Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2009, 16:58   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Oudjes zijn irritant. Ze vragen niet om voorgelaten te worden, nee, ze douwen je gewoon aan de kant. Niet helemaal onterecht dat ze weg worden gestopt in bejaardentehuizen waar ze vies eten krijgen en eens per week naar buiten mogen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 21:34   #22
De Vogelende Fluit
Vreemdeling

De Vogelende Fluit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Oudjes zijn irritant. Ze vragen niet om voorgelaten te worden, nee, ze douwen je gewoon aan de kant. Niet helemaal onterecht dat ze weg worden gestopt in bejaardentehuizen waar ze vies eten krijgen en eens per week naar buiten mogen.
Ik wens het u op gezegende leeftijd ook toe. Als ge zoveel gaat krijgen hé, ik denk eerder dat het zo �* la soylent green wordt voor u in Hollandica - Spoetnik Multikulti - Romantica... met een vette tutte in je bek erbij;

"szjjjo ouwe, zo zsjoo kan ie wel weeeejrrrchhrch(da geluid da hollanders make). Nou pak je chchchhcgelijjjjjjjk die suwisiede troep in of je krijg meteeejn een hengst voowr je hersjejs, Henkie!! "
De Vogelende Fluit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 22:10   #23
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vogelende Fluit Bekijk bericht
Ik wens het u op gezegende leeftijd ook toe. Als ge zoveel gaat krijgen hé, ik denk eerder dat het zo �* la soylent green wordt voor u in Hollandica - Spoetnik Multikulti - Romantica... met een vette tutte in je bek erbij;

"szjjjo ouwe, zo zsjoo kan ie wel weeeejrrrchhrch(da geluid da hollanders make). Nou pak je chchchhcgelijjjjjjjk die suwisiede troep in of je krijg meteeejn een hengst voowr je hersjejs, Henkie!! "
Het is de bedoeling als je op gezegende leeftijd zit, je van de pensioenkas een mercedes koopt.
Of een Chevrolet 300.
Oud 12 april 2009, 09:24   #24
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of toch niet??

OM: geen aanleiding seniorenstrafrecht

Het aantal senioren dat zich schuldig maakt aan criminaliteit is de afgelopen jaren fors gestegen. In 2007 registreerde de politie 5.500 65-plussers die verdacht werden van een misdrijf. Dat is een stijging van 85 procent ten opzichte van 1996, zo blijkt uit een rapport van het Openbaar Ministerie.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland..._snel_toe.html

Ik ben curieus wanneer ze 't in België in de gaten gaan krijgen
Veel oude mensen komen niet meer rond met hun pensioen. De meest assertieve onder hen revolteren = misdaad.
Sommigen worden benaderd door dealers, om in hun plaats drugs te vervoeren, maar het meest voorkomende zijn gewoon winkeldiefstallen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 09:27   #25
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
[VB-mode]
Dat zijn die buitenlanders van de 1e generatie, die worden ouder natuurlijk.
[/VB-mode]
Daar zit ook iets in. Eens dief, altijd dief ? Een " jongere " spitsboef, die blijft ook een spitsboef als hij ( stok )oud is !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 10:55   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of toch niet??

OM: geen aanleiding seniorenstrafrecht

Het aantal senioren dat zich schuldig maakt aan criminaliteit is de afgelopen jaren fors gestegen. In 2007 registreerde de politie 5.500 65-plussers die verdacht werden van een misdrijf. Dat is een stijging van 85 procent ten opzichte van 1996, zo blijkt uit een rapport van het Openbaar Ministerie.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland..._snel_toe.html

Ik ben curieus wanneer ze 't in België in de gaten gaan krijgen
Nooit van de vergrijzing gehoord ?
In datzelfde artikel lees ik:
Citaat:
Maar ondanks die enorme groei van het aantal ouderen dat van het rechte pad raakt, blijft hun aandeel in de totale criminaliteit ’bescheiden’, aldus het OM. In 2007 vormden de 65-plussers slechts 2,3 procent van alle geregistreerde verdachten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 12:27   #27
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Daar zit ook iets in. Eens dief, altijd dief ? Een " jongere " spitsboef, die blijft ook een spitsboef als hij ( stok )oud is !
Laten we stellen 80%.
NIet allemaal.
Oud 12 april 2009, 15:25   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vogelende Fluit Bekijk bericht

Oei, ik voel dat ik iemand beledigd heb. U kunt het best afkraken zonder dat platvloerse racisme, hoor. Zeker als ik bedenk dat ik net zo'n hekel heb aan dat accent als u. Het zijn niet de oude oudjes die me irriteren. Het zijn die net-gepensioneerden, die denken dat ze het hele land bezitten, omdat ze het hadden ''opgebouwd''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 21:55   #29
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Oei, ik voel dat ik iemand beledigd heb. U kunt het best afkraken zonder dat platvloerse racisme, hoor. Zeker als ik bedenk dat ik net zo'n hekel heb aan dat accent als u. Het zijn niet de oude oudjes die me irriteren. Het zijn die net-gepensioneerden, die denken dat ze het hele land bezitten, omdat ze het hadden ''opgebouwd''.
Spotten met ouderdom is het huis vernielen waar je vanavond in moet logeren.
Oud 13 april 2009, 02:01   #30
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=1ckXn9NirHA

Laatst gewijzigd door Goldband : 13 april 2009 om 02:02.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 18:44   #31
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Veel oude mensen komen niet meer rond met hun pensioen. De meest assertieve onder hen revolteren = misdaad.
Sommigen worden benaderd door dealers, om in hun plaats drugs te vervoeren, maar het meest voorkomende zijn gewoon winkeldiefstallen.
Het is armoede die de mensen (slachtoffers) tot criminelen maakt. Het komt door de maatschappij. Als ik goed begrijp wat de politiek correcte uitleg is.

Evenwel 1 probleem bij deze verklaring: allemaal krijgen ze een AOW van de staat. Maar soms hebben ze in hun leven niet voortdurend AOW premie betaald. Dan krijgen ze mindering op het max. bedrag (allleenstaande) van 853 euro. (momenteel 17 % van de AOW trekkers)
Maar komt het inkomen onder de leefgrens dan kunnen ze aankloppen bij de sociale dienst en die geeft ze geld tot het bestaansminimum. En dat is 832 euro.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be