![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet die schelde door ons uitgediept worden. Natuurlijk moet die ijzeren rijn door ons worden doorgetrokken. België moet ook eens vaart maken met dat hogesnelheidsspoor. Als Sabena niet had dwars gelegen hadden we een sterke luchtvaartmaatschappij kunnen hebben. Als Fortis het niet had verkloot hadden we hier twee banken van wereldformaat kunnen hebben. En nu? ABN gedecimeert, Fortis gedecimeert en in Franse (wie anders) handen. Wat is de volgende sector die in zn eigen teen schiet en vervolgens aan Frankrijk wordt verkocht? Telecom, straks alle communicatie in Franse staatshanden? Spoorwegen, in Franse staatshanden? Zorgsector? (bewaar me). De posterijen (zit er aan te komen) ook? moet ik harder praten om door te komen? WE MOETEN SAMENWERKEN! (en wat mij betreft in federatief verband)
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() prima prima, liever vandaag nog dan morgen wat mij betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "De Fransen" mogen dan wel 51% gaan verkrijgen van SPE-Luminus,nog steeds is een ruime 49% in handen van de gemeenten en financiele groepen...
Er is,als die zich allemaal laten uitkopen, meer dan een miljard Euro te verdienen,maar daarna geen enkele zeggenschap meer.....of er is op de langere termijn te denken,en die nog steeds aanzienlijke 49% te bezetten...in een groep die zeker dividenten zal blijven uitkeren... Laat ons dus niks verwijten aan "de fransen" maar misschien binnenkort aan onze eigen gemeentelijke politiekers en banken ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2009 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat wij dat spelletje mee moeten spelen. Je moet je energiesector niet verpatsen aan landen die die van hun ook niet aan jou zouden verkopen. Frankrijk zou nooit toelaten dat buitenlandse landen hun Energiesector beheersen, hun luchtvaart, hun posterijen, hun spoorwegen, hun banken, hun verzekeringsmatschappijen etc. etc. Getuigen te over. Zolang Frankrijk dat zelf niet toestaat, moeten wij Frankrijk niet toestaan dat bij ons te doen. Ps. binnenkort een Francaise op Mededinging! HILARISCH ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2009 om 17:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik heb niet gezegd dat ik daar voorstander van ben. Edoch, dat gaat slechts over één maatschappij. Een andere gaat naar Zweden en de laatste zal wel naar Frankrijk gaan. Kortom, wij Beneluxers naaien onszelf een oor aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Dus wat in België aan het gebeuren is, gebeurt bij u in Nederland ook. Dat is wat ik wilde zeggen.
Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2009 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ehm, ja. Daarom zei ik reeds dat wij moeten samenwerken.
Laatst gewijzigd door Hollander : 13 mei 2009 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet direct in hoe een verenigd nederland deze problemen zou voorkomen hebben. Dit is fundamenteel geen communautair of institutioneel probleem maar een markt-probleem. Wanneer alles geprivatiseerd wordt gebeuren dingen als dit. Ook Nederland zal er niet aan ontsnappen.
|
![]() |
![]() |