreid door iemand van een politievakbond in HLN.LOL, wat nog? Tanks inzetten?
Nee geen Urband legend, maar wel van politiemensen zelf!

Wat betreft het zuiveren van die buurten, dat kan gemakkelijk bereikt worden met gewone soldaten en politiemensen.

Tanks inzetten?
Tja u lacht er misschien mee, maar als ze geen maatregelingen gaan nemen en het blijven uitstellen, dan zou het me niet verbazen dat we hier vroeg of laat serieuze opstanden gaan krijgen. Trouwens niet alleen in België, maar in heel Europa.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 april 2009 om 15:00.
Oud 1 april 2009, 15:12   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals we hier dagelijks kunnen lezen dat Alice Mohammed en Fatima respecteert zeker?
Alice hoéft Mohammed en Fatima niet te respecteren. Alice hoeft enkel de politieagent te respecteren, gelijk van welke afkomst of etnie die is.

vraag blijft of uw mohammedje en uw fatimaatje elke politieagent zullen respecteren als vertegenwoordiger van de rechtsstaat, of moeten ze daarvoor speciale agentjes gaan aanwerven? met een kapke op of zo? of moeten alle agenten voor mohammed en fatima een abonnement op de zonnebank nemen zodat ze niet als "witte racist" worden uitgescholden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 22:43   #33
beste vriend
Banneling

Standaard

[quote=Another Jack;4043959]Die 'iemand' gaat bij de politie in Brussel werken nadat hij last had van het geweld van allochtonen bij de Lijn?
Ik zou zeggen dat hij er op kickt...[/QUOTE]

Ik zou eerder zeggen dat de man een vaste job zocht, en van mening is dat hij als politieagent meer beveiligd is tegen allochtoons geweld, als bij een ongewapend buschauffeurke of controleurke het geval is.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 22:45   #34
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is al het geval in Brussel, de meeste mivb-chauffeurs zien er allochtoon uit.
De blanken worden daar door de ( allochtoonse ) klanten buitengepest, zodat allochtonen hun plaats in kunnen nemen. Zo zit dat !
Oud 1 april 2009, 22:50   #35
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Urban legend, verspreid door iemand van een politievakbond in HLN.LOL, wat nog? Tanks inzetten?
Tanks inzetten, gevolgd door bulldozers, en oplaadbussen die regelrecht naar het vliegplein rijden ?
Oud 1 april 2009, 22:51   #36
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote=beste vriend;4045050]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die 'iemand' gaat bij de politie in Brussel werken nadat hij last had van het geweld van allochtonen bij de Lijn?
Ik zou zeggen dat hij er op kickt...[/QUOTE]

Ik zou eerder zeggen dat de man een vaste job zocht, en van mening is dat hij als politieagent meer beveiligd is tegen allochtoons geweld, als bij een ongewapend buschauffeurke of controleurke het geval is.
Zo is dat!
Oud 1 april 2009, 22:52   #37
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
De blanken worden daar door de ( allochtoonse ) klanten buitengepest, zodat allochtonen hun plaats in kunnen nemen. Zo zit dat !
Daar slaagt u weer de nagel op de kop!
Oud 1 april 2009, 22:53   #38
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Tanks inzetten, gevolgd door bulldozers, en oplaadbussen die regelrecht naar het vliegplein rijden ?
Vervolgens het vliegtuig op en dan als haaienvoer droppen boven de oceaan!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 april 2009 om 22:54.
Oud 1 april 2009, 22:58   #39
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Vervolgens het vliegtuig op en dan als haaienvoer droppen boven de oceaan!
Ik zou ze eventueel nog naar hun thuisland vliegen. Maar er word mij altijd al gezegd dat ik te goed ben.
Oud 1 april 2009, 23:05   #40
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zou ze eventueel nog naar hun thuisland vliegen. Maar er word mij altijd al gezegd dat ik te goed ben.
Tja uwe avatar spreekt dat zeker niet tegen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be