Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2004, 09:03   #21
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Haat??? Ik verspreid helemaal géén haat. Israëli's wensen gewoon in vrede en veiligheid te leven en dat is hen al sinds 1948 ontnomen, eerst door de Arabische landen die het nodig achtte Israël met militaire macht te vernietigen en later door Palestijnse terroristen. K9 moet me toch eens uitleggen hoe ik als Europeaan racistisch kan zijn tegen men eigen volk? Feit is wel dat Europa de laatste jaren altijd de kant moet kiezen van de Palestijnen en nauwelijks begrip kan opbrengen voor het standpunt van Israël. De ADL K9 is de Anti-Defamation League, een soort V.s versie van het C.G.K.R dus waarom dit een propaganda site zou zijn is mij een raadsel laat staan een racistische. Ik weet ook wel dat niet alle Europeanen anti-semieten zijn, Nederland bv. neemt trouwens de meest pro-israëlische standpunten in van héél Europa maar je kan er niet onderuit dat sinds de groei van het aantal moslimvreemdelingen Europese politici's blijkbaar ook de politieke ideeën van deze minderheden gaan overnemen, misschien om stemmen te winnen maar vooral uit angst voor aanslagen. Maar angst is een slechte raadgever.
Blijkbaar denkt u nog teveel in termen van "als u niet 100% achter ons staat, dan ben je tegen ons". D�*t soort simplisme werkt in Europa niet, zoals G.W. Bush reeds mocht ervaren. De wereld is niet zwart/wit en het Palestijns-Israëlische conflict al helemaal niet. Bij elke zelfmoordaanslag wordt er vanuit Europa krachtig afwijzend gereageerd, maar telkens stellen wij ons ook de vraag hoe je in hemelsnaam -vaak jonge- mensen zo ver krijgt dat ze zich met een bomgordel in een overvolle lijnbus, restaurant,... gaan opblazen. Simpele verklaringen zoals "het is hen aangeboren" of "islam"... sorry, misschien kan u daar de gemiddelde Amerikaan mee overtuigen, maar hier hebben we net iets teveel meegemaakt om dat nog te geloven. Veel wordt duidelijk als men eens gaat zien onder welke omstandigheden de Palestijnse bevolking moet leven en hoe uitzichtloos hun bestaan wel is. Israël behandelt deze mensen als lastige insekten, zonder enig respect voor het menselijk leven. Maar ach, dit soort van bezwaren zullen mij dan wel ingegeven zijn door m'n christelijke inspiratie zeker? En als ik nu heel kwaadwillend zou zijn, dan kan ik het jodendom daar ook nog een historische sneer uit de pan geven... Quod non echter...

Wat het doden van kopstukken van het terrorisme betreft... Ik wijs dit ten stelligste af. Ik weet dat er velen zijn die uit praktische overwegingen redeneren dat dit moet kunnen, maar als Europeaan hecht ik veel belang aan de notie van een rechtstaat (hoe naïef toch he?). En als er ook maar één joodse moraalridder mij komt verwijten in deze onterechte kritiek te hebben omdat "Israël" zogenaamd tot de beschaafde wereld zou behoren, dan is mijn antwoord gereed: gedraag u als een beschaafde natie en dan zullen we inderdaad voor de volle 100% achter u staan. Landdiefstal (hoe je het ook tracht te verbloemen met je historische legitimatie) blijft landdiefstal. Wat die historische motieven betreffen... maakt u zich daar soms ook niet schuldig aan enig fundamentalisme? Stel dat we hier een soort revival van de Pax Romana -gedachte zouden krijgen... wat zou ons Europeanen dan beletten om Israël dan naadloos weer te annexeren?

Wat die pogingen tot het aanpraten van schuldgevoelens over de holocaust betreft... daar heb ik in andere topics al genoeg over gereageerd. Ik voel me NIET schuldig en bij steeds minder Europeanen leeft dit gevoel. Mijn grootvader is ook overleden kort nadat hij terugkwam uit een werkkamp, dankzij de goede zorgen van onze oosterburen. Niemand in mijn familie heeft daardoor een antipathie ontwikkeld voor het Duitse volk. We hebben geleerd om de bladzijde om te slaan en soms is dat bijzonder moeilijk en pijnlijk verlopen, maar zijn zeer zeker niet vergeten... en verleerd om menselijk te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be