![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Denkt u na het voorbeeld van Spanje de rest gaat volgen ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
No way |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Who cares |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je moet wel één ding toegeven: de amerikanen zijn erin geslaagd dat Sunni's en de Sjiti bij mekaar te brengen: lange wachtrijen in Sjitische wijken in Bagdad voor bloedgift-transfusies voor Soenni-Falujah. In elk geval belangrijke zaden voor een niet-burgeroorlog beweging lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als meer dan 90% van de bevolking gekant is tegen een inval en ondertussen wel meedoen met die inval, lijkt me niet het meest zuivere voorbeeld van democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat de Irakezen het geweld in hun land al stilletjes aan gezien hebben in de laatste decenia zodus... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vertrouw mijn leven eerder aan iemand die zich mijn vriend noemt omdat we een gezamelijke vijand hebben, dan aan iemand die zich mijn vriend noemt omdat ie mij graag heeft. Zodra de Amerikanen weg zijn, is eveneens hun enige bindmiddel weg. De sji-ieten kunnen het bloed van Saddam-aanhangers drinken, en willen nog altijd bij Iran. De Kurden willen nog altijd onafhankelijk zijn. De soenieten zijn nog altijd pro-Saddam. Dat land is rijp voor een bloedige langdurige oorlog. Totdat, inderdaad, ze kunnen zeggen "ik ben Irakees". Maar vermits dat nooit heeft bestaan en dat land eerder teerde op "ik ben bang voor saddam", zal dit gevoel nog even nodig hebben om aan te kweken.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je geeft geen moer om de Irakezen. Zij hebben in uw ogen enkel belang als argumenten tegen Amerika. Het is voor jou en Zapatero belangrijker gelijk te hebben tegen Amerika dan de Irakezen te helpen. Hoe je het draait of keert, Spanje heeft wel degelijk de inval in Irak gesteund. Spanje is medeverantwoordelijk voor wat gebeurd. Maar Spanje neemt haar verantwoordelijkheden niet op. Spanje vlucht weg als het even gevaarlijk wordt. Dat is wat iedereen zal onthouden. De VN en de NAVO hebben nooit een mesthoop opgekuist zonder overweldigende inbreng van het Amerikaans leger. Doe niet alsof je niet wist dat de VS doorgaands 75% van de NAVO troepen levert. Doe niet alsof je gelooft dat de VN 120.000 man zou kunnen vinden voor Irak. Als het Amerikaans leger de mesthoop niet opkuist zal niemand dat doen omdat niemand het wil/kan doen, VN of geen VN. Het moest dus gedaan zijn met die hypokriete VN praat. Jij misprijst en verafschuwt de Amerikanen en wil dat ze in Irak een nederlaag lijden, punt. Hoe slechter het daar gaat hoe beter. De Irakezen mogen de pot op, samen met de Amerikanen. Dat is Neruda unplugged. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Peilingen zijn altijd onbetrouwbaar. Als men bv. een enquete doet op 1.000 mensen die allemaal tot dezelfde strekking behoren krijgt men immers een totaal vertekend beeld. Ik zou wel eens werkelijk willen weten hoeveel mensen eigenlijk "echt" tegen die oorlog waren. Ondanks de véle aanslagen en haat tegen de coalitietroepen denk ik wel dat Irak op termijn een democratische natie wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |||