Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2009, 08:08   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
zelden zag ik zo weinig interesse in verkiezingen.

De kiezer is het allemaal blijkbaar moe. Wat en begrijpelijk, én verontrustend is
Dat is helemaal niet verontrustend - tenzij u wil zeggen verontrustend voor Belgie, dan hebt u gelijk.

Ik zou zeggen, het is goed nieuws.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 08:19   #22
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh wat een leuke dooddoener. Gebaseerd op geen ballen.

We gaan er wat mee meespelen.

Dat betekent dus dat die drie oude knarren-partijen tesamen, meer halen dan de nva, het blok, de groenen en LDD tesamen?
Als het mogelijk is, gaan ze dat toch doen Schoofzak en desnoods pakken ze er de groen bij. Ge zult het zien.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 08:25   #23
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als het mogelijk is, gaan ze dat toch doen Schoofzak en desnoods pakken ze er de groen bij. Ge zult het zien.
Groen zal alleszins niet met Vlaamse partijen samenwerken vermits ze walgen van Vlaanderen.

Verschaeve
Oud 3 mei 2009, 08:27   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Groen zal alleszins niet met Vlaamse partijen samenwerken vermits ze walgen van Vlaanderen.
Zelfhaat, is dat geen psychiatrische ziekte ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 08:35   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zelfhaat, is dat geen psychiatrische ziekte ?
Diep in hun hart zijn dat gewoon communisten, Belgie zit nu eenmaal ineen zoals een Soviet-staat.

Heeft Pater Versteylen zoiets ook niet gezegd toen hij gaan lopen/buiten gepest is uit Agalef indertijd?

Verschaeve
Oud 3 mei 2009, 09:37   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die gaan wat doen de dag dat de Franstaligen België opblazen en ze tot het besef komen dat ze zich al die jaren van vijand vergist hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 09:54   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op Euro News (in het Engels en het Frans te bekijken) zijn vrijwel constant stukjes te zien over "wat doet Europa voor de burgers"...

maar ja.....Euro News..wie kijkt daar naar,behalve kelt en wat randgevallen

Op de websites van de EU idem dito.......

Er is dus duidelijk een imago-probleem,en het blijft verbazen hoe kandidaten voor het EU-parlement ,en hun partijen,er maar niet in slagen daar begeesterend reclame voor te maken...

...het probleem is natuurlijk dat,uiteindelijk,vanuit iedere regio en ten behoeve van iedere fraktie IEMAND zal gezonden worden naar het EU-parlement,zelfs al heeft hij of zij bij wijze van spreken maar 500 stemmen .....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2009 om 09:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 09:55   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk gaan de Vlaamse verkiezingen dus over "niks", behalve het geschud van de kaarten om te zien wie het voortouw zal mogen nemen in het doen vooruitgaan of doen stoppen van de beweging naar een staatshervorming.

De Waalse verkiezingen gaan over het meesterschap, de strijd tussen ps en mr; waarbij ekolo met zijn gunstige voorspellingen wel eens iets in de pap te brokken zal kunnen krijgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 09:56   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die gaan wat doen de dag dat de Franstaligen België opblazen en ze tot het besef komen dat ze zich al die jaren van vijand vergist hebben.
Hopelijk verhuizen ze.

Verschaeve
Oud 3 mei 2009, 10:00   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
1) Ik ben veel te beleefd om hier,op dit forum,mijn mening te ventileren over mensen (tienduizenden Vlamingen) die iedere dag weer verkiezen om in file te staan in plaats van in de omgeving van hun werk te gaan wonen...en dan nog DURVEN,de schuld op iemand anders dan zichzelf te steken.Wij hebben het dichtste wegennet op deze planeet,de overheid kan niet veel meer doen....
waar moet een koppel gaan wonen waar de man in Brussel werkt en de vrouw in Gent?
Oud 3 mei 2009, 10:02   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk gaan de Vlaamse verkiezingen dus over "niks", behalve het geschud van de kaarten om te zien wie het voortouw zal mogen nemen in het doen vooruitgaan of doen stoppen van de beweging naar een staatshervorming.
Ze gaan dus over de Vlaamse partijen van de macht weg te houden.

Ze gaan dus over het aan de macht blijven van de Belgische poppenspelers.

Met een Vlaming als Minister-President overleeft Belgie niet.

Weinig mensen begrijpen hoe belangrijk de Vlaamse verkiezingen zijn.

Verschaeve
Oud 3 mei 2009, 14:51   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waar moet een koppel gaan wonen waar de man in Brussel werkt en de vrouw in Gent?
euh....das eigenlijk mijn zaak niet....

Ik hoop alleen maar niet continue dat gejank te moeten horen dat "ze"(waarmee dan politici bedoeld worden) de files nu "eindelijk" eens moeten "oplossen",terwijl dat eenvoudigweg niet mogelijk is zolang een meerderheid in individueel vervoer stapt,hier niet,in Los Angeles niet,en al evenmin in Beeing....

De Antwerpse Lange Wapper brug ,Een kroonjuweel van meer dan een decennium studie,met een brug over bewoond gebied en een tunnel onder onbewoond gebied (logisch toch? ) is een verdere illustratie waartoe dat allemaal kan leiden.Ook hier KUNNEN politici eigenlijk geen echte oplossing meer aanreiken en alleen maar verder de pedalen verliezen.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2009 om 14:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 15:42   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
1/ De files, en de weigering of het onvermogen van de Vlaamse verkozenen hier iets aan te doen. Ik verlies ongeveer 2 uur per dag, of zo'n 400 uur per jaar (een maand vrije tijd dus) in de steeds erger wordende structurele files.
U gaat zélf in de file staan waardoor u ze dus mee veroorzaakt en gaat dan klagen dat iemand anders ze moet oplossen? De beste manier om de files op te lossen is er niet in te gaan staan. Daarvoor hebben ze het openbaar vervoer uitgevonden.

Een economische hefboom om de files op te lossen is de tijd die je verplaatsing je kost als arbeidstijd te laten meetellen. Zodra je thuis buiten bent is er namelijk geen sprake meer van vrije tijd maar functioneer je in opdracht van je werkgever. Laat hem die uren betalen, hij zal er dan wel snel een opllossing voor bedenken.

Citaat:
2/ De onveiligheid (inbraken, overvallen, straffeloosheid, de dagelijkse portie justitie blunders,...).
De belangrijkste onveiligheid zit in het verkeer: daar vallen de meeste doden en gewonden. De criminaliteit daalt lichtjes of blijft status quo. En zoals u schrijft:

Citaat:
Toegegeven, dit is geen Vlaamse bevoegdheid.
Waarom het dan laten doorwegen in je beslissing?

Met geen woord rept u over de economische crisis, de werkgelegenheid, de broodnodige herstructurering van de economie, de financiering van de overheid, de nood aan betaalbare woningen, de problemen in het onderwijs, de gezondheidszorg en de wachtlijsten.

Dat lijken me prioriteiten.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:14   #34
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Uit een artikel van 2 mei uit de Standaard met Michel Javaux van écolo blijkt dat om verschillende niet-ecologische redenen kiezers uit PC,CDH en MR overlopen naar écolo.

Het tijdstip is allicht rijp voor een LDD-tegenhanger in Wallonië.

Javaux:" Sinds het Fortisdebacle twijfelen heel wat ontgoochelde MR-kiezers over een groene stem. Kleine zelfstandighden, spaarders, aandeelhouders.".

Daarbij gaat het blijkbaar niet alleen over Fortis, maar ook over het gebrek aan ander alternatief door de blijvende en hernieuwde schandaalsfeer rond de PS.

Ik hoop dat voor Reynders hetzelfde geldt als wat Javaux in de laatste paragraaf van het artikel in de Standaard over de rancuneuze Yves Letyerme schrijft:

"Die aandacht zal wel verminderen. Mijn devies blijft : groet de mensen als je in de lift zit, want je komt ze opnieuw tegen als je naar beneden dondert (eigen nota: heeft het duidelijk over Yves Leterme, mogelijks ook over Reynders). Mijn politieke vader Jacky Morael zei me ooit: er zal een moment komen dat je gsm tientallen keren per dag rinkelt, en, dan komen er momenten dat je een week wacht tot je gsm gaat. Dat geldt voor iedereen. Kijk naar Yves Leterme. Toen hij niet langer premier was, zijn we samen voor een Europese wedstrijd van Standard naar het Portugese Braga gegaan. Hij vertelde mij, dat het aantal telefoons, mails en sms'jes op een bepaald moment bijna niet meer te overzien was. En plots was dat allemaal gedaan.
"Ik besef dat die dag er voor iedereen aankomt. Dat je dat van tevoren weet, helpt het hopelijk allemaal wat te relativeren".
De tijd is rijp voor een tegenhanger LDD?
Spijtig dat Rudy Aernouds er niet in gelukt is.Misschien op een later tijdstip?
En misschien een andere man of vrouw,en was Aernouds slechts een voorloper
roepende in de woestijn?
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:15   #35
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Uit een artikel van 2 mei uit de Standaard met Michel Javaux van écolo blijkt dat om verschillende niet-ecologische redenen kiezers uit PC,CDH en MR overlopen naar écolo.

Javaux:" Sinds het Fortisdebacle twijfelen heel wat ontgoochelde MR-kiezers over een groene stem. Kleine zelfstandighden, spaarders, aandeelhouders.".

Daarbij gaat het blijkbaar niet alleen over Fortis, maar ook over het gebrek aan ander alternatief door de blijvende en hernieuwde schandaalsfeer rond de PS.

Ik hoop dat voor Reynders hetzelfde geldt als wat Javaux in de laatste paragraaf van het artikel in de Standaard over de rancuneuze Yves Letyerme schrijft:

"Die aandacht zal wel verminderen. Mijn devies blijft : groet de mensen als je in de lift zit, want je komt ze opnieuw tegen als je naar beneden dondert (eigen nota: heeft het duidelijk over Yves Leterme, mogelijks ook over Reynders). Mijn politieke vader Jacky Morael zei me ooit: er zal een moment komen dat je gsm tientallen keren per dag rinkelt, en, dan komen er momenten dat je een week wacht tot je gsm gaat. Dat geldt voor iedereen. Kijk naar Yves Leterme. Toen hij niet langer premier was, zijn we samen voor een Europese wedstrijd van Standard naar het Portugese Braga gegaan. Hij vertelde mij, dat het aantal telefoons, mails en sms'jes op een bepaald moment bijna niet meer te overzien was. En plots was dat allemaal gedaan.
"Ik besef dat die dag er voor iedereen aankomt. Dat je dat van tevoren weet, helpt het hopelijk allemaal wat te relativeren".
roepende in de woestijn?
Oud 3 mei 2009, 19:15   #36
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

roepende in de woestijn?
Oud 3 mei 2009, 19:20   #37
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
U verwart een minderheid (interne delokalisaties) met een meerderheid van filegangers..

U vergeet dat onze gevangenissen nu reeds zo propvol zitten dat overwogen wordt om gevangenen te "delokaliseren" naar Nederland...Blijkbaar straft onze "lamlendige" justitie toch nog....

De Franstaligen wilden eigenlijk "meer" dan wat er was.Die kans is nihil....
Wie wilt er nu (behalve Mohammed en Ahmed) in godsnaam in Brussel wonen ? Een zwerende kankerplek op de kaart van Belgie.
Oud 3 mei 2009, 21:37   #38
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U gaat zélf in de file staan waardoor u ze dus mee veroorzaakt en gaat dan klagen dat iemand anders ze moet oplossen?
Yep. Ik betaal meer dan genoeg belasting om dit te mogen vragen.
Citaat:
De beste manier om de files op te lossen is er niet in te gaan staan. Daarvoor hebben ze het openbaar vervoer uitgevonden.
Ik zou graag het openbaar vervoer gebruiken, maar dan ben ik nog langer onderweg.
Citaat:
Een economische hefboom om de files op te lossen is de tijd die je verplaatsing je kost als arbeidstijd te laten meetellen. Zodra je thuis buiten bent is er namelijk geen sprake meer van vrije tijd maar functioneer je in opdracht van je werkgever. Laat hem die uren betalen, hij zal er dan wel snel een opllossing voor bedenken.
Mijn werkgever zou zich noodgedwongen ergens anders in Europa vestigen, indien hij hier de tijd voor mijn woon-werkverkeer zou moeten betalen. De enige oplossing is het verhogen van de capaciteit: meer rijstroken op de ringwegen en autosnelwegen, deftige voorstedelijke spoornetten, metro's, enz.
Citaat:
De belangrijkste onveiligheid zit in het verkeer: daar vallen de meeste doden en gewonden. De criminaliteit daalt lichtjes of blijft status quo.
Ik wil de verkeersonveiligheid niet minimaliseren, maar de criminaliteit is voor mij een veel groter probleem, omdat mijn gezin afgelopen jaren al een aantal keren slachtoffer was. Over de politietussenkomsten had ik niets dan lof, maar justitie schiet schromelijk tekort.
Citaat:
Met geen woord rept u over de economische crisis, de werkgelegenheid, de broodnodige herstructurering van de economie, de financiering van de overheid, de nood aan betaalbare woningen, de problemen in het onderwijs, de gezondheidszorg en de wachtlijsten.
- Economische crisis, de werkgelegenheid, de broodnodige herstructurering van de economie: Daar kunnen Vlaamse politici nauwelijks impact op hebben.
- De financiering van de overheid: Dit is inderdaad een serieus probleem. Vooral dan het massaal verkwanselen van belastingsgeld, de zelfbediening en de corruptie bij sommige politici.
- De nood aan betaalbare woningen: In Belgie zijn de woningen relatief goedkoop en betaalbaar. Voor wie wil werken natuurlijk.
- De problemen in het onderwijs: Welke problemen ? Waarschijnlijk verdwijnen die als ge uw huiswerk maakt en uw les leert.
- De gezondheidszorg: Ik ben gezond. Geen probleem dus.
- De wachtlijsten: Wie moet er wachten op wat ? Ik weet alleen dat ik morgenvroeg weer in de file mag gaan wachten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be