Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet deze moskee dicht?
ja, oproepen tot jihad en doden van homo's moet hard aangepakt worden 12 40,00%
ja, en die niet alleen, alle moskeeën zijn een potentieel gevaar 13 43,33%
nee, dit behoord tot de vrije meningsuiting 5 16,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2004, 00:11   #21
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
De ware aard van moslims komt aardig tot uitdrukking in hun boek "De weg van de moslim". In Nederland is het flut-boekje Mein Kampf al jarenlang verboden maar blijkbaar gelden in deze z.g. multiculturele samenleving andere regels voor de islamitische knuffels van de Linkse Kerk. Dat gaat misschien veranderen.

De Tweede Kamer is verontwaardigd over een boek waarin moslims worden opgeroepen te strijden tegen ongelovigen en homoseksuelen te doden.

Het boek De weg van de moslim ligt onder meer te koop in de orthodoxe El Tawheed-moskee in Amsterdam. De ministers Donner (Justitie), Verdonk (Integratie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) moeten volgende week in een spoeddebat verantwoording afleggen.

CDA, VVD en D66 willen weten of de moskee strafrechtelijk kan worden vervolgd. De verantwoordelijken moeten hard worden aangepakt, als blijkt dat in het boek discriminerende of opruiende teksten staan, menen zij. Het CDA vindt dat imams van moskeeën waar het boek wordt verkocht, afstand moeten nemen van de inhoud. Zo niet, dan moeten ze het land worden uitgezet. Volgens het CDA doet het boek ernstig afbreuk aan de integratie van islamieten.

VVD en D66 willen debatteren over de vraag of de omstreden moskee moet worden gesloten. Er is al lang opschudding over de moskee. Vorige week bleek dat er lectuur wordt verkocht waarin onderdrukking wordt gepropageerd en wordt verkondigd dat vrouwenbesnijdenis kanker voorkomt. Het kabinet beloofde vorige week al te onderzoeken of de radicale moskee strafbaar is.

Het bestuur van de moskee vindt de ophef overdreven. Het wijst erop dat het boek ook in bepaalde boekhandels te koop is. Het Amsterdamse gemeentebestuur heeft de moskee al laten weten dat het afgelopen moet zijn met het negatieve nieuws. Wethouder Aboutaleb wil anders niet meer met de moskee overleggen.

Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en hier is het doden van ongelovigen verboden. Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?''

Buurtbewoner Tom de Groot is danig geschrokken. ,,Mijn hele opvoeding heeft in het teken van de tolerantie en verdraagzaamheid gestaan. Dit vind ik heel erg bedreigend. Als het zo doorgaat, vrees ik echt voor een godsdienstoorlog.'' De vrachtwagenchauffeur woont al vijftien jaar in de buurt en zegt dat hij het radicalisme heeft zien groeien. ,,Een paar keer zijn er mensen op me afgekomen die wilden dat ik moslim werd. Toen ik zei dat ik daar geen trek in had, kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten, omdat de moslims de macht nog wel zouden overnemen in Nederland.

Woordvoerder Farid Zaari van de moskee wil benadrukken dat zijn moskee absoluut niet tot de gewapende strijd oproept en geen homohaat propageert. ,,Wij zullen de tekst goed bekijken en zo nodig uit de verkoop halen. Maar de spierballentaal van mensen die willen dat wij de moskee sluiten, maakt heel veel moslims kwaad.''

Democrates.net
Ook in de bijbel wordt opgeroepen, homoseksuelen te doden: in Leviticus
en enkele andere plaatsen ook:wanneer ga je die dan verbieden?
Ik moet de eerste priester die met de bijbel staat te zwaaien om homo's en moslims de dood in te jagen nog tegenkomen.
Oud 23 april 2004, 00:18   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook in de bijbel wordt opgeroepen, homoseksuelen en ongelovigen te vervolgente doden: in Leviticus voor de homos
Waar kan ik dat boek “De weg van de Christen” waar instaat dat homo’s en ongelovigen moeten gedood worden vinden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 00:31   #23
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Ook in de bijbel wordt opgeroepen, homoseksuelen en ongelovigen te vervolgente doden: in Leviticus voor de homos
Waar kan ik dat boek “De weg van de Christen” waar instaat dat homo’s en ongelovigen moeten gedood worden vinden?
Ik kan U alleen een paar sites geven waar men "Weg met de godsdienst" als credo heeft.
Oud 23 april 2004, 00:41   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Gewoon de bijbel...
Dit zijn kritische versies ervan, correct waar ik het verifiëerde
http://www.evilbible.com/
http://skepticsannotatedbible.com/
Voor "kleinere" feiten, lees dit eens:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 00:48   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook in de bijbel wordt opgeroepen, homoseksuelen te doden: in Leviticus
Ik moet de eerste priester die met de bijbel staat te zwaaien om homo's en moslims de dood in te jagen nog tegenkomen.
Dan ken je de geschiedenis van het christendom wel slecht

Citaat:
DE TIJD 22/4/2004
HEILIGE MESTKEVERS
Stefaan Huysentruyt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Desmet
in DM van 22/4/2004
strikt juridisch geredeneerd - maakt vanaf nu eenieder die meewerkt aan het verspreiden van de denkbeelden van het Blok zich medeplichtig aan het verspreiden van een mening die door dit arrest als strafbaar is gekwalificeerd.
Oud 23 april 2004, 01:14   #26
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Besmet
in DM van 22/4/2004
strikt juridisch geredeneerd - maakt vanaf nu eenieder die meewerkt aan het verspreiden van de denkbeelden van het Blok zich medeplichtig aan het verspreiden van een mening die door dit arrest als strafbaar is gekwalificeerd.
Mag ik dan ook een keer naar Gent? En wie gaat daar voor zorgen? Yves Besmet?
Dan mag hij met me mee, hij had het vandaag in Terzake over vuile kutmarokkanen en dat hij het niet erg vind dat dat woord wordt gebruikt.
Oud 23 april 2004, 01:18   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Besmet
in DM van 22/4/2004
Mag ik dan ook een keer naar Gent? En wie gaat daar voor zorgen? Yves Besmet?
Dan mag hij met me mee, hij had het vandaag in Terzake over vuile kutmarokkanen en dat hij dat niet erg vind dat dat woord wordt gebruikt.
Het ZB zal wel bussen afhuren
Oud 23 april 2004, 01:23   #28
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Bussen zeg je? Ik sta niet in voor de gevolgen.
Oud 23 april 2004, 01:26   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat het ZB ooit in voor de gevolgen van zijn daden? D�*t zou pas een nieuw gegeven zijn!!
Oud 23 april 2004, 01:33   #30
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Staat het ZB ooit in voor de gevolgen van zijn daden? D�*t zou pas een nieuw gegeven zijn!!
Staat de links politiek correcte kerk in voor de gevolgen die de criminele multiculturele samenleving met zich heeft meegebracht?
Oud 23 april 2004, 01:38   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Staat de links politiek correcte kerk in voor de gevolgen die de criminele multiculturele samenleving met zich heeft meegebracht?
Het was het patronaat dat goedkope werkkrachten importeerde, niet Links
en dat patronaat heeft de sociale factuur daarvan nooit betaald maar doorgeschoven naar de samenleving...
Hetzelfde begint nu op 1 mei, met de uitbreiding van Europa
Het heet "privatizering van de baten en socializering van de kosten"
Oud 23 april 2004, 01:52   #32
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
en dat patronaat heeft de sociale factuur daarvan nooit betaald maar doorgeschoven naar de samenleving...
Daar heb je gelijk in maar het is de links politiek correcte kerk die er een multiculturele samenleving van heeft gemaakt. Vergeet dat niet. Door het toelaten van massale immigratiestromen gekoppeld aan versoepeling van de nationaliteitswetgeving en de afschaffing van het systeem van arbeidersvergunningen. En meer recent nog door de "snel Belg wet" waar onze nationaliteit zomaar te grabel word gegooid.
Oud 23 april 2004, 11:42   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar heb je gelijk in maar het is de links politiek correcte kerk die er een multiculturele samenleving van heeft gemaakt. Vergeet dat niet. Door het toelaten van massale immigratiestromen gekoppeld aan versoepeling van de nationaliteitswetgeving en de afschaffing van het systeem van arbeidersvergunningen. En meer recent nog door de "snel Belg wet" waar onze nationaliteit zomaar te grabel word gegooid.
Een multiculturele samenleving is de beste en menselijkste manier om het door het patronaat gecrëerde probleem op te lossen (De samenleving in België en West-Europa is al multicultureel sinds de Romeinen: niets nieuws dus. Zonder multiculturele samenleving zouden we hier nog altijd Thor en Odin -en Freia!- aanbidden en geloven dat de zon rond de aarde draait.)
Nationaliteit te grabbel gegooid? Is nationaliteit sowieso al geen achterhaald begrip in het Europa van vandaag en de wereld van morgen?
Oud 23 april 2004, 11:54   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Gewoon de bijbel...
Dit zijn kritische versies ervan, correct waar ik het verifiëerde
http://www.evilbible.com/
http://skepticsannotatedbible.com/
Voor "kleinere" feiten, lees dit eens:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263
Er is sprake van een boek dat heden ten dage uitgegeven wordt en niet over de koran meen ik.
Bekijk de bijbel voor wat hij is.
Een samenraapsel van brieven geschreven in een grijs verleden.
Ge kletst weer totaal naast de kwestie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 12:25   #35
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een multiculturele samenleving is de beste en menselijkste manier om het door het patronaat gecrëerde probleem op te lossen (De samenleving in België en West-Europa is al multicultureel sinds de Romeinen: niets nieuws dus. Zonder multiculturele samenleving zouden we hier nog altijd Thor en Odin -en Freia!- aanbidden en geloven dat de zon rond de aarde draait.)
Nationaliteit te grabbel gegooid? Is nationaliteit sowieso al geen achterhaald begrip in het Europa van vandaag en de wereld van morgen?
En zonder multiculturele samenleving geen moslimreplubliek.
Oud 24 april 2004, 17:29   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder multiculturele samenleving zouden we hier nog altijd Thor en Odin -en Freia!- aanbidden en geloven dat de zon rond de aarde draait
al goed dat de hier binnenstromende moslims ons tenminste aan de hand van hun koran kunnen duidelijk maken dat Allah zorgt voor aardbevingen! Dat we daar nooit zelf op gekomen zijn!

-----------------------

Maar ik wil jullie de commentaar die ik vond op maroc.nl op het betreffende boek niet onthouden:

Ik spreek Puk af en toe nog weleens...

Laatst vertelde hij me dat dat boekje van de Al-Tawheed moskee helemaal verkeerd begrepen wordt! En dat vindt hij jammer. Zo staat er in dat boek 'De weg van de moslim' dat je vrouwen moet slaan. Dat is logisch. Maar er staat ook dat je vrouwen zachtjes moet slaan. En dat laatste blijft dan helaas weer onderbelicht in de hypocriete media. Inderdaad, heaumeau's moet je met het hoofd naar beneden van 1 minaret afgooien. Normaal. Maar er staat ook te lezen dat je dat zachtjes moet doen. En dat lees je dan weer niet in de krant. Dat is jammer.

Want voorwaar, zei hij, de Islam is zachtmoedig!

Maar het blijft raadzaam omhoog te kijken als je langs een moskee loopt. Dat je geen heaumeau op je kop krijgt.

....

"Hoeveel moslima's zijn er van kerktorens afgeflikkerd tot nu toe?

Geen 1.

Dus dan zeg ik: flikker moslima's van kerktorens af met het hoofd naar beneden.

Maar wel zachtjes... ik ben geen onmens.

.......

Maar zo druk je het heaumeauwerpen wel in de illegaliteit.
Dat elke moslim dus op z'n eigen houtje en onaangekondigd heaumeau's van minaretten gaat gooien.
Dan is er geen enkel toezicht meer op.
En gebeurt het ook niet altijd even deskundig.
Dan wordt het een warboel.
De straat wordt niet afgezet zoals het hoort.
Heb je net je boodschappen gedaan voor het weekend en hup... een heaumeau dwars door je C-1000 (= supermarkt)tas.
En dan heb je nog mazzel.

.....

"Da's wel een goed plan.
Dat het dus een beetje georganiseerd gebeurt!
Want er zijn ook gewoon mensen die naar hun werk onderweg zijn.
En kinderen die op weg zijn naar school.
Dat daar rekening mee gehouden wordt.

Maar de moslim is niet echt praktisch is me opgevallen.
Okay... je gooit een heaumeau van 1 minaret af met het hoofd naar beneden. Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar zo'n heaumeau komt op een x-moment toch neer op een y-plek op straat.
Met een allejezusgang.
Dus die verwijnt half in de stoep.
Dat alleen z'n benen nog uitsteken.
Op zich al een gek gezicht.

Dan moet de heaumeau gestenigd gaan worden.
Vallen er alleen maar een paar spartelende benen te stenigen.
Dat is plusminus precies de helft zo leuk.
En bovendien tegen de islamitische voorschriften...

Daar sta je dan als goedbedoelende moslim!
Je staat gewoon voor gek.
Er is op dit punt niet goed over nagedacht door de moslim.

UNQUOTE

In Nederland mag nog iets gezegd worden....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 18:37   #37
PlastiekBeertje
Partijlid

PlastiekBeertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een multiculturele samenleving is de beste en menselijkste manier om het door het patronaat gecrëerde probleem op te lossen (De samenleving in België en West-Europa is al multicultureel sinds de Romeinen: niets nieuws dus.
De multiculturele samenleving maakt de culturele diversiteit stuk. Het is tergend dat de volksbuurten in de meeste Europese steden bijna uitsluitend Turkmeens en Maghrebijns geworden zijn.

Citaat:
Zonder multiculturele samenleving zouden we hier nog altijd Thor en Odin -en Freia!- aanbidden ...
Lulkoek! Wat is er hier mis mee? Dieze uitspraak is discrimerend t.o.v. paganisten.
Bovendien is dit denigrerend t.o.v. natuurgodsdiensten en in het kader van de geschiedenis die we met onze Germaanse broedervolkeren delen!

Citaat:
Nationaliteit en culturele identiteit is het mooie aan Europa. Dit mag niet verdrukt worden door de aanwezigheid van immigranten en hun kebabcultuur.
Een wereld zonder nationaliteiten zal nooit bestaan. Naief!!!!!

Laten we terugkeren naar het Vlaanderen van Felix Timmermans, en snel!
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 18:41   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Dwazekloot, daar gaat het toch niet om. De vraag is moeten we dit tolereren? Geef eens een eerlijk antwoord zonder rond de pot te
draaien.
Hoeveel keer moet ik hier dezelfde domme vragen beantwoorden eigenlijk?

Discriminatie op gelijk welke manier kan je niet tolereren, niet van Extreem-Rechtse Blokkers en niet van Moslim-fundamentalisten.

Maar nu zeggen dat alle moslims fundamentalisten en islamisten zijn is ronduit belachelijk. Het grootste deel van de moslims in ons land zijn redelijk gematigd.

"Veiligheid" is voor mij prima, zolang je geen onderscheid begint te maken tussen verschillende rassen en culturen, want dat is discriminatie en racisme.
Zijn we weer doof of stom of van slechte wil? Wie zegt en waar staat dat ALLE moslims fundamentalisten zijn?
Indien de veiligheid in het gedrang komt door een "welbepaald ras of cultuur" om uw woorden te gebruiken, is het toch maar normaal dat dat gezegd, geschreven en bewezen wordt??? En dat heeft niets met discriminatie te maken, het stopwoord van de multicullers.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 18:49   #39
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wat vandaag in de Morgen stond was dat dit boek, reeds verboden in Nederland hier vrij te bekomen is.

Het kon volgens de Morgen zowel in het nederlands en in het frans gratis indien je even naar dit nummer opbelt. Zij hebben het uitgetest.

Dit staat vandaag op de site:
http://www.assabyle.com/index.php

Assabyle.coM vous propose des livres offerts gratuitement !
- Coran francais/arabe
- La Citadelle du musulman
- Tous les livres d'Ahmad Deedat
- La croyance d'Ahl Al Sounnah Wal Jama'a (cheikh ibn Otheymine)
- Et beaucoup d autre livre de chouyoukh d'Arabie publiés en Français ! Vous êtes pour cela invité �* vous rendre chez notre frère Abou Raïna, �* "la maison du livre", rue ribeaucourt 54, 1080 Bruxelles (tel: 0477/24.60.30)

En wat doet Onkelinx, de minister van "zero tolerantie en zero vervolging": ze onderzoekt en ze onderzoekt en ze onderzoek ten ze onderzoekt en ze onderzoekt al sinds maanden of de racistische oproepen op deze site moeten onderzocht worden. ( de Donnea is binnekort aan zijn derde interpellatie van de minister er denk dat hij weer hetzelfde antwoord zal krijgen).

Ondertussen is er een ander schandaal bezig met een racistisch (tegen Joden en Christenen) moslim boek uit Ryad dat op bepaalde plaatsen gratis neergelegd wordt. Het onderzoek is juist gestart.
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 18:50   #40
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filootje, het wordt toch tijd dat je een paar lessen geschiedenis neemt.
De Romeine hebben de hoogstaande Etruskische beschaving volledig verwoest. De Etrusken, die Rome hebben gesticht en er ondergrondse riolen en waterleidingen hebben aangelegd, zijn door de Romeinen letterlijk uitgemoord.
Zelfs Octavianus, de latere keizer Augustus, had er genoegen in 380 Etruskische leiders ritueel te laten afslachten op het forum.
Overigens was in zijn tijd, het enige grote gebouw in Rome de tempel van Jupiter Capitolinus. Die stamde nog uit de tijd van Tarquinius Superbus, een Etrusk.
De Romeinen zijn er nooit in geslaagd een eigen cultuur op te bouwen. De heldere, onafhankelijke filosofie van de klassieke Grieken, hebben ze nooit kunnen bevatten. Ze hebben altijd hun toevlucht gezocht in waarzeggerij en allerlei duistere riten zoals o.a. het lezen van de lever van dieren.
Ze hebben overal waar ze de macht veroverden een dwingend en strak keurslijf opgelegd aan de bevolking, ook wat het denken betreft. Ze hebben de vrijheid van denken en doen vernietigd, door zich het absoluut en onfeilbaar gezag toe te eigenen.
Het christendom heeft dat systeem met veel succes overgenomen.

Nooit, op geen enkel moment van hun geschiedenis zijn de Romeinen er in geslaagd een zuiver abstract denken te ontwikkelen, zoals de Grieken.

Enfin, ze zijn inderdaad op uw niveau.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be