Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 20:50   #21
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het zou helpen dat Nederland werk zou maken van de uitdieping van de Schelde en het herstellen van de Ijzeren Rijn. Dat is het minste wat onze Nederlands broeders zouden kunnen doen vind ik.
Samen zijn we sterker, hoe vaak moet ik dat nou nog roepen! Zolang Frankrijk er in slaagt ons tegen elkaar uit te spelen zullen we nooit een vuist kunnen maken en voor onszelf opkomen.

Natuurlijk moet die schelde door ons uitgediept worden. Natuurlijk moet die ijzeren rijn door ons worden doorgetrokken. België moet ook eens vaart maken met dat hogesnelheidsspoor. Als Sabena niet had dwars gelegen hadden we een sterke luchtvaartmaatschappij kunnen hebben. Als Fortis het niet had verkloot hadden we hier twee banken van wereldformaat kunnen hebben. En nu? ABN gedecimeert, Fortis gedecimeert en in Franse (wie anders) handen.
Wat is de volgende sector die in zn eigen teen schiet en vervolgens aan Frankrijk wordt verkocht? Telecom, straks alle communicatie in Franse staatshanden? Spoorwegen, in Franse staatshanden? Zorgsector? (bewaar me). De posterijen (zit er aan te komen) ook?

moet ik harder praten om door te komen? WE MOETEN SAMENWERKEN!

(en wat mij betreft in federatief verband)
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:00   #22
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
(en wat mij betreft in federatief verband)
om te beginnen en een confederatief verband (twee aparte staten).
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:30   #23
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
om te beginnen en een confederatief verband (twee aparte staten).
Inderdaad, de stap-voor-stap-aanpak is wat dit betreft de beste strategie.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:35   #24
Hollander

Standaard

prima prima, liever vandaag nog dan morgen wat mij betreft.
Oud 13 mei 2009, 11:45   #25
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad, de stap-voor-stap-aanpak is wat dit betreft de beste strategie.
De vorming van de EU nog eens overdoen? Die begon ook met een stap-voor-stap aanpak. De eerste stap was de vorming van de EGKS, afspraken over kolen en staal tussen zes landen. En nu gaat het over transport? Over de uitdieping van de Schelde en de IJzeren Rijn? Een Europese Gemeenschap voor Transport (EGT) vormen? Oh, nee, eerst moet er nog een soort Benelux komen, maar dan alleen voor transport.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 11:53   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De vorming van de EU nog eens overdoen? Die begon ook met een stap-voor-stap aanpak. De eerste stap was de vorming van de EGKS, afspraken over kolen en staal tussen zes landen. En nu gaat het over transport? Over de uitdieping van de Schelde en de IJzeren Rijn? Een Europese Gemeenschap voor Transport (EGT) vormen? Oh, nee, eerst moet er nog een soort Benelux komen, maar dan alleen voor transport.
Weg met Europa en lang leve Europa zijn beide irrationele standpunten. We hebben Europa nodig voor onze economie, inderdaad omdat dezelfde handelsregels voor iedereen vitaal is en enorm in de kosten scheelt. Europa heeft ook bewezen dat het niet efficiënt is en meer geld over de balk smijt dan eenderwelk Europees financiënminister. Ook in de toekomst zal dat niet veranderen. Waarom? Vanwege de palaverstructuur van Europa. Pas als het kan functioneren als een volwaardige entiteit, los van de nationale overheden, met enkel bevoegdheden die een grote schaal behoeven, dan pas kunnen we Europa iets toevertrouwen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 17:07   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"De Fransen" mogen dan wel 51% gaan verkrijgen van SPE-Luminus,nog steeds is een ruime 49% in handen van de gemeenten en financiele groepen...

Er is,als die zich allemaal laten uitkopen, meer dan een miljard Euro te verdienen,maar daarna geen enkele zeggenschap meer.....of er is op de langere termijn te denken,en die nog steeds aanzienlijke 49% te bezetten...in een groep die zeker dividenten zal blijven uitkeren...

Laat ons dus niks verwijten aan "de fransen" maar misschien binnenkort aan onze eigen gemeentelijke politiekers en banken

Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2009 om 17:11.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 17:36   #28
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laat ons dus niks verwijten aan "de fransen" maar misschien binnenkort aan onze eigen gemeentelijke politiekers en banken
Helemaal mee eens! Sterker nog, als ik de Fransen was zou ik hetzelfde doen.

Maar dat wil niet zeggen dat wij dat spelletje mee moeten spelen. Je moet je energiesector niet verpatsen aan landen die die van hun ook niet aan jou zouden verkopen. Frankrijk zou nooit toelaten dat buitenlandse landen hun Energiesector beheersen, hun luchtvaart, hun posterijen, hun spoorwegen, hun banken, hun verzekeringsmatschappijen etc. etc. Getuigen te over.

Zolang Frankrijk dat zelf niet toestaat, moeten wij Frankrijk niet toestaan dat bij ons te doen.

Ps. binnenkort een Francaise op Mededinging! HILARISCH !
Oud 13 mei 2009, 17:40   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens! Sterker nog, als ik de Fransen was zou ik hetzelfde doen.

Maar dat wil niet zeggen dat wij dat spelletje mee moeten spelen. Je moet je energiesector niet verpatsen aan landen die die van hun ook niet aan jou zouden verkopen. Frankrijk zou nooit toelaten dat buitenlandse landen hun Energiesector beheersen, hun luchtvaart, hun posterijen, hun spoorwegen, hun banken, hun verzekeringsmatschappijen etc. etc. Getuigen te over.

Zolang Frankrijk dat zelf niet toestaat, moeten wij Frankrijk niet toestaan dat bij ons te doen.

Ps. binnenkort een Francaise op Mededinging! HILARISCH !
Bij u neemt Duitsland de hele energiesector stilletjesaan over. Maar ik heb daar geen commentaar op. Alhoewel ik dat wel zou kunnen natuurlijk.

Citaat:
Energiebedrijf Essent komt waarschijnlijk in handen van het Duitse RWE. De miljardendeal bij verkoop van Essent doet de aandeelhouders watertanden. Maar overname door RWE betekent dat Essent in handen valt van een concern dat weinig opheeft met duurzaamheid.

Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2009 om 17:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 17:42   #30
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bij u neemt Duitsland de hele energiesector stilletjesaan over. Maar ik heb daar geen commentaar op.
Ik heb niet gezegd dat ik daar voorstander van ben. Edoch, dat gaat slechts over één maatschappij. Een andere gaat naar Zweden en de laatste zal wel naar Frankrijk gaan. Kortom, wij Beneluxers naaien onszelf een oor aan.
Oud 13 mei 2009, 17:45   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat ik daar voorstander van ben. Edoch, dat gaat slechts over één maatschappij. Een andere gaat naar Zweden en de laatste zal wel naar Frankrijk gaan. Kortom, wij Beneluxers naaien onszelf een oor aan.
Dus wat in België aan het gebeuren is, gebeurt bij u in Nederland ook. Dat is wat ik wilde zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2009 om 17:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 18:07   #32
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus wat in België aan het gebeuren is, gebeurt bij u in Nederland ook. Dat is wat ik wilde zeggen.
Ehm, ja. Daarom zei ik reeds dat wij moeten samenwerken.

Laatst gewijzigd door Hollander : 13 mei 2009 om 18:08.
Oud 14 mei 2009, 11:44   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet direct in hoe een verenigd nederland deze problemen zou voorkomen hebben. Dit is fundamenteel geen communautair of institutioneel probleem maar een markt-probleem. Wanneer alles geprivatiseerd wordt gebeuren dingen als dit. Ook Nederland zal er niet aan ontsnappen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be