Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2009, 09:38   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Goh, wat een gedoe. De horeca-vakbond maakt zich flink belachelijk. Het ontslag mocht iets beleefder, da's waar, maar om nu te zeggen dat het zo buiten alle proporties was, is ook niet terecht.
²
Oud 14 april 2009, 09:44   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En toch zal dat beoordeeld moeten worden als vrijwillig. Hij was op dat moment al ontslagen en geeft dan toch zijn rugzak af? Tjah.
een rechter zal dat wel beslissen zeker? als het zo ver komt.....
Oud 14 april 2009, 10:32   #23
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar het is wel zo dat het serieus opgeblazen wordt, blijkbaar is er niets anders interessant in de wereld.......

het zou wel kunnen dat ze hierdoor wat stemmen verliezen, maar ach, het is maar een spel hoor.
Voor mij is dit een dankbare casus om het fenomeen "ondernemers-arrogantie" even te belichten. Het hele pakket van narcistische uitlatingen van de zogenaamde 'self-made-man' genre "Ik heb hier zelf een zaak uit de grond gestampt" blablabla. (met geld van vtm of overheidssubsidies

Er zweeft vaak zo'n sfeertje in zelfstandige kringen alsof men als ondernemer eigenlijk uitstijgt boven de massa, de zaak 'laat draaien', de maatschappelijke agenda bepaalt en ook al genoeg betaalt aan de staat', 'een voortrekkersrol speelt', 'op eigen benen staat' enz.

Geen probleem dus met structurele fiscale fraude, foute banden met de gemeentepolitiek, parkeren op fietspaden en ook: je personeel afblaffen...

De kern is deze: sinds de sociale revolutie is een werknemer wettelijk geen 'loonslaaf' meer, hij is geen menselijke ondersoort, geen dommekracht, geen werkpoppetje, geen 'knecht' die 'al blij mag zijn dat hij hier m�*g werken'.

Vandaag hebben werkgever en werknemer een overeenkomst in wederzijds respect...

Of wil het blauwe gedachtengoed liever terug naar Daens' tijdperk? Er valt daar wel veel geld mee te verdienen en ge moet er niet voor naar Thailand met uw "onderneming"!

Ik stel in elk geval vast dat UNIZO Claudio (onder voorbehoud) wil steunen.

Laatst gewijzigd door Goldband : 14 april 2009 om 10:33.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:15   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Een geschikt moment om de "werknemers-arrogantie" even van naderbij te bekijken. Werknemers denken tegenwoordig dat ze op hetzelfde schavotje staan als een werkgever, maar moeten enkel komen opdagen om aan het eind van de maand hun vooraf bepaalde looncheck te innen. Winst of verlies maken, who cares? Werknemers krijgen hun pré, en dat is dat.

Een beginnende ondernemer kan het zich daarentegen niet veroorloven om met absolute lamzakken van werknemers te werken. Het is immers zijn reputatie, zijn tijd, en zijn geld, dat in die zaak zit. En aan alle werknemers die denken dat dat allemaal "peanuts" is, stel ik voor zelf eens een bvba of nv op te richten. Het gepiep zal snel verstommen.

Tot zover het populisme �* la Goldband.

Nu terug over naar de orde van de dag.

Claudio kan verdomme goed koken !
Oud 17 april 2009, 08:01   #25
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
[i]Een geschikt moment om de "werknemers-arrogantie" even van naderbij te bekijken. Werknemers denken tegenwoordig dat ze op hetzelfde schavotje staan als een werkgever
Jouw repliek bewijst precies mijn punt. Je suggereert dat werknemers eigenlijk op een 'lager' schavotje (horen te) staan. Om in die termen te denken moet een ondernemer het toch al behoorlijk in zijn bol hebben. De baas heeft een positie waarin hij beslist en dan ook verantwoordelijkheid neemt. Op menselijk vlak staat hij geenszins 'boven' zijn werknemers, iets wat Claudio niet vatte.

Citaat:
maar moeten enkel komen opdagen om aan het eind van de maand hun vooraf bepaalde looncheck te innen.
Nogal wiedes, zij komen ook op vooraf bepaalde dagen en uren opdagen om een vooraf bepaalde taak te vervullen. Zij worden daar uiteraard voor betaald. Zou jij pleiten voor het 'willekeurig' betalen van een loon, afhankelijk van wat de baas bepaalt?

Citaat:
Winst of verlies maken, who cares? Werknemers krijgen hun pré, en dat is dat.
I think not. Vraag het maar aan werknemers in een "herstructurering" of in een klimaat van zware besparing: die voelen heus dat het anders werken is. Het cynische is natuurlijk dat er ook geherstructureerd wordt zonder dat er verlies gemaakt wordt. Ik begrijp het wel hoor, maar wat een pervers gegeven hé.

Citaat:
Een beginnende ondernemer kan het zich daarentegen niet veroorloven om met absolute lamzakken van werknemers te werken. Het is immers zijn reputatie, zijn tijd, en zijn geld, dat in die zaak zit.
Van populisme gesproken: denk je nu echt dat iemand wil bereiken dat bedrijven "lamzakken van werknemers" blijven betalen. Neen dus. Toch
dienen ook 'lamzakken van werknemers" correct behandeld te worden. D�*t is leiding geven en verantwoordelijkheid dragen.

Trouwens, denk je dat er geen 'lamzakken van ondernemers' bestaan voor wie het echt kut is om als gemotiveerde en enthousiaste werknemer te werken? Heus wel hoor.

Citaat:
En aan alle werknemers die denken dat dat allemaal "peanuts" is, stel ik voor zelf eens een bvba of nv op te richten.
Het eeuwig lullige drogargument. Niemand beweert dat een bvba oprichten 'peanuts' is. Dat heb ik ook nergens beweerd, waarom zou ik ook? En ja, Claudio zal wel lekker koken en doet het heel flink zo in zijn (door vtm) opgerichte bvba. En dus mag hij zijn werkvolk afblaffen? Niet dus.

Trouwens, BV zijn is ook niet makkelijk, topsporter zijn ook niet, zin een rolstoel zitten ook niet, huisvrouw zijn ook niet. Moeten wij enige arrogantie pikken van deze categorieën? Waarom dan wel van onze 'zelfstandigen'.

Ik sluit af met deze: iemand die een frituur begint omdat hij een strafblad heeft is òòk een ondernemer

Citaat:
Het gepiep zal snel verstommen.
Ik denk dat je door het woord "gepiep" prachtig duidelijk maakt wat "ondernemersarrogantie" inhoudt.

Laatst gewijzigd door Goldband : 17 april 2009 om 08:04.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 08:06   #26
Jozef Ostyn

Standaard

Heb gisteren nog eens gekeken. Die Claudio is echt wel een opvliegend baasje (ook tegen zijn vrouw), maar ja, het zal ook wel ten dele "gespeeld voor TV zijn" zeker? Overigens kan ik mij wel inbeelden dat zo'n werk in de keuken van een restaurant vrij stresserend kan zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 08:36   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

@ Goldband. Blijkbaar kan je niet goed tegen populisme, tenminste als het tegen jezelf wordt gebruikt. Niet echt slim om daarop te reageren.
Oud 17 april 2009, 09:49   #28
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
@ Goldband. Blijkbaar kan je niet goed tegen populisme, tenminste als het tegen jezelf wordt gebruikt. Niet echt slim om daarop te reageren.

En d�*t is jouw repliek?
Oud 17 april 2009, 15:00   #29
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Dat is het probleem van Claudio.

Maar de ober is ontslagen op een geldige manier.

Fout. U moet uw arbeidsrecht eens wat beter studeren.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 15:02   #30
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Heb gisteren nog eens gekeken. Die Claudio is echt wel een opvliegend baasje (ook tegen zijn vrouw), maar ja, het zal ook wel ten dele "gespeeld voor TV zijn" zeker? Overigens kan ik mij wel inbeelden dat zo'n werk in de keuken van een restaurant vrij stresserend kan zijn.

Neen, het is gewoon de aard van het beestje, en daar spelen de programmamakers natuurlijk op in. Mensen met een dergelijke aanleg zouden nooit enige zeggingsschap over personeel mogen hebben.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 18:47   #31
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb het gisteren ook gezien - wel niet volledig, voor ongeveer 90 pct. - maar ik kan me absoluut geen scène herinneren waarin Claudio een driftkikker bleek te zijn.

Ik vond dat hij er nog vrij kalm onder bleef.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 19:41   #32
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Niks van. Ondernemers en zelfstandigen moeten eens leren het arbeidsrecht te respecteren in plaats van zich in de 21ste eeuw nog als een baron Woeste te gedragen.
Gewoon zijn restaurant laten sluiten, waardoor hij zelf voor een baas moet werken. Dat is nog de beste straf voor dat soort mannen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 19:46   #33
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen Claudio gaat in de fout, ook in een ander restaurant is iemand ontslagen omdat hij ziek was.

Blijkbaar zit dit volk nog steeds in de 19de eeuw...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 10:23   #34
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb het gisteren ook gezien - wel niet volledig, voor ongeveer 90 pct. - maar ik kan me absoluut geen scène herinneren waarin Claudio een driftkikker bleek te zijn.

Ik vond dat hij er nog vrij kalm onder bleef.
Hij deed inderdaad hard zijn best. Hij kon wel niet laten zijn vrouw te verzoeken uit de keuken te gaan "of ik gooi die kokende pan saus in je gezicht".
Oud 18 april 2009, 10:41   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Hij deed inderdaad hard zijn best. Hij kon wel niet laten zijn vrouw te verzoeken uit de keuken te gaan "of ik gooi die kokende pan saus in je gezicht".
Precies een sauceror uit "the Kingdom of Loathing"

http://www2.kingdomofloathing.com/lo...f80ce13d54c689

Die sauceror ziet er zo uit:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 18 april 2009 om 10:42.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 11:01   #36
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Precies een sauceror uit "the Kingdom of Loathing"

http://www2.kingdomofloathing.com/lo...f80ce13d54c689

Die sauceror ziet er zo uit:
Wat is een "sauceror" misschien?
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be