![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hopelijk hééft onderstaande niemand nodig, maar het er toch even bij zetten. Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vooral, als die 1 op 7 nu waar is. Is het hier legaal? Kan je het open op straat doen met een menigte en camera erbij? Ik vraag me al af wat het dan achter gesloten deuren moet worden. Beste driewerf, wees niet zo relativerend. Het is niet omdat hier - uiteraard - klootzakken rondlopen dat je kan gaan verdedigen dat het legaal wordt en je je vrouw naar goeddunken op straat kan gaan afrossen. (en wees niet zo goedkoop om af te komen met het Rob Klop verhaaltje want dat is reeds lang ondermijnd) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() ??? Ik heb hier nog nooit op de openbare weg een vrouw zweepslagen zien krijgen van drie mannen, onder het goedkeurend toezicht van de voorbijgangers ? Jij wel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ja, er zijn dan ook meer en meer moslims in Europa . De vrouwenmishandelingen zullen dus evenredig stijgen met de talrijker wordende aanwezigheid van die mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ja, er zijn dan ook meer en meer moslims in Europa . De vrouwenmishandelingen zullen dus evenredig stijgen met de talrijker wordende aanwezigheid van die mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dat zegt je vrouw en kinderen te eren! Er is niets zo gemakkelijk je vrouw af te ranselen die in een wereld is grootgebracht die dat dit praktijken toelaat. En ik moet zeggen partner geweld gebeurt meer in het westen.Dus bij ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo heel gewoon vinden ze het daar duidelijk niet. Gelukkig.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Waar beweer ik dat je het openlijk op straat kan doen? Waar beweer ik dat het hier legaal is? Kortom waar zeg ik alles wat je mij in de mond legt?
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Partnergeweld komt vooral voor binnen gezinnen waar vrouwen geen of weinig steun of begrip vinden voor het geweld wat hen overkomt.
Dus is de reactie van vrienden, familie voor een gedeelte bepalend of vrouwen de moed vinden iets aan hun situatie te doen. Wat ook invloed heeft is de zelfredzaamheid van de vrouw, kan ze het huis verlaten, spreekt ze de taal en is ze gewoon om zelf beslissingen te nemen? Het is dus te begrijpen dat vooral allochtone dames in vluchthuizen zitten; vaak meent hun man het recht te hebben om te slaan, familie vind de schande van een scheiding erger dan het geweld, vaak hebben deze vrouwen geen eigen inkomsten en is er te weinig sociale steun bij familie of vrienden om aan het geweld te ontsnappen. Wat helemaal niet betekend dat geweld bij autochtone gezinnen niet voorkomt; maar de onmiddellijke omgeving ( familie en vrienden) gaan er wel anders mee om, de afkeuring naar de dader toe is groter en geweld wordt hoe dan ook veroordeeld, de vrouw wordt minder in vraag gesteld. Er wordt haar minder een schuldgevoel aangepraat maar hoe dan ook hebben veel vrouwen door het geweld een heel negatief zelfbeeld. Bovendien vinden ze makkelijker de weg naar hulpverlening dan hun allochtone zusters; toch maken deze in Nederland en Vlaanderen meer deel uit van de populatie in vluchthuizen dan hun autochtone zusters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 4 april 2009 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me een bericht in de media maar niet meer welk land dit was,Duitsland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Zullen de Belgische politieke partijen vragen om onze ambassadeur uit Pakistan terug te roepen?
Of is de geseling van een vrouw minder erg dan de paus die wat rare praat verkoopt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() jazeker?
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Intrafamiliaal geweld komt overal voor, dat heeft hier niets mee te maken. Het toont alleen dat vrouwen nog bijna overal in een underdogpositie verkeren, al weet ik niet of dat een gepaste term is.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |