Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2004, 16:34   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De Belgische bisschoppen hebben nog nooit anders gedaan dan het belgicistische regime, zijn adel en zijn kapitaal ondersteund.
Bespaar mij aub die 'Christelijke' hypocrisie.
Het gaat over christelijke waarden ivm extreem-rechts (zoals hetVlaams Blok) en niet over de kerk.
Effe mee zijn. Dank U.
"Wat voor de persoonlijke verhoudingen geldt is ook waar ... voor een volk."
Ik zeg dat niet..., de bischoppen zeggen dat niet..., maar wel Jezus hé...
Mensen lieve tijd, wat hebben we toch [size=6]de metser onderschat: hij spreekt in de naam van Jezus !![/size]
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 16:35   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
omdat ge van de bisschoppen normaal gezien relatief zeker moet zijn dat ze wél christen zijn (daarenboven ook leden van de kerk)...
Bij mijn weten zijn de bisschoppen nog altijd de gezagsdragers in de Kerk. Trouwens, de paus weet het nog veel beter... Hij is immers de hoofdbisschop van de katholieke Kerk. Gaan we nu uit de mond van de linksen horen dat de paus wel de juiste kerkelijke leer verkondigt (denken we maar aan abortus, euthanasie, enz.)? Of gaat het hier weer om een rondje selectief citeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 16:38   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
In het Christendom worden vrouwen algemeen als "vuil" beschouwd. Want door Eva zijn mensen uit het paradijs geschopt en ... nog zo zever.

In het christendom wordt nergens gesteld dat de vrouw "vuil" of "onrein" is. Informeer u over het christendom vooraleer u hier nogmaals erover wil praten.
Oud 17 april 2004, 16:39   #24
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zeer veel Vlamingen steunen de meeste standpunten van het VB die de redelijkheid zelf zijn:
akkoord, 90% van de standpunten is zeer redelijk... en ik denk dat meer mensen die standpunten terecht zelf zouden volgen dan bv. de standpunten van een SPa (hoewel mensen gewoon uit traditie op SP of op stevaert stemmen... gewoon eens zo'n reportage gezien op tv )
Helaas zijn er 10% van de standpunten die er niet door kunnen + de manier van politiek doen en van praten is op zich al genoeg om ervan weg te lopen...

Citaat:
*gedaan met de verkwistende geldstroom naar Wallonië
ik vind geldstroom voor "veiligheidsGEVOEL" in grote steden te herstellen ook verkwisting.... ik vind geld voor de sociale zekerheid voor de Limburgerse werklozen (bv. ford genk) ook verkwistend... ik wil die geldstromen niet... ik wel dat m'n geld hier in het westen van vlaanderen blijft
Neen, dat standpunt trekt nergens op, en kent weinig bijval...

Citaat:
*Vlamingen moeten zelf beslissen over eigen toekomst, niet de PS
de PS heeft alle recht om zicht te moeien waarmee ze willen, het is inderdaad aan de vlamingen om te zien of ze daar naar luisteren of niet hé...

Citaat:
*Geen stemrecht voor vreemdelingen
ik denk dat enkel de SP daar voor is... dus de andere grote partijen zijn daar al tegen... En hoewel dat gemeentestemrecht er nu komt, ik ga er niet wakker van liggen... Er zijn serieuzere dingen om je mee bezig te houden dan stemrecht voor vreemdelingen.... 't zijn maar de SP en het Blok die zo idioot zijn daar enorm veel tijd aan te verspillen... bijlange geen prioriteit...

Citaat:
*iedereen gelijk voor de wet. Geen voorrang voor vreemdelingen.
dit is niet zo dacht ik, verre van
Iedereen gelijk voor de wet Waarom kwam het blok dan laatst af met een voorstel dat huisvaders van middelbare leeftijd met veel kinderen meer stemmen zouden mogen uitbrengen... ? Lijkt me niet echt gelijk ?

Citaat:
*sukkelaars moeten geholpen worden in eigen land.
wil niet iedereen dat (allez, uitgezonderd voor de VLd steekt dit niet zo nauw)
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 16:45   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas zijn er 10% van de standpunten die er niet door kunnen + de manier van politiek doen en van praten is op zich al genoeg om ervan weg te lopen...
En wie is dan wel de gelukkige die volgens u mag bepalen welke standpunten niet kunnen?

U misschien? U, de nieuwe plaatsvervanger van Christus op aarde???
Oud 17 april 2004, 16:47   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vind geldstroom voor "veiligheidsGEVOEL" in grote steden te herstellen ook verkwisting.... ik vind geld voor de sociale zekerheid voor de Limburgerse werklozen (bv. ford genk) ook verkwistend... ik wil die geldstromen niet... ik wel dat m'n geld hier in het westen van vlaanderen blijft
Neen, dat standpunt trekt nergens op, en kent weinig bijval...
Dan kent u de mensen niet. Mensen denken weldegelijk eerst aan al wie het dichtst bij hen staat: dat is trouwens heel natuurlijk.
Oud 17 april 2004, 16:54   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Christenen kunnen nooit extreem-rechts stemmen. Dat is de stelling. ik verklaar:

De bisschoppen van ons land publiceerden in 1995 een verklaring ivm de opkomst van extreem-rechts waaruit ik deze passage citeer:

Het is een christelijke grondervaring dat de mens slechts openbloeit
in de mate dat hij of zij ... opkomt voor anderen.

Wat voor de persoonlijke verhoudingen geldt
is ook waar ... voor een volk.

Wanneer men alleen leeft voor de eigen gemeenschap
zal deze ... verschrompelen.

Slechts als men ogen en hart opent voor andere groepen en volken…
bloeit de eigen gemeenschap open. (Einde citaat).

Een goed christenmens (wat niks met de Katholieke kerk te maken heeft) kan volgen mij dus nooit op bijvoorbeeld het extreem-rechtse Vlaams Blok stemmen.
De leer van Christus (beschreven in het Evangelie) strookt niet met het ideologische gedachtengoed van extreem-rechts.
ex·com·mu·ni·ce·ren (ov.ww.)
1 (iem.) van de sacramenten of van de kerkgemeenschap uitsluiten => iem. in de ban doen

Enough said...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 16:54   #28
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
En wie is dan wel de gelukkige die volgens u mag bepalen welke standpunten niet kunnen?

neen... 80% van de kiezers dat voor het blok te vinden is
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 16:58   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

neen... 80% van de kiezers dat voor het blok te vinden is

Het nieuwe dogma van de linksen is nu geproclameerd: 80% van het VB-kiespubliek is niet akkoord met wat de partijleiding allemaal zegt... Waar dat cijfermateriaal vandaan komt en hoe men tot dergelijke conclusies komt, zullen we maar best niet vragen...
Oud 17 april 2004, 17:03   #30
luc broes

Standaard

Wat meer uitleg voor JUSTME ivm VB-programma:

1*gedaan met de verkwistende geldstroom naar Wallonië.
In VL. is 25% overheidspersoneel, in W. is dat 40%
De zelfde geneeskundige behandelingen kosten inW. veel meer dan in VL.
Dat is onredelijk en kost schandalig veel geld. Geen enkele regio in de wereld betaalt zoveel.
Echte problemen in W. of elders willen wij graag helpen oplossen.
2*Vlamingen moeten zelf beslissen over eigen toekomst, niet de PS
Vlamingen baas in Vlaanderen, Walen in Wallonië
3*iedereen gelijk voor de wet. Geen voorrang voor vreemdelingen. In sommige sociale woonprojecten wonen zeer veel vreemdelingen die voorrang kregen. De regering wil premies uitbetalen aan firma's die vreemdelingen tewerkstellen.
Vreemdelingen moeten geholpen worden in eigen land, niet hier.
Oud 17 april 2004, 17:16   #31
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In het Christendom worden vrouwen algemeen als "vuil" beschouwd. Want door Eva zijn mensen uit het paradijs geschopt en ... nog zo zever.

In het christendom wordt nergens gesteld dat de vrouw "vuil" of "onrein" is. Informeer u over het christendom vooraleer u hier nogmaals erover wil praten.
Blijkbaar moet u zich informeren.

In de relevaties 14:4 staat hoe jesus het volgende zei: "Het zijn zij die zichzelf niet hebben BEVUILD met vrouwen, want ze hebben zich puur gehouden. Zij volgen het lam waar het ook gaat. Ze zijn gekocht onder mannen en geoffered als de eerste vruchten aan god en het lam".

Tevens zijn vrouwen ook VUIL na een geboorte .
Oud 17 april 2004, 17:17   #32
gorik.
Vreemdeling

gorik.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik. Stuur een bericht via MSN naar gorik.
Standaard

dat is duidelijk jou mening,en ik zie dat je een beetje wil doordraven ,zodat cd&v,nooit zou willen samenwerken met het blok,terwijl dat eigenlijk wel het beste zou zijn maja
gorik. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 17:18   #33
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Voor de fanatieke christenen: http://www.evilbible.com

nu nog ne http://www.evilquran.com
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 17:28   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In de relevaties 14:4 staat hoe jesus het volgende zei: "Het zijn zij die zichzelf niet hebben BEVUILD met vrouwen, want ze hebben zich puur gehouden. Zij volgen het lam waar het ook gaat. Ze zijn gekocht onder mannen en geoffered als de eerste vruchten aan god en het lam".

Blijkbaar moet u dringend een Bijbel kopen...

Er bestaat geen boek "relevaties" in het Nederlands. Ongetwijfeld bedoelt u het Boek der Openbaring. Er staat verder ook niet "puur", maar wel "maagd".

Daarenboven staat er niet het woord "bevuild", maar wel "bevlekt". Er staat niet dat ze DOOR de vrouwen "bevlekt" worden, maar wel dat door de seksuele omgang gebeurt.

Dit zijn tenslotte geen woorden van Jezus.

Informeer u, zou ik zo zeggen.
Oud 17 april 2004, 17:28   #35
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben geen schriftgeleerde, maat ik vermoed dat wij 'VUIL' hier niet de gewone betekenis mogen aan geven.
Oud 17 april 2004, 17:34   #36
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niet vuil en onrein, maar wel achtergesteld, gediscrimineerd en niet in staat om een eredienst te leiden...
Oud 17 april 2004, 17:38   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Niet vuil en onrein, maar wel achtergesteld, gediscrimineerd en niet in staat om een eredienst te leiden...
Een adres om protest aan te tekenen: Jezus zelf. Hij koos immers mannen als Zijn discipelen, geen vrouwen.
Oud 17 april 2004, 17:38   #38
Mieke 79
Minister

Standaard

de metser, u heeft weer iets geriskeerd hoor. U heeft het duidelijk over een meer modern Christendom, waarbij naastenliefde het belangrijkste is.
Maar je weet toch dat Meneer Vandenberghe niet kan ophouden over zijn visie op het christendom. Pas op hé, nu gaat hij zeggen dat het zijn visie niet is, maar die van Jezus zelf. De oninterpreteerbare, enige waarheid... bla bla bla...
Pffff...
Oud 17 april 2004, 17:40   #39
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een adres om protest aan te tekenen: Jezus zelf. Hij koos immers mannen als Zijn discipelen, geen vrouwen.
Haha, hier gaat ie. En Maria Magdalena dan? Ze volgde Jezus overal.
Oud 17 april 2004, 17:41   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de metser, u heeft weer iets geriskeerd hoor. U heeft het duidelijk over een meer modern Christendom, waarbij naastenliefde het belangrijkste is.
Maar je weet toch dat Meneer Vandenberghe niet kan ophouden over zijn visie op het christendom. Pas op hé, nu gaat hij zeggen dat het zijn visie niet is, maar die van Jezus zelf. De oninterpreteerbare, enige waarheid... bla bla bla...
Pffff...
"Mijn" visie?

Leer eens het Evangelie lezen. Naastenliefde staat bij Jezus niet los van het respect van de goddelijke geboden: daarom vraagt Hij de zondige vrouw niet meer te zondigen. U verwart blijkbaar de moderne opvatting "het is allemaal om het even en allemaal even goed" met "naastenliefde".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be