Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2009, 14:38   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik kan u even niet volgen? Van Gaal spreekt Nederlands net zoals Vlamingen, hoe goed hij Frans beheerst is mij niet bekend? Kortom een veto omdat zijn Frans onvoldoende kan zijn, wat niet zo hoeft te zijn, daar zou ik nog in kunnen komen. Commentaar op zijn Nederlands kan ik niet volgen, hij kan in ieder geval perfect communiceren met zijn Nederlandstalige spelers.... (Het is mij bekend dat sommige mensen graag een kunstmatige scheiding maken tussen Vlaams Nederlands en Nederlands Nederlands, dat soort verschillen vind je echter bij wel meer talen denk maar Duits en Engels. In principe is er een standaardvorm waar zowel in Nederland als Vlaanderen licht van wordt afgeweken. Net zoals er ook verschillen zijn binnen Vlaams Nederlands en Nederlands Nederlands, bepaalde uitspraken (of manier van) in de algemene vorm kunnen soms indicaties zijn van welke streek men afkomstig is. Tussen dialecten zijn de verschillen soms nog groter. Echter aangezien het hier over een selectie gaat die uit het hele land kan komen, dan is het toch het geval dat men onderling in de groep (min of meer) 'standaard' Nederlands (of Frans)zal spreken. Er is mij over het algemeen weinig bekend van echt grote communicatieproblemen tussen Vlamingen en Nederlanders, want ondanks wat verschillen spreken we dezelfde taal (over tongval valt soms te twisten; zeker wanneer Vlamingen en Nederlanders allebei Standaardnederlands spreken, zullen we elkaar zeker verstaan en begrijpen.)
mijn punt was dus dat zowel Vlamingen als Nederlanders Nederlands spreken hé.
maar in Franstalig België heeft Vlaams een bijzonder negatieve betekenis.
Oud 24 april 2009, 14:43   #22
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn punt was dus dat zowel Vlamingen als Nederlanders Nederlands spreken hé.
maar in Franstalig België heeft Vlaams een bijzonder negatieve betekenis.
Dat had ik dus zo niet begrepen.

In elk geval : De Walen hebben dus niks tegen Gerets, maar wel tegen van Gaal (zoals ik al dichtend verwoordde bij de kick-off van deze voetbal-thread)
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 14:43   #23
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Naar het schijnt zijn ze serieus met Van Gaal bezig...

Goeie zet.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 15:58   #24
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Ben bang dat Van Gaal toch meer een clubcoach is. Hij moet veel tijd en energie in spelers kunnen steken, en dan ontstaat er iets moois. Helaas krijg je die tijd niet in het landenvoetbal. Maar alleen al voor het amusement zou ik Van Gaal wel als Belgische bondscoach willen zien. Zelfs hier in Nederland vinden velen hem een arrogante kwal. Dat wordt wat in Belgie.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 20:53   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ben bang dat Van Gaal toch meer een clubcoach is. Hij moet veel tijd en energie in spelers kunnen steken, en dan ontstaat er iets moois. Helaas krijg je die tijd niet in het landenvoetbal. Maar alleen al voor het amusement zou ik Van Gaal wel als Belgische bondscoach willen zien. Zelfs hier in Nederland vinden velen hem een arrogante kwal. Dat wordt wat in Belgie.
Dan zullen de francofonen hun messen al op voorhand scherp slijpen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 21:40   #26
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen de Francofonen, hij is toch Nederlander en heeft zijn manier van handelen en staat van dienst. Iedere coach, zeker iemand met zijn palmares, moet gewoon presteren, blijft dat uit, dan keert het publiek en dus ook de media zich zelfs tegen de beste coach. Maar dat is inherent aan het beroep trainer/coach. Anderzijds heeft meneer Van Gaal een indrukwekkende staat van dienst en heeft in het verleden ook nog in Belgie gespeeld als voetballer en bij AZ spelen ook al 4 Belgische internationals. Het enige minpuntje is dat Van Gaal als Nederlands bondscoach geen succes was; dankzij een nederlaag in Dublin konden we toen het WK wel vergeten (hoewel het niet alleen aan die beslissingswedstrijden lag, je kan het beste eerste in je poule worden, maar Portugal is een beetje een Angstgegner voor Nederland...).
Oud 24 april 2009, 22:55   #27
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen de Francofonen, hij is toch Nederlander en heeft zijn manier van handelen en staat van dienst. Iedere coach, zeker iemand met zijn palmares, moet gewoon presteren, blijft dat uit, dan keert het publiek en dus ook de media zich zelfs tegen de beste coach. Maar dat is inherent aan het beroep trainer/coach. Anderzijds heeft meneer Van Gaal een indrukwekkende staat van dienst en heeft in het verleden ook nog in Belgie gespeeld als voetballer en bij AZ spelen ook al 4 Belgische internationals. Het enige minpuntje is dat Van Gaal als Nederlands bondscoach geen succes was; dankzij een nederlaag in Dublin konden we toen het WK wel vergeten (hoewel het niet alleen aan die beslissingswedstrijden lag, je kan het beste eerste in je poule worden, maar Portugal is een beetje een Angstgegner voor Nederland...).

Mijn beste, Van Gaal heeft destijd bij antwerp gespeeld ,een vlaamse ploeg...
Nu is hij wel een competentent persoon wat voetbalkennis betreft, daar niet van...En hij heeft momenteel 4 belgische internationals onder zijn hoede die een groot rendement behalen op hun clubniveau, en daar gaat het ook niet om...

Waar het wél omgaat bezuiden onze taalgrens is dat Van Gaal het in hun ogen zo verafschuwelijk en erg aan de vlaamse taal gerelateerd nederlands praat...

En daarom alléén al zullen ze hem met overgave de grond in trachten te boren...

Kortom ,hij is in het zuiden van ons land al bij voorbaat veroordeeld,en dit alleen al omdat hij uit de verkeerde regio blijkt te komen...

Als Van Gaal een fransman moest zijn zouden ze hem met open armen ontvangen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 april 2009 om 22:58.
Oud 25 april 2009, 00:17   #28
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Ik weet ook wel dat Van Gaal bij de oudste club van Belgie Royal Antwerp FC heeft gespeeld. Verder is Vlaams (Nederlands) een variant van het Nederlands, ondanks de verschillen spreken we één en dezelfde taal (een Noord Duitser en een Oostenrijker spreken ook allebei Duits!). Wat dat regio denken betreft, het gaat bij sport enkel en alleen om presteren; de besten moeten spelen ongeacht waar ze vandaan komen. Ik zeg niet dat Van Gaal de beste keus is, maar uiteindelijk gaat het om resultaten; om zelfs hier taal in te betrekken kan contraproductief zijn...
Oud 25 april 2009, 06:17   #29
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
om zelfs hier taal in te betrekken kan contraproductief zijn...
leg dat eens uit aan de Walen. In het Frans dan !
Oud 25 april 2009, 18:01   #30
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
leg dat eens uit aan de Walen. In het Frans dan !
Ik ben bang dat dat me stukken beter af zal gaan in uw derde landstaal het Duits....
Oud 25 april 2009, 18:33   #31
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben bang dat dat me stukken beter af zal gaan in uw derde landstaal het Duits....
Dat helpt de zaal bij de Walen niet echt vooruit, vrees ik ....
Oud 25 april 2009, 19:47   #32
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dat helpt de zaal bij de Walen niet echt vooruit, vrees ik ....
U kan best wel eens gelijk hebben..., maar goed, wie het ook wordt kan het beste de criticasters de mond snoeren door resultaten te boeken.....
Oud 25 april 2009, 20:07   #33
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
U kan best wel eens gelijk hebben..., maar goed, wie het ook wordt kan het beste de criticasters de mond snoeren door resultaten te boeken.....
Zo denken de Vlamingen er ook over.

Walen zijn brave mensen (heb er veel vrienden) maar o zo pisnijdig op de Vlamen ... en dus categorisch tegendraads ...

"NON, NON, NON ... Rien ne va changer !"
Oud 25 april 2009, 20:14   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zélfs dat helpt niet écht...

Indien hij een franssprekende speler niet zou selecteren zullen zij dit al aangrijpen om dit communitair uit te spelen....
Zelfs al wint hij 9 wedstrijden op rij,als hij de tiende wedstrijd verliest zullen de bijlen bovengehaald worden....

Op guy Thijs na heeft nog géén enkele vlaamstalige trainer van véél krediet genoten beneden de taalgrens....

Uitgezonderd de brusselaars ala Goethals en Van Himst...

De franstalige Wasseige werd dan weer de hemel ingeprezen alhoewel zijn resultaten niet écht schitterend waren,maar tja,dat was er ééntje van hun...
Oud 26 april 2009, 17:38   #35
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De Sart is de man.
Spelers hebben geen ijzeren vuist nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be