Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 19:59   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
PS ... Derk, inderdaad oppassen - ik heb er hier al voor minder een vakantie weten krijgen....
Ik heb het niet over strafexpedities, maar gewoon het lef hebben om agressie met gepaste middelen - indien nodig met gepast geweld - te weerstaan.
Een Apeldoorne buschauffeur die net werd overvallen had dan het lef om een gepaste peer uit te delen.
Een paar weken geleden werd een conducteur volledig door twee blanke skinheads in elkaar geslagen omdat hij zei dat pissen in de trein alleen op het toilet mag.
Niemand van de aanwezige passagiers greep in, indien er vijf man waren opgestaan en die skinhead duidelijk hadden gemaakt dat zoiets niet kan was deze conducteur wellicht niet in het ziekenhuis beland.
Nederland en België (net weer een incident op de Brusselse ring) worden overspoeld met geweld van veelal tieners.
Vooral mensen met openbare functies zijn het slachtoffer.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/10945...Apeldoorn.html
Oud 17 april 2009, 20:55   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik sprak vandaag een Nederlande man van mijn leeftijd van Molukse afkomst die bij mij in de klas had gezeten.
We raakten aan de praat, uiteraard over de treinkapingen, de RSM en het schoolleven in de jaren '70.
Hij was tav van zoals ze het destijds noemden "het Nederlandse verraad aan de Molukse bevolking" veel milder geworden. Hij geloofde niet meer dat er ooit nog een vrije republiek Molukken zou komen en hij vond de geweldadige acties van toen ronduit fout.
Inmiddels getrouwd met een Nederlandse vrouw, kinderen, goeie baan, huisje-boompje-beestje. Gewoon goed geïntegreerd, zoals ook de vele Indo's hier zijn.
Ik wist dat er in zijn dorp, net ver van mijn dorp, al jaren spanningen zijn tussen Molukkers en Marokkaanse hangjongeren. Wat was er gebeurd ?
Zo'n 5 jaar geleden werd daar een Molukse oma door een groep jonge Marokkanen beroofd en..... dat hadden ze dus niet moeten doen.
Ze werden door een snel opgetrommelde groep jonge Molukkers totaal afgerost en kregen een verschrikkelijk pak slaag. Het was een geördineerde actie en alleen de daders en hun handlangers kregen ervan langs.
Ik zag net dat filmpje over dat geweld in die Franse bus.
Ik vraag me af, waarom doen de Nederlande, Belgische en Franse huisvaders en hun zonen niet gewoon hetzelfde ?
Zijn we bang geworden en laten we ons gewoon intimideren door dat tuig ?
Neen, je moet niet de wet in eigen handen nemen. Maar aan de andere kant, zoals ik zag in een debat tussen Aleid Wolfsen en Mark Rutte, moeten we ook niet zoals de PvdA wijkcoaches inzetten, de jongeren reisjes geven om ''te leren werken'', en nog meer van dat goedgelovige sociaal-democratische gemekker. Opsluiten tot het leert gedragen, dat is het devies.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 21:11   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, je moet niet de wet in eigen handen nemen. Maar aan de andere kant, zoals ik zag in een debat tussen Aleid Wolfsen en Mark Rutte, moeten we ook niet zoals de PvdA wijkcoaches inzetten, de jongeren reisjes geven om ''te leren werken'', en nog meer van dat goedgelovige sociaal-democratische gemekker. Opsluiten tot het leert gedragen, dat is het devies.
Vooral goed opvoeden, het probleem ligt bij de ouders die geen toezicht meer hebben over kun kroost.
Deze agent kon het even niet meer aan:
http://www.dumpert.nl/mediabase/4733...lootzakje.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be