![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat therapie als alternatief voor een voorschrift medicijnen een dure aangelegenheid is voor de patiënt (cliënt). Daarbij komt dat er een wildgroei is aan therapeuten. En de patiënt die geen voorschrift krijgt gaat elders soelaas zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Wat Rudy zegt klopt en is een groot probleem.
Er zijn heel wat patiënten ( met zowel zuiver psychische - als zuiver somatische ziektes en alles daartussenin, wat de meeste zijn) die baat hebben bij psychotherapie. Maar dat wordt niet terugbetaald in België. De gevolgen zijn gekend. Ik vraag me af of de topicstarter al stilgestaan heeft bij de gevolgen indien er geen antidepressiva werden voorgeschreven. En ik zou het ook tof vinden eens die studie te zien waaruit blijkt dat een placebo 100% effectief is bij een depressie. Laatst gewijzigd door Jennes : 30 mei 2009 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() we kunnen bibliotheken schrijven over antidepresivas ....psychiatrie is als religie ...mensen voorliegen dat ze beter zullen worden maar alleen de portmonee wordt beter van die weldoeners...ze moesten zich schamen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenover therapie ben ik nogal sceptisch. Ik heb de indruk dat de meeste cliënten uiteindelijk een laatste toevlugtsoord zoeken bij gebrek aan vrienden of vriendinnen. Een goei vriend of goei vriendin lost meer op dan de beste psycholoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De doorsnee vriend of vriendin laat u als een baksteen vallen van zodra het minder goed gaat want de mensen willen alleen maar winner-types in hun vriendenkring of van die kijk-eens-hoe-opgewekt-ik-vandaag-weer-eens-ben typetjes. Ergens hebben ze geen ongelijk, een depressieve mens is meestal maar saai gezelschap. Maar praten met vrienden en vriendinnen hierover is sociale zelfmoord, 1 keer zullen ze het pikken maar geen meerdere keren.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Zefs de intimus verdwijnen redelijk snel.
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Allez, een vleugje scientology op het forum ...
De fout in de redenering is deze: het is niet omdat psychiaters werken met onbewezen hypotheses dat ze dat ook doen om de mensheid in het verval te storten. Voila, een klassiek 'non sequitur' en al deze onzin verpulvert in de wind. Fijn thema, nochtans.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 30' werd echter in het derde rijk ooit een euthanasiewet gestemd. Een wet van toepassing op geesteszieken. Een wet waar de bevolking blijkbaar geen problemen mee had en volledig ondersteund door zeer intelligente psychiaters. Kortom. Ik vind dat je steeds op je hoede moet zijn. Zeker in een tijd als nu waar mensen op basis van geestestoestand vlug in vakjes worden geplaatst. Om het nog niet te hebben over de overmedicalisering door psychiaters die vinden dat de maakbaarheid van de samenleving te bestendigen is door wat Prozac of Seroxat, of Relatine voor de kids. Laatst gewijzigd door Rudy : 4 juni 2009 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die hier zeuren over Scientology, complottheorieën en blablabla....er zijn al tientallen (zelfs gerenommeerde) hoogleraars, wetenschappers, professoren die kritiek hebben geuit op de psychiatrie en op het non-effect van de pillen. De elitairen hebben er maar de stempel anti-psychiatrie opgedrukt. In het zelfde hoekje als Scientology. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Psychiatrie? Ik ken een shrink die zelf zo wacko is als een huis en zichzelf tsjokvol pillen duwt, om toch maar aan de slag te kunnen blijven.
Hij weet wellicht dan ook als geen ander, hoe een klinische opname een eerder gezond psychisch leven kan verwoesten. Enfin, hier nog een brokje geschiedenis van die emo-hooligans: http://www.zielenknijper.nl/psychiat...umentaire.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie tijdens het nemen van de medicatie zich niet weerbaarder opstelt zal steeds een vogel voor de kat blijven, of gedoemd zijn levenslang medicijnen te nemen. De maatschappij zal nooit meer veranderen in die zin dat ze minder complexer wordt. Voor de minder weerbaren wordt en is dit inderdaad een probleem |
|
![]() |
![]() |