Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 16:08   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ah jullie hebben dus niks tegen moslims?

Prachtig!

Sorry dan.
beter lezen in de toekomst hé. Die fout wordt nogal dikwijls gemaakt, is al honderd keer rechtgezet, maar dan zit ge zo'n beetje in de knoei met uw rassiestiesche vooroordelen hé?

tant pis. jammer maar helaas.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:12   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
t'Is maar ne kwaaie god precies, hé ... Niet om mee te lachen.
beetje SM-godje vind ik:

"hak dan in op hun nekken (van de ongelovigen hé) nadat ge de toppen van hun vingers hebt gekapt"... en dan zagen ze dus over dat waterboarden....

Wat deed Mohammed zelf dan nog allemaal?
o ja, van een van zijn "weduwen" had hij eerst de echtgenoot gemarteld door vuurke stook op die mens zijn opengereten buik te doen, totdat die vertelde waar de schat van zijn joodse stam verborgen lag..... neenee, Mo en zijn volgelingen waren géén rovers en zo hoor.... vredelievende mensen gewoon. En geef toe: hij huwde de dag nadien toch de "weduwe" nadat die gast was vermoord. Menslievend toch?

Dit is dus geen "allegorisch" verhaaltje, dit is gewone geschiedschrijving over het reële leven van mohammed.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2009 om 16:13.
Oud 26 mei 2009, 16:14   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

"The Life of Muhammad - Ibn Ishak" - een aanradertje
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:15   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
t'Is maar ne kwaaie god precies, hé ... Niet om mee te lachen.
nen hiele kwaaje - demee dadde die moslimmers zo zelde ziet lachuh!
Oud 26 mei 2009, 16:44   #25
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen mevrouw, dat weet niet iedereen.
Iedereen weet dan weer wèl dat ze (uw "gematigde" moslims) wereldwijd op straat kwamen en vredelievend een aantal ambassades in brand staken om te protesteren tegen een paar TEKENINGSKES.
D�*t weet iedereen !
ik herinner me niet waar islamieten ambassades in brand steken in Europa of andere niet-moslimlanden. hier veegt u weer de extremisten samen met de gematigden, prima redenering!

Citaat:

Wel mevrouw Almaci, IK hoef hier helemaal geen turkse culturele activiteiten om "gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen". Als ik turkse culturele activiteiten wil, dan ga ik naar Turkije.
duidelijk dat je de gemeenschappen niet bij elkaar wilt brengen, en liever wilt dat de conflicten blijven bestaan. en je beschuldigt de islam ervan dat ze oorlog willen.. pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Citaat:
Me dunkt heb ik nog geen christelijke partijen of verenigingen gekend die streven naar het invoeren van een ander rechtsstelsel zodat dingen die op dit moment crimineel zijn, in de toekomst worden toegestaan...
oh nee? ik kan er zo 1 voorbeeld van geven : het creationisme in europa en meer uitgesproken in amerika willen de katholieke fundamentalisten dat die theorie in de educationele instelling worden onderwezen

Citaat:
euh... bedoelt U nu dat de Wahabieten zo handelen omdat WIJ hen het cliché voorhielden? of wat wil U nu zeggen?
Dat het de WESTERLINGEN zijn die de koran verkeerd lezen, terwijl de Saudis (die toch wel arabisch zullen kennen zeker?) het juist hebben? of is het nu weer andersom?
Hoe creatief moet je wel wezen om van een haatzaaiend boek een vredelievend romannetje te maken?
weer een brilliant staaltje van dingen uit zijn context te rukken.

Citaat:
blijkbaar niet het minste benul van de aversie die de meeste gelovige Turken koesteren tegenover fundamentalistische uitingsvormen zoals die van de Saoedische wahabieten of de Iraanse ayatollahs.

De meeste moslims die ik ken, gaan er erg creatief mee om, en slagen er wel degelijk in hun geloof in overeenstemming te brengen met een moderne, democratische maatschappij.

Citaat:
enneuh.. dat voorbeeldje Libanon dat je aanhaalt? volgens mij zijn de moslims daar gewoon mekaar aan het uitmoorden hoor, dat doen ze overal zo'n beetje.
Raar dat U daar geen problemen over maakt. Waarom niet?

u ontkent dus de slachtingen in Sabra en Shatila door de falangisten?
of de Isrealisch-Libanese oorlog met de joden?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3...orlog_van_2006
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedba...bra_en_Shatila

Citaat:
Intriest.

inderdaad, intriest

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 16:49.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:04   #26
nerd
Vreemdeling

nerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
*KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren

http://www.yabasta.be/Islamfobie-als...l-vehikel-voor
volgens groen zijn islamfobie,racisme en assimilatiedwang processen die onderdrukkend traditionalisme,gebrekkige integratiewil en religieus extremisme voeden binnen allochtone gemeenschappen

bij gedeeltelijke assimilatie behouden de immigrant of zijn nakomelingen in hoge mate de cultuur van het land van afkomst maaar beheerst hij of zij de taal van het migratieland en kent en respecteert hij de daar geldige wettelijke en de belangrijkste feitelijke regels die de volwassen inwoners van dat land typisch kennen en respecteren.volgens mij is assimilatiedwang noodzakelijk
om immigranten op weg te helpen naar het belgische staatsburgerschap.dat dit zou leiden tot gebrekkige integratiewil enz.zegt genoeg over de immigrant zelf.

er moet een immigratiestop komen zodat de allochtone-en autchtone bevolking kan werken aan een leefbare multiculturele samenleving.
gematigde moslims die zich hier goed voelen of -willen voelen zouden hun stem moeten laten horen en de toenemende dreiging van doorgedraaide gefrustreerde radicale islamietjes openlijk moeten afkeuren.bruggen bouwen!
met zen allen tegen racisme
ik vraag me zelfs met mijn islamofobisch gedachten af wat er zal gebeuren als er een immigratiestop word ingevoerd in belgie voor niet europese moslims.
nerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:08   #27
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Islamofobie bestaat niet gezien je geen fobie kan hebben voor een religie/ideologie etc.

Het is een excuus woordje om alle kritiek op de islam de mond te snoeren, zie het als de woordjes: heks, heiden, ketter en satanist van de middeleeuwse kerk.
Oud 26 mei 2009, 17:15   #28
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Islamofobie bestaat niet gezien je geen fobie kan hebben voor een religie/ideologie etc.

Het is een excuus woordje om alle kritiek op de islam de mond te snoeren, zie het als de woordjes: heks, heiden, ketter en satanist van de middeleeuwse kerk.
ja, het is een neo-logisme, maar gezien in de loop van de geschiedenis, kunnen neologismen aanvaardbare woorden worden in een taal.

Het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat (EUMC, een agentschap van de Europese Unie) vermeldde in een rapport (2006) een lijst met karakteristieken van islamofobie zoals de Runnymede Trust (een Britse niet-gouvernementele organisatie die stelt discriminatie te willen bestrijden en multi-etniciteit te willen bevorderen) die opstelde in een rapport uit 1997 [4]:

1. De islam wordt gezien als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties.
2. De islam wordt gezien als afgescheiden, ‘anders’: (a) geen gemeenschappelijke doelen en waarden met andere culturen, (b) niet beïnvloed door andere culturen, (c) geen effect op andere culturen.
3. De islam wordt gezien als inferieur aan het Westen: barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch.
4. De islam wordt gezien als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, betrokken in een "botsing der beschavingen".
5. De islam wordt gezien als een politieke ideologie die wordt gebruikt voor politiek en militair gewin.
6. De kritiek die vanuit de islam geuit wordt op het Westen wordt zonder meer afgewezen.
7. Vijandigheid jegens de islam wordt gebruikt om discriminatie van moslims goed te praten, alsmede hun buitensluiting uit de samenleving.
8. Vijandigheid jegens moslims wordt aanvaard als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.

Het EUMC zelf definieert islamofobie eerder als discriminatie van moslims: "Uitingen van islamofobie variëren van verbale dreigingen tot fysieke agressie tegen mensen en hun eigendommen."

dus noem ik mensen die die karakteristieken zien, islamofoben. naar analogie met Xenofobie:

Citaat:
Xenofobie

Het Oxford woordenboek definieert xenofobie als “een ziekelijke angst voor buitenlanders en buitenlandse landen”. Met andere woorden, het betekent een aversie tegenover vreemdelingen en buitenlanders.
Xenofobie is een gevoel of een waarneming gebaseerd op sociaal geconstrueerde beelden en ideeën en niet op rationele of objectieve feiten.

Een xenofobische waarneming van de wereld reduceert complexe sociale en culturele fenomenen tot simplistische goed- of slechtscenario’s.

“Wij” (de lokale mensen) = het model, de goede en normale mensen, de referentie waaraan iedereen zich moet spiegelen in uiterlijk, gevoelen en gedachten - versus “Zij” (de vreemdelingen) = de delinquenten, de bedreiging, de verstoring, de zwerver, de gewelddadiger, de dieven, de indringers, etc. “Wij” (de lokale mensen) zijn de goeden versus “Zij” (de anderen), de slechten. Vanzelfsprekend hechten we waarde aan het beeld dat we hebben van anderen en van onszelf, zoals

“Wij” = positief en “Zij” = negatief

Onze identiteit opbouwen als individu en als lid van een groep, een etnische groep, een natie, etc. impliceert dat we ons bewust worden van de diversiteit van een gemeenschap en van onze verschillen ten opzichte van anderen, wat op zich niet negatief is zolang de diversiteit niet wordt ervaren als bedreigend en de herkenning van deze verschillen niet gebruikt wordt voor politieke manipulatie. De ander moet in de eerste plaats worden gezien als een broer of zus, als een medemens, niet als een vreemdeling, vijand of rivaal.

Het dient gezegd dat terwijl in Oost-Europa de belangrijkste doelwitten van xenofobie voornamelijk leden van minderheden zijn, in veel West-Europese landen vooral immigranten en vluchtelingen het doelwit vormen,
http://www.vormen.org/Kompas/Discrim...Xenofobie.html

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 17:33.
Oud 26 mei 2009, 17:44   #29
Dimensie
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
ik herinner me niet waar islamieten ambassades in brand steken in Europa of andere niet-moslimlanden. hier veegt u weer de extremisten samen met de gematigden, prima redenering!
Ik herinner mij dat wel. Er werd zelfs een Italiaanse non vermoord, en geen gematigde moslim die de afslachting verhinderde, of een zuchtje kritiek uitte naar die extremisten.Enfin toch niet publiekelijk.
Citaat:

duidelijk dat je de gemeenschappen niet bij elkaar wilt brengen, en liever wilt dat de conflicten blijven bestaan. en je beschuldigt de islam ervan dat ze oorlog willen.. pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Duidelijk dat jij volledig wil sharia-iseren /islamiseren voor de lieve vrede.
Natuurlijk omdat je je d'r van bewust bent dat de moslimgemeenschap geen reet uitsteekt om zelfs maar een stapje dichter te komen naar de LOKALE gemeenschap. Eenmaal moslim, altijd moslim , niet ?, en waar hij zich ook bevindt zal de andere moeten plooien, zoals Jajjah stelde.

Citaat:
oh nee? ik kan er zo 1 voorbeeld van geven : het creationisme in europa en meer uitgesproken in amerika willen de katholieke fundamentalisten dat die theorie in de educationele instelling worden onderwezen
Het creationisme in Europa is een marginaal gebeuren. In Amerika niet, maar we zijn Amerika niet, iets dat die shariafielen constant vergeten in het islamdebat.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:53   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swyn
het creationisme in europa en meer uitgesproken in amerika willen de katholieke fundamentalisten dat die theorie in de educationele instelling worden onderwezen
wat heeft geloven in creationisme te maken met de invoering van een ander rechtsstelsel?

Je begrijpt toch wat rechtsstelsel betekent?

Oud 26 mei 2009, 18:17   #31
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft geloven in creationisme te maken met de invoering van een ander rechtsstelsel?

Je begrijpt toch wat rechtsstelsel betekent?

begrijptu het zelf wel? want uit uw opmerking waarop dat geantwoord is blijkt hetzelfde, heb nog geen enkele (gematigde) moslim in europa ooit gehoord dat hij het rechtsstelsel wil veranderen. hoogstens enkele wetten zoals de katholieken in mijn antwoord met de onderwijs wetten.
wat ik wel al heb gehoord is protest tegen voorgestelde wetten die specifiek tegen de islam is. (a la hoofddoeken)

maar ja, je haalt graag zakens uit de context, dus had ik wel al zo'n antwoord verwacht van u.

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 18:25.
Oud 26 mei 2009, 18:21   #32
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ik herinner mij dat wel. Er werd zelfs een Italiaanse non vermoord, en geen gematigde moslim die de afslachting verhinderde, of een zuchtje kritiek uitte naar die extremisten.Enfin toch niet publiekelijk.

een moordpartij is niet gelijk aan een ambassade in brand steken
alsof autochtonen nooit iemand vermoorden

Citaat:
Het creationisme in Europa is een marginaal gebeuren.
er zijn nog andere voorbeelden: de lobby van de christelijke kerk geeft ons er genoeg, laatst de uitspraken gehoord van de paus?

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 18:36.
Oud 26 mei 2009, 18:27   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
begrijptu het zelf wel? want uit uw opmerking waarop dat geantwoord is blijkt hetzelfde, heb nog geen enkele (gematigde) moslim in europa ooit gehoord dat hij het rechtsstelsel wil veranderen. hoogstens enkele wetten zoals de katholieken in mijn antwoord met de onderwijs wetten.
wat ik wel al veel heb gehoord is protest tegen voorgestelde wetten die specifiek tegen de islam is. (a la hoofddoeken)

maar ja, je haalt graag zakens uit de context, dus had ik wel al zo'n antwoord verwacht van u.
Die mensen hebben hier niet 'hoogstens enkele wetten' te veranderen!
Die mensen komen naar hier om te proberen een beter leven op te bouwen.
Die mensen hebben zich naar de geldende wetten te plooien - net als U en ik!
Oud 26 mei 2009, 18:33   #34
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die mensen hebben hier niet 'hoogstens enkele wetten' te veranderen!
Die mensen komen naar hier om te proberen een beter leven op te bouwen.
Die mensen hebben zich naar de geldende wetten te plooien - net als U en ik!
de mensen hebben ook het recht om te kiezen wie hen regeert. (ook de genaturaliseerden) zoals u en ik

en die verkozenen hebben ook het recht om die wetten voor te stellen zoals alle andere verkozenen.

dat is democratie. of wil je nu nog ook de democratie aanvallen?

of denk je nu dat omdat er een paar zijn die de wetten willen veranderen, dat de wetten plotseling worden verandert?

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 18:44.
Oud 26 mei 2009, 18:35   #35
Dimensie
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
een moordpartij is niet gelijk aan een ambassade in brand steken
alsof autochtonen nooit iemand vermoorden
Vals tot op het bot , ben je.
Geef ons maar een paar actuele voorbeelden van christelijke fundis die een passant vermoorden omdat moslims tekeningskes hebben gemaakt van Jezus.

Citaat:
er zijn nog andere voorbeelden: de lobby van de christelijke kerk geeft ons er genoeg, laatst de uitspraken gehoord van de paus?
En wie ligt daar van wakker? Geen kat, behalve gij. De kerken zijn leeg. Hoe onnozel moet ge niet zijn om dat te ontkennen?
Oud 26 mei 2009, 18:38   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vals tot op het bot , ben je.
Geef ons maar een paar actuele voorbeelden van christelijke fundis die een passant vermoorden omdat moslims tekeningskes hebben gemaakt van Jezus.
nee, die vinden wel andere redenen. pedofiele paters.. kinderdagverblijfmoordenaars..

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 mei 2009 om 18:39.
Oud 26 mei 2009, 18:44   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de mensen hebben ook het recht om te kiezen wie hen regeert. (ook de genaturaliseerden) zoals u en ik

en die verkozenen hebben ook het recht om die wetten voor te stellen zoals alle andere verkozenen.

dat is democratie. of wil je nu nog ook de democratie aanvallen?

of denk je nu dat omdat er een paar zijn die de wetten willen veranderen, dat de wetten plotseling worden verandert?
My friend you're so gullible - ofwel doe je je zo dom voor - wat weet jij toch weinig over islam - doe es gek - verbaas me en ga je er eens in verdiepen - misschien kom je er dan achter wát je eigenlijk verdedigt - en hoe lang die democratie nog staat - mocht er ooit een meerderheid islamieten zijn!

Remember the crocodile? Ben je er al achter wat het betekent?
Oud 26 mei 2009, 18:45   #38
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
My friend you're so gullible - ofwel doe je je zo dom voor - wat weet jij toch weinig over islam - doe es gek - verbaas me en ga je er eens in verdiepen - misschien kom je er dan achter wát je eigenlijk verdedigt - en hoe lang die democratie nog staat - mocht er ooit een meerderheid islamieten zijn!

Remember the crocodile? Ben je er al achter wat het betekent?

daar heb ik het niet over, ik heb he tover het feit dat moslims ook mogen stemmen, of wil je hen het stemrecht ontzeggen omdat ze moslims zijn?

Oud 26 mei 2009, 18:45   #39
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, die vinden wel andere redenen. pedofiele paters.. kinderdagverblijfmoordenaars..
Ach zo doe je dat, geen voorbeeld vinden en dus snel van moord op pedofilie ovestappen. Spartelen als een aal in een emmer snot. En dan nog afkomen met de lievelingsbezigheid van de islamietenprofeet ...
Oud 26 mei 2009, 18:53   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar heb ik het niet over, ik heb he tover het feit dat moslims ook mogen stemmen, of wil je hen het stemrecht ontzeggen omdat ze moslims zijn?
...en dáár heb ik het niet over - of moet er met alle geweld gepraat worden over waar JIJ het over hebt?

Dit is een democratie - remember?
Dus praat ik over wat ik wil - lekker puh Sywen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be