Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 15:02   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Indien de moeder het kind niet wenst op te voeden omdat het verwekt was tegen haar zin, dan kan het kind nog worden afgestaan en opgevoed door groepen die voor de opvoeding van het kind zullen instaan. Vroeger bestond dat systeem al, de "wezenhuizen" waar Katholieke zusters de wezen en vondelingen hebben opgevoed tot degelijke en blijde mensenkinderen ondanks het lot dat hun werd aangedaan des mensen.
Doet mij denken aan het meisje dat op 11-jarige leeftijd zwanger was van haar stiefvader, die haar trouwens al jaren verkrachtte.

Een meisje van die leeftijd kan theoretisch wel zwanger worden, maar een kind ter wereld brengen is nog iets heel anders, een bevalling is en blijft een riskant iets, en voor een elf-jarige is er zelfs levensgevaar.

Dat meisje had, volledig terecht, abortus aangevraagd omdat ze het slachtoffer was van jarenlang misbruik, en omdat ze enkel kind onder de kinderen wou zijn, en geen moeder. De abortus werd vervolgens uitgevoerd.

Ik weet niet precies hoe het dan nog verder afgelopen is, maar ik weet wel dat het Vaticaan, wereldvreemd als ze zijn, gedreigd heeft om iedereen die iets met deze specifieke abortus te maken had, te excommuniceren !

Van lef gesproken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:05   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Doet mij denken aan het meisje dat op 11-jarige leeftijd zwanger was van haar stiefvader, die haar trouwens al jaren verkrachtte.

Een meisje van die leeftijd kan theoretisch wel zwanger worden, maar een kind ter wereld brengen is nog iets heel anders, een bevalling is en blijft een riskant iets, en voor een elf-jarige is er zelfs levensgevaar.

Dat meisje had, volledig terecht, abortus aangevraagd omdat ze het slachtoffer was van jarenlang misbruik, en omdat ze enkel kind onder de kinderen wou zijn, en geen moeder. De abortus werd vervolgens uitgevoerd.

Ik weet niet precies hoe het dan nog verder afgelopen is, maar ik weet wel dat het Vaticaan, wereldvreemd als ze zijn, gedreigd heeft om iedereen die iets met deze specifieke abortus te maken had, te excommuniceren !

Van lef gesproken.
Mr. Preuße vindt dat héél normaal.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:07   #23
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mr. Preuße vindt dat héél normaal.
Mr. Preuße heeft dan ook een zwart-wit visie op de wereld. Ik zie echter enkel in elkaar verstrengelde grijsvlakken.

Kan ook aan mijn ogen liggen hoor.
Oud 1 juni 2009, 15:09   #24
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van lef gesproken.
Heeft u het nu over de recente zaak in Zuid-Amerika? Niet "het Vaticaan" (het klassieke beeld om de andere linksen schrik aan te jagen) sprak toen over excommunicatie maar wel de verantwoordelijke kardinaal. En terecht natuurlijk. Overigens was een excommunicatie opstellen niet nodig in principe want elke moordenaar hierbij betrokken zou ipso facto excommunicatie ondergaan hebben. Het kindje in kwestie kon dan nog een maand van tevoren via keizersnede te wereld zijn gebracht.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:11   #25
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mr. Preuße heeft dan ook een zwart-wit visie op de wereld. Ik zie echter enkel in elkaar verstrengelde grijsvlakken.

Kan ook aan mijn ogen liggen hoor.
Dat komt nu eenmaal omdat u leeft en allicht ook bent opgegroeid in een onmenselijke, postmoderne omgeving waar de dictatuur van de onverschilligheid en het dogma van de relativering heerste. Niets mag nog goed of slecht zijn, het moet altijd doodgerelativeerd worden zodat alles mag en alles kan en niets slecht is. De waarheid is dat de moderne tijd hoogst schadelijk is voor de mens en dat het wel mogelijk is te zien wat goed (wit) en slecht (zwart) is. Alleen zou dat mensen tot kleur bekennen en vermits de luie en vetgemeste westerling vooral op zijn eigen luxe en arrogantie gefixeerd is, komt hij niet meer verder dan "alles is grijs!" te roepen en kindermoord goed te praten.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:12   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt nu eenmaal omdat u leeft en allicht ook bent opgegroeid in een onmenselijke, postmoderne omgeving waar de dictatuur van de onverschilligheid en het dogma van de relativering heerste. Niets mag nog goed of slecht zijn, het moet altijd doodgerelativeerd worden zodat alles mag en alles kan en niets slecht is. De waarheid is dat de moderne tijd hoogst schadelijk is voor de mens en dat het wel mogelijk is te zien wat goed (wit) en slecht (zwart) is. Alleen zou dat mensen tot kleur bekennen en vermits de luie en vetgemeste westerling vooral op zijn eigen luxe en arrogantie gefixeerd is, komt hij niet meer verder dan "alles is grijs!" te roepen en kindermoord goed te praten.
een onmenselijke, postmoderne omgeving :
http://dwindlinginunbelief.blogspot....lete-list.html

God is not Pro-life:
http://www.evilbible.com/god%27s%20not%20pro-life.htm
Citaat:
kindermoord goed te praten
tel ze eens na, de dode kinderen in de hypocriete bijbel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2009 om 15:23.
Oud 1 juni 2009, 15:22   #27
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van lef gesproken.
Waarschijnlijk een tekort een koorknaapjes.
Oud 1 juni 2009, 19:11   #28
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Dr abortuspleger kreeg een koekje van eigen deeg: een late terminatie.
Moord = moord. Punt aan de lijn. Hij verdiende geen dood... maar zijn tallloze slachtoffers evenmin. Hun leven was geen milimeter minder waard dan de zijne.

Maar dat terzijde, ik heb een vermoeden dat het een inside job is. De verdachte, Scott Roeder heeft een broer en die heeft al laten weten dat Scott een langdurige psychische patient is geweest. M.a.w. wij hebben hier te maken met iemand die manipuleerbaar is/was met zware psychotropische drugs en dergelijke.

Deze geval is vergelijkbaar met de recente "False flag" pseudoactie van drie officieel met schizofrenie gediagnosticeerde dakloze negers uit New York die door de FBI letterlijk werden "gehuurd" (tegen betaling!!!) om de moslim uit te hangen en deel te nemen aan een "islamitische terroristische actie" om bommen te plaatsen in een Joodse synagoge en met een luchtafweer vliegtuigen uit de lucht te schieten.

Het is zo voorspelbaar.

Laatst gewijzigd door Bertie : 1 juni 2009 om 19:21.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 19:43   #29
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Moord = moord. Punt aan de lijn. Hij verdiende geen dood... maar zijn tallloze slachtoffers evenmin. Hun leven was geen milimeter minder waard dan de zijne.
Toch wel.

Als ik moet kiezen tussen iemand die bestaat en iemand die niet bestaat, kies ik de eerste.
Oud 1 juni 2009, 19:55   #30
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moord = moord. .
dus als het leven van zowel moeder als kind op het spel staan mag je geen abortus plegen?
als je bij voorbaat weet dat het kind in kwestie een extreem pijnlijke en dodelijk ziekte heeft, nog steeds geen abortus en die kleine toch laten afzien want moord = moord? gelukkig heeft preusse's god ons nog gezegend met enkele verschrikkelijk pijnlijke maar nietdodelijke aandoeningen

als een moeder brutaal verkracht is vind je dat ze toch 9 maanden lang en nog veel langer met die misdaad geconfronteerd mag worden met al het psychisch lijden? denk je echt dat het kind daardoor gelukkiger zal worden?

verbieden leidt tot illegaliteit of abortustoerisme. een vrouw die geen kleine wil zal een manier vinden. Ierse vrouwen en Engelse klinieken of de brousse waar zendelingen lange tijd hun gang gingen. Veel landen hebben een zeer restrictief beleid waardoor illegaliteit de enige oplossing is. Het resultaat is een slachting onder vrouwen. Tienduizenden gaan elk jaar dood aan de complicaties van een illegale abortus. Een legale en zorgvuldig uitgevoerde abortus in een gecontroleerde kliniek en uitgevoerd door een ervaren arts, bespaart veel vrouwen een enkeltje richting graf.

laattijdige abortussen zijn ook niet mijn dingen maar discussie opstarten over een klompje cellen? serieus blijven. 22 weken en vrouw heeft dan genoeg tijd om een keuze te maken

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 juni 2009 om 20:00.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 20:00   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Eventjes terzijde: bestaan er wat jou betreft gevallen waar abortus wel verantwoord is ?
Citaat:
Ja, bij linksen, atheïsten en illegale vreemdelingen
Geestig? Je vergat nog een reeks (in jouw ogen) Üntermenschen te vermelden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2009 om 20:01.
Oud 1 juni 2009, 20:04   #32
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
In Europa waren we net zo goed als verlost van die religieuze waanzin, of in naam van de multikultuur wordt een nieuwe lading binnengehaald en gesubsidieerd die nog ergere waanzin verkondigt.
Is dat zo? Ik heb anders nogal wat anti-protestante tekstjes van de katholieke mede-Europeanen mogen lezen op dit forum. Heel verhelderend. Ik dacht juist altijd dat de strenge protestant juist intolerant was tegenover andere geloven
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 20:14   #33
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Als ik moet kiezen tussen iemand die bestaat en iemand die niet bestaat, kies ik de eerste.
Ho, wacht even - wie zegt dat je moet kiezen hier? Waarom verplicht je jezelf om een of andere keuze te maken? Dat is helemaal niet nodig.

Deze typisch atheistische gedachte is ook zichtbaar in de evolutietheorie: "God bestaat niet dus ik kies voor aliens en halve apen".
Oud 1 juni 2009, 20:28   #34
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus als het leven van zowel moeder als kind op het spel staan mag je geen abortus plegen?
Larie en apekool. Al dat gelul over gezondheidrisico voor de moeder en verkrachtingen en zovoorts: bijna altijd is dat niet het geval - en dat weet je.

In de praktijk bij de meeste gevallen (95%? 99%?) gaat het altijd om een gezonde "moderne" vrouw die een "lifestyle" keuze maakt. Ze maakt een beslissing om zwanger te worden maar dan na een tijdje verandert ze van gedachte... en dat moet maar kunnen zegt ze. Ze is tenslotte de "baas van haar buik" toch? Haar goddeloze feministische wil is wet. DAT is wat er aan de hand is. En als je eerlijk bent zou je dat ook probleemloos toegeven.
Oud 1 juni 2009, 20:29   #35
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die krokodillentranen van de linkse mensenhaters ogen wel érg hypocriet. Die "dokter" ontnam allicht honderden ongeboren mensen het leven maar nu zijn leven zelf wordt ontnomen, dan pas maken de schijnheilige atheïsten er een martelaar van en wordt het leven pas kostbaar? Wat al die misantropen toch niet moeten kronkelen en bedenken om aan hun fascistoïde ideologie een menselijke draai te geven.
Ge kunt het ook andersom stellen en zeggen dat een kind ter wereld brengen op deze aardkloot pure kindermishandeling is, en dus het niet-uitvoeren van abortus kindermishandeling met voorbedachte rade?

De meeste ongewenste kinderen worden ongelukkige kinderen en liever geen kind dan een ongelukkig kind. Zelfs al worden die achteraf in een weeshuis gedumpt dan moeten ze nog altijd met de gedachte leven dat ze ongewenst waren.

Of een veel korter en sterker argument: elke vrouw is baas over haar eigen lichaam!
Oud 1 juni 2009, 20:34   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Larie en apekool. Al dat gelul over gezondheidrisico voor de moeder en verkrachtingen en zovoorts: bijna altijd is dat niet het geval - en dat weet je.

In de praktijk bij de meeste gevallen (95%? 99%?) gaat het altijd om een gezonde "moderne" vrouw die een "lifestyle" keuze maakt. Ze maakt een beslissing om zwanger te worden maar dan na een tijdje verandert ze van gedachte... en dat moet maar kunnen zegt ze. Ze is tenslotte de "baas van haar buik" toch? Haar goddeloze feministische wil is wet. DAT is wat er aan de hand is. En als je eerlijk bent zou je dat ook probleemloos toegeven.
Citaat:
Larie en apekool. Al dat gelul over gezondheidrisico voor de moeder en verkrachtingen en zovoorts: .... Haar goddeloze feministische wil is wet. DAT is wat er aan de hand is. En als je eerlijk bent zou je dat ook probleemloos toegeven.
En daar kan jij niet mee leven?

Terloops, verkrachtingen zijn helaas géén "gelul" maar frequent.

Indien mannen zwanger konden worden zou abortus één van de 10 geboden zin.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2009 om 20:36.
Oud 1 juni 2009, 20:46   #37
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ben geen liefhebber van struisvogelpolitiek. denk maar aan de duizenden meisjes van 9,10,11 en 12 die bezwangerd worden. die lichamen zijn niet klaar.
verkrachting is een oorlogswapen. ga anders eens naar ex-joegoslavie of iets recenter Oost-Kongo. maar ja, moord is moord en dan moet ge voor de rest niet nadenken hé. is de kleine gehandicapt en/of gezegend met 1 vd leuke pijnlijke aandoening van preusse's godje dan is dat zo.
god's wil en zeker niet nadenken.

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 juni 2009 om 20:50.
Oud 1 juni 2009, 20:49   #38
Bertie
Parlementslid

Standaard

Nee sorry filo - dat idee dat mannen moeten zwijgen over zwangerschap of "vrouwenkwaal" of andere aanverwante onderwerpen gaat bij mij niet in. Ik hoef niet over een ravijn gesprongen te hebben om te weten dat dat geen goed idee is.

Citaat:
verkrachtingen zijn... frequent.
Maar bij lange na niet zo frequent als fornicatie/hoererij.

Laatst gewijzigd door Bertie : 1 juni 2009 om 20:52.
Oud 1 juni 2009, 20:51   #39
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien mannen zwanger konden worden zou abortus één van de 10 geboden zin.
die is mooi
Oud 1 juni 2009, 21:03   #40
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik ben geen liefhebber van struisvogelpolitiek. denk maar aan de duizenden meisjes van 9,10,11 en 12 die bezwangerd worden. die lichamen zijn niet klaar.
verkrachting is een oorlogswapen. ga anders eens naar ex-joegoslavie of iets recenter Oost-Kongo.
Wat betreft de oorloggebieden: een gevechtszone is bijna alle opzichten niet te vergelijken met een gebied in een "normale" toestand. Appelen en peren zijn dat.

Maar wat betreft de 10, 11, 12 jaar oude sloeries: hoe komt dat dat ze wel weten hoe ze moeten spreiden? Waar is de morele discipline? Waar is mama en papa? Waar is God in hun leven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be