Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2009, 18:14   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enigma² Bekijk bericht
een studie heeft uitgewezen dat er nog 100.000m² extra mogelijk en nodig is in die regio bovenop het B-park waarnaar je verwijst. Als je het aantal winkelcentra bekijkt in west-vlaanderen tov andere regio's is dat schrijnend. Vroeg of laat komt er één of meerdere.

Dat B-park doet het trouwens zeer slecht, omwille van de locatie in Noord-Brugge. Het stadion, en hopelijk winkelcentrum komt in Zuid-Brugge waar het een landmark zal zijn waar veel mensen langskomen en goed bereikbaar is. De noodzaak is er, alleen wil UNIZO dat maar niet inzien. Veel West-Vlamingen gaan naar Gent en Noord-Frankrijk om aan hun trekken te komen

Ik had ook al gehoord dat B-Park niet draaiden zoals verhoopt maar het is de vraag als er zoveel nood/vraag is aan bijkomende winkelruimte waarom B-Park dan zo slecht draait. Locatie zal wellicht een rol spelen (al neem ik aan dat toen ze beslisten om aan dit project te beginnen ze het wel een goede locatie vonden.) Ik neem aan dat ze ook eerst de nodige "studies" hebben gedaan vooraleer ze beslisten om het project daar neer te poten.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 april 2009 om 18:16.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:49   #22
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik had ook al gehoord dat B-Park niet draaiden zoals verhoopt maar het is de vraag als er zoveel nood/vraag is aan bijkomende winkelruimte waarom B-Park dan zo slecht draait. Locatie zal wellicht een rol spelen (al neem ik aan dat toen ze beslisten om aan dit project te beginnen ze het wel een goede locatie vonden.) Ik neem aan dat ze ook eerst de nodige "studies" hebben gedaan vooraleer ze beslisten om het project daar neer te poten.
B-park is een prestigeproject geweest van de burgemeester. Die heeft lak aan studies. De locatie is slecht gekozen en de handel spitst zich toe op volumineuze handel. Bovendien is het niet echt een winkelcentrum en trekt het dus niet het volk aan dat werd bedoeld.

het winkelcentrum aan het stadion zal wel opbrengen, daarvoor zijn genoeg studies uitgevoerd en de interesse is ernaar. Dat is bij het B-park wel anders.

de discussie gaat erover dat het winkelcentrum aan de rand volk zou wegtrekken uit de binnenstad. Dat gaat volgens mij niet op aangezien de stad Brugge vooral toeristen aantrekt en het winkelcentrum een veel breder publiek voor ogen heeft
Enigma² is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 21:49   #23
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groot was mijn verbazing dat op dit forum nog geen aandacht was besteed aan de werkelijk ondemocratische en hemeltergende manier waarop dit dossier door de Vlaamse regering is behandeld.

In januari 2007 maakt Club Brugge bekend dat het een nieuw stadion wil bouwen, waarvoor absoluut geen overheidsgeld nodig is (buiten de ontsluiting). Het stadion wordt gefinancierd door een shoppingcentrum waar volgens een studie grote vraag naar is in die regio. Na enkele dagen is er al virtueel 150% van de mogelijke winkeloppervlakte bezet door winkels die een nieuw filiaal willen openen zonder een andere winkel te sluiten.

In maart 2008 zegt minister-president Kris Peeter in Phara dat in april 2008 een beslissing mag verwacht worden. Pas een jaar later (vrijdag 3/04/2009) beslist de Vlaamse Regering dat het stadion in Loppem zal/moet komen.

Van het oorspronkelijke plan zal evenwel niet veel meer overblijven want ex-UNIZO man Kris Peeters is radicaal tegen shoppingcentra, ook al is daar nood aan in de Brugse regio. Men is dus terug bij af en probeert men net voor de verkiezingen de kiezers te sussen met een non-beslissing.
Het stadion kan er komen, maar niemand die het kan financieren en door alle voorwaarden van het MER wordt het ook zeer moeilijk om daar iets deftigs neer te poten.

Wat is jullie mening hierover?

PS : waar kan ik het officieel document vinden over de beslissing die vrijdag in de minsterraad is genomen?

Indien het niet kan volgens het oorspronkelijk plan, nl we krijgen het voetbalstadion van het shoppingscentrum, dan moet het niet meer.......

Kris Peeters is een onbetrouwbare zot. Hij laat zich voor de kar spannen van enkele marginale vermetele Brugse middenstandertjes.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 6 april 2009 om 21:50.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 23:00   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Shoppingcentra...

Citaat:
groot was mijn verbazing dat op dit forum nog geen aandacht was besteed aan de werkelijk ondemocratische en hemeltergende manier waarop dit dossier door de Vlaamse regering is behandeld.

In januari 2007 maakt Club Brugge bekend dat het een nieuw stadion wil bouwen, waarvoor absoluut geen overheidsgeld nodig is (buiten de ontsluiting). Het stadion wordt gefinancierd door een shoppingcentrum waar volgens een studie grote vraag naar is in die regio. Na enkele dagen is er al virtueel 150% van de mogelijke winkeloppervlakte bezet door winkels die een nieuw filiaal willen openen zonder een andere winkel te sluiten.

In maart 2008 zegt minister-president Kris Peeter in Phara dat in april 2008 een beslissing mag verwacht worden. Pas een jaar later (vrijdag 3/04/2009) beslist de Vlaamse Regering dat het stadion in Loppem zal/moet komen.

Van het oorspronkelijke plan zal evenwel niet veel meer overblijven want ex-UNIZO man Kris Peeters is radicaal tegen shoppingcentra, ook al is daar nood aan in de Brugse regio. Men is dus terug bij af en probeert men net voor de verkiezingen de kiezers te sussen met een non-beslissing.
Het stadion kan er komen, maar niemand die het kan financieren en door alle voorwaarden van het MER wordt het ook zeer moeilijk om daar iets deftigs neer te poten.

Wat is jullie mening hierover?

PS : waar kan ik het officieel document vinden over de beslissing die vrijdag in de minsterraad is genomen?
"Grote vraag in de regio". Er is nog maar pas B-park geopend ten N van Brugge. Dit shoppingcentrum is één grote flop: de enorme parking is nog voor geen 5 % bezet !
Het enige wat draait is het restaurant boven de Carrefour, en dan nog vooral op woensdagnamiddag wanneer oma's en opa's met hun kleinkinderen d�*�*r babysitten i.p.v. thuis...
Van de kleine en grote shoppingcentra rond Brugge is het shoppingcentrum Maalse Steenweg het meest succesrijke.

"Financieren" Inderdaad: Dexia, met Den Haan op kop !!! Daar zal veel volk komen naar kijken !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 23:29   #25
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Das gewoon de wet aanpassen aan wat ClubBrugge wil.
In een normaal land zou zoiets niet gebeuren, enkel en alleen omdat een voetbalploeg zoiets wil.
Die gewestplannen staan nochtans niet in steen gegrift, hoor.
Het gebeurt heel vaak dat de bestemming van gewestplannen worden aangepast omdat er zich nieuwe behoeften ontwikkelen.

Verder is de noodzaak van grotere voetbalstadions al langer bekend:
- België wilt zo graag het WK 2018 organiseren, dus gaan ze niet moeten afkomen met mini-stadions waar met moeite 25.000 man in geraakt.
- De UEFA gaat binnen x-aantal jaren de normen ivm met stadions waarin Europees voetbal wordt gespeeld verstrengen. Concreet betekent dit dat binnen een 5-tal jaar Club Brugge zijn Europese matchen niet meer mag spelen in Jan Breydel ( hun huidig stadion) en mogen ze gaan uitwijken naar Lille ofzo waar uiteraard niemand op staat te wachten.
- Ondanks dat er 2 ploegen spelen in Jan Breydel (Club en Cercle) is het toch Club dat 90% van de huurprijs van het stadion moet betalen aan de gemeente. Het is al langer bekend dat Cercle op de kap leeft van Club. Een eigen stadion voor Club is dan ook gewenst.

Onafhankelijke studies hadden aangetoond dat het klaverblad in Loppem de beste locatie was voor dat stadion. De bereikbaarheid is er optimaal dankzij de 2 snelwegen wat dus weinig files en dus weinig uitstoot. Het huidige Jan Breydel in de woonzone heeft onvoldoende parking en de bereikbaarheid is ook heel slecht wat 2-wekelijks voor ellenlange files zorgt. In het buitenland wordt de formule: stadion aan snelweg al veel langer met succes toegepast.

Laatst gewijzigd door Rapture : 6 april 2009 om 23:30.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 23:41   #26
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Nu, dat de bestemming van het grondgebied in Loppem en Chartreuse sinds vorige week gewijzigd is, is eerder onder invloed van Moenaert dan Club Brugge. Club Brugge wachtte al jaren op een beslissing van de Vlaamse Regering maar deze weigerde dit te behandelen wegens "niet prioritair". Paar weken geleden zat Moenaert in de media te zagen dat het stadiondossier andere dossiers tegenhoudt, maw zolang er niets was beslist over het stadiondossier kon er ook niets worden beslist over de andere dossiers. Eén van die andere dossiers was de HQ-zone in het Chartreusegebied, het paradepaardje van Moenaert. Nadat deze Moenaert even gemopperd heeft is er plots wel tijd in de Vlaamse Regering om over het stadion te beslissen...

Nu wordt het Chartreusegebied en de site Loppem samengevoegd tot 1 gebied met parkkarakter. Moenaert heeft zijn zin dus. Maar de politici weten heel goed dat het stadion afhangt van het winkelcentrum dus zeggen ze:"wel een stadion maar geen groot winkelcentrum" wat vrij vertaald betekend:"zowel geen stadion als winkelcentrum maar wel Moenaert zijn HQ-zone tenzij de Vlaamse Regering dit stadion gaat financieren (terzijde: de Waalse regering betaalt wel de stadions van Waalse voetbalclubs). Verder is het niet de politiek die moet bepalen of er al dan niet een behoefte is aan een winkelcentrum aangezien zij dit ook niet hoeft te betalen. Als het winkelcentrum niet blijkt aan te staan dan is het enkel de projectontwikkelaar Uplace die hier verlies aan doet, niet de belastingbetaler.
Oud 7 april 2009, 06:53   #27
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Er is geen nood aan een nieuw stadion. Bij Club willen ze blijkbaar vanuit megalomane waanbeelden zich verheffen van Brugse topclub naar FC Loppem.

Door hun eigen dommigheden bij Club, is Cercle Brugge zo langzamerhand de enige Ploeg van't Stad geworden, met het officiële stadslogo op de truitjes en met de vaste wil op Brugs grondgebied te blijven.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 12:26   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Er is geen nood aan een nieuw stadion. Bij Club willen ze blijkbaar vanuit megalomane waanbeelden zich verheffen van Brugse topclub naar FC Loppem.

Door hun eigen dommigheden bij Club, is Cercle Brugge zo langzamerhand de enige Ploeg van't Stad geworden, met het officiële stadslogo op de truitjes en met de vaste wil op Brugs grondgebied te blijven.
De vaste wil om op Brugs grondgebied te blijven? Whoehoe. Dat klinkt stoer. Zeg dan gewoon dat ze nergens anders heen kunnen. Nu er is wel degelijk nood aan een nieuw stadium maar niet aan een nieuw megalomaan winkelcentrum. Ten andere. Wat doet een "nationaal-democraat" als u bij een franscillions bourgeoisclubke als "cercle".

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 april 2009 om 12:33.
Oud 7 april 2009, 12:31   #29
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De vaste wil om op Brugs grondgebied te blijven? Whoehoe. Dat klinkt stoer. Zeg dan gewoon dat ze nergens anders heen kunnen. Nu er is wel degelijk nood aan een nieuw stadium maar niet aan een nieuw megalomaan winkelcentrum.
tja, de overheid wil (terecht) geen volledig stadion betalen, een winkelcentrum mag ook niet, congresfacitiliteiten brengen niet op, ... Het moet natuurlijk wel betaald worden en dat zal niet vanzelf gaan.

En er is wel degelijk nood aan een fatsoenlijk winkelcentrum. Dat komt er vroeg of laat toch, alleen zal het in een ander geval teruvloeien naar investeerders en niet naar een sociale vereniging die dat geld aanwendt voor onder andere de jeugd ed. We moeten natuurlijk niet hypocriet gaan doen, natuurlijk vergroot het budget voor transfers ook door een groter, zelf uitgebaat stadion. Ik denk dat Club Brugge zowat de enige voetbalclub is zonder eigen stadion dat het niet kan uitbaten, moet delen en 90% van de huur moet betalen. Zo gaat er een immens kapitaal verloren, en dat is voor elk bedrijf een slechte zaak
Enigma² is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 14:17   #30
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt er vroeg of laat toch, alleen zal het in een ander geval teruvloeien naar investeerders en niet naar een sociale vereniging die dat geld aanwendt voor onder andere de jeugd ed.
Een voetbalclub is GÉÉN sociale maar wel een commerciële vereniging die een AANTAL mensen voorziet in een hobby.
Er zijn echter ook mensen voor wie het pottenstampen GÉÉN hobby is, en aangezien andermans hobby ook niet zomaar RuimtelijkePlannen kan wijzigen, laat staan dat men dat een sociale verenging zal noemen, laat staan dat men er massa's geld aan zal geven, moet men voor de voetbal dan ook niks speciaals doen.
Oud 7 april 2009, 22:34   #31
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Een voetbalclub is GÉÉN sociale maar wel een commerciële vereniging die een AANTAL mensen voorziet in een hobby.
Er zijn echter ook mensen voor wie het pottenstampen GÉÉN hobby is, en aangezien andermans hobby ook niet zomaar RuimtelijkePlannen kan wijzigen, laat staan dat men dat een sociale verenging zal noemen, laat staan dat men er massa's geld aan zal geven, moet men voor de voetbal dan ook niks speciaals doen.
Ja, uw sympathie voor Witte Pion verraadt u.
Die zijn allemaal besmet door het Nimby-syndroom. Club heeft 25.000 abonnees en voetbal blijft nu eenmaal veruit de populairste sport in België (hoe spijtig de voetbalhaters dit ook mogen vinden).

Ik ga bijv. ook nooit naar theaters of opera's maar ik zaag dan wel tenminste niet als de overheid er geld voor uittrekt. Typische mentaliteit van "als ik er niks aan heb dan is het slecht"
Oud 7 april 2009, 22:35   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Winkelcentrum ???

[quote=Enigma²;4051425]
En er is wel degelijk nood aan een fatsoenlijk winkelcentrum. Dat komt er vroeg of laat toch, alleen zal het in een ander geval teruvloeien naar investeerders en niet naar een sociale vereniging die dat geld aanwendt voor onder andere de jeugd ed.

In en rond Brugge zijn er genoeg grote én kleinere winkelcentra.
Het nieuwe winkelcentrum B-Park toont aan dat er al een oververzadiging is !
"Dat komt er vroeg of laat toch". Dat vertelde men j�*�*�*�*ren geleden ook v.h. Cartreuse-gebied...
Prietpraat !
Oud 7 april 2009, 22:36   #33
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht

Vraag mij af wat ons geliefd sirkultje gaat doen als ze volledig zelf moeten instaan voor de huur van Jan Breydel? Typisch die groensels, groot bakkes opzetten tegen grote broer Club maar ze zijn er toch wel o zo afhankelijk van.
Oud 7 april 2009, 22:38   #34
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

[quote=Boduo;4052329]
Citaat:
En er is wel degelijk nood aan een fatsoenlijk winkelcentrum. Dat komt er vroeg of laat toch, alleen zal het in een ander geval teruvloeien naar investeerders en niet naar een sociale vereniging die dat geld aanwendt voor onder andere de jeugd ed.

In en rond Brugge zijn er genoeg grote én kleinere winkelcentra.
Het nieuwe winkelcentrum B-Park toont aan dat er al een oververzadiging is !
"Dat komt er vroeg of laat toch". Dat vertelde men j�*�*�*�*ren geleden ook v.h. Cartreuse-gebied...
Prietpraat !
Punt is, stel dat ik een bakkerij wil openen in een straat waar al 2 bakkers zijn. Moet de overheid mij dit dan verbieden omdat er oververzadiging van bakkerijen is? Misschien zit er een verschil dat het winkelcentrum B- park wel door de overheid werd betaald? Als dat winkelcentrum in Loppem niet aanstaat is enkel Uplace hier mee gekloot en voor de rest niemand.
Oud 7 april 2009, 22:47   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ah, daar gaan al die Belgische belastingcenten dus heen. Awel, proficiat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 22:55   #36
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ah, daar gaan al die Belgische belastingcenten dus heen. Awel, proficiat.
Als het van Club Brugge afhangt gaat er 0,0 Euro belastingsgeld naar dat stadion/winkelcentrum. Maar het is de logica zelve dat de overhied ook geld mag spenderen aan sport (waarom hebben we anders een minister van sport en cultuur?)

Dat brood en spelen noodzakelijk zijn heeft zelfs de Jules zo'n 2.000 jaar geleden aangetoond.
Oud 7 april 2009, 23:09   #37
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het gewoon heel jammer voor Loppem en haar bewoners.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 15:35   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard 25.000 ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ja, uw sympathie voor Witte Pion verraadt u.
Die zijn allemaal besmet door het Nimby-syndroom. Club heeft 25.000 abonnees en voetbal blijft nu eenmaal veruit de populairste sport in België (hoe spijtig de voetbalhaters dit ook mogen vinden).

Ik ga bijv. ook nooit naar theaters of opera's maar ik zaag dan wel tenminste niet als de overheid er geld voor uittrekt. Typische mentaliteit van "als ik er niks aan heb dan is het slecht"
Korrektie: Club heeft meestal +/-25000 toeschouwers. Dat zijn géén 25000 abonnees !
Er zijn bijna altijd nog plaatsen open + al de plaatsen die verloren gaan door het enorme spandoek van ons geliefde Electrabel...

Oud 8 april 2009, 15:43   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Voor wie ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
haar bewoners waaronder jouw schoonouders ?

Oud 8 april 2009, 16:04   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het stadium komt toch aan de andere kant van de autosnelweg. Ik zie niet direct wat men daar last van kan hebben op doorsnee dagen. Ok als het voetbal is staat alles vast maar dat is vooruitgang. Het volstaat om 5 minuten te googelen om te zien dat dit veruit de beste locatie is om een nieuw stadium neer te poten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be