Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 17:25   #21
zibet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Zolang ze het vertikken om werklozen en bruggepensioneerden op te roepen, zal ik mij als hardwerkende Vlaming 100% verzetten tegen zo'n oproepbrief.
en waarom moet het die groepen zijn, die hebben nog het minst te verkrijgen van de politiek, dus gaat U maar
zibet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 19:04   #22
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Verantwoordelijkheidsgevoel ???

De politici krijgen de kiezers die ze verdienen.

Oud 10 mei 2009, 19:58   #23
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zibet Bekijk bericht
en waarom moet het die groepen zijn, die hebben nog het minst te verkrijgen van de politiek, dus gaat U maar
Omdat ik voor een groot stuk via belastingen hun huisvesting en leefgeld betaal misschien? Op die manier kan men iets terug doen!
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 20:08   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik voor een groot stuk via belastingen hun huisvesting en leefgeld betaal misschien? Op die manier kan men iets terug doen!
Zozo, al vergeten dat zij ook belastingen hebben betaald die U toegelaten hebben om als snotneus Uw broek op de schoolbanken te verslijten in een onderwijs dat kwalitatief beter was dat zijzelf destijds hebben gekregen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 20:21   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan me inbeelden dat in kantons of arrondissementen waar men steeds voldoende kandidaten gemakkelijk vindt, men geen aangetekende brieven verstuurt.

En ik kan me ook inbeelden dat men het stilaan beu wordt dat meer en meer mensen er hun gat aan vegen, en dat men die boetes wel eens effektief gaat beginnen uitdelen ...
Pfoeh, burgerzin en blabla; dikke zever ja.
Er is een heel ambtenarenleger dat door ons betaald wordt, dan moeten die maar eens een zondagske gaan werken.
Ik ben nog nooit opgeroepen, maar de dag dat het gebeurt kunnen ze sowieso mijn rug op. Ik ga mijn vrije tijd niet opofferen aan zo'n beuzelarij en al helemaal niet for free.

Willen ze echt dat ik daar ga zitten, dan kunnen ze me mijn loon uitbetalen aan zondags tarief.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 20:26   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo, al vergeten dat zij ook belastingen hebben betaald die U toegelaten hebben om als snotneus Uw broek op de schoolbanken te verslijten in een onderwijs dat kwalitatief beter was dat zijzelf destijds hebben gekregen...
Vooral de werklozen zullen dit graag lezen. Misschien gaan ze het nog geloven ook.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 20:27   #27
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Er is een heel ambtenarenleger dat door ons betaald wordt, dan moeten die maar eens een zondagske gaan werken.
Ik ben nog nooit opgeroepen, maar de dag dat het gebeurt kunnen ze sowieso mijn rug op. Ik ga mijn vrije tijd niet opofferen aan zo'n beuzelarij en al helemaal niet for free.

Willen ze echt dat ik daar ga zitten, dan kunnen ze me mijn loon uitbetalen aan zondags tarief.
Dat kunnen ze niet betalen Sfax.... Dan moeten ze in de zakken zitten van de leegaards die we politici noemen....
Oud 10 mei 2009, 20:30   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...en het volledig wegbelasten...
Oud 10 mei 2009, 21:06   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vooral de werklozen zullen dit graag lezen. Misschien gaan ze het nog geloven ook.
Voor U hebben alle werklozen nog nooit gewerkt zeker.....

Hoevelen zijn er hier in dit land denkt U die zich 30 jaar en meer hun botten hebben afgedraaid voor hun baas, om dan oud en versleten in de werkloosheid te belanden....En die hebben volgens U dus géén belastingen betaald....

Bent U wéér zo'n jong groenzoetertje bij wie solidariteit niet in zijn woordenboekje staat....

Goe bezig gast, nu wil ik graag hopen dat jij op latere leeftijd zélf in die werkloosheid gaat belanden...Om je een lesje te leren alléén al...
Oud 10 mei 2009, 22:45   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoevelen zijn er hier in dit land denkt U die zich 30 jaar en meer hun botten hebben afgedraaid voor hun baas, om dan oud en versleten in de werkloosheid te belanden....En die hebben volgens U dus géén belastingen betaald....

Bent U wéér zo'n jong groenzoetertje bij wie solidariteit niet in zijn woordenboekje staat....

Goe bezig gast, nu wil ik graag hopen dat jij op latere leeftijd zélf in die werkloosheid gaat belanden...Om je een lesje te leren alléén al...
Alsof Belgie niet het land is, waar werkloosheid een stiel is, die overgaat van vader op zoon, alsof er in het Brusselse geen onderzoek is, naar fraude met enkele tienduizenden valse c4's, alsof er in Belgie geen massa rondloopt die in de werkloosheid belanden zonder één dag gewerkt te hebben...
En inderdaad al deze mensen hebben geen belastingen betaald, integendeel, de maatschappij heeft dik voor hun betaald.
Vrees alleen dat ik op latere leeftijd in een pensioenstelsel zal belanden, dat zowat het slechtste is, van de ons omliggende landen (terwijl ik er ondertussen wel dik voor kan betalen)...
Oud 10 mei 2009, 23:10   #31
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof Belgie niet het land is, waar werkloosheid een stiel is, die overgaat van vader op zoon, alsof er in het Brusselse geen onderzoek is, naar fraude met enkele tienduizenden valse c4's, alsof er in Belgie geen massa rondloopt die in de werkloosheid belanden zonder één dag gewerkt te hebben...
En inderdaad al deze mensen hebben geen belastingen betaald, integendeel, de maatschappij heeft dik voor hun betaald.
Vrees alleen dat ik op latere leeftijd in een pensioenstelsel zal belanden, dat zowat het slechtste is, van de ons omliggende landen (terwijl ik er ondertussen wel dik voor kan betalen)...
Denk U nu echt dat U de enige bent die ervoor betaalt....zielig grapjurkje....
Oud 11 mei 2009, 08:47   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar wat is er nu concreet op tegen dat ze opgeroepen zouden worden? Dat ze dan niet kunnen uitrusten van een hele week niets doen?
Oud 11 mei 2009, 09:31   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het allerlaatste dat ik persoonlijk ooit zou willen doen, is een echte werkloze (dus iemand die waarlijk werkwillig en werkbeschikbaar is maar er geen vindt), stigmatiseren.

Maar in deze vind ik het toch wel gepast: ze zouden kompleet uit hun eigen vrijwilliger moeten zijn om een handje toe te steken in stem- en tel-buroos.
Zelfs tot en met het oppoetsen van de boel nadien ..

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 09:36   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk U nu echt dat U de enige bent die ervoor betaalt....zielig grapjurkje....
Zwak antwoord.
Oud 11 mei 2009, 12:13   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miamia Bekijk bericht
Hi,

ik heb afgelopen week een aangetekende brief gemist met daarin vermoedelijk een oproeping om te gaan tellen.
Wat gebeurt er indien ik die brief gewoon NIET ga ophalen?

Mia
Niets, waarschijnlijk. In principe krijg je een boete als je niet komt opdagen op die telling, maar die betaal je gewoon niet en dat wordt dan (vertikaal) geclasseerd. Bij vorige verkiezingen is dat ook massaal gebeurd en het zal nu opnieuw gebeuren want het aantal 'dienstweigeraars' zal opnieuw te hoog zijn om zich de kosten van vervolging te veroorloven. Zeker aangezien de verkiezingen juridisch niet eens wettig zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 14:51   #36
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Dit heb ik van een officiële webstek (http://www.ibz.rrn.fgov.be):
"De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters van de stembureaus worden aangewezen uit de kiezers van de stemafdeling of stembureau die kunnen lezen en schrijven door de kantonvoorzitter (vrederechter)."

Vaak is het de gewoonte om mensen vanaf hun 30ste te nemen, op de webstek van Etterbeek vond ik bijvoorbeeld dit:
"De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters worden minstens 12 dagen vóór de stemming aangeduid door de voorzitter van het stembureau onder de jongste kiezers van de groep die op de dag van de verkiezing minstens 30 jaar oud is."

Er is dus niet echt een reden om niet opgeroepen te worden zodra je 30 jaar oud bent.

Trouwens, je mag ook vrijwillig. Zoals ik op de webstek van Neerpelt mocht lezen:
"Bent u minimum 18 jaar, kiesgerechtigd en van Belgische nationaliteit en wilt u op 7 juni 2009 de functie van bijzitter in het stembureau van uw kieswijk opnemen, geef dan uw naam en adres (online, via e-mail of schriftelijk) door aan de dienst verkiezingen van onze gemeente"
Oud 11 mei 2009, 16:04   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Dit heb ik van een officiële webstek (http://www.ibz.rrn.fgov.be):
"De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters van de stembureaus worden aangewezen uit de kiezers van de stemafdeling of stembureau die kunnen lezen en schrijven door de kantonvoorzitter (vrederechter)."

Vaak is het de gewoonte om mensen vanaf hun 30ste te nemen, op de webstek van Etterbeek vond ik bijvoorbeeld dit:
"De bijzitters en de plaatsvervangende bijzitters worden minstens 12 dagen vóór de stemming aangeduid door de voorzitter van het stembureau onder de jongste kiezers van de groep die op de dag van de verkiezing minstens 30 jaar oud is."

Er is dus niet echt een reden om niet opgeroepen te worden zodra je 30 jaar oud bent.

Trouwens, je mag ook vrijwillig. Zoals ik op de webstek van Neerpelt mocht lezen:
"Bent u minimum 18 jaar, kiesgerechtigd en van Belgische nationaliteit en wilt u op 7 juni 2009 de functie van bijzitter in het stembureau van uw kieswijk opnemen, geef dan uw naam en adres (online, via e-mail of schriftelijk) door aan de dienst verkiezingen van onze gemeente"
Maar zoveel redenen temeer om gewoon te weigeren

Minstens 12 dagen op voorhand trouwens! Mijn weekends staan al eerder dan dat vol, dus ook dat is nog eens een extra reden om niet te gaan...
Oud 11 mei 2009, 17:39   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zoveel redenen temeer om gewoon te weigeren

Minstens 12 dagen op voorhand trouwens! Mijn weekends staan al eerder dan dat vol, dus ook dat is nog eens een extra reden om niet te gaan...
Ook hier dezelfde opmerking:

Ik begrijp je wel, maar jij begrijpt het volgende ook:
omdat meneerke een druk sosiaal leven heeft, moeten anderen maar opdraven om de vuile werkjes op te knappen.
Stel je een werkloze voor: twintig jaar zijn botten afgedraaid, zijn bedrijf gaan failiiet en daar staat hij te doppen. Al zes maanden geen werk gevonden. Krisis meneer. En zou die werkloze geen sosiaal leven mogen hebben: trainer van de miniemkes, wandelingetje ineensteken voor den bond, zijn grootmoeder gaan bezoeken in 't bejaardenhuis .... afijn allemaal niet zo spektakulair als gij, maar is hij misschien minderwaardig ????

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 19:32   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ook hier dezelfde opmerking:

Ik begrijp je wel, maar jij begrijpt het volgende ook:
omdat meneerke een druk sosiaal leven heeft, moeten anderen maar opdraven om de vuile werkjes op te knappen.
Het zijn in de eerste instantie mijn vuile werkjes niet, dus kan anderen ook niet opdraven om ze voor mij op te knappen.

Citaat:
Stel je een werkloze voor: twintig jaar zijn botten afgedraaid, zijn bedrijf gaan failiiet en daar staat hij te doppen. Al zes maanden geen werk gevonden. Krisis meneer. En zou die werkloze geen sosiaal leven mogen hebben: trainer van de miniemkes, wandelingetje ineensteken voor den bond, zijn grootmoeder gaan bezoeken in 't bejaardenhuis .... afijn allemaal niet zo spektakulair als gij, maar is hij misschien minderwaardig ????
Hij is het minste van mijn zorgen; hij moet ook maar weigeren als hij niet wil.
Oud 12 mei 2009, 17:34   #40
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk zou het koningshuis evengoed kunnen worden opgeroepen om stemmen te gaan tellen.

Ik zie de Flip daar al bezig met het telraamke van Elizabethje

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be