Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2004, 22:13   #21
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Alleen Vlaams-nationalisten liggen wakker van zo'n belachelijke splitsing van een kieskring.
Gewoonlijk gaan mensen ergens dwars liggen als het hun slecht uitkomt, zoals de splitsing u slecht uitkomt. Het is toch raar dat Waalse partijen in Vlaamse regio's stemmen willen rondselen, terwijl ze er geen bestuurlijke activiteiten willen.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 22:47   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Hans de zwans, sorry voor het rijmpje... maar u bent zo'n slappe belg die buigt voor waalse dreigementjes, een olifant die schrik heeft van een muis, schrik om van een muis slaag te krijgen

Laat de Walen maar klagen en zagen of "kreften en memmen"...

Waar zijn de politieke rechten van Vlamingen in het franstalige gedeelte van uw "Belgique" "Rien du tout !"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 00:05   #23
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Alleen Vlaams-nationalisten liggen wakker van zo'n belachelijke splitsing van een kieskring.

De kikker die zich opblaast, zal gewoon ontploffen.
In dat geval zijn er in Vlaanderen zo'n 150 Vlaams-nationalistische gemeenten, en zit het Vlaams Parlement compleet vol met Vlaams-nationalisten...

Droom maar verder in dat schijnwereldje van jou, Hans...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 00:13   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

In dat geval zijn er in Vlaanderen zo'n 150 Vlaams-nationalistische gemeenten, en zit het Vlaams Parlement compleet vol met Vlaams-nationalisten...

Droom maar verder in dat schijnwereldje van jou, Hans...

Hans I de Grote geeft zijn visie op de Vlaams-nationale teloorgang
Oud 18 april 2004, 00:30   #25
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een fabeltje, mijn beste, anders waren jij en je grappige partijtje dat zich tussen de groten der aarde waant al lang in gruzelementen uiteen gespat
Oud 18 april 2004, 09:54   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

"De groten der aarde". Ja, dat zijn de flaminganten wel, hè.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 09:56   #27
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
"De groten der aarde". Ja, dat zijn de flaminganten wel, hè.
Uw Belgiqueske teert alvast op...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 10:05   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Sorry, my language is Dutch.
Oud 18 april 2004, 10:10   #29
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Sorry, my language is Dutch.
Il mio italiano 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 11:21   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liggen de mensen dan wakker van een Grootbrabantse kieskring?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 11:24   #31
Unionist
Burger

Standaard

Citaat:
De provincie Vlaams-Brabant heeft van het vrijwaren en bevorderen van het Vlaams karakter dan ook een prioritaire beleidsoptie gemaakt.
Waarom niet ineens van het 'blanke' karakter? De blanken zijn hier in de meerderheid
Unionist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 11:27   #32
Unionist
Burger

Standaard

Citaat:
Ik moet ook stemmen in de kring B-H-V. En van alle domme dingen in ons Belgenlandje vind ik dit echt zowat het allerbelachtelijkste mechanisme dat er bestaat. Iemand die in Limburg woont, mag ook niet stemmen op iemand van net over de grens in Antwerpen. En Vlamingen in een Waalse gemeente over de taalgrens kunnen ook niet stemmen op een Vlaamse partij. En dat is maar logisch ook. Welnu, Walen die in Vilvoorde wonen kunnen wel stemmen op franstalige partijen. Compleet oneerlijk natuurlijk...
1) Flauwekul: in Leuven kan je wel stemmen (voor Europese en Senaatslijsten) op Limburgse en Antwerpse politici.
2) Nederlandstalige Brusselaars kunnen nu ook stemmen op Vlaams-Brabantse politici. Die Nederlandstalige Brusselaars gebruiken de nationalisten enkel echter als het in hun kraam past.
Oud 18 april 2004, 11:35   #33
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarjuist gekeken naar de 7e Dag. Het zat blijkbaar vol met Vlaams-nationalisten, aan het applaus te horen.

En sta mij toe U een vuile inciviek te noemen [size=1](mijn excuses voor het taalgebruik)[/size]. Als zelfs U al geen respect meer wilt hebben voor de Belgische Grondwet, dan is er zeker geen toekomst meer voor België.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 12:22   #34
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik heb de 7de dag ook gezien. Het was een feest voor het Vlaams-nationalisme. Maar ja, dat mag wel nu ze het vuur aan de schenen krijgen van die Belgisch-gezinden, hè.
Oud 18 april 2004, 12:37   #35
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Vindt Hans1 ook niet dat de "Belgische" grondwet moet worden nageleefd en dat dus BHV gesplitst moet worden?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 12:44   #36
Unionist
Burger

Standaard

Vlaamse leeuw, kan u eens de grondwetsartikels naar boven halen die de kieskringen bepalen?
Oud 18 april 2004, 12:53   #37
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unionist
Citaat:
Ik moet ook stemmen in de kring B-H-V. En van alle domme dingen in ons Belgenlandje vind ik dit echt zowat het allerbelachtelijkste mechanisme dat er bestaat. Iemand die in Limburg woont, mag ook niet stemmen op iemand van net over de grens in Antwerpen. En Vlamingen in een Waalse gemeente over de taalgrens kunnen ook niet stemmen op een Vlaamse partij. En dat is maar logisch ook. Welnu, Walen die in Vilvoorde wonen kunnen wel stemmen op franstalige partijen. Compleet oneerlijk natuurlijk...
1) Flauwekul: in Leuven kan je wel stemmen (voor Europese en Senaatslijsten) op Limburgse en Antwerpse politici.
Pech voor u dat het niet over het EP en de Senaat gaat. Voer de discussie over de juiste materie, of kruip terug naar waar je vandaan kwam.

Citaat:
2) Nederlandstalige Brusselaars kunnen nu ook stemmen op Vlaams-Brabantse politici. Die Nederlandstalige Brusselaars gebruiken de nationalisten enkel echter als het in hun kraam past.
Niemand heeft daar echt baat bij, tenzij de Franstalige politici die daarmee de grondwet schenden. Brusselaars hebben ook Vlaamse lijsten, dus dat levert geen problemen op.
Oud 18 april 2004, 12:54   #38
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Vindt Hans1 ook niet dat de "Belgische" grondwet moet worden nageleefd en dat dus BHV gesplitst moet worden?
Waarschijnlijk wel, hij hamert zo op het feit dat de burgemeesters die grondwet moeten naleven, ik denk dat hij daarmee bedoelt dat BHV gesplitst moet worden.
Oud 18 april 2004, 12:57   #39
Unionist
Burger

Standaard

"Pech voor u dat het niet over het EP en de Senaat gaat. Voer de discussie over de juiste materie, of kruip terug naar waar je vandaan kwam."

Citaat:
Ik moet ook stemmen in de kring B-H-V. En van alle domme dingen in ons Belgenlandje vind ik dit echt zowat het allerbelachtelijkste mechanisme dat er bestaat. Iemand die in Limburg woont, mag ook niet stemmen op iemand van net over de grens in Antwerpen.
Stond er. Waarop ik antwoordde:

Waar is een tegenspraak in die bewering? Overigens wenst men ook voor de Europese lijsten BHV te splitsen, of niet soms?[/quote]
Oud 18 april 2004, 12:59   #40
Unionist
Burger

Standaard

Citaat:

Niemand heeft daar echt baat bij, tenzij de Franstalige politici die daarmee de grondwet schenden. Brusselaars hebben ook Vlaamse lijsten, dus dat levert geen problemen op.
a) Hebt u al gedacht aan de Franstalige kiezers?
b) Brusselaars hebben ook Nederlandst. lijsten, maar die tellen in een geval van splitsing niet op met de stemmen van Halle-Vilvoorde.[/quote]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be