![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() en waarom moet het die groepen zijn, die hebben nog het minst te verkrijgen van de politiek, dus gaat U maar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zozo, al vergeten dat zij ook belastingen hebben betaald die U toegelaten hebben om als snotneus Uw broek op de schoolbanken te verslijten in een onderwijs dat kwalitatief beter was dat zijzelf destijds hebben gekregen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een heel ambtenarenleger dat door ons betaald wordt, dan moeten die maar eens een zondagske gaan werken. Ik ben nog nooit opgeroepen, maar de dag dat het gebeurt kunnen ze sowieso mijn rug op. Ik ga mijn vrije tijd niet opofferen aan zo'n beuzelarij en al helemaal niet for free. Willen ze echt dat ik daar ga zitten, dan kunnen ze me mijn loon uitbetalen aan zondags tarief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de werklozen zullen dit graag lezen. Misschien gaan ze het nog geloven ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoevelen zijn er hier in dit land denkt U die zich 30 jaar en meer hun botten hebben afgedraaid voor hun baas, om dan oud en versleten in de werkloosheid te belanden....En die hebben volgens U dus géén belastingen betaald.... Bent U wéér zo'n jong groenzoetertje bij wie solidariteit niet in zijn woordenboekje staat.... Goe bezig gast, nu wil ik graag hopen dat jij op latere leeftijd zélf in die werkloosheid gaat belanden...Om je een lesje te leren alléén al... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad al deze mensen hebben geen belastingen betaald, integendeel, de maatschappij heeft dik voor hun betaald. Vrees alleen dat ik op latere leeftijd in een pensioenstelsel zal belanden, dat zowat het slechtste is, van de ons omliggende landen (terwijl ik er ondertussen wel dik voor kan betalen)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het allerlaatste dat ik persoonlijk ooit zou willen doen, is een echte werkloze (dus iemand die waarlijk werkwillig en werkbeschikbaar is maar er geen vindt), stigmatiseren.
Maar in deze vind ik het toch wel gepast: ze zouden kompleet uit hun eigen vrijwilliger moeten zijn om een handje toe te steken in stem- en tel-buroos. Zelfs tot en met het oppoetsen van de boel nadien ..
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets, waarschijnlijk. In principe krijg je een boete als je niet komt opdagen op die telling, maar die betaal je gewoon niet en dat wordt dan (vertikaal) geclasseerd. Bij vorige verkiezingen is dat ook massaal gebeurd en het zal nu opnieuw gebeuren want het aantal 'dienstweigeraars' zal opnieuw te hoog zijn om zich de kosten van vervolging te veroorloven. Zeker aangezien de verkiezingen juridisch niet eens wettig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Dit heb ik van een officiële webstek (http://www.ibz.rrn.fgov.be):
"De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters van de stembureaus worden aangewezen uit de kiezers van de stemafdeling of stembureau die kunnen lezen en schrijven door de kantonvoorzitter (vrederechter)." Vaak is het de gewoonte om mensen vanaf hun 30ste te nemen, op de webstek van Etterbeek vond ik bijvoorbeeld dit: "De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters worden minstens 12 dagen vóór de stemming aangeduid door de voorzitter van het stembureau onder de jongste kiezers van de groep die op de dag van de verkiezing minstens 30 jaar oud is." Er is dus niet echt een reden om niet opgeroepen te worden zodra je 30 jaar oud bent. ![]() Trouwens, je mag ook vrijwillig. Zoals ik op de webstek van Neerpelt mocht lezen: "Bent u minimum 18 jaar, kiesgerechtigd en van Belgische nationaliteit en wilt u op 7 juni 2009 de functie van bijzitter in het stembureau van uw kieswijk opnemen, geef dan uw naam en adres (online, via e-mail of schriftelijk) door aan de dienst verkiezingen van onze gemeente"
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Minstens 12 dagen op voorhand trouwens! Mijn weekends staan al eerder dan dat vol, dus ook dat is nog eens een extra reden om niet te gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je wel, maar jij begrijpt het volgende ook: omdat meneerke een druk sosiaal leven heeft, moeten anderen maar opdraven om de vuile werkjes op te knappen. Stel je een werkloze voor: twintig jaar zijn botten afgedraaid, zijn bedrijf gaan failiiet en daar staat hij te doppen. Al zes maanden geen werk gevonden. Krisis meneer. En zou die werkloze geen sosiaal leven mogen hebben: trainer van de miniemkes, wandelingetje ineensteken voor den bond, zijn grootmoeder gaan bezoeken in 't bejaardenhuis .... afijn allemaal niet zo spektakulair als gij, maar is hij misschien minderwaardig ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zie de Flip daar al bezig met het telraamke van Elizabethje ![]() ![]()
![]() |