Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2009, 15:48   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Indoor?
't sportpaleis als er niets te doen is bvb
zal wel voldoende geïsoleerd zijn vermoed ik
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 19:20   #22
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een perfect alternatief ! Maar dat ze dan zelf maar betalen voor het gebouw he
En voor de earthmovers met zand
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 21:46   #23
no body
Vreemdeling

Standaard

barfo , een tientonner over je dikke kop ...da zou pas het milieu sparen .
lopen al genoeg zoals jij rond , hypocriet !!

Laatst gewijzigd door no body : 24 mei 2009 om 21:47.
no body is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:10   #24
topsporter
Vreemdeling

Standaard

Ten eerstre complimenten aan de mensen (?) die denken te moeten beslissen over de motorCross in België, maar niet eens weten dat dit met een C ipv een K wordt geschreven (Kross?). Als je al ZOVEEL verstand ervan hebt, dan zwijg gewoon. Dan lees ik een stukje verder dat de tijden veranderd zijn. Dit klopt helemaal, vroeger had bijna elk dorp een crossparcour, en door de tijd hebben ze bijna allemaal moeten sluiten Dus praat niet over parcouren erbij, maar liever over parcouren terug En wie zegt dat motorsport geen sport is, moet zijn golf-club eens op zondag aan de kant laten liggen, en eens naar een wedstrijd toe gaan, ze mogen zelfs van mij eens op mijn motor proberen een rondje vol te maken, zonder aan de beademing te moeten hangen. En over lawaai gesproken, al eens met een db-meter langs een voetbalveld gestaan met een wedstrijd? Is ook een geluid van jewelste door de supporters en voetballers, en dat voor maar 22 sportende mensen ipv de minimaal 300 sportende motorcrossers op zondag In NL zijn veel parcouren met een geluidswal eromheen, waardoor sommige mensen in de buurt niet eens weten dat er achter die berg gecrosst wordt. Mensen, gun de motorsporters hun eigen oeffenterreinen voordat deze straks allemaal op de straat en echt om uw huis heen gaan rijden, want dan klrijg je pas echte overlast

Met sportieve groeten Roy Cloot
topsporter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:15   #25
monza
Gouverneur

Standaard

de regelteven zijn weer aanwezig om iets te kunnen verbieden.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:05   #26
landervs
Vreemdeling

Standaard

Ik moet jullie zeer erg teleurstellen, de parcours verminderen misschien wel, maar dat de motorsport doodgaat? Nee hoor jammergenoeg niet.. Integendeel er is een stijging! Nu worden de motoren goedkoper, meer betrouwbaarder, waardoor degenen met een minder budget ook kunnen crossen..

Kom nou, in de motor sport heeft belgie nog toppers.. Wat je niet kan zeggen van het voetbal.. Zoals hier al gezegd, motorcross is een zeer intensieve sport.

Hele dagen lawaai? Helemaal niet hoor.. Een oefenterrein mag je meestal enkel op woensdag en zaterdag betreden.
landervs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:09   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topsporter Bekijk bericht
...
Mensen, gun de motorsporters hun eigen oeffenterreinen voordat deze straks allemaal op de straat en echt om uw huis heen gaan rijden, want dan klrijg je pas echte overlast

Met sportieve groeten Roy Cloot
Ah maar nu gaan mijn ogen open.
We moeten die vriendelijke mensen hun lawaai absoluut met veel liefde verdragen !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:10   #28
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Motorcross, het zal wel altijd een zorgenkind blijven in België...
Maar verdwijnen? Dat zie ik nog zo dadelijk niet gebeuren, tot spijt wie het benijd...
Sinds de minimumleeftijd om aan BMX te (mogen) doen in wedstrijdverband is opgetrokken en sinds de laatste 20 �* 25 jaren de betrouwbaarheid van de crossmotoren er significant op vooruit gegaan is, zit de motorcross in België alleen maar in de lift!
Wekelijks zijn er vele honderden motorcrossliefhebbers aktief op verschillende organisaties verspreid over de ganse regio die toevallig België noemt.
Al jaren wordt er door verschillende, al dan niet serieuze, organisaties geprobeerd om de cross in België een halt toe te roepen...en dat allemaal tevergeefs...weeral tot spijt wie het benijd...
Motorcross slecht voor het milieu? JA, motorsport is ALTIJD slecht voor het milieu.
SO WHAT?
Zijn de honderden voertuigen die zich op de openbare weg begeven tijdens de weekends met recreatief oogpunt dat niet?
Ik ben er van overtuigd zij 1000% méér milieu-overlast bezorgen dan die paar honderden gebruikers van motorcross-machines.
Moet ik nog doorgaan?
Ik zou zelfs durven beweren dat motorcross populairder zou kunnen zijn dan ons allerheiligste voetbal...
Inderdaad, voor elke honderd crossers zijn er wel duizend voetballers die tijdens de weekends hun kunstjes willen vertonen.
Wanneer men echter elke voetballer voor het begin van het seizoen een paar honderd euro zou laten betalen voor het bekomen van een geldige vergunning om zijn sport te MOGEN beoefenen zoals een crosser dat ook doet, dan zal de belangstelling al een stuk minder zijn...
...om nog niet te spreken van alle andere kosten die het crossen op zich meebrengt...
Laat me duidelijk zijn, voetbal interesseert me niet maar ik gun iedereen zijn plezier tijdens de weekends dus ook voetballers en alle andere sportliefhebbers!
En wat de motorcross betreft, die mensen hebben het "hart" op de juiste plaats (ga maar eens kijken op de Stefan Everts charity race...) echter zijn ze niet "hard" van geest, noem het eerder "taai"...en wat dat betreft ben ik blij dat ik tot de tweede categorie behoor...

groetjes uit Retie
crosserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:18   #29
d-duck
Vreemdeling

Standaard

Het is ongelooflijk hoe hypocriet, kortzichtig en zelfs dom mensen tegenwoordig zijn in ons land.

Als het gaat om iets waar wij plots niet echt om geven, dan is Belgie te dichtbevolkt... Maar het is waarschijnlijk niet dichtbevolkt genoeg om te gaan eisen dat elke straat in dit land een eigen taal spreekt en een eigen bestuur heeft???

Als het erop neer komt is motorsport een milieuvervuilende sport, maar volgen we wel een helemaal niet vervuilende tourkaravaan die "echte sporters" van Monaco naar Parijs laat rijden. 1 Tour de France is verdorie duizend keer erger voor het milieu dan een heel seizoen motorcross wedstrijden. En natuurlijk, als we alleen in de file naar ons werk rijden in onze 3liter Audi, dan geven we ook niet meer om het milieu, dan wordt dat allemaal een pak minder belangrijk.

Toevallig is motorsport één van de sporten waar het meeste inspanningen wordt gedaan richting milieu - spijtig genoeg zijn er natuurlijk altijd individuen die hier niet om geven - maar durven jullie te zeggen dat dat in andere sporttakken / of gewoon ander entertainment niet het geval is? Ik heb een hekel aan carnaval, moeten we daarom carnaval daarom verbieden? Kost ook geld, is ook vervuilend, zorgt voor delinquentie, hinder in een veel te dichtbevolkt land... Soit, in andere landen dienen vele motorsportcentra voor vele doeleinden. Een aantal dagen wordt er gecrosst, andere dagen zijn het terreinen waar jeugdbewegingen terecht kunnen, ... Ik ken een crossterein waar je 's nachts meer vossen kan zien dan eender waar. Hoeveel last heeft de natuur van de autostrade door echt door het Hallerbos is aangelegd bvb?

Laat ons het feit dat motorsport, en in het algemeen motorcross, één van de meest complete sporten is even achterwege (een zekere Bailey, ooit motorcrosskampioen heeft na z'n carriere even de Ironman gewonnen...), ik denk niet dat jullie hier zijn om te oordelen of dit al dan niet een sport is. We zouden hetzelfde spelletje kunnen beginnen over voetbal?

Is er een maatschappelijk draagvlak? Zeer zeker, er zijn voldoende motorsporters in ons land, en die mensen moeten hun sport op een geoorloofde manier kunnen uitvoeren, net als jagers, net als voetballers, net als pingpongers. Welk positief effect heb je door het te verbieden, dat er domme motorcrossers gewoon gaan rondjes rijden waar ze het zelf willen natuurlijk. Er zijn dommeriken langs beide kanten, dat hoor je mij zeker niet weerleggen, en dan creëer je een situatie waar er her en der wordt gecrosst, zonder enige maatregelen omtrent natuurbehoud, veiligheid, en noem maar op.

Maar laten we vooral verder doen met elkaar te hinderen, lekker onverdraagzaam zijn is leuk, tenzij ik zelf graag iets doe wat de anderen hindert natuurlijk, dan moeten zij maar verdraagzaam zijn.

En dan het toppunt, want ik ben dan ook zelf zo dom dat ik altijd reageer op berichten als deze en heb zo al een beetje de gewoonte. Eens de mensen zien dat ze ongelijk hebben, gaan ze ofwel in de aanval zonder enig zinvol argument te gebruiken, of zwijgen ze schoon...
d-duck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 11:39   #30
-El Guapo-
Vreemdeling

Standaard

Via een zeer druk bezocht motocross forum ben ik hier terecht gekomen, daar stonden toch wel wat mensen te kijken van jullie lichtzinnigheid.
Eerst en vooral zou ik toch wel even wat reactie willen bieden op jullie roekeloze uitspraken, die je hoogstwaarschijnlijk zonder enige kennis van de thematiek online werpt. Wat de populariteit van de sport betreft zou ik toch wel willen stellen dat die algemene daling te danken is aan het hypocriete politieke landschap waarin wij leven. Wanneer een land bijna geen trainingsfaciliteiten kent is het zeer moeilijk om talent te ontwikkelen(zie andere sporten), en talent brengt ook een algemene interesse op gang bij de bevolking. Of dachten jullie dat wielrennen door de decennia heen zo populair is geworden enkel en alleen door de “mooie banen” die Vlaanderen telt? Toch zou ik ook nog even willen verduidelijken dat het aantal echte motorcross fanaten in mijn ogen blijft toenemen, spijtig genoeg kan je dit enkel en alleen maar op het terrein waarnemen(waar we immers nooit criticasters over de vloer krijgen op de zaak te komen bekijken).
Over het al dan niet “sport zijn” van motocross zou ik u toch wel even willen vragen om de conditie,etc van onze atleten te vergelijken met die uit andere sporten, en hier een eerlijk besluit te geven. Op dat laatste hoop ik al niet wantja ...politiek en eerlijkehid, van een contradictie in terminus gesproken!
Maar de hoofdzaak van de discussie blijft natuurlijk het inplaatsen van faciliteiten, het rond de pot draaien ten spijt. Wel beste leeghoofden, zoals ik al reeds aanhaalde, heeft u al enige moeite gedaan om naar reeds ingeplante faciliteiten polshoogte te gaan nemen en nadien een mening te onderbouwen? Ik heb het voorrecht om een burgemeester van een grote Vlaamse stad persoonlijk te kennen, en eerlijk gezegd zou de Belgische politiek hier beter een puntje aan zuigen. Wanneer er een zekere problematiek in zijn stad ontstaat onderneemt hij moeite om persoonlijk oftewel een bevoegde schepen om op een democratische manier een schets te maken van het probleem waarin hij iedereen zal horen. Dat dit niet evident is op nationaal vlak spreekt voor zich maar om een probleem van dit kaliber op te lossen zou ik toch graag eens een objectieve en democratische kijk hebben van de beslissende macht op het terrein. Indien de faciliteiten op een correcte manier worden geëxploiteerd zal er immers voor iedereen een oplossing zijn. En laten we nu de onverdraagzaamheid hoogtij vieren, in Vlaanderen zijn er nog tal van onteigende terreinen waar de komende 15 jaar geen optie op bebouwing bestaat. De terreinen die ik bespreek liggen enkele kilometers van de bewoonde wereld, wie kan hier nu last hebben van een parcour vermits het aanpalende terrein beschikt over een bedrijf dat zonder enige vorm van demping geluid mag produceren?

Wees niet hypocriet en onderneem moeite op de situatie op het terrein te bekijken. U werkt nu immers mee aan een klimaat van onverdraagzaamheid dat in de nabije toekomst ernstige gevolgen op de maatschappij zal hebben.
-El Guapo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 14:44   #31
Matthias131
Vreemdeling

Standaard

Ik zie dat mijn persoonlijke open brief hier enkele kort door de bocht reacties oplevert.

Het eerste dat ik jullie zou willen aanraden: Bezoek het training parcours in Axel(NL) dit is een schoolvoorbeeld van een training parcours hier is de geluidshinder zeer beperkt tot on bestaande! Maar wat u niet ken kan u zonder hinder van dossierkennis neer zabbelen...

Ik spreek mij niet uit over de hobby's van anderen. Maar ik heb wel het idee dat Schoofzak, barfo, Scherven A. Mok, Xk330 en anderen hun hobby graag uitoefenen en het liefst geen kilometers moeten rijden... Ons als onvriendelijk verslijten is dan weer ronduit grof.

Onze sport is één van de sporten die het meeste met het milieu rekening houden. En daar elke wedstrijd en training op gecontroleerd worden.

Indoor een goed idee maar hoe ga je dat zand binnen krijgen dat zijn tonnen zo'n vrachtwagen a 200-300 is dat goed voor het milieu? Neen!
Maar het gaat hier niet om het milieu! Het gaat hier om de egocentrische instelling van de omwonende en jullie. Bang voor het geluid!... (dat door een modern middel namelijk geluidschermen kan worden gereduceerd worden tot bijna nul + een aarde wal).
Matthias131 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 15:33   #32
laurensje
Burgemeester

Standaard

Nog nooit zoveel nieuwelingen in één draad gezien op politics.

En dan nog durven beweren dat politiek de mensen niet meer bezighoudt.
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 17:53   #33
crosserke
Vreemdeling

Standaard

@ Laurensje: Er is voor alles een tijd è.
Oud 25 mei 2009, 20:07   #34
ronse mx
Vreemdeling

Standaard

ja ze zouden beter gaan reageren op de mensen die voor hun hobby alle weekends naar zee rijden met de wagen en in fille moeten staan. En onze TOPSPORT met rust laten.

Wij als motorsport beoefenaars en de trouwe supporters en al de mensen die een hart hebben voor de motorsport zouden onze hoofden eens bij elkaar moeten steken om wa pro actie's te plannen.

grtz
Ronse Christophe
ronse mx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 20:09   #35
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kinderen en motorsport, ik vind dat een kontradiksio in termines.

Eigenlijk is het woord motorsport ook al een kontradiksio in termines.

Tsja, motorsport geraakt heel stilletjes meer en meer uit de mode.
Persoonlijk vind ik wel terecht.
Vind ik niet. Ik heb ooit eens op een jetski gezeten, en dat doet zeer aan uw armen, geloof me.
En dat was maar een onnozele jetski, voor een echt crossmotor zal je dus echt wel getraind moeten zijn.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 20:22   #36
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat we "de schoofzak" is moeten uitnodigen voor een namiddagje trainen, voor een motor zorg ik wel en hij heeft keuze: 125, 250 of 465...
Oud 25 mei 2009, 23:12   #37
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke Bekijk bericht
Ik denk dat we "de schoofzak" is moeten uitnodigen voor een namiddagje trainen, voor een motor zorg ik wel en hij heeft keuze: 125, 250 of 465...
Bestaat er ook geen 500?
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 23:15   #38
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Aan de "465" zal hij zijn handen meer dan vol hebben...
Oud 26 mei 2009, 10:37   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke Bekijk bericht
Als ge bericht nr 8 eens zoudt herlezen, dan zoudt ge weten dat deze Schoofzak wel degelijk weet dat een goede motorkrosser een goed en multifunktoneel sportman moet zijn: kracht, behendigheid, lenigheid, durf, moed ...

En hoe zou schoofzakske dat weten?
Zou schoofzakske, ruim een halve eeuw oud, nu nog met een moto rijden?

Wat zou Schoofzakske denken van motorijders met luidruchtige uitlaat, enz. ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 mei 2009, 10:39   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronse mx Bekijk bericht
ja ze zouden beter gaan reageren op de mensen die voor hun hobby alle weekends naar zee rijden met de wagen en in fille moeten staan. En onze TOPSPORT met rust laten.

Wij als motorsport beoefenaars en de trouwe supporters en al de mensen die een hart hebben voor de motorsport zouden onze hoofden eens bij elkaar moeten steken om wa pro actie's te plannen.

grtz
Ronse Christophe
Als ge pro akties wilt doen, als ge positieve dinges wil organizeren, dan moet ge inderdaad beginnen met de brave menskes die naar de zee tsjoekelen, te schofferen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be