Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 15:26   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog altijd niet duidelijk over welke beweging het zou gaan.

Eberhard Leclerc? Aan u om duidelijkheid te scheppen hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:01   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Eberhard Leclerc? Aan u om duidelijkheid te scheppen hoor.
GroenLinks.
Een politieke partij voor studenten en mensen met poen, die om schuldgevoelens links proberen te stemmen zonder dat het hun geld gaat kosten..
Heeft verder geen binding met de werkende klasse (meer).
Het is te hopen dat deze mutsenpartij nooit regeringsverantwoordelijkheid krijgt.
Want dan vraag ik politiek asiel aan in Belgisch Limburg.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 27 mei 2009 om 16:03.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:05   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
GroenLinks.
Een politieke partij voor studenten en mensen met poen, die om schuldgevoelens links proberen te stemmen zonder dat het hun geld gaat kosten..
Heeft verder geen binding met de werkende klasse (meer).
Het is te hopen dat deze mutsenpartij nooit regeringsverantwoordelijkheid krijgt.
Want dan vraag ik politiek asiel aan in Belgisch Limburg.
Dat kan allemaal zijn, Derk, maar dat is mijn vraag niet. Leclerc had het over een beweging waarvan GroenLinks de politieke arm is en AFA de gewapende. Dus, over welke beweging gaat het?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 27 mei 2009, 16:16   #24
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal zijn, Derk, maar dat is mijn vraag niet. Leclerc had het over een beweging waarvan GroenLinks de politieke arm is en AFA de gewapende. Dus, over welke beweging gaat het?
De Linkse Kerk.

Zeer gevaarlijke terreurbeweging. Heel bekend ook trouwens, het verbaast me dat je ze niet kent.
Oud 27 mei 2009, 16:23   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

& Mieke Vogels had een Volvo (of heeft nog altijd?) Filip De winter eet soms appelsienen uit Marokko.. Wat is er mis met een auto ? Per vliegtuig zich verplaatsen enz.. ?

We leven in een maatschappij die nu eenmaal is wat ze is ; wat niet wil zeggen dat ze inb wezen niet veranderd & bovendien dat we de verandering absoluut niet zouden trachten te sturen..

The governator zou zijn Hummer intussen verkocht hebben & Al Gore zou zijn energieverbruik ook alreeds naar omlaag geschroefd hebben. Het aloude communistische principe is hier van toepassing : elk volgens zijn middelen gaat het elk volgens zijn behoefte vooraf (dat geldt voor de economie, voor de ecologie ngeldt blijkbaar het omgekeerde -of ben ik nu te moeilijk ?-)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:28   #26
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
De Linkse Kerk.

Zeer gevaarlijke terreurbeweging. Heel bekend ook trouwens, het verbaast me dat je ze niet kent.
De beeldenstorm is eigenlijk "typisch links" en in zo ver gevaarlijk dat het niet lachwekkend is. De redenering doortrekkend zou men in Nederland eerder opgelucht moeten zijn dat een "linkse" pokitica" zich in een moffenmobiel verplaatst : dat bewijst minstens een zekere gradatie van niet-fanatiek zijn.

Herinnert zich eigenlijk iemand de betogingen van de Provo's aan "het lievertje"
allemaal zwaar sigarettenrokend en "uche, uche, uche" roepend..? Het zich wentelen in de consumptiemaatschappij van de meeste politiekers van wat voor strekking dan ook is precies hetzelfde. Men moet daar overigenbs geen
politieker voor te zijn : iedereen wil méér (verdienen, hebben, neuken..)

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 mei 2009, 16:29   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overgens, sommige de leden zullen weer GL stemmen, maar het gros is buitenparlementair en uiterst geweldadig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie
Oud 27 mei 2009, 16:39   #28
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Overgens, sommige de leden zullen weer GL stemmen, maar het gros is buitenparlementair en uiterst geweldadig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie
Een kwestie van oorzaak en gevolg. Het is een fundamentele vergissing om haat en geweld predikende tendensen in de maatschappij met haat en geweld te bestrijden. Alhoewel soms kan het niet anders. Indien we de Nazi's niet met geweld bestreden hadden zaten we nu met "dunkpolitie"..

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 mei 2009, 16:51   #29
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een kwestie van oorzaak en gevolg. Het is een fundamentele vergissing om haat en geweld predikende tendensen in de maatschappij met haat en geweld te bestrijden. Alhoewel soms kan het niet anders. Indien we de Nazi's niet met geweld bestreden hadden zaten we nu met "dunkpolitie"..
Het is natuurlijk wel zo dat die AFA-jongeren met hun joints geen haar beter zijn dan de NVU-jongeren met hun militaire broeken met zakken, waar precies een blik halve liter Heineken in past.
Beiden staan niet open voor een gesprek met hun tegenstander.
Het gevaarlijke van AFA is dat ze slim zijn en kunnen rekenen op steun van bepaalde politieke krachten.
Overgens is er in AFA afdeling Utrecht een scheuring ontstaan nav het nut van buitensporige geweld.
Oud 27 mei 2009, 17:00   #30
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk wel zo dat die AFA-jongeren met hun joints geen haar beter zijn dan de NVU-jongeren met hun militaire broeken met zakken, waar precies een blik halve liter Heineken in past.
Beiden staan niet open voor een gesprek met hun tegenstander.
Het gevaarlijke van AFA is dat ze slim zijn en kunnen rekenen op steun van bepaalde politieke krachten.
Overgens is er in AFA afdeling Utrecht een scheuring ontstaan nav het nut van buitensporige geweld.
Sinds het RAF en de CCC weten we waar "links geweld" toe leidt & de verontschuldiiging dat "Rechts" een "gevaar" voor de samenleving zou zijn is minstens flauw. Gewelddadigheid is echter nog steeds een populair-politiek middel op deze planeet & moeilijk elemineerbaar mede door de nadelen van een "democratische rechtstaat" missers bij rechters, ministers, parlementsleden... Ik verkies de "missers" boven het "geweld" - maar er mag gerust aan de verbetering gewerkt worden...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 mei 2009, 22:13   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaar TXIKI moet misschien even in het register van de Kamer van Koophandel gaan kijken voor de officiele naam. Kijk dan meteen even of alle bonnetjes erbij zitten.

Ondertussen heb ik hier de term "Linkse Kerk" opgevangen.
Een mooie werktitel voor een "beweging".
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:16   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ambtenaar TXIKI moet misschien even in het register van de Kamer van Koophandel gaan kijken voor de officiele naam. Kijk dan meteen even of alle bonnetjes erbij zitten.

Ondertussen heb ik hier de term "Linkse Kerk" opgevangen.
Een mooie werktitel voor een "beweging".
Onnozelaar, ge komt hier met iets af, iemand vraagt u om uitleg, en ge scheept het elke keer af.
Oud 28 mei 2009, 00:04   #33
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnozelaar, ge komt hier met iets af, iemand vraagt u om uitleg, en ge scheept het elke keer af.

Ge? Ha ha ha , en nog een provinciaal ook!
Oud 28 mei 2009, 00:12   #34
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Het is gewoon gelul. GroenLinks is ontstaan uit vier partijen en ze hebben nogal wat ouwe actievoerders in hun achterban. Af en toe blijkt er eentje tussen te zitten die in het verleden meer heeft gedaan dan demonstreren.
Om de partij daarop af te rekenen lijkt me zwaar overdreven.

Verder kan Halsema bij mij een potje breken sinds ze de politieke moed had het stevig (dus niet voor de vorm) op te nemen voor Hirsi Ali, toch een politiek tegenstrever.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:01   #35
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Verder kan Halsema bij mij een potje breken sinds ze de politieke moed had het stevig (dus niet voor de vorm) op te nemen voor Hirsi Ali, toch een politiek tegenstrever.
Halsema is altijd halfslachtig als ze het "voor iemand opneemt".

Toen Ayaan onder druk stond begon ze dan ook altijd te zeggen dat ze "de grote negatieve emoties van de moslims begreep, maar dat zelfs Ayaan moest kunnen zeggen binnen het politeke kader wat ze dacht."

Mij beviel deze halfbakken uitspraak in het geheel niet.

Maar het was dezelfde reactie van Halsema-Oey bij de moord op respectievelijk Pim Fortuijn en Theo van Gogh. In het eerste deel van de zin toont ze begrip voor de emoties en woede van tegenstanders en in het tweede deel geeft ze toe dat "moord niet de oplossing kan zijn" (Dat het "opgelost" moest worden stond voor Halsema wel vast blijkbaar)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 mei 2009 om 11:01.
Oud 29 mei 2009, 11:31   #36
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

VB is ontstaan uit diverse groepen en ze hebben nogal wat ouwe nazi's in hun achterban. Af en toe blijkt er eentje tussen te zitten die in het verleden meer heeft gedaan dan demonstreren.
Om de partij daarop af te rekenen lijkt me zwaar overdreven.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 15:29   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik reken GroenLinks nergens op af, ik stel alleen feitelijk vast dat ze niet bepaald de grootste verdedigers zijn van de vrijheid van meningsuiting, en dat ze allerlei banden hebben met geweldadige groepen(zie andere draad). Blijkbaar is er een markt voor.
Oud 29 mei 2009, 20:42   #38
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik parafrazeerde Hertog van Gelre die Gr.Links verdedigt met: (citaat)
"Het is gewoon gelul. GroenLinks is ontstaan uit vier partijen en ze hebben nogal wat ouwe actievoerders in hun achterban. Af en toe blijkt er eentje tussen te zitten die in het verleden meer heeft gedaan dan demonstreren.
Om de partij daarop af te rekenen lijkt me zwaar overdreven."

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 29 mei 2009 om 20:43. Reden: typo
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be