![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag na de veroordeling wegens racisme | |||
Ik stemde vroeger Blok en blijf dat doen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 38,53% |
Ik stemde vroeger Blok maar doe het nu niet meer |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,67% |
Ik stemde vroeger geen Blok maar ga het nu wel doen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 28,44% |
Ik stemde vroeger geen Blok en ga het nu ook niet doen |
![]() ![]() ![]() |
32 | 29,36% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De racismewet (wat een beperkte inperking van de vrije meningsuiting betreft) werd nochtans met grote meerderheid gestemd in de kamers en dus democratisch ingevoerd. Als u hiertegen bent, waarom reageerde u toen dan al niet?????? Schat de gevolgen es in! ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De verwijzing naar Voltaire past hier perfekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
TL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mieke,
mijn redenering is MIJN redenering. Is ze infantiel ? Hopelijk wel. Ik ben er op mijn leeftijd heel fier op dat ik het kind nog in mij heb. Bedankt voor het compliment.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is wel normaal dat de mensen pas nu reageren. Een wet is abstrakt. Nu kunnen we pas de gevolgen ervan zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
5 jaar geleden zou zo'n veroordeling onmogelijk geweest zijn. De stichters van België hebben geen beperkingen willen leggen aan de vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Mieke ik heb vanaf de eerste dag tegen die wet geprotesteerd.
Maar ik was toen hier nog niet aanwezig op dit forum. Dus kan je het niet weten. Al was ik toen wel op een ander forum aanwezig. Maar daar kwam ik eigenlijk niet op de politieke afdeling. Wel op de kinderspeeltuinafdeling van liefde en geluk. En die ene keer dat ik op de politiek ook eens mijn mening toen heb gezegd ging over de anti-racismewet en toen heb ik daar tegen geprotesteerd. En toen ik daar waarschuwde voor politiek processen en dergelijke werd ik uitgescholden en kreeg ik pek en veren over mij heen. Men dacht zelfs dat ik niet mezelf was, aangezien ik op die site vooral de kinderlijke clown uithing (in alle mij kenmerkende bescheidenheid was ik gedurende enkele jaren een begrip op die site) en dan ging ik daar eens even voorspellen wat zou gebeuren ivm politiek processen. Ik heb dus gelijk gekregen. Jammer genoeg.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() Bij mijn weten kon je ook vroeger al veroordeeld worden voor racisme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Mja, ik ben geen juriste maar...
VZW's hebben rechtspersoonlijkheid of kunnen dit bekomen -dacht ik- en konden daarvoor dus al veroordeeld worden.
![]() |
#37 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar voor mij is zo'n slachtofferrol niet genoeg om voor hen te gaan stemmen. Ik kijk vooreerst naar hun strijdpunten, plannen en overtuiging.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Heel mijn leven ben ik voorstander van de vrije meningsuiting. En we hebben geleerd wat er gebeurd is toen die vrije meningsuiting werd opgeofferd nietwaar Mieke ? Juist eens de vrije meningsuiting aan banden werd gelegd door de communisten in Rusland en door de nazis in Duitsland was dat de start van een holocaust, tegen het eigen volk, tegen Joden, tegen ANDERSDENKENDEN, tegen homo's, enz, enz, enz....
Dat jij niet wilt inzien dat dit een eerste stap is naar ... (zie hierboven) is jouw probleem. Ik denk dat jij toch een van die mensen bent die altijd trouw het regime zullen volgen. Ik weet van mezelf dat ik een buitenbeentje ben, ik noem mij niet voor niets tegendradigaard, en mensen die buiten de lijnen lopen zullen vlugger aangepakt worden dan meelopers en meeheulers van het regime. Maar zoals in de boeken over de Goelag Archipel mooi beschreven wordt : ook de meelopers en heulers met het regime geraken soms geklemd in de wielen van de fabriek en worden meer vermalen samen met hun politieke tegenstanders voor wie de maalwielen eigenlijk bestemd waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben ook tegen het cordon. De vrijheid van u stopt waar je die van anderen begint in te perken. Daarom is aanzetten tot racisme verboden, omdat je zo de vrijheid van anderen inperkt. De wet die het Blok heeft overtreden stamt van 1981. Toen was er nog geen gevaar voor het Blok, dus het argument dat men die wet gemaakt heeft om het Blok te pesten houdt geen steek. Ze hebben gewoon de wet overtreden, en worden daarvoor gestraft. Daarenboven vind ik het gevaarlijk om met een "anti-reden" op het Blok te stemmen. Er zijn nog andere minder extreme oppositiepartijen. |
|
![]() |
![]() |