Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Tim Tubbax (Vrijheid) (26 mei t.e.m. 1 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tim Tubbax (Vrijheid) (26 mei t.e.m. 1 juni) Voormalig politie-agent, speelde een aantal rollen in film en serie, kickboxer en basketbalseler, had vroeger een discotheek en later een herberg. Kondigde de oprichting van een partij 'Luister' aan, maar uiteindelijk werd het 'Vrijheid'. Hij is lijsttrekker voor het Vlaams Parlement in de provincie Antwerpen. Vrijheid heeft ook een lijst voor Vlaams Brabant.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 09:55   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Drugs, dat is gevaarlijk
Zei de kleinburger
En stapte in zijn BMW
Ik kan een lijstje maken van familie en kennissen gestorven aan.... alcohol.

20% van alle mensen zouden ervan af moeten blijven omdat hun drempel om verslaafd te geraken zeer laag is. Op gebied van alcohol is onze westerse berschaving in feite expert : we weten donders goed dat het verbruik zeer nauwlettend in de gaten moet worden gehouden en dat diegenen die niet kunnen stoppen tijdens een partijtje biertje drinken met maten absoluut in de gevarenzone is. Wat marinuana betreft : dat is nog niet zo bekend (onder het grote publiek) ik weet alleszins dat de gebruikers die ik ken voor 60 % op hard-drugs overgegaan zijn (en dan weet je nooit van ze wat ze nu in feite pakken) in het jointje stadium worden het onverschillkige mensen, die blijkbaar zeer weinig echt plezier aan hun leven hebben en steeds meer op enkel en alleen de drug gefocust zijn.

De moeite die de "hard drugs" gebruikers hebben om af te kicken zijn legendarisch - in vele gevallen worden de verslavingen gewoon door methadon vervangen.

...

En dan bheb ik het nog niet over de nadelen voor de maatschappij/familie en kennissen die gaan van bestolen te worden, constant wantrouwen en frustratie.

;;;;

Mijn kinderen zijn nu volwassenen & ik weet bij ervaring dat de preek die ik hier nu afstak bij pubers en adolescenten absoluut geen indruk maakt. Helaas de enige manier die hen van de drugs afhoudt is de ervaring van hun leeftijdgenoten & misschien het besef dat je geen kat bent en dus het met dit leven op zich moet doen : een drugscarrière is geen mooi leven.

Men kan zeer onburgerlijk leven zonder drugs !

De vraag of de overheid dit correct aanpakt en of men niet vals selectief is
in de aanpak van het probleem - is van een totaal ander gehalte. Ik heb oa. een foldertje vanb Filip De Winter waarin hij stelt dat alcohol en zeker een pintje geen drug is en dat er zo goed als geen alcoholdoden vallen. Dat is voor mij al voldoende om niet voor die partij te stemmen.

De handel in drugs moet in ieder geval uit de criminele sfeer en in handen van de overheid, waarbij een felle ontrading het hoofdproject moet zijn. Geen misverstanden : ik heb het over allke drugs inclusief bier en champagne.

Het grote percentage mensen dat er best mee weet om te gaan wordt hier allicht het slachtoffer van de groep zwakkelingen die er aan sterven & het is misschien sociaal onaanvaardbaar dat op die manier de sociale onderklasse minder toegang heeft tot legale genotsmiddelen (en er zullen altijd misbruiken blijven bestaan)... Maar de toestand is ernstig : als onze jeugd vanaf zeer prille leeftijd begint aan diverse drugs (het De Winter-pintje in de eerste plaats) binge drinken weet je wel ? dan hebben we geen andere keuze.

Onze maatschappijh kan een overmaat aan hangende ongeschoolde jonge werklozen niet aan !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:23   #22
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
een drugscarrière is geen mooi leven.
Da's toch wel een felle veralgemening. Ik denk maar aan al die advocaten en politici die zich fit houden met een geregeld lijntje coke. Drugs gebruiken betekent niet op zichezelf dat je alles weg werpt.

En niet alle drugs zijn dezelfde, en zijn even verslavend (zie de hallucinogenen, die onterecht als harddrug worden gezien en gepropagandeerd door mensen die er geen jota van afweten). Inderdaad, de meeste mensen die zich fel kanten tegen alle drugs (en geen onderscheid maken) weten ook het minst erover. Moeten die oordelen?
Oud 30 mei 2009, 15:06   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bent gij dé Johan Bollen van in Eos?
Ik ben misschien wel dé Johan Bollen, maar niet die van EOS. Die ken ik niet.
Uw gebruik van 'dé' is een verwijzing naar 'bekendheid', een relatief begrip dat niet noodzakelijk iets zegt over de waarde van de persoon of zijn werk voor de mensheid. Wist u dat Breughel honderden jaren niet in de boeken over kunstgeschiedenis voorkwam omdat men dacht dat het een schilder van het minderwaardig geachte 'boerenleven' was?...relatief dus die bekendheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2009 om 15:23.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 15:12   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Het zou maar hypocriet zijn zeker? Vrijheid heten en die toch maar selectief toepassen?
sommige liberalen hebben er geen probleem mee dat er veel belastingsgeld betaald wordt om via verboden op genotsmiddelen ervoor te zorgen dat gevangenissen bevolkt worden met individuen die eerder handelaren en consumenten dan criminelen kunnen genoemd worden. Van een (ex) politieagent/politicus met een liberaal programma zou je een breder inzicht mogen verwachten in deze materie.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2009 om 15:13.
Oud 30 mei 2009, 15:27   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Men kan zeer onburgerlijk leven zonder drugs !
Men kan zeer burgelijk leven met 'drugs'. In vele culturen zijn 'drugs' een onderdeel van rituelen. Kan het 'burgelijker'?
Oud 30 mei 2009, 19:28   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Tim heeft precies al genoeg stemmen dat hij het niet nodig vindt hier te reageren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 11:11   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ben misschien wel dé Johan Bollen, maar niet die van EOS. Die ken ik niet.
Uw gebruik van 'dé' is een verwijzing naar 'bekendheid', een relatief begrip dat niet noodzakelijk iets zegt over de waarde van de persoon of zijn werk voor de mensheid. Wist u dat Breughel honderden jaren niet in de boeken over kunstgeschiedenis voorkwam omdat men dacht dat het een schilder van het minderwaardig geachte 'boerenleven' was?...relatief dus die bekendheid.
Ik wilde geen waarde toekennen, vond het enkel toevallig om "een" Johan Bollen te herkennen in Eos (waar een vriend van me sinds kort voor schrijft, ik had het daarom gekocht).

Hopelijk hebt ge dat niet persoonlijk opgevat, dat was niet mijn bedoeling.

Oud 31 mei 2009, 14:16   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik wilde geen waarde toekennen, vond het enkel toevallig om "een" Johan Bollen te herkennen in Eos (waar een vriend van me sinds kort voor schrijft, ik had het daarom gekocht).

Hopelijk hebt ge dat niet persoonlijk opgevat, dat was niet mijn bedoeling.

Geen probleem
Oud 1 juni 2009, 02:53   #29
Tim Tubbax

Tim Tubbax's schermafbeelding

Standaard

Mijn excuses voor de late reactie, maar login werkte niet...

Mijn visie over genotsmiddelen is de volgende;

Sinds mensenheugenis gaat men op zoek naar roesmiddelen. De mens heeft blijkbaar nood aan deze externe vorm van ontspanning.

Je kan er voor of tegen zijn, maar je kan het niet uit de maatschappij bannen. Dat zou enorm naïef zijn.

Daarom zou er via officiële weg een bepaalde verkoop moeten mogelijk zijn, die controle houdt op de gebruikers en hoeveelheden.

Allszins is er nood aan een duidelijke wet, want de huidige creëert criminaliteit... Je mag bepaalde hoeveelheden softdrugs bezitten, maar je kan het nergens legaal verkrijgen in ons land. Daarom moet het ingevoerd worden en das dan wel weer strafbaar. Typisch Belgisch...

En verder blijft de verantwoordelijk bij de gebruiker zelf. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet, maar VRIJHEID is zelf een keuze te hebben;
Tim Tubbax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 12:32   #30
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tim Tubbax Bekijk bericht
Je kan er voor of tegen zijn, maar je kan het niet uit de maatschappij bannen. Dat zou enorm naïef zijn.

Daarom zou er via officiële weg een bepaalde verkoop moeten mogelijk zijn, die controle houdt op de gebruikers en hoeveelheden.

Allszins is er nood aan een duidelijke wet, want de huidige creëert criminaliteit... Je mag bepaalde hoeveelheden softdrugs bezitten, maar je kan het nergens legaal verkrijgen in ons land. Daarom moet het ingevoerd worden en das dan wel weer strafbaar. Typisch Belgisch...

En verder blijft de verantwoordelijk bij de gebruiker zelf. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet, maar VRIJHEID is zelf een keuze te hebben;
Inderdaad... heb respect voor uw medemens, en wat je verder doet is uw eigen zaak.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 08:54   #31
Freegrass
Vreemdeling

Freegrass's schermafbeelding

Standaard

Hey Tim,

Jij zal zeker wel weten dat 50% van alle moorden gepleegd worden onder invloed van alcohol.
Daarmee is bewezen dat de grootste dealer van hard drugs de staat is.
Een kind van 13 jaar kan een supermarkt binnen stappen, een fles sterke kopen, buiten de fles aan zijn mond zetten, de fles leeg drinken, en dan dood neervallen…
Maar O wee als ik een jointje rook, dan ben ik een crimineel en uitschot...

Ja ja ik weet het....
Cannabis word gedoogd...
Bla bla...

In de wet staat nog altijd dat het verboden is. En daarom ben ik nog steeds een crimineel en word ik door de maatschappij als junkie bekeken en uitgesloten voor een persoonlijke keuze die niemand schaad dan mezelf. (De hoeveel schade is kan over gedebatteerd worden, maar cannabis is nog altijd een softdrug, terwijl alcohol een bewezen hard drug is. Groenten, fruit en water is nog altijd het gezondste. Maar in water kan je ook verzuipen…)

Ik word uitgesloten uit de maatschappij voor een persoonlijke keuze.
Ik word uitgesloten uit de maatschappij omdat ik kies voor een minder schadelijke drug dan alcohol...
Ik word uitgesloten uit de maatschappij op basis van misinformatie en vooroordelen die ontegensprekelijk weerlegt worden door de wetenschap...
Mijn uitsluiting uit de maatschappij is een pure vorm van discriminatie op basis van incorrecte vooroordelen...
Ik ben de janet van de 21 eeuw...

STOP DEZE DISCRIMINATIE!!!!
Fight the law with the law!!!!

In 2003 dronken de Belgen gemiddeld 96,2 liter bier, 23 liter wijn en 3,9 liter sterkedrank. Omgerekend betekent dit 733 glazen per persoon.
Uit een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt dat alcoholmisbruik de grootste doodsoorzaak was in Europa bij jongeren tussen 15 en 29 jaar. Uit deze leeftijdsgroep stierven in Europa in 1999 56.000 jongeren aan de gevolgen van alcohol.

Ik ken maar 1 persoon die is gestorven door de gevolgen van cannabis.
Dat was een dokwerker die een container met cannabis op zijn hoofd kreeg bij het lossen hiervan...

Doe goed voor je land. Zet je land op de kaart door een jarenlange opoffering die de gewone man niet kan begrijpen of aankan. Maar als je na je land te hebben gediend een feestje bouwt, en even uit de bol gaat met een lijntje coke, dan ben je plots een paria en een slecht voorbeeld, terwijl hun dochters achter hun rug om 8 uur s’morgens thuiskomen, bloed nuchter (lees; ni bezopen) maar in een milieu zitten dat verborgen blijft voor de maatschappij omdat ze weten dat als er iemand te weten komt dat je een onaanvaardbare drug gebruikt je leven verwoest word. Niet door de drug, maar door de maatschappij die niet beseft waar ze over praten…

7 gouden medailles, nooit deed iemand beter.
Maar blowen is verkeerd, en dan mag je nog de beste ooit zijn, je bent een junkie…
Drink een pint, sla je vrouw nadat je jezelf bezopen hebt…
Dan pas ben je echte vent, en word je aanvaard in een maatschappij die zichzelf dom zuipt …

Groetjes,
Danny
Freegrass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:33   #32
Tim Tubbax

Standaard

Danny,

uw posting getuigt van kennis ter zake. Hetgeen u verhaalt is de triestige realiteit die het gevolg is van het zogenaamde "politiek correct" denken.
De realiteit wordt daarbij steeds anders voorgeschoteld dan ze werkelijk is... De term "politiek correct" mag van mij dan ook snel veranderen in "politiek gemanipuleerd".
Vrijheid stelt het graag zoals het werkelijk is, en dit kan best verteld worden door mensen met kennis en ervaring ter zake. Niet door pseudo intellectuelen die moeite hebben met het verschil tussen theorie en praktijk... En laat ons wel zijn, de praktijk weerlegt altijd de theorie!
Oud 5 juni 2009, 13:12   #33
Freegrass
Vreemdeling

Freegrass's schermafbeelding

Standaard

Hey Tim,

Weet jij wat ik juist moet doen om deze vorm van discriminatie aan te vechten?
Ik heb al verschillende brieven geschreven naar antidiscriminatie instellingen, maar mijn klacht blijft onbeantwoord, of word weggelachen. Misschien weet jij wat ik kan doen, of misschien kan jij me helpen met een klacht.

Grts, Danny.
Je oude buur van de Langbaanvelden!
Freegrass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 17:25   #34
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Zal U ff zeggen, net deze ochtend de metro op trein gelezen.
Las daar over minderjarigen die weed hadden aangekocht via het internet.
Kijk mannen, daar moet zonder pardon HARD! tegen opgetreden worden.

Maar laat gewoon de mensen voor eigen gebruik met rust, als ze meerderjarig zijn.
Laat binnenshuis een godgezegende privé zijn zolang het geen andere pijn berokkend. Zolang het in jouw leven bijdraagt zonder overlast etc.
Oud 5 juni 2009, 19:15   #35
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Met dat hard optreden bedoel je toch tegen de dealers en niet tegen die minderjarigen hoop ik.
Oud 5 juni 2009, 19:20   #36
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vaneigens!
Aan minderjarigen verkoop je niet.
De shops in NL houden zich er wel altijd keurig aan moet ik zeggen.

Wie dat toch doet, al zij het via het internet, ja... dat is niet koosjer. En dat is ook geen juiste behandeling. Dat is mede bijdragen aan de stigmatisering van het groene waar. Dat is redens geven en een foute reflectie weerspiegelen van de meerwaarde.

Blowen, ok. Maar val er een ander niet met lastig. Het voorzien van minderjarigen is echt wel niet verstandig/repsectvol met groen omgaan.
Oud 5 juni 2009, 19:30   #37
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Goed zo.
Oud 5 juni 2009, 23:14   #38
Tim Tubbax

Standaard

Danny,

Het is te verwachten dat uw klacht weinig tot geen ghoor krijgt... Zij druist immer in tegen hypocriete mentaliteit van ons bestuur. Daarom is er volgens mij maar een manier, en dat is een zo groot mogelijk platform creeëren om dit debat eens goed open te breken. Maar om hiervoor serieus gehoor te krijgen is er een mentaliteitswijziging nodig, en dat zie ik in onze 'politiek correcte' maatschappij dus niet echt snel gebeuren... Tot spijt van velen.
Oud 6 juni 2009, 10:34   #39
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

't is toch gemakkelijk nochtans?
Ze maken het allemaal moeilijker dan het is.
Enkel thuisteelt voor eigen gebruik toelaten, maximum 5 planten.
En overlast sanctioneren.

Ne mens mag toch voor zichzelf uitmaken welk genotsmiddel hij/zij kiest? en vooral een meerderjarige, daar de minderjarige zijn alcohol mag benutten.

Vrijheid, is vrijheid he.
Hoe ver gaan we? Er moet een grens zijn akkoord, maar liefst geen hypocriete.

Verkoop hoeft echt niet, het is onnodig. Laat alles zoals het nu is onaangeraakt, maar gedoog thuisteelt uitgebreider.
Oud 6 juni 2009, 21:57   #40
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht

Maar laat gewoon de mensen voor eigen gebruik met rust, als ze meerderjarig zijn.
Laat binnenshuis een godgezegende privé zijn zolang het geen andere pijn berokkend. Zolang het in jouw leven bijdraagt zonder overlast etc.
Tja, zoals men zei in het interview op de radio: er wordt nauwelijks opgetreden omdat er geen doen aan is. Zelfs met de beste wil van de wereld krijg je dit niet onder controle...
Ondanks alles spreekt dit nog steeds in het voordeel van het legalisatiestandpunt: organisaties zoals De Sleutel, die zich bezighouden met de probleemgebruikers, zouden het tienvoudige budget moeten krijgen. Verder moet er ook meer geld naar preventiewerk gaan, met de nadruk op rationeel verbruik (volledig ontraden lukt ook niet), verlagen van de drempel om hulp te gaan zoeken als het nodig blijkt, en het motiveren van ouders en familie om beter uit hun doppen te kijken wat hun kroost allemaal uitsteekt.
Nuja, ik ben er ook niet voor te vinden dat minderjarigen (pakweg jonger dan 16) om het even wat gebruiken, maar de realiteit is dat ze het tòch doen. Mensen zijn mensen, of ze nu 14, 40, of 84 zijn... Vandaar dat ik er ten stelligste in geloof dat de énige echte uitweg is, om de betrokken personen ervan te overtuigen dat ze bezig zijn met iets potentieel gevaarlijk (en ZELFS al hebben ze het door, dan mag je nog altijd verwachten dat ze het gaan doen. Je mag al blij zijn als ze tenminste eens beter zouden nadenken voor ze een pil achterover drukken).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be