![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
John Crombez (sp.a) (13 t.e.m. 19 april) Met een opvallende titel op de affiche "Als u niets van de sp.a wil horen, luister dan even". is de toon gezet. sp.a heeft heel wat in te halen, als we de peilingen mogen geloven. John Crombez is econoom, gewezen kabinetchef van Johan Vande Lanotte en lijsttrekker voor de sp.a in West-Vlaanderen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees dat, wanneer je met zulke constructie zou werken, je snel tegenwind zou krijgen van .... de werklozen zelf.
Het waarom is niet ver te zoeken. Wat is er makkelijker dan thuis of in de kroeg zitten wachten op je volgende 'betaling' ? Laat een ander maar doen, is een veel gehoorde uitspraak. Een spijtige tendens in deze tijd, waarin egoïsme hoogtij viert. Ten koste van de mensen die wél werkwillig zijn. Want die worden vaak met de nek bekeken. Als ik m'n werk niet naar behoren doe, word ik niet betaald. Punt. Dus denk ik dat het een normale zaak is dat zij, die een werkloosheidsuitkering krijgen, er iets voor mogen terugdoen. (Naast dan het bewijsjes verzamelen om niet van 'den dop' te vliegen). De mensen van de arbeidsbemiddeling weten goed genoeg welk vlees ze in de kuip hebben. Laat ze de werkwilligen helpen. De parasieten smijten ze uit het systeem. Oneerlijk ? Neen. Gewoon logisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Neen hoor, ik vind het een uitstekend idee. Het heeft ontelbare voordelen: stigmatiseren van een bevolkingsgroep, totalitaire overheid, lagere lonen voor werknemers in de onderhoudssector, gemeentepersoneel en stadspersoneel dat momenteel instaat voor de properheid ontslaan want voortaan kan het met werklozen, ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() In werklozen/vdab/rva toestanden heb je een flink gedeelte toneelspel.
Zeer duur toneelspel voor de Vlaamse gemeenschap. In Wallonie - Brussel is het haast allemaal toneel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat is er mis met een handje toesteken bij het reinigen van een stad ? Blijkbaar wordt dat als minderwaardig werk aanzien. Terwijl dat net zo goed nuttig is als het werk van een laborant, om maar iets te noemen. Het helpt natuurlijk wel als je wat diploma's op zak hebt. Maar dat is een keuze die je zelf maakt(e). Maar nogmaals. Voor niets gaat de zon op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Tien jaar terug...hoge werkloosheid.
Stad Antwerpen maakte reclame voor vacatures. Ook in de hoop van allochtonen aan te trekken. Geen kandidaten. Marc Van Peel (CDV) was er niet goed van...beweerde hij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Okee, dat gaat de staat dan iets meer kosten maar dan krijgen ze daar tenminste arbeid voor terug. En de werklozen die op die manier aan de slag kunnen, zullen zich ook beter in hun vel voelen. Beter loon, betere sociale contacten en misschien wel het belangrijkste : een groeiend zelfvertrouwen. Laatst gewijzigd door hurricane : 14 april 2009 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat staaft alleen maar mijn redenering. Er zitten een hoop werklozen te vrezen dat ze een werkaanbieding krijgen. Maar anderzijds zijn er die een ongeluk zouden doen om toch ergens te kunnen beginnen. Van elk goed systeem wordt misbruik gemaakt. En net DAT zal ons sociaal vangnet vroeg of laat vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Als je doordrongen bent van het besef dat ze nog liever een aap aanwerven dan jou een kans te geven, zou je dan nog gemotiveerd zijn om werk te zoeken ? Ik in ieder geval niet. Sommige mensen hebben gewoon niet de capaciteiten om zichzelf niet te verkopen of hebben hun uiterlijk tegen (raciale achtergrond, voorkomen, ...). Moeten we die mensen dan blijven verwijten maken ? Op die manier creëer je dieven, psychopaten, .... Men zou voor minder depressief worden. F*ck de vdab. En uw maatschappij kan de pot op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burgemeester
|
![]() Kijk, van mijn part mag men de werkloosheidsuitkeringen afschaffen, maar schaf dan ook de pensioenen af want dat is dan ook 30 jaar profiteren van de samenleving, vanaf hun brugpensioen van 50j tot op hun tachtigste. Verder vind ik dan ook dat iedereen zelf zijn openbaar onderwijs moet organiseren, het nut is daarvan niet bewezen en het kost bakken vol geld, 50% van het Vlaamse budget. En als we dan toch bezig zijn, moet ook het remgeld afgeschaft worden zodat het vrije markt mechanisme ook voor artsen geldt en ze zich niet langer zelf een loon kunnen uitbetalen via doktersbriefjes eveneens op kap van de samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Even een paar dingen,
er zijn een pak taken die de overheid nu doet die efficiënter kunnen en te veel geld kosten, laat daar het iedereen nu eens over eens zijn. Er zijn al een aantal initiatieven genomen de laatste jaren om efficiënter te werken, er moeten er nog een paar bijkomen. gooi ten tweede niet alle werklozen en werkzoekenden op een hoopje. Dat sommige moeilijk een werkaanbod krijgen , ondanks het feit dat ze sollicieteren en graag zouden werken is waar. Bij een deel van hen is het de opleiding of scholing, bij andere is het financieel onmogelijk. Voor die eerste groep is het zo dat te veel naar diploma wordt gekeken en te weinig naar capaciteiten (iedereen moet onmiddellijk inzetbaar en productief genoeg zijn). Bij die tweede groep vind ik het voorbeeld van de éénoudergezinnen het duidelijkst. Minder dan 1 op 3 ouders in éénoudergezinnen met kinderen van 0 - 3 jaar werkt. Begrijpelijk als je weet dat ze vaak een kinderopvang vinden die 400 - 500 euro kan kosten. Met welke job kun je dat overbruggen? Vandaar , als je iedereen wil activeren , moet je ook zorgen dat iedereen aan betaalbare opvang geraakt. Iedereen een taak geven die nu niet wordt uitgevoerd, daar valt iets voor te zeggen. Maar hou er rekening mee dat het tegenstrijdig is aan zij die voortdurend zeggen : minder overheid. Want mensen op die manier activeren kost ook geld, als ze aan het werk gaan, verdienen ze een contract en verloning zoals iedereen. Maar zeker voor de jongeren denk ik dat het goed is dat er zo weinig mogelijk tijd is tussen school en werk. Leren werken is ook belangrijk, en dat moet een gezamelijke taak van overheid en werkgevers zijn, één van de belangrijkste wat mij betreft. J |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat krijg je omdat je al die jaren (hopelijk) gewerkt hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Als je het zo ziet, laat dan de mensen zelf sparen voor hun pensioen. Nu worden zelfstandigen gediscrimineerd op dat vlak. Verder lijkt het me dan ook onrechtvaardig dat ambtenaren een veel hoger pensioen krijgen dan mensen uit de privé. Ook leven mensen niet allemaal even lang, hoe ga je dat dan 'eerlijker' maken? Iemand die sterft op zijn 65ste of iemand die 90 wordt? En wat als je lang studeert? Die jaren tellen ook niet mee voor je pensioen, is dat eerlijk? Of hebben we geen hoog opgeleide mensen meer nodig? enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ambtenaren krijgen hoger pensioen maar verdienen tijdens hun loopbaan minder. zelfstandigen krijgen minder pensioen of andere tegemoetkomingen omdat ze tijdens hun loopbaan een minder afdragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Sommige zelfstandigen verdienen inderdaad veel geld, maar het is een mythe dat dit voor alle zelfstandigen zo zou zijn. Velen komen nauwelijks rond en leven onder de armoedegrens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar ook dat is geen ideale situatie. Denk maar even aan al die sukkelaars die voor hun oude dag een appeltje hadden gespaard. Al of niet via pensioensparen.... Maar je hebt overschot van gelijk als je zegt dat het niet eerlijk is. Want de centen van het pensioen van iemand die op z'n 50 dood valt, gaan regelrecht naar de (lege) schatkist... Laatst gewijzigd door hurricane : 14 april 2009 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |