![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat het doden van kopstukken van het terrorisme betreft... Ik wijs dit ten stelligste af. Ik weet dat er velen zijn die uit praktische overwegingen redeneren dat dit moet kunnen, maar als Europeaan hecht ik veel belang aan de notie van een rechtstaat (hoe naïef toch he?). En als er ook maar één joodse moraalridder mij komt verwijten in deze onterechte kritiek te hebben omdat "Israël" zogenaamd tot de beschaafde wereld zou behoren, dan is mijn antwoord gereed: gedraag u als een beschaafde natie en dan zullen we inderdaad voor de volle 100% achter u staan. Landdiefstal (hoe je het ook tracht te verbloemen met je historische legitimatie) blijft landdiefstal. Wat die historische motieven betreffen... maakt u zich daar soms ook niet schuldig aan enig fundamentalisme? Stel dat we hier een soort revival van de Pax Romana -gedachte zouden krijgen... wat zou ons Europeanen dan beletten om Israël dan naadloos weer te annexeren? Wat die pogingen tot het aanpraten van schuldgevoelens over de holocaust betreft... daar heb ik in andere topics al genoeg over gereageerd. Ik voel me NIET schuldig en bij steeds minder Europeanen leeft dit gevoel. Mijn grootvader is ook overleden kort nadat hij terugkwam uit een werkkamp, dankzij de goede zorgen van onze oosterburen. Niemand in mijn familie heeft daardoor een antipathie ontwikkeld voor het Duitse volk. We hebben geleerd om de bladzijde om te slaan en soms is dat bijzonder moeilijk en pijnlijk verlopen, maar zijn zeer zeker niet vergeten... en verleerd om menselijk te zijn.
|
|