Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag na de veroordeling wegens racisme
Ik stemde vroeger Blok en blijf dat doen 42 38,53%
Ik stemde vroeger Blok maar doe het nu niet meer 4 3,67%
Ik stemde vroeger geen Blok maar ga het nu wel doen 31 28,44%
Ik stemde vroeger geen Blok en ga het nu ook niet doen 32 29,36%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 09:12   #21
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
als jij denkt dat de vrijheid van meningsuiting géén grenzen moet kennen, dan is dat jouw volste recht. In België is er echter op democratische wijze beslist dat het recht op vrije meningsuiting zijn grenzen kent. De rechterlijke macht beslist autonoom over inbreuken hieromtrent. Welnu, als jij dit basisgegeven van een rechtsstaat niet lijkt te willen erkennen, zoals het VB duidelijk heeft gedaan gisteren door ostentatief weg te lopen en te zitten lamenteren over autoritaire neigingen, dan zit je volgens mij op je plaats bij het Vlaams Blok.. Je had het tot nu toe misschien gewoon nog niet door..
Volledig mee eens!
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 09:13   #22
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voor mij draaien deze verkiezingen rond de vrije meningsuiting.
Door mijn stem wil ik laten zien dat ik als burger en aanhanger van de vrije meningsuiting dit niet pik.
Slachtofferrol dus, net wat ik daarnet zei. Het Blok profiteert. Belachelijk!

De racismewet (wat een beperkte inperking van de vrije meningsuiting betreft) werd nochtans met grote meerderheid gestemd in de kamers en dus democratisch ingevoerd. Als u hiertegen bent, waarom reageerde u toen dan al niet??????

Schat de gevolgen es in!
Oud 22 april 2004, 09:14   #23
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Maar ach, nogmaals, wat hangen ze goed het slachtoffer uit hé... en jij én Voltaire (?) trapt daar dan nog in!
Sorry maar hier moet je mij eens iets uitleggen : het Blok wordt veroordeeld op basis van een wet die op maat geschereven werd om hem te veroordelen en zij mogen zich niet als slachtoffers aanzien? Zij zijn het slachtoffer van hun politieke tegenstanders, punt.

De verwijzing naar Voltaire past hier perfekt.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 09:16   #24
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
En heren rechters en politici ,net die ene partij die dit wel openlijk durft te zeggen leggen jullie nu het zwijgen op.
Ik ben socilist heren,maar nu walg ik van wat jullie gedaan hebben.
u heeft een serieuze inschattingsfout gemaakt,u duwt al wat vreemd en al wat belgisch is nog verder uit mekaar.
U geeft nieuwe voedingsbodem aan de term racisme.
Heren politiekers ,u geeft nu aan allen die tegengestelde ideeen hebben het signaal van ,los het zelf op.
het zal niet meer bij woorden blijven,maar u heeft een vrijgeleide gegeven aan allen die tegenover mekaar staan.
Zij die onze mensen lastigvallen zullen nu denken dat ze gesteund worden worden door een regime dat zich democratisch noemt, maar de eerste en belangrijke regels van welvoegelijkheid niet doet respecteren,en als dusdanig niet democratisch kan genoemd worden.
democratie heren is de wil van het volk,en u heeft net 20%van het volk buitenspel gezet.
Mag ik er op wijzen dat de politici weinig of niets te maken hebben met dit vonnis? De klacht werd neergelegd door het Centrum Le Man. De meeste politici zouden zelf gewild hebben dat dit vonnis er nooit gekomen was...

TL
Oud 22 april 2004, 09:17   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mieke,

mijn redenering is MIJN redenering.

Is ze infantiel ? Hopelijk wel.
Ik ben er op mijn leeftijd heel fier op dat ik het kind nog in mij heb.
Bedankt voor het compliment.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 09:19   #26
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Democatisch, In België, ga je mond spoelen Lyot.
Particratisch, een ander woord voor zakkenvullerij onder een laagje vernis, da's het politieke bestel in België.
in de democratie regeert voor mij de meerderheid, mijn beste Maddox.. De preciese invulling van een dergelijk systeem, een particratie, doet niet ter zake..
Dus was Hitler een democraat daar hij de meerderheid in Duitsland achter hem had?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 09:19   #27
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
De racismewet (wat een beperkte inperking van de vrije meningsuiting betreft) werd nochtans met grote meerderheid gestemd in de kamers en dus democratisch ingevoerd. Als u hiertegen bent, waarom reageerde u toen dan al niet??????
Hier moet ik u gelijk geven. Het is de wet die slecht is. Het proces is eigenlijk een logisch gevolg van die wet. Er werd toen wel degelijk gereageerd, veel juristen hadden namelijk bedenkingen over een dergelijke wet. Maar voor de kiezer bleef het heel abstrakt denk ik.

Het is wel normaal dat de mensen pas nu reageren. Een wet is abstrakt. Nu kunnen we pas de gevolgen ervan zien.
Oud 22 april 2004, 09:20   #28
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Maar ach, nogmaals, wat hangen ze goed het slachtoffer uit hé... en jij én Voltaire (?) trapt daar dan nog in!
Sorry maar hier moet je mij eens iets uitleggen : het Blok wordt veroordeeld op basis van een wet die op maat geschereven werd om hem te veroordelen en zij mogen zich niet als slachtoffers aanzien? Zij zijn het slachtoffer van hun politieke tegenstanders, punt.

Een wet op racisme bestaat er al lang, met wijzigingen natuurlijk.
Oud 22 april 2004, 09:21   #29
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Mieke,

mijn redenering is MIJN redenering.

Is ze infantiel ? Hopelijk wel.
Ik ben er op mijn leeftijd heel fier op dat ik het kind nog in mij heb.
Bedankt voor het compliment.
Iedereen denkt hoe hij wilt. Maar als ik zeg dat ik dat een belachelijke motivatie vind om voor een bepaalde partij te stemmen, dan is dat ook mijn goed recht. En verdien ik niet om onmiddellijk tegen te krijgen dat ik niet kan lezen, noch begrijpen.
Oud 22 april 2004, 09:22   #30
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Mag ik er op wijzen dat de politici weinig of niets te maken hebben met dit vonnis? De klacht werd neergelegd door het Centrum Le Man. De meeste politici zouden zelf gewild hebben dat dit vonnis er nooit gekomen was...

TL
Ze hebben er alles mee te maken want de wet die zo'n veonnis mogelijk maakt wrd slechts enkele jaren gelden in het Parlement gestemd. De meeste politici van vandaag hebben ervoor gestemd.

5 jaar geleden zou zo'n veroordeling onmogelijk geweest zijn. De stichters van België hebben geen beperkingen willen leggen aan de vrije meningsuiting.
Oud 22 april 2004, 09:24   #31
Tegendradigaard

Standaard

Mieke ik heb vanaf de eerste dag tegen die wet geprotesteerd.
Maar ik was toen hier nog niet aanwezig op dit forum. Dus kan je het niet weten. Al was ik toen wel op een ander forum aanwezig. Maar daar kwam ik eigenlijk niet op de politieke afdeling. Wel op de kinderspeeltuinafdeling van liefde en geluk.
En die ene keer dat ik op de politiek ook eens mijn mening toen heb gezegd ging over de anti-racismewet en toen heb ik daar tegen geprotesteerd. En toen ik daar waarschuwde voor politiek processen en dergelijke werd ik uitgescholden en kreeg ik pek en veren over mij heen.
Men dacht zelfs dat ik niet mezelf was, aangezien ik op die site vooral de kinderlijke clown uithing (in alle mij kenmerkende bescheidenheid was ik gedurende enkele jaren een begrip op die site) en dan ging ik daar eens even voorspellen wat zou gebeuren ivm politiek processen.
Ik heb dus gelijk gekregen. Jammer genoeg.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 april 2004, 09:24   #32
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Bij mijn weten kon je ook vroeger al veroordeeld worden voor racisme...
Oud 22 april 2004, 09:26   #33
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal

Een wet op racisme bestaat er al lang, met wijzigingen natuurlijk.
Ik heb het natuurlijk over de wet die het mogelijk maakt een partij te veroordelen op zijn standpunten en dit voor een gewone rechtbank (om van die lastige juryleden af te geraken). Die wet is 7 jaar ou denk ik.
Oud 22 april 2004, 09:28   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor mij draaien deze verkiezingen rond de vrije meningsuiting.
Door mijn stem wil ik laten zien dat ik als burger en aanhanger van de vrije meningsuiting dit niet pik.

Schat de gevolgen es in!
Ik wist niet dat het willen verdedigen van de vrije meningsuiting iets te maken had met een slachtofferrol. U beschuldigt TD ervan te willen doen wat het Blok graag doet: de slachtofferrol aannemen. Dan zeg ik dat jij wilt doen wat onze "democraten" zo graag doen: stigmatiseren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 09:30   #35
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
En heren rechters en politici ,net die ene partij die dit wel openlijk durft te zeggen leggen jullie nu het zwijgen op.
Ik ben socilist heren,maar nu walg ik van wat jullie gedaan hebben.
u heeft een serieuze inschattingsfout gemaakt,u duwt al wat vreemd en al wat belgisch is nog verder uit mekaar.
U geeft nieuwe voedingsbodem aan de term racisme.
Heren politiekers ,u geeft nu aan allen die tegengestelde ideeen hebben het signaal van ,los het zelf op.
het zal niet meer bij woorden blijven,maar u heeft een vrijgeleide gegeven aan allen die tegenover mekaar staan.
Zij die onze mensen lastigvallen zullen nu denken dat ze gesteund worden worden door een regime dat zich democratisch noemt, maar de eerste en belangrijke regels van welvoegelijkheid niet doet respecteren,en als dusdanig niet democratisch kan genoemd worden.
democratie heren is de wil van het volk,en u heeft net 20%van het volk buitenspel gezet.

TL
zegt u!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 09:31   #36
Mieke 79
Minister

Standaard

Mja, ik ben geen juriste maar...

VZW's hebben rechtspersoonlijkheid of kunnen dit bekomen -dacht ik- en konden daarvoor dus al veroordeeld worden.
Oud 22 april 2004, 09:33   #37
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

in de democratie regeert voor mij de meerderheid, mijn beste Maddox.. De preciese invulling van een dergelijk systeem, een particratie, doet niet ter zake..
Dus was Hitler een democraat daar hij de meerderheid in Duitsland achter hem had?
neen, maar hij is wel op democratische wijze aan de macht gekomen.. Daarna heeft hij het democratisch systeem de nek om gewrongen.
Oud 22 april 2004, 09:34   #38
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Ik wist niet dat het willen verdedigen van de vrije meningsuiting iets te maken had met een slachtofferrol. U beschuldigt TD ervan te willen doen wat het Blok graag doet: de slachtofferrol aannemen. Dan zeg ik dat jij wilt doen wat onze "democraten" zo graag doen: stigmatiseren.
Neen, ik zeg dat het Blok dat graag doet om stemmen te halen en dat TD zich hierdoor laat leiden. Ik zegt niet dat TD dat doet.
Maar voor mij is zo'n slachtofferrol niet genoeg om voor hen te gaan stemmen. Ik kijk vooreerst naar hun strijdpunten, plannen en overtuiging.
Oud 22 april 2004, 09:35   #39
Tegendradigaard

Standaard

Heel mijn leven ben ik voorstander van de vrije meningsuiting. En we hebben geleerd wat er gebeurd is toen die vrije meningsuiting werd opgeofferd nietwaar Mieke ? Juist eens de vrije meningsuiting aan banden werd gelegd door de communisten in Rusland en door de nazis in Duitsland was dat de start van een holocaust, tegen het eigen volk, tegen Joden, tegen ANDERSDENKENDEN, tegen homo's, enz, enz, enz....

Dat jij niet wilt inzien dat dit een eerste stap is naar ... (zie hierboven) is jouw probleem. Ik denk dat jij toch een van die mensen bent die altijd trouw het regime zullen volgen. Ik weet van mezelf dat ik een buitenbeentje ben, ik noem mij niet voor niets tegendradigaard, en mensen die buiten de lijnen lopen zullen vlugger aangepakt worden dan meelopers en meeheulers van het regime.

Maar zoals in de boeken over de Goelag Archipel mooi beschreven wordt : ook de meelopers en heulers met het regime geraken soms geklemd in de wielen van de fabriek en worden meer vermalen samen met hun politieke tegenstanders voor wie de maalwielen eigenlijk bestemd waren.

Oud 22 april 2004, 09:36   #40
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Dejohan,

ik heb tot hiertoe altijd geweigerd mijn stem te geven aan de grote partijen. Omdat ik altijd al hun ware aard goed heb ingeschat. Of neen ik dacht niet dat ze zo ver zouden durven gaan. Ik was in feite nog te optimistisch.
Ik gaf mijn stem dan ook aan de laatste effectieve kandidaat van de kleinste lijst (meest onvolledige lijst). Nu ga ik die mens ongelukkig moeten maken want die gaat een stem minder halen.

Maar voor mij is er geen rem op vrije meningsuiting. Ik heb liever dat iederen vrank en vrij zijn gedacht kan zeggen zonder belemmering. Zo zou het moete zijn in een echte democratie. Dat kan nu jammer genoeg niet meer. De dictatoriale partijen SPA, VLD, CDV-(nva), GROEN zijn hiervoor verantwoordelijk.

Ik heb het altijd goed gevonden dat ik kon stemmen op wie ik wou en ik kon mijn stem gerust vergooien aan die mens op de lijst. Nu wil ik een signaal geven aan de dictatoriale partijen die mijn vrije meningsuiting afgepakt hebben. Voor mij draaien deze verkiezingen rond de vrije meningsuiting.

Ik ben ook tegen het cordon.

De vrijheid van u stopt waar je die van anderen begint in te perken. Daarom is aanzetten tot racisme verboden, omdat je zo de vrijheid van anderen inperkt. De wet die het Blok heeft overtreden stamt van 1981. Toen was er nog geen gevaar voor het Blok, dus het argument dat men die wet gemaakt heeft om het Blok te pesten houdt geen steek. Ze hebben gewoon de wet overtreden, en worden daarvoor gestraft.

Daarenboven vind ik het gevaarlijk om met een "anti-reden" op het Blok te stemmen. Er zijn nog andere minder extreme oppositiepartijen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be