Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2009, 16:12   #21
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

In de luchtvaart is "gewicht" een belangrijk begrip. Een vliegtuig kan maar een beperkte capaciteit aan die dan ook nog eens op de juiste manier verdeeld moet worden over de constructie om niet uit balans te raken.

Zwaarlijvige mensen verstoren deze evenwichtsoefening.

Daarbij, als je geld genoeg hebt om voor twee te eten, heb je ook geld genoeg voor twee zitjes op het vliegtuig.
Oud 18 april 2009, 16:34   #22
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

[p.be-mentaliteit] Zwangere vrouwen zouden verboden moeten zijn! [/p.be-mentaliteit]
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 17:36   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
[p.be-mentaliteit] Zwangere vrouwen zouden verboden moeten zijn! [/p.be-mentaliteit]
[kug] ik ga nog eens een broodje kebab eten zé[/kug]
Oud 18 april 2009, 17:42   #24
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Als je een paar keer naast zo'n vleesberg op een transatlantische vlucht hebt gezeten, waarbij de helft van zijn/haar kwabben in *jouw* schoot liggen, waarbij je 8 uur lang een geur in je neusvleugels krijgt die het best als ontbinding kan omschreven worden, weet je het wel.

De vliegtuigmaatschappijen hebben groot gelijk.

Ook zouden ze iets mogen doen aan mensen die het nodig vinden met hun krijsende baby de hele trip een hel te maken voor de andere reizigers.
Oud 18 april 2009, 17:47   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Als je een paar keer naast zo'n vleesberg op een transatlantische vlucht hebt gezeten, waarbij de helft van zijn/haar kwabben in *jouw* schoot liggen, waarbij je 8 uur lang een geur in je neusvleugels krijgt die het best als ontbinding kan omschreven worden, weet je het wel.

Ook zouden ze iets mogen doen aan mensen die het nodig vinden met hun krijsende baby de hele trip een hel te maken voor de andere reizigers.
Moeten het dan allemaal model burgers worden volgens U .....
Oud 18 april 2009, 18:03   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zit dus nog maar één ding op : vanaf nu worden er geen kinderen meer gemaakt op natuurlijke wijze. Mister en Miss World worden gekloned en iedereen die er niet zo uit ziet als die twee en dus geen perfecte maten heeft, wordt verbannen.
Ik stel me kandidaat om meteen verbannen te worden, in een wereld met perfect uitziende mensen leef ik liever niet meer.
Oud 18 april 2009, 18:13   #27
Dajjal
Minister

Standaard

Ik heb toch niet gezegd dat obese mensen niet mogen vliegen ! Ik heb gezegd dat ze dan maar 2 zitjes moeten betalen, zodat ze niet de helft van de plaats van hun ongelukkige buur afnemen en hun kwabbelige armen en buiken niet op uw schoot deponeren !

Als ge al zo vet zijt dat ge niet in een normale vliegtuigstoel past, zijt ge al VER voorbij het stadium van "niet de ideale maten te hebben" en moet ge maar op dieet of afdokken voor een tweede stoel zodat ge een vette bil in elke stoel kunt deponeren.

Yech.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 18 april 2009 om 18:15.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 18:13   #28
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U mogen ze voor mijn part met een raket naar de maan schieten, en dat helemaal gratis en met meer dan voldoende beenruimte !

Normaal post ik terug met argumenten, maar uw reactie druipt zo van de onverdraagzaamheid, haat en clichématigheid dat ik het even niet kon laten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 18:16   #29
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U mogen ze voor mijn part met een raket naar de maan schieten, en dat helemaal gratis en met meer dan voldoende beenruimte !

Normaal post ik terug met argumenten, maar uw reactie druipt zo van de onverdraagzaamheid, haat en clichématigheid dat ik het even niet kon laten.
Ik neem aan dat je nog nooit op pakweg San Francisco gevlogen hebt met de helft van je transpirerende gebuur in je schoot. Ik ben er zeker van dat u, Mr. Verdraagzaamheid himself, ook allesbehalve gelukkig zou zijn en het voor u niet voor herhaling vatbaar zou zijn.
Oud 18 april 2009, 18:22   #30
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb toch niet gezegd dat obese mensen niet mogen vliegen ! Ik heb gezegd dat ze dan maar 2 zitjes moeten betalen, zodat ze niet de helft van de plaats van hun ongelukkige buur afnemen en hun kwabbelige armen en buiken niet op uw schoot deponeren !

Als ge al zo vet zijt dat ge niet in een normale vliegtuigstoel past, moet ge maar op dieet of afdokken voor een tweede stoel zodat ge een vette bil in elke stoel kunt deponeren.

Yech.
Oké, nu echt een reply met argumenten:

- Wat met mensen die dik zijn door een slecht werkende schildklier (OK, dat is een kleine minderheid, maar deze kunnen echt niets aan hun overgewicht doen).

- Ook de lichaamsvorm kan zelfs een rol spelen of mensen krapper in een zeteltje passen. Sommige mensen met overgewicht hebben vooral vet ter hoogte van armen en billen, andere ter hoogte van hun buik, nog anderen op hun heupen (lijkt me in vliegtuigen gezien de 'laterale' uitstulpingen het grootste probleem). Daar gaat u dan ook een dischriminatie op toepassen.

- Mensen hebben meer of minder aanleg om zwaarlijvig te zijn, dit met dezelfde voedselinname. Het betreft hier dus een biologisch-genetisch gegeven. Gaat u ook mensen op andere gelijkaardige factoren anders behandelen (ras, geslacht, en inderdaad lengte, ...) ???

- Met zulke maatregelen is het duidelijk dat de tolerantie en solidariteit verdwenen is uit onze samenleving.

Misschien moeten vliegtuigmaatschappijen ook maar eens maatregelen nemen tegen intolerante onverlaten die gal spuwen en naar het chagrijn stinken, dat is ook 'ongezond' voor de medepassagiers.
Oud 18 april 2009, 18:25   #31
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:

- Wat met mensen die dik zijn door een slecht werkende schildklier (OK, dat is een kleine minderheid, maar deze kunnen echt niets aan hun overgewicht doen).

- Ook de lichaamsvorm kan zelfs een rol spelen of mensen krapper in een zeteltje passen. Sommige mensen met overgewicht hebben vooral vet ter hoogte van armen en billen, andere ter hoogte van hun buik, nog anderen op hun heupen (lijkt me in vliegtuigen gezien de 'laterale' uitstulpingen het grootste probleem). Daar gaat u dan ook een dischriminatie op toepassen.

- Mensen hebben meer of minder aanleg om zwaarlijvig te zijn, dit met dezelfde voedselinname. Het betreft hier dus een biologisch-genetisch gegeven. Gaat u ook mensen op andere gelijkaardige factoren anders behandelen (ras, geslacht, en inderdaad lengte, ...) ???

- Met zulke maatregelen is het duidelijk dat de tolerantie en solidariteit verdwenen is uit onze samenleving.

Misschien moeten vliegtuigmaatschappijen ook maar eens maatregelen nemen tegen intolerante onverlaten die gal spuwen en naar het chagrijn stinken, dat is ook 'ongezond' voor de medepassagiers.
Och man - hang hier niet de halve heilige uit. Ik ben er zeker van als jij op een 8+ uur durende vlucht zit, en je wordt half weggedrukt uit je *eigen* zetel door je surrealistisch corpulente gebuur, je de eerste bent die bij de hostess gaat klagen.

Ik zie je niet je gebuur aanbieden om de rest van wat niet in zijn eigen stoel past gerust bij jou te leggen.
Oud 18 april 2009, 18:35   #32
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Een andere oplossing is luchtvaartmaatschappijen die bij het inchecken vrijwilligers vragen die naast de mastodont willen zitten. Verdraagzame solidairen zoals Freespirit zullen er geen graten in zien. En als het toch moet, laat de dikkerds $100 extra betalen dat dan gegeven worden aan hun gemartelde buur.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 18:38   #33
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Och man - hang hier niet de halve heilige uit. Ik ben er zeker van als jij op een 8+ uur durende vlucht zit, en je wordt half weggedrukt uit je *eigen* zetel door je surrealistisch corpulente gebuur, je de eerste bent die bij de hostess gaat klagen.

Ik zie je niet je gebuur aanbieden om de rest van wat niet in zijn eigen stoel past gerust bij jou te leggen.
Ik zou het inderdaad niet leuk vinden, dat klopt. Maar ik zou geen haatgevoelens ontwikkelen zoals jij. Als jij dan per se je ruimte wil, kan je ook redeneren dat je in het vervolg dan maar beter business of first class boekt. Vele comfortabeler !!! En je opmerking over die krijsende baby's was gewoon ongepast en zielig. Het is duidelijk dat je een ongelofelijke misantroop bent met weinig inlevingsvermogen.
Oud 18 april 2009, 19:05   #34
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zou het inderdaad niet leuk vinden, dat klopt. Maar ik zou geen haatgevoelens ontwikkelen zoals jij. Als jij dan per se je ruimte wil, kan je ook redeneren dat je in het vervolg dan maar beter business of first class boekt.
Ik zie niet in waarom ik meer zou moeten betalen om te mogen gebruik maken van plaats die eigenlijk al de mijne is door mijn economy ticket. Ik neem niets af van mijn corpulente gebuur - hij daarentegen wel van mij

Citaat:
Vele comfortabeler !!! En je opmerking over die krijsende baby's was gewoon ongepast en zielig. Het is duidelijk dat je een ongelofelijke misantroop bent met weinig inlevingsvermogen.
Dat klopt dan ook weer. 99.9999% Van de mensheid kan me inderdaad volledig gestolen worden. Wouldn't piss on them if they were on fire.

En ik heb niet "weinig" inlevingsvermogen. Ik heb gewoon een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.

Nog een fijne avond.
Oud 18 april 2009, 20:42   #35
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat klopt dan ook weer. 99.9999% Van de mensheid kan me inderdaad volledig gestolen worden. Wouldn't piss on them if they were on fire.

En ik heb niet "weinig" inlevingsvermogen. Ik heb gewoon een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.

Nog een fijne avond.
Dan ligt het probleem vooral bij jou en niet bij de 'dikkertjes'.
Oud 18 april 2009, 21:07   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ligt het probleem vooral bij jou en niet bij de 'dikkertjes'.
Mis.
Het probleem blijft liggen bij hij of zij die naast een dergelijke dikkerd zit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 23:46   #37
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moeten het dan allemaal model burgers worden volgens U .....
Steek al die zwaargewichten tezamen op speciale vliegtuigen met speciale tarieven, en speciale zetels voor tientonners. Dan moeten we hun stank ook al niet meer verdragen. Want zo een dikhuid die 8 uur lang naast je zit te transpireren, dat is ook niet gewoon, hoor. En ik heb het nog niet eens over winden...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 23:49   #38
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Hmmm...op de teentjes getrapt precies...Laat me eens raden : je bent zelf zo een zwaarlijvig schepsel, of iemand van je naaste familie ..?
Oud 18 april 2009, 23:53   #39
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie twee plaatsen nodig heeft, bet�*�*lt ook twee plaatsen. En als je 1 1/2 plaatsen pakt , betaal je ook twee plaatsen, of het zou moeten zijn dat het zo een Laurel en Hardy achtig koppel betreft, een mammoet en een sprinkhaan, die kunnen dan samen nog afspreken en samen twee plaatsen betalen.
Oud 19 april 2009, 11:23   #40
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Hmmm...op de teentjes getrapt precies...Laat me eens raden : je bent zelf zo een zwaarlijvig schepsel, of iemand van je naaste familie ..?
Wees gerust, ik ben niet van de magerste, maar geraak zelf heus nog wel op één vliegtuigzetel. Alleen al uit je bewoordingen blijkt dat jij duidelijk met iets zit en in een zure appel hebt gebeten. Een wijze mens zei me ooit eens dat jezelf graag zien begint bij anderen graag te zien ... Misschien kan je deze wijsheid eens in acht nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be