![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
met een mountainbike kun je inderdaad bijna overal door maar de meeste mountainbikers gaan naar voor hun aangelegde pistes of plaatsen waar hun aanwezigheid toegelaten is. hun aanwezigheid heeft minder nadelen voor de fauna en flora dan andere gemotoriseerde versies zoals crossmotoren, quads en andere lawaaierige voertuigen een mountainbiker maakt maar een beetje meer lawaai dan een wandelaar, en wat vind u dan van gezinnen die met hun meestal luidkeelse kinderen gaan wandelen in bossen en dergelijke, ook maar verbieden dan ineens omdat u niet kan wandelen in alle rust? En dan heb ik het nog niet over de paarden die nog meer invloed hebben op de grond die ze bewandelen dan een MBT Dus ook hier laat iedereen toch ee nbeetje zijn plezier hebben en er zijn nog genoeg plaatsen waar je meer dan een uur kunt wandelen zonder dat je iemand tegenkomt of waar je rustig kunt zitten zonder gestoord te worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En jij kunt blijven klagen over hun en toch zal er niks veranderen en zal je binnenkort weer even gefrustreerd achter zo'n groep rijden totdat bij jou de stoppen door slaan en op zo'n groep wielertoeristen inrijd waardoor je dag er na op de voorpagina van de krant staat "gek rijd in op groep fietsers" ![]() En het enige crapuul dat er dan is dat ben jij zelf dus word volwassen en erger u aan serieuze dingen en niet aan futuliteiten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gunt u eigenlijk ooit iemand wat behalve uzelf en uw (waarschijnlijk heel beperkte) clan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Al een geluk dat automobilisten altijd de perfecte gentleman in het verkeer zijn.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Heb ik dan beweerd dat jij dat deed?
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Dat is waar, sommige automobilisten durven al eens minder hoffelijk te zijn.
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Iedereen mag doen wat ze willen voor mijn part. Couldn't care less. Zolang ze mij maar niet lastig vallen.
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of leren leven met zoveel op een klein lapje volgebouwde grond. Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2009 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn het steeds mensen die geen eigen ruimte hebben die op die fietsen rijden en dus andere hun vrij ruimte stelen. Of het zoveelste bewijs dat Vlaanderen overbevolkt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De beugels van een racefiets houden geen beperking in bij een noodstop. Ik kan je verzekeren dat de remmen van de gemiddelde racefiets veel beter werken dan die van een standaard fiets. Een voet losklikken is een reflex en gebeurt quasi direct. Lees eerst eens de wegcode en rijd eens met een racefiets voor je hier onzin komt verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal de ziekenwagen wel op voorhand laten komen om je lichaamsdelen bij elkaar te schrappen. Ik kan je verzekeren dat je of over kop gaat of onder de wielen van het met voorrang kruisende voertuig terecht komt. En het verkeersreglement verplicht je om ten alle tijden te kunnen stoppen voor elke voorzienbare en onvoorziene hindernis. En binnen de bebouwde kommen heerst er een snelheidsbeperking van 50km/u voor alle voertuigen en weggebruikers. Daarnaast moeten alle weggebruikers hun snelheid en rijgedrag aanpassen naar de andere,vaak minder snelle, weggebruikers. Op het fietspad heerst door deze regel de maximum snelheid van 45km/u, dit omdat voertuigen die sneller gaan verboden zijn op fietspaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() weeral tzelvde lolleke een bende voelt zich steeds machtiger dan de rest...ik noem da bendevorming ! iedereen opt fietspad met een fiets ....(heb zelf geen auto nooit gehad)maar als automobilist...rij maar eens in op een groep wielerteroristen ...het zal rap duidelijk worden wat je voor hebt je mag nog in jouw (recht) zijn ....boeten zal je!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh maar wacht, daar rijden normale mensen, die waarschijnlijk te traag zijn voor hun. Dus gaan ze maar op de openbare weg de automobilist irriteren (met eigenlijk hun eige vege lijf als inzet)..... Pech voor die mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(vrij naar Sting) ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus stop maar met al die overdrijving. Het grootste probleem is dat fietsers niet op het fietspad rijden. Dit betekent dus dat de automobilist geen fietser duldt op de rijbaan. Waarom ? Het enige wat dan in me kan opkomen is omdat die automobilist effe moet vertragen met zijn slavenmobiel. Als dat al teveel is.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Fietsers op het fietspad en automobilisten op de rijbaan. Waarom ? Om de veiligheid van de fietser te verhogen !
En toch gaan ze dan op de rijbaan rijden en zo gevaarlijke situaties opzoeken. Dat is niet logisch en hoort afgeraden te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar is de referentie uit de wegcode ? Ik zal het je al op voorhand zeggen, die is er niet en uit wat je hier rondbazuint is duidelijk dat je de wegcode niet kent !Ik denk dat je artikel 10.1.1 van de wegcode nog eens goed moet lezen, ipv je vrije interpretatie hier, dat je wsl. van horen zeggen hebt. Bovendien rijden zoals hier al vermeld de meeste wielertoeristen tegen ongeveer 30 km/u, de snellere groepen soms tegen 35 km/u. Weer een bewijs dat je niet weet waarover je spreekt. Een noodstop tegen hoge snelheid is wel degelijk mogelijk, en daarvoor hoeven mijn voeten niet aan de grond. Omdat jij de kunde niet hebt om met beugels te rijden, hebben anderen die kunde wel. |
|
![]() |
![]() |