Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2009, 20:44   #21
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Inderdaad. Ik vind Dedecker alleen zeer hypocriet overkomen over dit gehele overloop/omkoop gedoe... Zijn partij is verdikkeme zelf grootgeworden door het aantrekken van overlopers allerhanden... de helft van zijn parlementairen - hijzelf incluis - bestaat uit overlopers. En vertel me niet dat hij nooit beloftes gedaan heeft om tot overlopen aan te zetten... Zijn verontwaardiging is dus enigszins misplaatst en ongeloofwaardig.

Nog vandaag pakt LDD uit met een nieuwe overloper in Stad Ninove. VB gemeenteraadslid Dierickx loopt over naar LDD. LDD heeft nu vier gemeenteraadsleden (waaronder twee schepenen) in Ninove. Deze drie andere gemeenteraadsleden liepen vorig jaar over naar LDD van bij de VLD...
Alle partijen hebben gasten die overlopen of die overgelopen zijn. Mensen veranderen nu soms eenmaal van mening, hebben problemen binnen de partij of kunnen zich niet vinden in bepaalde situaties.

In deze afleveringen verlaat iemand de LDD om naar open VLD te gaan en enkele dagen later terug. Dat zegt veel over betrokkene en LDD. Als ik partijvoorzitter zou zijn, dan zou ik die persoon niet kunnen vertrouwen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 20:51   #22
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
De politiek correcte Somers, allee da denkt hij toch van z’n eigen, is dus niet geslaagd in z’n operatie om DD z’n dotatie te ontnemen en hem te verplichten om medewerkers te ontslaan. Somers heeft z’n geloofwaardigheid over de haag gegooid. .
Alsof Somers voorheen geloofwaardig was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Zo is men ook het Vlaams Belang aan het aanvallen en is men op zoek om deze democratische partij ook z’n overheidsgeld te ontfutselen.
Heeft deze zelfde partij (die nu wordt aangevallen) niet de wet mee goedgekeurd zodat een aantal partijen eveneens hun dotatie zouden verliezen?
Oud 8 mei 2009, 20:56   #23
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
het was gewoon een stunt van LDD om de zoveelste slag thuis te halen tegen de VLD en in de media !!

Operatie geslaagd !

Het staat allemaal op papier !!

LDD - VLD 5-0 !
Geslaagd?? Ik denk van niet.
Dit bewijst alleen dat LDD iemand in zijn rangen heeft (en met open armen welkom heet) waar je niet zeker van kunt zijn op (midden)lange termijn. Als hij in drie dagen tijd vertrekt naar open vld en terugkeert. Ik vrees dat het voor beide -5 is.
Oud 8 mei 2009, 21:08   #24
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

@ den bal: U hebt zeker een aantal goede punten. Zo komt niet alleen open VLD maar ook LDD hier voor een stuk beschadigd uit. Al moet je dat niet overdrijven, de meeste mensen kennen immers donders goed de geschiedenis van LDD die zonder geld zat, die de lijsten moeilijk volkreeg en het uiteindelijk succes die een paar onverwachte parlementsleden heeft opgeleverd die eigenlijk niet helemaal voldoen. Boudewijn Bouckaert heeft zelfs al eerder in de knack gezegd dat er parlementsleden waren van LDD die niet voldeden.
Oud 8 mei 2009, 21:18   #25
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Is het eigenlijk al geweten of Vankrunkelsven zijn conclusies ging trekt of niet?
Oud 9 mei 2009, 06:17   #26
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Wat er ook van is, politiek is een vuil spel. Wat met deze nogmaals pijnlijk duidelijk geworden is. De essentie echter, is dat LDD niet hetzelfde lot is ondergaan als VB indertijd. Toen ook ingezet door VLD.

De VLD moet stilaan gaan begrijpen dat Dedecker geen idioot is, maar een geslepen zakenman.

Mijn natte droom is een coalitie NVA-LDD-VB. Jongens, dat zou pas een atoombom zijn in het politieke landschap. Het is maar een droom, maar wie weet....

Afspraak op 7 juni.
Oud 9 mei 2009, 07:31   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat VLD en LDD zo verder doen, en elkaar onder de kiesdrempel duwen/trekken.

Ik zie liever wat meer blauw op straat, niet in het parlement.

Tot mijn grote ergernis lijkt "veiligheid" bijna exclusief een thema van het VB te zijn.

Hoeveel jongeren moeten nog worden neergestoken voor een GSM, een MP3-speler of een 'verkeerd' woord op het 'verkeerde' ogenblik op de 'verkeerde' plaats'? Hoeveel handtassen van oude dametjes moeten nog worden gestolen? Hoeveel car-jackings moeten er nog plaatsgrijpen? Hoeveel bussen moeten nog worden beschoten? Hoeveel stenen moeten nog op treintoestellen worden gegooid?

Hoeveel criminaliteit is er nog nodig vooraleer ook 'links' wakker schiet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 07:58   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

het duracell ventje ('geen politieke spelletjes. biep. geen politieke spelletjes. biep. geen politie...' ) somers verdwijnt in de coulissen
hopelijk volgt de rest van die bende mestkevers op 8 juni

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 mei 2009 om 08:06.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 08:14   #29
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bewijzen op papier, en worden niet ontkent door bartje pleemobil

zaaaaaaaaalige moddercatch, vindt u niet? en dan zijn er die minder verkiezingen willen.
In tegendeel, meer verkiezingen ware nog beter.
Aangezien dat verkiezingen het enig moment is dat "zij" ons nog kennen.
Niets te zeggen over "Europa" niets te zeggen over het verder bestaan van België dat langszaam failliet gaat, blijft over de "referendums" dat elke verkiezing met zich meebrengt.

Yes we can interfer
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:23   #30
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

http://standaard.typepad.com/kreten_...rue-story.html

lol
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:27   #31
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hoop dat VLD en LDD zo verder doen, en elkaar onder de kiesdrempel duwen/trekken.

Ik zie liever wat meer blauw op straat, niet in het parlement.

Tot mijn grote ergernis lijkt "veiligheid" bijna exclusief een thema van het VB te zijn.

Hoeveel jongeren moeten nog worden neergestoken voor een GSM, een MP3-speler of een 'verkeerd' woord op het 'verkeerde' ogenblik op de 'verkeerde' plaats'? Hoeveel handtassen van oude dametjes moeten nog worden gestolen? Hoeveel car-jackings moeten er nog plaatsgrijpen? Hoeveel bussen moeten nog worden beschoten? Hoeveel stenen moeten nog op treintoestellen worden gegooid?

Hoeveel criminaliteit is er nog nodig vooraleer ook 'links' wakker schiet?
Dat is maar een gevoel.

Die misdrijven zijn niet meer dan randverschijnselen.

We mogen niet overdrijven, belgique is een fijn land om in te leven.

Jaja, zo is dat....
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 06:00   #32
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Bart Somers open-vld recruteur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bewijzen op papier, en worden niet ontkent door bartje pleemobil

zaaaaaaaaalige moddercatch, vindt u niet? en dan zijn er die minder verkiezingen willen.
Bart Somers open-vld recruteur

Mea culpa, mea maxima culpa

Einde citaat

Bijlage uit het archief van RASPOUTINE:

Bart Somers: "Heb fout gemaakt in kwestie-Vijnck

Redactie 06-05-09, 16:44 Laatste update: 06:48

https://www.hln.be/binnenland/bart-s....google.com%2F

Open Vld garandeerde Vijnck verkiesbare plaats

Redactie 05-05-09, 21:31 Laatste update: 06:47

https://www.hln.be/binnenland/open-v...aats~a83f25eb/

Somers slaat mea culpa over zaak-Vijnck

Open VLD-voorzitter Bart Somers erkent dat hij in de zaak van het overgelopen LDD-Kamerlid Dirk Vijnck fouten gemaakt heeft. "Ik heb hem beloftes gemaakt die ik niet mag maken", klinkt het in een persbericht.
wo 06 mei 2009

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2009/05...jnck-1-521887/

"Zaak-Vijnck is bewijs dat politiek draait rond imagebuilding"

Open Vld zit duidelijk erg verveeld met de zaak-Vijnck/Somers. Bart Somers sloeg gisteren publiekelijk mea culpa nadat uitlekte dat hij het kamerlid beloftes deed indien Vijnck de overstap zou maken van LDD naar Open Vld. Weinig liberale kopstukken willen voorlopig reageren op de zaak, behalve senator Patrick Vankrunkelsven.
jrosquin
Donderdag 7 mei 2009 om 09:28

https://www.gva.be/cnt/aid829386

Partijhopper Dirk Vijnck keert terug naar LDD

Redactie 04-05-09, 16:16 Laatste update: 10:59

https://www.hln.be/binnenland/partij...-ldd~a4f5192e/

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 10 februari 2021 om 06:01.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 10:00   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De multiculturele verrijking geniet voorrang voor de PVV.

Na onder de 10% te zijn gezakt volgt de leegloop.
Als de PVV nog kandidaten wil overhouden zal ze de portemonnee moeten opentrekken.....voor iedereen.
Oud 10 februari 2021, 22:11   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen dacht Lachaert te scoren door de eerste minister te leveren. De nitwit had blijkbaar niet door dat Alexander enkel zijn carrière nog rap wou veiligstellen. Nu blijkt dat hij effectief de dweil van de PS geworden is zal er niet veel meer overblijven van de Vld in 2024. Corona is nog niet voorbij en de schade is nu al niet meer te overzien bij de Vld. Mooie bal Egbert
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 22:14   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En ondertussen dacht Lachaert te scoren door de eerste minister te leveren. De nitwit had blijkbaar niet door dat Alexander enkel zijn carrière nog rap wou veiligstellen. Nu blijkt dat hij effectief de dweil van de PS geworden is zal er niet veel meer overblijven van de Vld in 2024. Corona is nog niet voorbij en de schade is nu al niet meer te overzien bij de Vld. Mooie bal Egbert
2024 is nog lang, maar met een gepatenteerd brokkenmaker als Bouchez aan je zijde, zou het wel eens vroeger op verkiezingen kunnen uitdraaien.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 22:24   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
2024 is nog lang, maar met een gepatenteerd brokkenmaker als Bouchez aan je zijde, zou het wel eens vroeger op verkiezingen kunnen uitdraaien.
Maar nee. Alexander wil blijven tot 2024 en zal braafjes de bevelen vanuit Wallonië blijven opvolgen. De enige die roet in het eten kan gooien is de professor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 10:19   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Wie wilde er Bouchez ten allen prijze bij en wie niet? En was het de prijs waard....voor de twee ferventste forumverdedigers van Paars-Geel?
Oud 11 februari 2021, 11:34   #38
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie wilde er Bouchez ten allen prijze bij en wie niet? En was het de prijs waard....voor de twee ferventste forumverdedigers van Paars-Geel?

Overlopen is gepromoveerd tot een kunst. Ik lees de bijlagen van de meeste politiekers niet meer. Ze behoren allemaal tot partijen die één motto hebben van "ikke en de rest kan stikken".
En zo kan het gebeuren dat bouwgronden waardeloos worden gemaakt en iedereen rondloopt in een zogezegde democratie met het aureool van een onkreukbare.
Zelfs overlopers vallen niet meer op.
De hele bende die dit laten gebeuren zonder enige reactie kan voor mij de pot op. Ik ben altijd een democraat gebleven in mijn handelen.
Maar dat heeft geen waarde meer.
Voor mij is het sinds duidelijk. Ofwel komt er een partij die in haar programma opneemt dat ze het persoonlijk bezit van anders denkenden met rust zullen laten en niet zullen gebruiken als rancuneuze vuiligheid in hun politieke spel. Voor mij ligt het heel eenvoudig. Zowel dezen die zich waagden aan zulke smeerlapperij als dezen die pretendeerden van het niet te willen zien zijn geen democraten. Het zijn allemaal dezelfde soort nietsnutten. Zij horen niet thuis in een democratie.
Dus....? Wij hebben geen echte democratie!
Wel een bende waartussen rancuneuze smeerlappen zitten die noch logika en rechtvaardigheid beogen. Wel wraak dus. Het zijn vooral dezen die de afwijzing door het volk veroorzaken.
Een volk dat zelfs zijn eigen mening best verzwijgt uit schrik.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 februari 2021 om 11:42.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2021, 17:44   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Overlopen is gepromoveerd tot een kunst. Ik lees de bijlagen van de meeste politiekers niet meer. Ze behoren allemaal tot partijen die één motto hebben van "ikke en de rest kan stikken".
En zo kan het gebeuren dat bouwgronden waardeloos worden gemaakt en iedereen rondloopt in een zogezegde democratie met het aureool van een onkreukbare.
Zelfs overlopers vallen niet meer op.
De hele bende die dit laten gebeuren zonder enige reactie kan voor mij de pot op. Ik ben altijd een democraat gebleven in mijn handelen.
Maar dat heeft geen waarde meer.
Voor mij is het sinds duidelijk. Ofwel komt er een partij die in haar programma opneemt dat ze het persoonlijk bezit van anders denkenden met rust zullen laten en niet zullen gebruiken als rancuneuze vuiligheid in hun politieke spel. Voor mij ligt het heel eenvoudig. Zowel dezen die zich waagden aan zulke smeerlapperij als dezen die pretendeerden van het niet te willen zien zijn geen democraten. Het zijn allemaal dezelfde soort nietsnutten. Zij horen niet thuis in een democratie.
Dus....? Wij hebben geen echte democratie!
Wel een bende waartussen rancuneuze smeerlappen zitten die noch logika en rechtvaardigheid beogen. Wel wraak dus. Het zijn vooral dezen die de afwijzing door het volk veroorzaken.
Een volk dat zelfs zijn eigen mening best verzwijgt uit schrik.
De meeste hedendaagse politiekers hebben geen moreel kompas.
Het enige wat telt: GELD.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be