![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() In de luchtvaart is "gewicht" een belangrijk begrip. Een vliegtuig kan maar een beperkte capaciteit aan die dan ook nog eens op de juiste manier verdeeld moet worden over de constructie om niet uit balans te raken.
Zwaarlijvige mensen verstoren deze evenwichtsoefening. Daarbij, als je geld genoeg hebt om voor twee te eten, heb je ook geld genoeg voor twee zitjes op het vliegtuig.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [p.be-mentaliteit] Zwangere vrouwen zouden verboden moeten zijn! [/p.be-mentaliteit]
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [kug] ik ga nog eens een broodje kebab eten zé[/kug]
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Als je een paar keer naast zo'n vleesberg op een transatlantische vlucht hebt gezeten, waarbij de helft van zijn/haar kwabben in *jouw* schoot liggen, waarbij je 8 uur lang een geur in je neusvleugels krijgt die het best als ontbinding kan omschreven worden, weet je het wel.
De vliegtuigmaatschappijen hebben groot gelijk. Ook zouden ze iets mogen doen aan mensen die het nodig vinden met hun krijsende baby de hele trip een hel te maken voor de andere reizigers.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me kandidaat om meteen verbannen te worden, in een wereld met perfect uitziende mensen leef ik liever niet meer.
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Ik heb toch niet gezegd dat obese mensen niet mogen vliegen ! Ik heb gezegd dat ze dan maar 2 zitjes moeten betalen, zodat ze niet de helft van de plaats van hun ongelukkige buur afnemen en hun kwabbelige armen en buiken niet op uw schoot deponeren !
Als ge al zo vet zijt dat ge niet in een normale vliegtuigstoel past, zijt ge al VER voorbij het stadium van "niet de ideale maten te hebben" en moet ge maar op dieet of afdokken voor een tweede stoel zodat ge een vette bil in elke stoel kunt deponeren. Yech.
Laatst gewijzigd door Dajjal : 18 april 2009 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Normaal post ik terug met argumenten, maar uw reactie druipt zo van de onverdraagzaamheid, haat en clichématigheid dat ik het even niet kon laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Wat met mensen die dik zijn door een slecht werkende schildklier (OK, dat is een kleine minderheid, maar deze kunnen echt niets aan hun overgewicht doen). - Ook de lichaamsvorm kan zelfs een rol spelen of mensen krapper in een zeteltje passen. Sommige mensen met overgewicht hebben vooral vet ter hoogte van armen en billen, andere ter hoogte van hun buik, nog anderen op hun heupen (lijkt me in vliegtuigen gezien de 'laterale' uitstulpingen het grootste probleem). Daar gaat u dan ook een dischriminatie op toepassen. - Mensen hebben meer of minder aanleg om zwaarlijvig te zijn, dit met dezelfde voedselinname. Het betreft hier dus een biologisch-genetisch gegeven. Gaat u ook mensen op andere gelijkaardige factoren anders behandelen (ras, geslacht, en inderdaad lengte, ...) ??? - Met zulke maatregelen is het duidelijk dat de tolerantie en solidariteit verdwenen is uit onze samenleving. Misschien moeten vliegtuigmaatschappijen ook maar eens maatregelen nemen tegen intolerante onverlaten die gal spuwen en naar het chagrijn stinken, dat is ook 'ongezond' voor de medepassagiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zie je niet je gebuur aanbieden om de rest van wat niet in zijn eigen stoel past gerust bij jou te leggen.
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Een andere oplossing is luchtvaartmaatschappijen die bij het inchecken vrijwilligers vragen die naast de mastodont willen zitten. Verdraagzame solidairen zoals Freespirit zullen er geen graten in zien. En als het toch moet, laat de dikkerds $100 extra betalen dat dan gegeven worden aan hun gemartelde buur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik heb niet "weinig" inlevingsvermogen. Ik heb gewoon een totaal gebrek aan inlevingsvermogen. Nog een fijne avond.
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Dan ligt het probleem vooral bij jou en niet bij de 'dikkertjes'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem blijft liggen bij hij of zij die naast een dergelijke dikkerd zit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Steek al die zwaargewichten tezamen op speciale vliegtuigen met speciale tarieven, en speciale zetels voor tientonners. Dan moeten we hun stank ook al niet meer verdragen. Want zo een dikhuid die 8 uur lang naast je zit te transpireren, dat is ook niet gewoon, hoor. En ik heb het nog niet eens over winden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Wees gerust, ik ben niet van de magerste, maar geraak zelf heus nog wel op één vliegtuigzetel. Alleen al uit je bewoordingen blijkt dat jij duidelijk met iets zit en in een zure appel hebt gebeten. Een wijze mens zei me ooit eens dat jezelf graag zien begint bij anderen graag te zien ... Misschien kan je deze wijsheid eens in acht nemen.
|
![]() |
![]() |