Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2002, 16:15   #21
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Vraagje?
Zou je geen topic openen over het waar en onwaar van de NSV?

Ik hou mezelf voor niet aan forumvervuiling te doen, niet of zo weinig mogelijk naast de kwestie te gaan spreken (schrijven). En alles te plaatsen waar het hoort.
En ik moet zeggen het stoort me soms mateloos hoe enkelen er hun plezier in hebben elke topic of een deel ervan toch om te buigen tot een heen en weer gekaats van waar, niet waar, ...

Hebben jullie echt maar zo een niveau?
Hebben jullie echt zo weinig respect voor anderen?
Discussieer, maar respecteer elkeen. Of is dat zo moeilijk en moet ik toch de vooroordelen ten op zichte van de een of de ander gaan geloven?

Misschien kan het nu weer gaan over studenten in de politiek en hoe men de combinatie mogelijk kan maken, tenzij men tegenstander is natuurlijk.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 16:18   #22
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Vraagje?
Misschien kan het nu weer gaan over studenten in de politiek en hoe men de combinatie mogelijk kan maken, tenzij men tegenstander is natuurlijk.
Welja, en de NSV is een POLITIEKE STUDENTENORGANISATIE dus is dat binnen deze topic op z'n plaats!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 16:21   #23
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Niet als het gaat over het feit of ze bierdrinkers zijn of niet,
of ze een knokploeg zijn of niet.

Volgens mij gaat het in de topic over het feit of een politiek mandaat te combineren valt met een studie. En of het eigenlijk wel kan dat een student zijn mandaat moet opgeven omdat het bijvoorbeeld niet te combineren valt met de examenperiode.
Of heb ik het zo verkeerd?
Oud 24 december 2002, 16:50   #24
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet als het gaat over het feit of ze bierdrinkers zijn of niet,
of ze een knokploeg zijn of niet.
Ik ben niet gestart met allerlei verwijten over de NSV, wel dat corrupt kalootje dat zich Delcroix noemt.

Citaat:
Volgens mij gaat het in de topic over het feit of een politiek mandaat te combineren valt met een studie. En of het eigenlijk wel kan dat een student zijn mandaat moet opgeven omdat het bijvoorbeeld niet te combineren valt met de examenperiode.
Of heb ik het zo verkeerd?
Welnee, waarom moet je als student per sé een "mandaat" uitoefenen? Je kunt perfect studies en politiek combineren als je actief bent in een politieke studentenvereniging. Waarom moet politiek weer eens gedegradeerd worden tot de "fluweelzitterij"?
Oud 24 december 2002, 18:21   #25
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Ik kan je verzekeren dat mijn politieke behoeften worden ingevuld in het partijpolitieke leven. Daar leer ik wat politiek is, daar leer ik met mijn neus tegen de muur lopen, daar leer ik wat een "overwinning" is, daar leer ik nog zoveel meer.
De politieke jongerenvereniging waarin ik zit, daar leer ik mijn visie verruimen, daar leer ik kritiek uiten op de partij, daar leer ik politiek combineren met plezier.
Wat de studenten vereniging betreft, daar maak ik leute, daar zit ik aan de toog, daar ontmoet ik mijn maten, daar ga ik uit, daar ben ik jong en onbezonnen en daar voer ik soms, als de nood hoog is een politieke discussie.
Oud 25 december 2002, 13:02   #26
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan je verzekeren dat mijn politieke behoeften worden ingevuld in het partijpolitieke leven. Daar leer ik wat politiek is, daar leer ik met mijn neus tegen de muur lopen, daar leer ik wat een "overwinning" is, daar leer ik nog zoveel meer.
Nog zo jong en al slachtoffer van de particratie?!? Tssss...
Oud 25 december 2002, 13:17   #27
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn we constructief

En alweer wordt afgeweken van het onderwerp, nu gaan we blijkbaar de persoonlijke toer op.
Oud 25 december 2002, 13:34   #28
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zijn we constructief

En alweer wordt afgeweken van het onderwerp, nu gaan we blijkbaar de persoonlijke toer op.
Ik kan moeilijk begrijpen dat wanneer je nog zo jong bent, je daarin al laat meeslepen. Partijpolitiek maakt de jeugdige vitaliteit, radicaliteit, wens tot vernieuwing kapot! En kom nu niet af met dat kerkelijk geleuter dat je als jongere "inspraak" krijgt, dat is een dooddoener van jewelste.
Oud 25 december 2002, 19:06   #29
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Misschien de uitzondering op de regel he.
Ik heb het geluk in een kleine afdeling te zitten, waar ik als ik mijn mening kan onderbouwen ten volle gesteund wordt. Het is ook niet zo dat voor mij alles hoeft te veranderen, vernieuwing betekent niet dat alle vroegere zaken moeten verdwijnen.
Maar nogmaals, dit is niet waarover het topic gaat. Het topic gaat over studenten in de politiek, wat ik als belanghebbende dus wel interessant vind.
Jammer genoeg heeft weinigeen een idee, of een visie derover. Er komen weinig ideeen, of voorstellen hoe het eventueel wel zou kunnen, of wat een stap in de goede richting zou kunnen zijn.
Dus misschien kan de oorspronkelijke post (en de relevante commentaren) nog eens worden gelezen en kan er dan nu over het topic zelf worden gesproken.
Het is in alle geval de laatste keer dat ik woorden verspil aan "randverschijnselen" die gaan van het waar en onwaar van de NSV tot het persoonlijk nemen van een jongere in de politiek die volgens jou al lang is geindoctrineerd.
Oud 27 december 2002, 21:13   #30
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Misschien de uitzondering op de regel he.
Ik heb het geluk in een kleine afdeling te zitten, waar ik als ik mijn mening kan onderbouwen ten volle gesteund wordt. Het is ook niet zo dat voor mij alles hoeft te veranderen, vernieuwing betekent niet dat alle vroegere zaken moeten verdwijnen.
Maar nogmaals, dit is niet waarover het topic gaat. Het topic gaat over studenten in de politiek, wat ik als belanghebbende dus wel interessant vind.
Als deskundige of beter ervaringsdeskundige kan je hier met je voorstellen komen. Leo Stelde een soort part time systeem voor. Ik vind dat niet echt haalbaar omdat men dan de snelle politieke gebeurtenissen niet degelijk kan opvolgen.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 21:39   #31
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al een paar keer het systeem geopperd soortgelijk aan het huidige sportstatuut? (zie hoger)
Of dit een oplossing kan zijn weet ik niet, maar misschien een aanzet tot?
Oud 27 december 2002, 21:56   #32
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Ik heb al een paar keer het systeem geopperd soortgelijk aan het huidige sportstatuut? (zie hoger)
Of dit een oplossing kan zijn weet ik niet, maar misschien een aanzet tot?
Wat houd dit statuut in ? De belangrijkste vraag is echter niet of je de politiek een tijd vaarwel kan zeggen, maar of dit gunstig is voor de invulling van de job. 8)

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 15:26   #33
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Het speciaal statuut voor sporters is denk ik afhankelijk van school tot school. Bij ons houdt dit in dat men bij een afwezigheid gewettigd is als dit komt door trainingen, wedstrijden,...
Ook voor de examens is er een soepelder regime (hoe soepel dat weet ik niet)
Het is dus de bedoeling dat iemand die aan topsport doet tegelijkertijd kan studeren. De voorwaarde is wel topsport, voor zover ik weet moet worden voorgelegd dat men in de nationale vertegenwoordigeing zit (maar dat ben ik niet zeker).
Oud 28 december 2002, 18:01   #34
DNB
Schepen

Standaard

Merel: Keep up the good work!

(Bij deze sluit ik me aan bij AL haar eerdere berichten bij dit onderwerp. Congrats!)

Mvg,

DNB
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 21:45   #35
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Dankjewel
Oud 30 december 2002, 11:10   #36
kris
Schepen

Standaard

Citaat:
Quote:
De NSV is me ten zeerste bekend. En haar leden. En haar acties. En haar lidkaarten.

Wel, zeg me dan is wie onze leden zijn. Wat onze acties zijn. Wie A zegt, moet ook B zeggen.

En zeer belangrijk hoe onze lidkaarten zijn.

Kris
Beste Leo,

Eerst leugens plaatsen, je gal spuwen, maar op bovenstaande vragen kreeg ik nog steeds geen antwoord !!!

Kris

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be