Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2009, 09:09   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En ik wil niet zeggen dat iedere leerkracht nu opeens studenten met de kop in het mortel moet steken...verre van.

Maar een beetje begrip voor het onderwijzend personeel dat zich bezig moet houden met die probleemgevallen is wel netjes. Ik zou in ieder geval mijn handen niet vuil maken aan dat soort jongeren, dus chapeau voor die leerkrachten die het toch nog wagen om er les aan te geven.
Sorry, Tavek, maar daar ben ik het niet mee eens. Een leraar die moet ressorteren tot geweld om zijn (machts)positie voor de klas te handhaven, hoort niet in het onderwijs thuis en al helemaal niet in zo'n school. Bovendien was het niet de eerste keer dat deze leerkracht in opspraak kwam omwille van zijn gewelddadigheid tegenover zijn leerlingen. De directrice liet dat allemaal maar gebeuren. Wat mij betreft: op staande voet buiten, zowel de leraar als de directrice. De subsidies van de school inhouden, zoals de imbeciel Vandenbroucke suggereerde, is natuurlijk geen optie, want daar worden de leerlingen en de ouders mee gestraft.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 09:47   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Sorry, Tavek, maar daar ben ik het niet mee eens. Een leraar die moet ressorteren tot geweld om zijn (machts)positie voor de klas te handhaven, hoort niet in het onderwijs thuis en al helemaal niet in zo'n school.
Bovendien was het niet de eerste keer dat deze leerkracht in opspraak kwam omwille van zijn gewelddadigheid tegenover zijn leerlingen. De directrice liet dat allemaal maar gebeuren. Wat mij betreft: op staande voet buiten, zowel de leraar als de directrice. De subsidies van de school inhouden, zoals de imbeciel Vandenbroucke suggereerde, is natuurlijk geen optie, want daar worden de leerlingen en de ouders mee gestraft.
1. Die leraar is al 30 jaar aan de slag. Behalve als u er vanuit gaat die al 30 jaar lang leerlingen slaat, zie ik niet in waarom zo'n man niet/nooit in het onderwijs zou thuishoren.

2. Iedereen kan op een bepaald punt over de rooie gaan, net zoals iedereen een potentiële moordenaar is als de omstandigheden iemand zo er drijven.

3. Dat wil echter inderdaad niet zeggen dat dit soort vergeldingsacties moet vergoelijkt worden. Ze moeten echter wel begrepen worden. En dan vrees ik dat "alle schuld op de leraar leggen, want het zal wel een sadistische zak zijn", behoudens bewijs van het tegendeel, niet echt tot veel oplossingen gaat leiden. Als ik de verscheidene commentaren van andere leraars/directeurs van dit soort scholen zo hoor en lees, dan schort er nogal eens wat aan enerzijds de leerlingen die in dit type school terechtkomen, en anderzijds de types en hoeveelheid begeleiding die door de directie ter beschikking worden gesteld aan de leraars. Ik vraag me dan ook o.a. af of iemand met (enkel maar) een opleiding tot onderwijzer überhaupt wel geschikt is om voor zo'n klas te gaan staan.
Oud 17 mei 2009, 09:53   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
die jongen zal nu waarschijnlijk een schrik opgedaan hebben ja. een trauma. nog weinig mensen die hij zal vertrouwen, haat tegenover alles en iedereen en we hebben onze nieuwe serial killer. proficiat. als ik de reacties lees op hln.be zijn er veel die hun kinderen afmotten als ze iets verkeerd doen. hiermee is adhd en autisme al voor een groot deel opgeklaard. het zal nog wel uitkomen bij kimmeke de gelder wie de echte verantwoordelijke is.
aiai toch! een TRAUMA nog wel! en van trauma's krijg je autisme! en als je autist bent dan ben je serial killer en als je zeven levens hebt opgebruikt als serial killer krijgt je nog een tweede trauma.

Hoe heet dat videospelletje in feite?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 10:27   #24
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

intussen hebben we al wat meer gehoord, die klas blijkt de grootste crapuulklas van die beroepsschool te zijn (wat al wat wil zeggen). De leerling had zich tevoren onaanvaardbaar gedragen EN de filmer heeft geprobeerd de school te chanteren met het filmpje.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 10:27   #25
kameleon
Minister

Standaard

vraag het aan je moeilijke zoon eens
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 10:45   #26
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
intussen hebben we al wat meer gehoord, die klas blijkt de grootste crapuulklas van die beroepsschool te zijn (wat al wat wil zeggen). De leerling had zich tevoren onaanvaardbaar gedragen EN de filmer heeft geprobeerd de school te chanteren met het filmpje.
Het zijn mentaal gehandicapten
Mensen met concentratieproblemen die koste wat het koste een beroep moeten aanleren i.p.v. die mensen gewoon gerust te laten. Of ga jij graag de hele dag doosjes vouwen in de beschutte werkplaats ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 11:11   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met concentratieproblemen die koste wat het koste een beroep moeten aanleren i.p.v. die mensen gewoon gerust te laten. Of ga jij graag de hele dag doosjes vouwen in de beschutte werkplaats ?
Het gaat dus om de keuze tussen enerzijds proberen hen een opleiding te geven, en anderzijds hen plat te spuiten in een instelling.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 11:50   #28
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
en dan? Moeten licht mentaal gehandicapten zich niet gedragen misschien?
Oud 17 mei 2009, 11:52   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Het probleem ligt altijd bij de ouders. Ofwel op genetisch gebied ofwel in een gebrekkige opvoeding.

Wentel het aub niet af op de leerkrachten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 12:16   #30
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze jongeren horen niet thuis op een school, maar in een instelling. Helaas is er daar niet genoeg plek voor (lees: niet genoeg geld).

Er zaten daar zelf autisten tussen (dixit de collegas van die leerkracht), dusja, beeld u maar eens in wat voor een situatie dat moet zijn. En de leerling die dat filmpje had gemaakt wilde de directie er nog eens mee afpersen !

Komaan ei....die leerkrachten zijn daar niet om die kinders slaag te geven, maar soms verstaan die jung niet anders. Ik heb int verleden ook al eens een houten bordenwisser tegen mijn kop gehad. Is dat ook mishandeling ? Ik was wel stil de rest vant jaar....

En jij gaat dan maar meteen die volledige groep afschrijven? Man toch, men kan toch proberen het beste ervan te maken?

Ik lees dat de mishandelde jongen wilt -het is zn droom- om in de bouw te werken.
Dus die kerel kan zeker een rol te betekenen hebben in onze maatschappij; hij kan meedraaien. Jij zou hem al meteen opsluiten in een instelling, dat uiteindelijk veel kostelijker is voor de maatschappij, en in het bijzonder slechter voor hem.

Trouwens, die leerkrachten weten waar ze aan beginnen. Als je les gaat gaan geven aan de buso, weet je meteen dat het hemel en aarde zal verschillen met de aso.

De leerkrachten hebben geen excuus om te klagen dus.
Oud 17 mei 2009, 12:18   #31
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is een dergelijke instelling die tot zo'n toestanden leidt.
Heel juist. Al zijn er 2 van de tien die men door de opleiding kan laten meeddraaien in de maatschappij, dan is het al de moeite.

Trouwens, die leerkrachten hebben er ook hun broodwinnig aan, ze werken dus niet aan een verloren zaak.
Oud 17 mei 2009, 12:19   #32
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
En jij gaat dan maar meteen die volledige groep afschrijven? Man toch, men kan toch proberen het beste ervan te maken?

Ik lees dat de mishandelde jongen wilt -het is zn droom- om in de bouw te werken.
Dus die kerel kan zeker een rol te betekenen hebben in onze maatschappij; hij kan meedraaien. Jij zou hem al meteen opsluiten in een instelling, dat uiteindelijk veel kostelijker is voor de maatschappij, en in het bijzonder slechter voor hem.

Trouwens, die leerkrachten weten waar ze aan beginnen. Als je les gaat gaan geven aan de buso, weet je meteen dat het hemel en aarde zal verschillen met de aso.

De leerkrachten hebben geen excuus om te klagen dus.
dus omdat ze zelf hebben gekozen voor het BUSO moeten ze maar onbeperkt op hun kop laten schijten?
Oud 17 mei 2009, 12:23   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
dus omdat ze zelf hebben gekozen voor het BUSO moeten ze maar onbeperkt op hun kop laten schijten?
Tja als ze op school niet tot de orde worden geroepen gaan ze denken dat ze later ook alles kunnen doen en laten he int echte leven. En dan krijgen ze te maken met de politie en belanden ze in de bak.

Het is beter om die gastjes van jongs af aan duidelijk te maken hoe de vork in de steel zit en de grenzen kenbaar te maken. Ge gaat er overheen ? Goed, dan draagt ge de gevolgen....
Oud 17 mei 2009, 12:28   #34
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb ik niet gezegd. Ze moeten zich niet 'op de kop laten schijten'.
Maar ze moeten zich wel realiseren dat daar in de buso veel meer strubbelingen, en tegenkantingen van de leerlingen zullen zijn dan bv de leerlingen vh aso.

Over het mortel-geval zal ik me niet uitspreken, ik weet er het fijne niet van.
Maar indien een leraar al 30 jaar lang les geeft, zal het wel niet zo zijn dat dit dagelijkse kost was. En wat zijn bv de oorzaken vh gedrag vd leraar?

Van hetgeen ik afweet over deze zaak zou hem eens op de vingers tikken zal wel voldoende zijn, lijkt me.
Oud 17 mei 2009, 12:30   #35
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Tja als ze op school niet tot de orde worden geroepen gaan ze denken dat ze later ook alles kunnen doen en laten he int echte leven. En dan krijgen ze te maken met de politie en belanden ze in de bak.

Het is beter om die gastjes van jongs af aan duidelijk te maken hoe de vork in de steel zit en de grenzen kenbaar te maken. Ge gaat er overheen ? Goed, dan draagt ge de gevolgen....
Maar nooit fysiek, want zo kweek je geweldenaars.
Oud 17 mei 2009, 12:30   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als zo'n mentaal gehandicapte persoon later in het echte metsersleven zal stappen en daar begint met mortel naar zijn collega's te gooien, dan denk ik dat er andere represailles zullen volgen!
Volgens mij is het weldegelijk belangrijk dat zulke gastjes vooral leren dat ze zich goed moeten gedragen WANT DAT ER ANDERS GEVOLGEN KOMEN.

Dat laatste is blijkbaar voor de huidige generaties een vreselijke nachtmerrie geworden dankzij het softiesoftie beleid. Niet luisteren naar de meester? geeft niet hoor jongen, hier zie, heb je wat verf, mag je de meester zijn autooke gaan bekladden of er wat krassen op maken.... je voelt je toch niet al te gefrustreerd zeker? anders mag je er nog op kloppen ook hoor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 12:37   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nooit fysiek, want zo kweek je geweldenaars.
Het probleem bij dit soort jongeren is, dat ze niet voor rede vatbaar zijn.
Oud 17 mei 2009, 12:40   #38
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb ik niet gezegd. Ze moeten zich niet 'op de kop laten schijten'.
Maar ze moeten zich wel realiseren dat daar in de buso veel meer strubbelingen, en tegenkantingen van de leerlingen zullen zijn dan bv de leerlingen vh aso.

Over het mortel-geval zal ik me niet uitspreken, ik weet er het fijne niet van.
Maar indien een leraar al 30 jaar lang les geeft, zal het wel niet zo zijn dat dit dagelijkse kost was. En wat zijn bv de oorzaken vh gedrag vd leraar?

Van hetgeen ik afweet over deze zaak zou hem eens op de vingers tikken zal wel voldoende zijn, lijkt me.
we gaan het nog eens worden: ik vind ook dat men de leraar moet melden dat hij over de schreef ging en bvb een berisping geven, maar het verhaal heeft twee zijden, en intussen weten we dat de leerling(en) zich ook enorm misdroegen.

Hetgeen me enorm ergert aan deze zaak is de enorme volkscommotie: kranten hadden het martelingen, derdewereldtoestanden enz... Zelfs de minister moet blijkbaar zijn mening geven, over hetgeen uiteindelijk niet meer is dan een incidentje op een school. Allez kom zeg: moet een minister zich hiermee nu ook al bezighouden?

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 mei 2009 om 12:41.
Oud 17 mei 2009, 15:29   #39
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Bouwen aan de toekomst he...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 15:37   #40
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die man is duidelijk niet geschikt als leerkracht en al zeker niet in een buso-school. Er is niets dat zo'n gedrag kan rechtvaardigen. En ik geloof niet dat dit een éénmalige gebeurtenis was, dus de directie moet ook al langer van die praktijken hebben geweten.
Pak zijn plaats in, als je zo goed bent !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be