![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u de gratie van de koning middeleeuws? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 80,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,00% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensjes, mensjes, stop eens met zo klein te doen.............
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() gratie is niet middeleeuws
saksen-coburgh wel |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Catje, je bent bij de minderheid en het is een DUIDELIJKE minderheid ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() De opkomst van de idiotie onder het gemenigte is pijnlijk om te zien..................
![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gratie is in de meeste gevallen slechts gedeeltelijk voor mensen met een min of meer lichtere straf.
Soms kan het collectief zijn voor alle gedetineerden met een strafvermindering van enkele weken tot enkele maanden. Uiteindelijk maakt het niet zoveel verschil in de praktijk voor de meesten. Het klein aantal maanden genade die geschonken wordt in collectief moet men aftrekken van het geheel, rest dan nog het overige deel. Niet iedereen komt steeds mede in aanmerking trouwens. Men kan bv een genade maatregel van 6 maanden uitvaardigen voor ieder die maximum 3 jaar gekregen had. 't is dus nog steeds erwtensoep.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2009 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zò ver zal het gemenigte het wel niet willen drijven, denk ik. Bovendien, het is ook niet aan eenieder gegeven van ooit dergelijk peil te kunnen bereiken. Daar is generaties lang inteelt voor nodig, en dat komt bij het gemenigte onvoldoende voor. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 6 april 2009 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Mensen toch, verlies de ministeriële verantwoordelijkheid niet uit het oog! Als De Clerck zegt dat de Koning x-aantal keer gratie verleende dan bedoelt hij eigenlijk dat hijzelf dat x-aantal keer deed vermits hij als minister van justitie daarvoor verantwoordelijk is.
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 7 april 2009 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel voorstander voor het principe van "genade", maar zou dit aan een forum van rechters toevertrouwen.
Zeker niet aan een uitvoerende functie; of het nu een koning, president of minister is.
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Justitie is zo al laks genoeg dat de koning er nog een schepje bovenop moet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou die Lakense Flapdrol de "brave mensjes" van zijn land geen gratie willen geven mbt het betalen van hun belastingen? Zo'n 10 - 20% zou al een schoon geste zijn .....
Of zijn het enkel criminelen die in dit land een voorkeurbehandeling moet krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() die vent kent het woord belasting niet , hij betaalt er zelf geen dus het minst van zijn zorg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.gva.be/Archief/guid/konin...a-89d38879f6f9
Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2009 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gratie is trouwens iets dat in bijna alle democratische landen bestaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pardon
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 april 2009 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Voorspelbare reactie van NVA. Omdat de koning gratie kan geven zijn ze er tegen. Wellicht hebben ze een andere opinie over gratie als die bv door de president van Vlaanderen zou worden gegeven. De NVA wil de koning gewoon niet, dat weten we. Maar ik vind htee een beetje belachelijk dat ze hun inhoudelijke beleidskeuzen laten afhangen van de vraag of de koning of een ander Belgisch instituut er mee te maken heeft of niet.
Ik vind het concept 'gratie' heel bruikbaar en nodig in een rechtssysteem. Zo kan je het concept van de onfeilbaarheid en onafhankelijkheid van het gerecht in stand houden en toch in uitzonderlijke gevallen beslissingen nemen bij bv onterechte veroordeling, spijt, enz. Dit soort symbolische en soms wat archaïsch aandoende oplossingen zijn noodzakelijk om een rechtssysteem te laten fucntioneren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw ideeengoed is niet noodzakelijk het ideeengoed van alle Belgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |