![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Als turkse vrouwen hun eigen apartheidszwemmen krijgen, dan Vlaamse vrouwen zeker ! | |||
Natuurlijk, eerlijk is eerlijk. Ieder zijn eigen integratie! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
Neen, de turkse vrouwen zijn verplicht om de vlaamse vrouwen toe te laten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
de vlaamse gezinnen krijgen ook apartheidsuren waar geen turken mogen komen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
wanneer is dat gepamper met het belastingsgeld nu eens gedaan? |
![]() ![]() ![]() |
15 | 62,50% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() dat men dat zwembad verder boycot !!!! zatedagmiddag niet welkom , dan hoeft het de andere dagen ook niet meer ............ en stoppen met belastingsgeld erin te steken
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opgegeven telefoon is faxnummer, dus geen antwoord
heb opnieuw mailtje gestuurd het begint erop te lijken dat vzw Adrenaline een geheime genootschap is met aparte deelnamevereisten. Raar genoeg komt een gewone prive fitnessclub als openingsnummer tijdens het nieuws van 7 uur op VRT met als BELANGRIJK NIEUWSFEIT: Fitnessclub "Ali" laat ook autochtonen toe....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 mei 2009 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() In Vlaanderen (en de rest van Europa) wordt doorgaans collectief gezwommen. We maken géén onderscheid tussen mannen en vrouwen, en dat is een positieve verworvenheid van de Vlaamse/Europese Leitkultur. Als die Turkse vrouwen daar problemen mee hebben moeten ze maar niet gaan zwemmen. Punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een vorige thread over zwemuurtjes voor vrouwen werd gezegd dat ze daarvoor maar een zwembad moesten afhuren. Nu is er een vzw die dat blijkbaar doet en is het weer niet goed!
Wat is nu het probleem? De subsidies? Alsof niet zowat elke sportclub subsidies krijgt... De uren? Alsof andere zwem- en duikclubs geen zwembaden bezetten op momenten dat anderen zouden kunnen en willen gaan zwemmen... Het feit dat de overgrote meerderheid van de vrouwen allochtoon is? Niet onlogisch voor een vzw die allochtone vrouwen aan het sporten wil brengen... Ze mogen overigens helemaal niet zwemmen in gewone kledij. De voorschriften rond zwemkledij gelden voor iedereen die van dat zwembad gebruik maken. En er is ook geen enkel bewijs voor het feit dat je Turks moet zijn om lid te worden van de vzw. Want de topicstartster kent natuurlijk helemaal niemand die daar om die reden werd geweigerd... ze leest blijkbaar gewoon aandachtig de websites van de Gentse VB-afdeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het foldertje van "sporten in rokken" toont duidelijk een zwemmende vrouw in burka hoor. Citaat:
Dit is het mailtje waar de Gentse burgemeester klacht tegen indiende. Indien iemand het "racisme" daarin kan aantonen, graag een seintje: Citaat:
De oudere dame in kwestie die ook wou gaan zwemmen heeft met eigen ogen kunnen zien dat ze in lange rokken aan het zwemmen waren. Vandaar dat ik dus naar het zwembad zelf belde om meer informatie te krijgen. Ge ziet Edina, vooroordelen zijn écht niet goed hoor meisje! Maar U heeft een punt: NERGENS maar dan ook NERGENS staat vermeld dat je turks moet zijn. In hun subsidie aanvraag staat dat ze etnische minderheden willen integreren. Je mag dus ook chinees, russisch, afrikaans, aboriginal of zuid amerikaans zijn blijkbaar... ik weet niet of vlaamse oudere dames onder de noemer "etnische minderheid" vallen... wat denk je? Er zijn volgens mij minder etnische ouder vlaamse dames dan etnische turken toch? Bovendien zei de zwembadverantwoordelijke duidelijk aan de telefoon dat je VROUW moest zijn, ze heeft helemaal niks gezegd over "enkel turks" hoor. Daarom dus dat ik het zo spijtig vind dat de sportclub Adrenaline vzw geen antwoord geeft, noch op mijn mailtjes, noch op mijn telefoontje. de sportlijn van gent gaf dus een fax nummer door. Zouden ze het zwemclubje ondertussen hebben opgedoekt of zo? En ja, er werd gezegd dat ze dan maar een apart zwembad moesten afhuren. Klopt. Moét dat dan persé op zaterdagmiddag zijn? dag waarop de meeste vlaamse gezinnen eens samen kunnen gaan zwemmen? Denk je écht dat die sporters in rokken allemaal buitenhuis werken zodat ze énkel op zaterdagmiddag de kans hebben om te gaan zwemmen? Wanneer mogen werkende vlaamse mensen dan gaan zwemmen? Niet op zondag, want dat is de sluitingsdag.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 mei 2009 om 08:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gebeld. De turkse vrouwen willen geen andere in hun midden. Het is discriminatie ten voeten uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoord gekregen van de verantwoordelijke van de vzw Adrenaline:
(naam is in mijn bezit) Citaat:
Nu nog de sportlijn vragen om dit bij de openingsuren te vermelden en iedereen kan netjes binnen als je maar vrouw bent.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch vraag ik me nog iets af: wie is verantwoordelijk?
Normaal is een club verantwoordelijk voor zijn leden indien die het zwembad afhuren, blijft het zwembad verantwoordelijk voor de zwemmende niet-clubleden als het zwembad officieel gesloten is voor het publiek? Moet ik nog eens vragen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo te zien voelen ze in het Gentse gemeentebestuur de nattigheid al (naar het schijnt was dit al op de gemeenteraad geweest of zo).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2009 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Dus de conclusie is: er is geen sprake van discriminatie, noch van speciale toegevingen. Alles is weer maar eens terug te brengen tot een niet op waarheid berustend mailtje dat uiteraard toevallig in verkiezingstijd massaal werd rondgestuurd met de vraag om het zoveel mogelijk te verspreiden. Maar dat zal de "kritische" VB-aanhangers, die daar gretig in meegaan, natuurlijk worst wezen...
Laatst gewijzigd door Edina : 11 mei 2009 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de sportlijn van Gent moet je lid zijn van een club om tijdens die bepaalde cluburen te gaan zwemmen. Je moet je kind dus laten inschrijven bij de zwemclub X en dan kan het kind op zaterdagvoormiddag tijdens de zwemuren van club X mee gaan zwemmen. Club X is dan ook verzekerd voor zijn leden. Volgens de sportlijn Gent moest ik me lid maken van vzw Adrenaline. Dit is me niet gelukt. Volgens die vriendelijke mevrouw Zeyneb moest ik maar gewoon gaan aankloppen op zaterdagmiddag en zou ik mee mogen zwemmen. - zonder verzekering (want geen lid van de club) - zonder openbare openingsuren: volgens de site van het zwembad is het op zaterdagmiddag gesloten voor het publiek. Als het zo is zoals mevrouw Zeyneb vertelt, dan zou men toch evengoed op de officiele site kunnen zetten dat op zaterdagmiddag het zwembad open is voor vrouwen en kinderen only? Als men goed de info van Abou Anis leest, dan is club Adrenaline zuiver een Turkse aangelegenheid, waar ZELFS magrhebijnse allochtonen (en een paar andere afrikaanse mensen) lid van zijn. Leest iemand ergens dat er een gewone bejaarde vlaamse vrouw ook lid mag worden? dit klopt dus langs geen kanten : wie is verantwoordelijk als er iemand (een autochtone vrouw die geen lid is van de club Adrenaline) een ongeluk krijgt en verdrinkt? ------------- Maar nogmaals: ik heb geen probleem met de vzw Adrenaline, zelfs als ze hun lidmaatschap beperken tot Turkse vrouwen uit de streek van Izmir! Maar ik eis dan wèl het recht op om dezelfde subsidies te ontvangen én twee uur tijdens een weekendnamiddag om de zwemclub (Tijl Nele en de kindjes) te mogen oprichten, met "only" lidmaatschap voor Tijlen en Neles! Maar d�*t mag dus niet! Tijl en Nele mogen enkel in de week gaan werken en belastingen betalen zodat Zeyneb en de haren op zaterdagmiddag kunnen gaan zwemmen! En d�*t klopt niet Edina.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 mei 2009 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() De uren dat de scholen het zwembad reserveerden mag jij ook niet komen.
De uren dat zwemclubs reserveerden, evenmin, indien je geen lid bent. De uren dat waterploclubs reserveerden, evenmin, indien je geen lid bent. De uren dat jeugdverenigingen reserveerden, evenmin, indien je geen lid bent. De uren dat homosportclubs reserveerden, evenmin, indien je geen lid bent. De uren dat naturistenclubs reserveerden, evenmin, indien je geen lid bent. Dat was al zo 50 jaar geleden. Niks nieuws dus. Niks te maken met allochtoon of "blank en Vlaams". Gewoon wéér wat blokgelul. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 mei 2009 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vzw Adrenaline neemt enkel TURKSE (of andere allochtone) vrouwen aan als lid. Als dat mag (discriminatie op basis van etnische afkomst) dan mag ik "Tele en Nijl" club oprichten - toch? Krijgen we heel de zaterdagmiddag het zwembad voor ons en mag je enkel komen zwemmen als je lid bent van de club, zoals je hierboven zo duidelijk hebt aangetoond. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 mei 2009 om 13:45. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
De conclusie blijft dus: dit is gewone ordinaire verkiezingspropaganda van het VB. Want het is allemaal terug te brengen tot één mailtje dat in VB-kringen toevallig nu rondgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Niet meer of niet minder dan bijvoorbeeld sommige oervlaamse chiro- en scoutsgroepen. Vreemd genoeg nog nooit een topic gelezen op dit forum die dat aanklaagt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel het AEL heeft indertijd gepleit voor apartheidsscouts, eigen moslim boyscouts eerst. Dat idee kreeg TOENDERTIJD veel kritiek en is nooit van de grond gekomen. Je zal iets anders moeten bijeen fantaseren om het islamitisch sexisme goed te praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat recht in tegen de officiele gentse sportlijn die stelde dat ik WEL lid moest worden van de club (en volgens mij heeft ie gelijk, ifv verzekeringen). IK HEB GEBELD MET DIE MEVROUW. JIJ niet! dus stop met fantaseren aub. ik ga gewoon een zwemclub "tijl en nele en de kindjes" oprichten. Dat mag! wel autochtone vlaming zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 mei 2009 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |