![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ik heb één groot probleem met de methodiek die De Standaard gebruikte om de Vlaamse parlementairen te kwalificeren: ze houden rekening met interpellaties, varegn om uitleg en voorstellen van decreet die ze lanceerden doch houden geen rekening met de schriftelijke vragen die ze stelden noch altijd met de kwaliteit van hun activiteit, eerder louter de kwantiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik pleit alleszins niet voor iemand die daar maar heel de tijd vragen zit te stellen, zelfs al zijn het de meest intelligente en de meest pertinente vragen; want dat haalt niks uit, behalve gezellig debatteren; ik pleit wel degelijk voor die parlementair die mijn politieke ideeën en doelstellingen ofwel realiseert in de meerderheid, ofwel meer ingang doet vinden bij andere mensen, zodat die de volgende keer meer stemmen haalt en dus dichter bij het politieke doel komt. Voor mij is absenteïsme in het parlement dus helemaal geen probleem. Het is niet altijd daar dat het doel dichterbij komt. Voor mij is dus het spelleke van de standaard geen fluit waard, ik beschouw het als amusement van de joernalisten. (behalve natuurlijk dat de grote winnaar uit dat spelleke wel toevallig iemand is uit de partij die mijn voorkeur wegdraagt, en dat is dus pure reklame voor die partij) (de beste strategie voor een partij blijkt dus te zijn om voldoende politiekers te hebben die elk op een eigen terrein van de maatschappij kunnen 'reklame' maken ... vb. iemand hebben die geestig en met groot intellekt in de finale van de slimste mens ter wereld geraken, zelfs al heeft dit feit zelf geen fluit van politieke relevansie ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik heb een probleem met het criterium van De Standaard dat schriftelijke vragen juist weglaat. Terwijl dit juist het meest gehanteerde controleinstrument is dat een parlementair gebruikt. Anderzijds hem ik een broertje dood aan parlementairen die (veel) vragen stellen zonder inhoud... Als Vlaams ambtenaar heb ik maar voor al te veel dergelijke vragen een ontwerp van antwoord voor de minister moeten opstellen... en meestal komen deze vragen (vaak statistische die ze aan alle Vlaamse ministers stellen zodat ze meerdere streepjes ineens achter hun naam kunnen zetten) van Vlaams Belang parlementairen. Ik heb nog nooit een inhoudelijke parlementaire vraag vanwege het VB ontvangen. Wel van Groen, CDV, VLD, SP-a en NV-A. Dat is de teneur van mijn opmerking. Dat de criteria van die krant onvolledig zijn aangezien ze een heel deel parlementair werk niet beschouwen (schriftelijke vragen) maar de activiteiten tevens niet voldoende kwalitatief bekijken. Hun vorige onderzoeken (vb 2007) waren op dat punt beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik pleit voor een 'vertegenwoordiger' die zijn publiek daadwerkelijk vertegenwoordigt.
Het blijkt niet te kunnen wegens partijpolitieke koehandel en opportunistisch absenteïsme. Daarom wil ik mezelf kunnen vertegenwoordigen via een eerlijker BROV-systeem. De techniek stelt ons hiertoe in staat, nu nog de zelfbedieners van de soep halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de menselijke psichologie nog niet. Je brov-brol is te vatbaar voor vlug-vlug beslissingen, interpretasies, beïnvloedingen enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen het VB een motie ivm de benoeming van de drie burgemeesters indiende om definitief een einde aan die klucht te maken reageerde Peumans furieus en verweet het VB ruziemakers en oproerkraaiers te zijn. Na de zoveelste voordracht van de drie burgemeesters en na het uiteenspatten van het kartel kwam hij zelf met een motie voor de pinnen, notabene exact dezelfde motie waar hij enkele maander eerder furieus op reageerde toen ze van het VB kwam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, als je ervan overtuigd bent dat 7 particratische stemmen een realistischere vertegenwoordiging vormen dan honderduizenden democratische stemmen, geniet dan maar verder van de politieke koehandel ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Die smeken om verder onder verplichting naar het stemhokje te zeulen of een hele dag te gaan "zitten" of te gaan "tellen" met het genoegen zich achteraf gedurende 4 of 6 jaar helemaal niet meer van belang te voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoelang plan je dat nog te doen? ps: dit is wel allemaal of topik hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Don Quichote deed dat ook, blijven schoppen en blijven strijden ... en ja, 't zijn enkel de Sancho Panza's die er last van hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |