Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2009, 16:26   #21
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het probleem is dat jongeren het leuk vinden om,gekleed in al even belachelijke kledij,met van die alle-terreinfietsen de paden en weggetjes in het platteland en de bossen te terroriseren..... (wandelen,vogels kijken en luisteren,vissen....amper nog mogelijk)

Hee jongens,das ook niet cool zunne,als jullie ouder worden,de knoken en de rug het niet meer aankunnen,en de slavenring al jaren rond je ringvinger zit, zie ik jullie ook nog eindigen tussen die WTC's

alle terreinfietsen worden dus meestal mountainbikes genoemd.

met een mountainbike kun je inderdaad bijna overal door maar de meeste mountainbikers gaan naar voor hun aangelegde pistes of plaatsen waar hun aanwezigheid toegelaten is.
hun aanwezigheid heeft minder nadelen voor de fauna en flora dan andere gemotoriseerde versies zoals crossmotoren, quads en andere lawaaierige voertuigen
een mountainbiker maakt maar een beetje meer lawaai dan een wandelaar, en wat vind u dan van gezinnen die met hun meestal luidkeelse kinderen gaan wandelen in bossen en dergelijke, ook maar verbieden dan ineens omdat u niet kan wandelen in alle rust?

En dan heb ik het nog niet over de paarden die nog meer invloed hebben op de grond die ze bewandelen dan een MBT

Dus ook hier laat iedereen toch ee nbeetje zijn plezier hebben en er zijn nog genoeg plaatsen waar je meer dan een uur kunt wandelen zonder dat je iemand tegenkomt of waar je rustig kunt zitten zonder gestoord te worden
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 18:25   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Er is zeker een probleem met bepaalde wielertoeristen groepen maar veralgemenen is ook niet noodzakelijk.

En laten we eens kijken naar feiten!

Hoeveel ongevallen komen er jaarlijks voor waarin wielertoeristen groepen betrokken zijn of er oorzaak van zijn?

En hoeveel ongevallen zijn er jaarlijks niet met gewone fietsers, meestal jongeren nota bene?

En hoeveel ongevallen worden er niet veroorzaakt door roekeloze automibilisten?

Met ene wielerkoersfiets zul je niet gauw iemand doodrijden zelfs niet met een snelheid van 50 km/h (wat wielertoeristen enkel halen als ze een helling afrijden) maar rijd eens met een auto met 50km/h tegen iemand?

Diegene die met een auto rijd heeft meer verantwoordelijkheid dan diegene met de fiets, het enige wat een wielertoerist doet is het ergeren van jullie automobilisten en dit is dan individueel want heel wat mensen begrijpen die wielertoeristen!

En nu we toch bezig zijn laten we het eens hebben om die moto's die ineens u voorbijvliegen?
De tractoren die blijkbaar net tijdens de spitsuren rondrijden
De personen van dikke wagens zoals BMW, Audi en mercedes die zich arrogant gedragen in het verkeer
of de oudere mensen die meestal zodanig traag rijden dat ze een grote vorm van frustratie zijn voor iedereen
of de autokes van 30km/h waar je geen rijbewijs voor nodig hebt

of laten we het hebben over de infrastructuur waar ieder dorp onvriendelijk word gemaakt voor auto's

kortom er zijn veel meer zaken die mij meer ergeren als automobilist dan af en toe een groep wielertoeristen die mij hinderen in het verkeer omdat ik voor eens niet op volle snelheid van punt A naar punt B kan vliegen

heb je mss liever dat al die automobilisten met hun eigen wagen voor je taffelen op de weg?

dus laat iedereen zijn pleziertje, u zult ook wel pleziertjes hebben en zaken doen op de openbare weg die anderen storen of die niet wettelijk zijn
Je kan klagen over alle weggebruikers zoveel als je wil, maar wielerterroristen zijn en blijven crapuul of ze nu eerste minister zijn of dopper.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 21:08   #23
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan klagen over alle weggebruikers zoveel als je wil, maar wielerterroristen zijn en blijven crapuul of ze nu eerste minister zijn of dopper.

En jij kunt blijven klagen over hun en toch zal er niks veranderen en zal je binnenkort weer even gefrustreerd achter zo'n groep rijden totdat bij jou de stoppen door slaan en op zo'n groep wielertoeristen inrijd waardoor je dag er na op de voorpagina van de krant staat

"gek rijd in op groep fietsers"

En het enige crapuul dat er dan is dat ben jij zelf dus word volwassen en erger u aan serieuze dingen en niet aan futuliteiten
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 21:28   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Jep - ik refereer altijd liefdevol naar hen met de term "fluojanetten" door de idiote veelkleurige pakjes die ze aanhebben.

Een goeie streep gas geven en ze gewoon de kant inrijden. Werkt altijd.
Zelf uw eigen volk gunt u geen hobby...
Gunt u eigenlijk ooit iemand wat behalve uzelf en uw (waarschijnlijk heel beperkte) clan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 21:39   #25
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Al een geluk dat automobilisten altijd de perfecte gentleman in het verkeer zijn.
Oud 31 mei 2009, 21:41   #26
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Al een geluk dat automobilisten altijd de perfecte gentleman in het verkeer zijn.
Dat heb ik toch niet gezegd in mijn openingspost?
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 21:43   #27
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Dat heb ik toch niet gezegd in mijn openingspost?
Heb ik dan beweerd dat jij dat deed?
Oud 31 mei 2009, 21:48   #28
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Heb ik dan beweerd dat jij dat deed?
nee, maar je veralgemeent
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 21:49   #29
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
nee, maar je veralgemeent
Dat is waar, sommige automobilisten durven al eens minder hoffelijk te zijn.
Oud 31 mei 2009, 22:23   #30
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gunt u eigenlijk ooit iemand wat behalve uzelf en uw (waarschijnlijk heel beperkte) clan?
Iedereen mag doen wat ze willen voor mijn part. Couldn't care less. Zolang ze mij maar niet lastig vallen.
Oud 31 mei 2009, 22:24   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Iedereen mag doen wat ze willen voor mijn part. Couldn't care less. Zolang ze mij maar niet lastig vallen.
Dan zouden de Mongoolse steppen meer iets voor u moeten zijn.
Of leren leven met zoveel op een klein lapje volgebouwde grond.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2009 om 22:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 06:31   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
En jij kunt blijven klagen over hun en toch zal er niks veranderen en zal je binnenkort weer even gefrustreerd achter zo'n groep rijden totdat bij jou de stoppen door slaan en op zo'n groep wielertoeristen inrijd waardoor je dag er na op de voorpagina van de krant staat

"gek rijd in op groep fietsers"

En het enige crapuul dat er dan is dat ben jij zelf dus word volwassen en erger u aan serieuze dingen en niet aan futuliteiten
Nee, want ik rij niet meer op de openbare wegen tijdens weekenden of verlofdagen.

Daarnaast zijn het steeds mensen die geen eigen ruimte hebben die op die fietsen rijden en dus andere hun vrij ruimte stelen.
Of het zoveelste bewijs dat Vlaanderen overbevolkt is.
Oud 1 juni 2009, 19:40   #33
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Op fietspaden heerst er een maximumsnelheid, namelijk die van 45km/u en dit over heel Europa. Het is een snelheidsbeperking die niet echt gekend is, maar wel onder de wetenschap dat brommers en snorfietsen niet sneller mogen kunnen rijden. Voertuigen die sneller rijden zijn verboden op fietspaden.
Het is dus een indirecte snelheidsbeperking die word opgelegd aan fietsen.

En andere regel uit de verkeerswetten, verplicht iedere weggebruiker om steeds en overal veilig en verantwoord te kunnen stoppen voor elke onvoorziene hindernis. Een wielerterrorist moet dus ten alle tijden kunnen stoppen voor een kind of losgebroken hond, evenals voor een hert. iets waar geen enkel wielerterrorist aan voldoet, daar hun fietsen slechts zijn voorzien om een noodstop te kunnen maken tegen de snelheid van 30km per uur en zij hun voeten vaak vast hebben zitten in hun pedaalbeugels, wat hen beperkt tot een veilige noodstop tegen de snelheid van 2km/u.
Sorry, maar nooit zoveel onzin in een posting gezien. Geef me even het artikel uit de wegcode die de snelheid op fietspaden beperkt tot 45 km/u, ik weet nu al dat je die niet vindt.
De beugels van een racefiets houden geen beperking in bij een noodstop. Ik kan je verzekeren dat de remmen van de gemiddelde racefiets veel beter werken dan die van een standaard fiets. Een voet losklikken is een reflex en gebeurt quasi direct.

Lees eerst eens de wegcode en rijd eens met een racefiets voor je hier onzin komt verkopen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 20:06   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Sorry, maar nooit zoveel onzin in een posting gezien. Geef me even het artikel uit de wegcode die de snelheid op fietspaden beperkt tot 45 km/u, ik weet nu al dat je die niet vindt.
De beugels van een racefiets houden geen beperking in bij een noodstop. Ik kan je verzekeren dat de remmen van de gemiddelde racefiets veel beter werken dan die van een standaard fiets. Een voet losklikken is een reflex en gebeurt quasi direct.

Lees eerst eens de wegcode en rijd eens met een racefiets voor je hier onzin komt verkopen.
Ik wil je wel eens zien een noodstop maken tegen een snelheid van 40km / uur met je koersfiets en je voeten in de beugels.
Zal de ziekenwagen wel op voorhand laten komen om je lichaamsdelen bij elkaar te schrappen.
Ik kan je verzekeren dat je of over kop gaat of onder de wielen van het met voorrang kruisende voertuig terecht komt. En het verkeersreglement verplicht je om ten alle tijden te kunnen stoppen voor elke voorzienbare en onvoorziene hindernis.

En binnen de bebouwde kommen heerst er een snelheidsbeperking van 50km/u voor alle voertuigen en weggebruikers.
Daarnaast moeten alle weggebruikers hun snelheid en rijgedrag aanpassen naar de andere,vaak minder snelle, weggebruikers. Op het fietspad heerst door deze regel de maximum snelheid van 45km/u, dit omdat voertuigen die sneller gaan verboden zijn op fietspaden.
Oud 1 juni 2009, 21:09   #35
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

weeral tzelvde lolleke een bende voelt zich steeds machtiger dan de rest...ik noem da bendevorming ! iedereen opt fietspad met een fiets ....(heb zelf geen auto nooit gehad)maar als automobilist...rij maar eens in op een groep wielerteroristen ...het zal rap duidelijk worden wat je voor hebt je mag nog in jouw (recht) zijn ....boeten zal je!
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 22:24   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We leggen fietspaden aan voor honderden miljoenen euros belastinggeld. Dat ze die eens gebruiken ja ?

Oh maar wacht, daar rijden normale mensen, die waarschijnlijk te traag zijn voor hun. Dus gaan ze maar op de openbare weg de automobilist irriteren (met eigenlijk hun eige vege lijf als inzet).....

Pech voor die mannen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 23:28   #37
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En gewone fietsers lopen ook geirriteerd door die mannen ALS ze op fietspaden rijden.

Tis gewoon een pest...ze rijden snel en gevaarlijk en denken maar dat iedereen plaats moet maken voor hun. En bijna allemaal mannen tussen 40 en 60 die hun idolen na willen doen.
#Believe me when I say to you: "The wielertoeristen love their children too" #

(vrij naar Sting)
Oud 4 juni 2009, 10:30   #38
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Ik wil je wel eens zien een noodstop maken tegen een snelheid van 40km / uur met je koersfiets en je voeten in de beugels.
Zal de ziekenwagen wel op voorhand laten komen om je lichaamsdelen bij elkaar te schrappen.
Ik kan je verzekeren dat je of over kop gaat of onder de wielen van het met voorrang kruisende voertuig terecht komt. En het verkeersreglement verplicht je om ten alle tijden te kunnen stoppen voor elke voorzienbare en onvoorziene hindernis.

En binnen de bebouwde kommen heerst er een snelheidsbeperking van 50km/u voor alle voertuigen en weggebruikers.
Daarnaast moeten alle weggebruikers hun snelheid en rijgedrag aanpassen naar de andere,vaak minder snelle, weggebruikers. Op het fietspad heerst door deze regel de maximum snelheid van 45km/u, dit omdat voertuigen die sneller gaan verboden zijn op fietspaden.
Ik zie niet in welke wielertoerist tegen 40 per uur over de baan knalt. Zelfs profs halen dit gemiddelde niet als ze alleen op training zijn. Ik zie dan ook niet in dat iemand tegen 40 per uur zijn voorrang van rechts negeert.
Dus stop maar met al die overdrijving.

Het grootste probleem is dat fietsers niet op het fietspad rijden. Dit betekent dus dat de automobilist geen fietser duldt op de rijbaan. Waarom ? Het enige wat dan in me kan opkomen is omdat die automobilist effe moet vertragen met zijn slavenmobiel. Als dat al teveel is....
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:22   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Fietsers op het fietspad en automobilisten op de rijbaan. Waarom ? Om de veiligheid van de fietser te verhogen !

En toch gaan ze dan op de rijbaan rijden en zo gevaarlijke situaties opzoeken. Dat is niet logisch en hoort afgeraden te worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:00   #40
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waar is de referentie uit de wegcode ? Ik zal het je al op voorhand zeggen, die is er niet en uit wat je hier rondbazuint is duidelijk dat je de wegcode niet kent !Ik denk dat je artikel 10.1.1 van de wegcode nog eens goed moet lezen, ipv je vrije interpretatie hier, dat je wsl. van horen zeggen hebt.

Bovendien rijden zoals hier al vermeld de meeste wielertoeristen tegen ongeveer 30 km/u, de snellere groepen soms tegen 35 km/u. Weer een bewijs dat je niet weet waarover je spreekt.

Een noodstop tegen hoge snelheid is wel degelijk mogelijk, en daarvoor hoeven mijn voeten niet aan de grond. Omdat jij de kunde niet hebt om met beugels te rijden, hebben anderen die kunde wel.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be