![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk naar Post Plaza in Gent. er komt daar geen kat. en de korenmarkt is nu niet echt het mekka van allochtonen ofzo. iedereen loopt daar gewoon voorbij. zie ook http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GH7TF84U
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Edoch: Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 17 april 2009 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik kreeg daarnet te horen dat het door 'de crisis' komt. Antwerpen centrum, Carnotstraat, om één voorbeeld te noemen, is al jaren om zeep. Dus om het allemaal ondoordacht op de crisis te steken is nogal kort door de bocht. ALs ik zeg dat er een relatie bestaat tussen falende (autochtonen)winkels en de komst in de buurt van allochtonen, is dat gewoon een vaststelling. Dat heeft totaal niks met racisme te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het klopt wel dat Den Tir weinig meerwaarde heeft. De zaken die zich er vestigden waren te weinig toegesneden op het lokale (minder kapitaalkrachtige) publiek en je vindt ze evengoed in hartje-Antwerpen. Los daarvan is er een overaanbod aan inwisselbare shoppingcentra. Het gevolg daarvan is dat Den Tir ook weinig mensen van buiten 't Kiel kan aantrekken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Een partij die de armoede aanpakt i.p.v. de armen zou al een hele stap vooruit zijn. Niet dat ik reclame wil maken voor de LSP, maar hun slogan van een paar jaar terug was wel r�*�*k.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
1) waar de prijzen van de huizen dalen, trekken mensen met minder kapitaal naartoe (niet omdat ze 't daar zo leuk vinden, maar omdat ze daar iets betaalbaars vinden) 2) waar kapitaalarme mensen terechtkomen, verloederen de huizen en dalen de prijzen Je kunt nu een hele boom opzetten over de kip en het ei; feit is dat je overal wijken aantreft die in die armoedespiraal belanden en wijken die net in een omgekeerde spiraal terechtkomen (Zurenborg, 't Zuid, etc.). Dit is een algemeen sociaal-economisch verschijnsel. Natuurlijk is de immigratie van duizenden ongeletterden geen goeie zaak gebleken. Er gaat een versterkend effect van uit. Je krijgt een overaanbod aan kansarme mensen. Het verband tussen "falende autochtonenwinkels" en "aanwezigheid van allochtonen" zie ik echter niet. Allochtonen doen meer dan alleen maar pita eten in de allochtone pitabar, hé. Merkkledij is bij veel allochtone jongeren in trek, en deze kledij wordt nog steeds verkocht door "blanke" ketens, die overigens steeds vaker een beroep doen op allochtone verkoopsters die zich in vlekkeloos Nederlands uitdrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/ Boontje komt om zijn loontje ? Wil je nu zeggen dat de Amerikaanse Indianen het verdiend hebben om uitgeroeid te worden door de immigranten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Ik woon wel op het Kiel en ik vind het toch ook maar een hoop gezaag hoor. Ik zit hier goed.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mischien heeft het met leeftijd te maken : een gastje van 20-25 is in die multikulti-mengelmoesgaarbak moeten opgroeien, en die kennen nu niets anders meer. Ik heb in de jaren zestig op het Kiel gewoond, en toen kwam je daar hoogstens een paar Spanjaarden tegen. Er zat er éne in mijn klas, en hij had 2 grotere broers...Dat was het dan in onze buurt. De rest was autochtoon . Vandaag is het daar de kasbah, het Kiel mag herdoopt worden : Nieuw Marrokko of zo iets in de aard zou er beter bij passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() mais raciste il n'est pas, Môsieu... Hoeveel inwoners hoop je zo onder het puin te bedelven?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 18 april 2009 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() M.i. hadden er nuttiger investeringen kunnen gebeuren op 't Kiel. Men had de Abdijstraat autovrij moeten maken zodat dat ook echt weer een gezellige winkelstraat wordt. Nu moet iedereen achter elkaar schuifelen op veel te smalle voetpaden. |
|
![]() |
![]() |