Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2004, 11:31   #21
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Waarom????
Wat gaan De Winter, Annemans en een paar er aan kunnen doen????
Zie Nederland: Fortuyn had voor alles oplossingen en schreef die in uitvoerige teksten neer.
Spijtig dat hij niet lang genoeg heeft mogen leven. Het zou interessant geweest zijn wat hij aan een problematiek op wereldniveau zou hebben kunnen doen. Voor zover het allochtonen probleem er een is uiteraard.
Zijn volgelingen waren al snel uitgeblust. Ze konden alles wat voorgekouwd was niet toepassen.
En snel werd het een onderling geruzie over postjes.
Zo'n geruzie bestaat hier te lande ook al onder de VB volgelingen in Limburg. Zie topic "Hommeles...."
En bij de VLD niet zeker?

Citaat:
Maar mensen toch....
waarom is het probleem ontstaan : ja, juist, zo iets begint heel in 't klein.....
eerst haalt men ze naar hier om de vuile kartweitjes op te knappen. Uiteraard steekt hun verworven loon, etc... de anderen thuis de ogen uit. Men haalt er meer naar hier want het is toch zo makkelijk de vuile jobkes door "minderwaardigen" tegen hongerloon te laten doen. Men verhuurt hen krotten aan woekerprijzen i.p.v. die panden te renoveren... al vlug moesten ze om de woeker huur op te brengen met velen in schandalige koten kruipen... dat bracht "overlast" mee... etc... etc...
ik herinner mij nog goed de periode in het begin van de 60-70'er jaren waar van bij ons in Ford Genk ganse ploegen prospectoren naar ginder gingen om wat meer mensen naar hier te halen...
hier gold hetgezegde: wie gaat er nu in zo'n zottenhuis als Ford werken....
60 percent van de Zuid-Limburgers ging in het Luikse industriebekken werken waar ze het heel goed hadden, lonen waar men supergoed kon van leven... Vlaamse omkadering (het meeste gebeurde in een Vlaam-Waals jargon)... alles en nog wat..
dat betekende dat de arbeiders maar schoorvoetend naar Ford kwamen ...
dus maar Turken en Marokkanen en Sicilianen, etc erbij halen...
de mijnen werden door het syndicaal establishment in leven gehouden ne vonden gehoor bij de sossen die zo de mogelijkheid zagen om de SP erop laten vooruitgaan....
nu zijn de tijden veranderd, spijtig....
maar ja dat is nu eenmaal zo....
De mijnen zijn het eerst gesloten in Vlaanderen, dan pas in Wallonië. De Vlamingen zijn naar Wallonië gaan werken toen er hier geen werk was, omgekeerd zie ik dit nu niet gebeuren. Waarom?

De buitenlandse arbeidskrachten waren eerst als tijdelijk gezien, vandaar de slechte behuizing in de tijdelijke barakken. Naarmate de jaren verstreken is de situatie verbetert omdat men inzag dat die mensen gingen blijven, en men beter georganiseerd geraakte. De immigranten moesten het vuile werk niet alleen opknappen, de Vlaamse collaborateurs werden hiervoor ook gebruikt, nota bene de kern van het VB.

Het VB richt zich niet tegen de geïntegreerde immigranten, wel tegen de niet geïntegreerde immigranten.

Citaat:
maar wat gaan De Winter en Annemans er aan doen???
biedt het 70 punten programma of het afgezwakt afkooksel daarvan soelaas???
in een omgeving waar de wereld één groot geheel wordt waartussen men grenzeloos kan bewegen...
zeg nu eens eerlijk, jullie "believers" in het heil van die enkele die ook enkel op parlementaire mandaten uitzijn die veel opbrengen voor een beetje geschreeuw en gelul....
Hiermee kan ik mij akkoord verklaren. Veel oplossingen biedt het VB niet. De traditionele partijen echter ook niet, en zij hebben de kans reeds gehad.

Citaat:
2de luik van het "programma": de rand rond Brussel... de plaatselijke boertjes boren een goudmijn aan... men vindt rijkeluizen die heel veel, heel veel geld betalen voor hun grond. Men verkoopt en er is domino effect... men gaat ze zlfs halen waar ze zijn die goede betalers. Die bouwen en dat breidt uit. Uiteraard willen die mensen zo weinig mogelijk last en de boertjes beginnen winkels in het Frans te openen..... etc....
en dan komen de "Vlaams Nationalisten" en die beginnen met geel-zwarte vlaggen te zwaaien... de oorspronkleijke bewoners zeggen niets, die hebben er voordeel aan... maar enkele extremisten denken dat ze hun "vaderland" moeten verdedigen en scheppen hommeles... uiteraard zijn de dikke betalers van grond niet akkoord en die creëren hun eigen partij FDF of wat het ook is... en die halen in de rand nog hogere kiescijfers dan het aantal inwijkelingen...
1. Vlaamse boertjes? Het is inderdaad het recht van de vrijkste in de rand. En de franstalige bourgeoisie en de Europese ambtenaren zijn inderdaad veel rijker dan de Vlaamse boerkes. Als goede VLD'er kiest u inderdaad de kant van de rijken. Dat die franstalige boiurgeoisie meestal is benoemd in hun postjes omwille van hun "royalistische" en "adellijk" connecties met het establishement, zal u ook niet geweten hebben.

2. De oorspronkelijke bewoners kunnnen er niet mee lachen. Kijk naar het interview in DS van vandaag, waar naar reacties gepeild wordt. Hun kinderen worden gedwongen te verhuizen omdat de woonprijzen te hoog zijn. Sociaal is dit niet, en het werkt meer en meer de verfransing in de hand.

3. De Vlaams-nationalisten wensen geen culturele gleichschaltung, zoals de Walen eisten van de geïmmigreerde Vlamingen. We eisen dat zij Nederlands leren en zich intigreren in het sociaal leven van de gemeente.

Citaat:
ik heb eens de moeite gedaan om b.v. in Sint-Genesius-Rode met oorsponkelijke inwoners te gaan praten: die verwerpen dat VB en ander communautair Vlaams geweld...
en
bijvoorbeeld de Van Rompuy die er woont wordt daar aanzien als een verwaande kerel...
U zwanst.

Citaat:
intussen verkrotten ganse buurten en die huizen worden door huisjesmelkers aan woekerprijzen verhuurd... daar is het ten slotte nog beter dan in de onherbergzame streken in Turkeije en Marokko vanwaar die sukkelaars komen...
Ik wist niet dat u huisjesmelkers goedkeurde. Maar ja, als VLD'er, kan je niet anders verwachten. De sociale situatie van die immigranten is hier beter dan in hun eigen land. hoe had u gedacht om die mensen, sommigen zelfs analfabeten, en de meesten nederlandsonkundig, in onze maatschappij te integreren?

Citaat:
3de luik:
enkele CVP'ers vatten de idee op om Voeren naar Limburg te halen...
een beloning voor de destijds vigerende CVP suprematie aldaar...
de oorspronkelijke bewoners zijn er grotendeels tegen omdat ze voor alles en nog wat op Luik aangewezen zijn EN zich daar goed bij voelen...
men onteigend voor Chertal tegen Herstal....
Voeren zit nog diep blijkbaar. De scheiding van het bisdom Luik in 1967 ook nog zeker?

Citaat:
met die premie zijn er wat andere heethoofden �* la Happart die gronden in Voeren duur betalen...
intussen zijn VU en andere afvallige VB etc daar taalwandelingen gaan doen... makkelijker omdat rond Brussel dat zo niet lukt...
En de Gordel? Zegt u dit iets? 100.000 Vlamingen die jaarlijks het nederlandstalig en groen karakter van de rand verkennen en versterken?
Waazr leeft u eigelijk? Op pluto?

Citaat:
resultaat hommeles en de standpunten worden grimmiger...
en de oorspronkelijke verkopers van de gronden... die genieten van hun nieuwe welstand en het kan hen geen barst schelen...
en nu weer eens de vraag: wat gaan De Winter, Annemans en hun klieken daar aan kunnen doen????
zelfs als ze de 35 percent halen...
wat blokkeringsacties...
de economie gaat nog achteruit gaan, daar waar het nu redelijk goed gaat...
nog wat meer ontevredenen...
en De Winter en Annemans, ze lachen in hun vuistje ... wel achter gesloten deur...
Als je als partij niet mee mag regeren kan je niet anders dan die strategie te gebruiken.

Citaat:
en nu zijn er enkele mensen die niet nadenken die mee zitten te zwaaien met slogans over democratie...
Heeft u ooit de burgermanifesten van uw grote voorbeeld gelezen? Zijn democratisch en liberale waarden is hij precies snel vergeten eenmaal van de macht geproefd.

Citaat:
och mensen toch...

zijn jullie nu echt zo dom??????
Nee, u blijkbaar wel. En nog geen klein beetje.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 11:32   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
[België is een grote democratie: het Vlaams Blok krijgt 2.000.000 euro per jaar...
En hoeveel krijgt wallonie er van vlaanderen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 11:33   #23
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling

Spolspoel & Besmett's schermafbeelding

Standaard

dutroux komt op bij de PS : alleen de plaats is nog niet beslist, elio wou achter hem staan ofwel wordt hij lijstTREKKER maar in zijn geval eerder lijstDUWER
Spolspoel & Besmett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 11:34   #24
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Mensen die niet geloven in uw VLD-sprookje ga je echt niet overtuigen door te vragen of ze nu "echt zo dom" zijn...
Wie gelooft er nu nog in die 200000 + 55000 jobs ?
men heeft mij verweten in herhaling te vallen, maar u verplicht mij ertoe...
een partijprogramma is een objectief of doelstelling die afhangt van of men de alleemacht heeft, anders moete men onderhandelen en het resultaat zijnde een regeerakkoord navolgen:
dus zeg nooit belofte, wel eenintentie wanneer het mogelijk is, ook de conjunctuur speelt mee zoals andere factoren..;
in de huidige socio-economische context is dat niet mogelijk, dus enkel een gedeelte...
als men de lat hoog legt is de mogelijkheid tot zoveel mogelijk realiseren groter....

voila in een nutshell wat ik al herhaaldelijk schreef

maar als jullie enkel lezen wat jullie goed uitkomt....
Oud 24 april 2004, 11:38   #25
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Rik de Inciviek:
ik heb nu niet meer de tijd want ik ga vrijwilligerswerk doen voor geestelijk gehandicapte kinderen...
ik kan nu niet antwoorden, maar ik beloof dat morgen te doen...
in jou repliek staan echt interessante dingen om op te repliceren...
Oud 24 april 2004, 11:57   #26
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD

Wie gelooft er nu nog in die 200000 + 55000 jobs ?
men heeft mij verweten in herhaling te vallen, maar u verplicht mij ertoe...
een partijprogramma is een objectief of doelstelling die afhangt van of men de alleemacht heeft, anders moete men onderhandelen en het resultaat zijnde een regeerakkoord navolgen:
dus zeg nooit belofte, wel eenintentie wanneer het mogelijk is, ook de conjunctuur speelt mee zoals andere factoren..;
in de huidige socio-economische context is dat niet mogelijk, dus enkel een gedeelte...
als men de lat hoog legt is de mogelijkheid tot zoveel mogelijk realiseren groter....

voila in een nutshell wat ik al herhaaldelijk schreef

maar als jullie enkel lezen wat jullie goed uitkomt....
Beste,

In de forumsessie heb ik de moeite gedaan om één van mijn ideetjes om werk te scheppen in het kort uit te leggen.
Dat idee is al een dikke 8 jaar oud. Dat idee heb ook in eerste versie, als ik het goed heb, 8 jaar geleden al opgestuurd naar onder andere de VLD.
Zo zijn er nog tal van programma's die de overheid kan lanceren en die echt niet veel overheidsgeld kosten of die op zeer korte termijn hun geld weer opbrengen. Ik vemoed ook dat ik lang niet de enige ben die ideetjes op stuurt naar de politici.
Wat doen ze ermee? Noppes!
Hadden ze bij aanvang van de legislatuur zo een aantal projecten in dezelfde stijl "infrastructuurverbetering te betalen door de privé" goedgekeurd, dan zouden er NU AL verscheidene BTW en sociale bijdragen aan het opbrengen zijn. Neen, ze filibusteren liever!

Natuurlijk is er de "conjunctuur", de "internationale economische crisis", enz.
Maar aan dat gegeven gaat niets veranderen als iedereen, en in de eerste plaats de regering, op zijn gat blijft zitten.
Een toverstokje voor 200000 jobs is er niet. Wel zijn er massa's ideetjes die elk een aantal jobs scheppen en die haalbaar zijn. Vele kleintjes maken een groot en op die manier komen we er. Maar de regering moet dan ook een nieuw ondernemersvriendelijk klimaat scheppen en niet de boel laten aanmodderen.

Toen Guy Verhofstadt zijn 200000 banen aankondigde heeft hij mijn stem weggekaapt omdat ik dacht dat eindelijk eens werk gemaakt zou worden van een werkgelegenheidsprogramma.
Het is de laatste keer geweest !
Oud 25 april 2004, 08:02   #27
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

mijn waarde distel.
Ik sprak hier niet als VLD'er. Ik heb nergens een VLD logoVLD geuit, maar niet hier. (al blijf ik overtuigd dat socio-economisch zij het meeste bieden en doen).

en dat woord "dom" ruk je uit zijn verbond: mijn vraag gaat over de evidenties die ik aanhaal en over het geloeven of De Winter en Annemans en hun volgelingen dat gaan kunnen oplossen.
Daar gaat het om!!!
... en u gaat die mensen echt ook niet overtuigen door uw persoonlijke ideeën te gaan verkopen als "evidenties".
dat begin ik al door te hebben, dat de mensen niet te overtuigen zijn...
niet met mijn, nog met andere theorieën... er heersen veel vooroordelen onder de mensen.... misschien ook bij mij...
nu over die evidenties... daar ligt juist waar ik in geloof... ik volg een redeneringsproces, waarbij ik denk:
-dat is de actuele realiteit...
-maar dan diepgaander dan een eerste emotionele reactie op iets of wat...
-welke interne en exterme factorenbeïnvloeden dergelijke of die bepaalde realiteit...
-kon men er nu wat aan doen in de omgeving van één regio of één land, want de externe invloeden worden steeds meer doorslaggevend...
-en wanneer er externe doorslaggevende factoren aanwezig zijn, kan men dan hun effect afzwakken
en/of
wanneer die er niet meer zullen zijn, kunnen wij dan nu voorwaarden of omstandighedenaanbrengen die zullen toelaten onze doelstellingen te realiseren wanneer de invloed van dat externe afneemt?
-etc...
Die evidenties gaan aan een attente waarnemer niet voorbij zonder ze te onderkennen en te analyseren...
Oud 25 april 2004, 08:53   #28
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Waarom????
Wat gaan De Winter, Annemans en een paar er aan kunnen doen????
Zie Nederland: Fortuyn had voor alles oplossingen en schreef die in uitvoerige teksten neer.
Spijtig dat hij niet lang genoeg heeft mogen leven. Het zou interessant geweest zijn wat hij aan een problematiek op wereldniveau zou hebben kunnen doen. Voor zover het allochtonen probleem er een is uiteraard.
Zijn volgelingen waren al snel uitgeblust. Ze konden alles wat voorgekouwd was niet toepassen.
En snel werd het een onderling geruzie over postjes.
Zo'n geruzie bestaat hier te lande ook al onder de VB volgelingen in Limburg. Zie topic "Hommeles...."
En bij de VLD niet zeker?
Wanneer heb ik ooit gezegd dat er bij de VLD geen meningsverschillen bestaan?
Wat ik wel gezegd heb is dat men probeert zoveel mogelijk dingen van zijn doelstellingen in een regeerprogramma te krijgen. Wanneer dat regeeprogramma er is, dan bepaald de ethiek dat men als deelnemer aan de regering dat programma moet trachten uit te voeren en zich aan de gamaakte afspraken te houden.
Dat er tussen de partijleden of mandatarissen dan nog afwijkingen daarop kunnen ontstaan is ook evident. Maar de eerste minister of de betrokken minister is dan toch gehouden aan de gemaakte afspraken. Zoniet is de chaos nog groter. Dat dan b.v. DeDecker, of gelijk welke andere daar nog tegen inkomen. Volgens mij kan dat perfect. Dat is parlementaire democratie. Parlementairen en regeringsleden hebben darbij een gescheiden rol. Die wordt niet altijd gevolgd. Men reclameert daarop dat de parlementairen geen ruggegraat hebben. Ah maai, en als er dan enkele wat hommeles maken, dat mag dan weer niet. Wat is het? Voor de nene wel en dan deren niet.

Citaat:
Maar mensen toch....
waarom is het probleem ontstaan : ja, juist, zo iets begint heel in 't klein.....
eerst haalt men ze naar hier om de vuile kartweitjes op te knappen. Uiteraard steekt hun verworven loon, etc... de anderen thuis de ogen uit. Men haalt er meer naar hier want het is toch zo makkelijk de vuile jobkes door "minderwaardigen" tegen hongerloon te laten doen. Men verhuurt hen krotten aan woekerprijzen i.p.v. die panden te renoveren... al vlug moesten ze om de woeker huur op te brengen met velen in schandalige koten kruipen... dat bracht "overlast" mee... etc... etc...
ik herinner mij nog goed de periode in het begin van de 60-70'er jaren waar van bij ons in Ford Genk ganse ploegen prospectoren naar ginder gingen om wat meer mensen naar hier te halen...
hier gold hetgezegde: wie gaat er nu in zo'n zottenhuis als Ford werken....
60 percent van de Zuid-Limburgers ging in het Luikse industriebekken werken waar ze het heel goed hadden, lonen waar men supergoed kon van leven... Vlaamse omkadering (het meeste gebeurde in een Vlaam-Waals jargon)... alles en nog wat..
dat betekende dat de arbeiders maar schoorvoetend naar Ford kwamen ...
dus maar Turken en Marokkanen en Sicilianen, etc erbij halen...
de mijnen werden door het syndicaal establishment in leven gehouden ne vonden gehoor bij de sossen die zo de mogelijkheid zagen om de SP erop laten vooruitgaan....
nu zijn de tijden veranderd, spijtig....
maar ja dat is nu eenmaal zo....
De mijnen zijn het eerst gesloten in Vlaanderen, dan pas in Wallonië. De Vlamingen zijn naar Wallonië gaan werken toen er hier geen werk was, omgekeerd zie ik dit nu niet gebeuren. Waarom?/quote]

Neen, absoluut niet. De Luikse mijnen werden eerder gesloten dan de Limburgse. En indien er voor Houthalen en Zwartberg hommeles was, dan was dat aan het ACV en het ABVV te wijten die dat goedgekeurd hebben. Trouwens Gust Cool en zijn sossen tegenhanger zijn toen in Zwartberg uitgejouwd. En ik heb in een ander forum gezegd dat straatgeweld nooit iets opgelost heeft. Ook niet wanneer de zogenaamde basis het met de vakbondstop niet akkord is.
Uiteindelijk moet men een oplossing zoeken. En intussen zijn het heethoofdige sukkelaars die de rekening betalen... niet de vakbondstop...
Politieke stakingen zijn trouwens hetzelfde. Ik had mijn kot aan de Gare des Guillemins te Luik toen de sossen met hun MPW er de stakingen tegen de eenheidswet van vader Eyskens uitriepen en de boel kort en klein sloegen. Vanuit mijn venster zag ik André Renard het volk opjutten met klak op de kop en rode schaal met witte bollekes rond zijn nek. Nadien stapte hij een paar straten verder in zijn Porsche en reed naar de vergadering van de gouverneurs van de Nationale Bank. (indien reginalisering er geweest was, zou dat de regionale bank geweest zijn.)

Citaat:
De buitenlandse arbeidskrachten waren eerst als tijdelijk gezien, vandaar de slechte behuizing in de tijdelijke barakken. Naarmate de jaren verstreken is de situatie verbetert omdat men inzag dat die mensen gingen blijven, en men beter georganiseerd geraakte. De immigranten moesten het vuile werk niet alleen opknappen, de Vlaamse collaborateurs werden hiervoor ook gebruikt, nota bene de kern van het VB.
Het VB richt zich niet tegen de geïntegreerde immigranten, wel tegen de niet geïntegreerde immigranten.

Citaat:
maar wat gaan De Winter en Annemans er aan doen???
biedt het 70 punten programma of het afgezwakt afkooksel daarvan soelaas???
in een omgeving waar de wereld één groot geheel wordt waartussen men grenzeloos kan bewegen...
zeg nu eens eerlijk, jullie "believers" in het heil van die enkele die ook enkel op parlementaire mandaten uitzijn die veel opbrengen voor een beetje geschreeuw en gelul....
Hiermee kan ik mij akkoord verklaren. Veel oplossingen biedt het VB niet. De traditionele partijen echter ook niet, en zij hebben de kans reeds gehad. .[/quote]

.
Citaat:
Citaat:
2de luik van het "programma": de rand rond Brussel... de plaatselijke boertjes boren een goudmijn aan... men vindt rijkeluizen die heel veel, heel veel geld betalen voor hun grond. Men verkoopt en er is domino effect... men gaat ze zlfs halen waar ze zijn die goede betalers. Die bouwen en dat breidt uit. Uiteraard willen die mensen zo weinig mogelijk last en de boertjes beginnen winkels in het Frans te openen..... etc....
en dan komen de "Vlaams Nationalisten" en die beginnen met geel-zwarte vlaggen te zwaaien... de oorspronkleijke bewoners zeggen niets, die hebben er voordeel aan... maar enkele extremisten denken dat ze hun "vaderland" moeten verdedigen en scheppen hommeles... uiteraard zijn de dikke betalers van grond niet akkoord en die creëren hun eigen partij FDF of wat het ook is... en die halen in de rand nog hogere kiescijfers dan het aantal inwijkelingen...
1. Vlaamse boertjes? Het is inderdaad het recht van de vrijkste in de rand. En de franstalige bourgeoisie en de Europese ambtenaren zijn inderdaad veel rijker dan de Vlaamse boerkes. Als goede VLD'er kiest u inderdaad de kant van de rijken. Dat die franstalige boiurgeoisie meestal is benoemd in hun postjes omwille van hun "royalistische" en "adellijk" connecties met het establishement, zal u ook niet geweten hebben.

2. De oorspronkelijke bewoners kunnnen er niet mee lachen. Kijk naar het interview in DS van vandaag, waar naar reacties gepeild wordt. Hun kinderen worden gedwongen te verhuizen omdat de woonprijzen te hoog zijn. Sociaal is dit niet, en het werkt meer en meer de verfransing in de hand.

3. De Vlaams-nationalisten wensen geen culturele gleichschaltung, zoals de Walen eisten van de geïmmigreerde Vlamingen. We eisen dat zij Nederlands leren en zich intigreren in het sociaal leven van de gemeente. .
Maar dat is evident. Als ik een stuk grond heb en ik kan er heel veel voor krijgen dan verkoop ik en verbeter mijn lot met de opbrengst. Maar je schiet hier op "de kool" en "de geit". Als iemand kan betalen en dat kan heel eerlijk verdiend geld zijn, en hij wenst die grond mag hij kopen uiteraard. Of ga je het heel socio-economisch systeem afbreken waar vergoeding is naargelang inspanning en verdienste.
Ik weet pertinent van de originele bevolking van Sint-Genesius-Rode dat die geen probleem heeft ermee. Het zijn de externe herriemakers die de boel daar komen opblazen.
En dat men dan geen goedkope grond heeft voor eigen gebruik aan te kopen. Nogal evident, als men zelf aan de oorsprong ligt van de hoge prijzen en de evolutie daarnaar.
En wat de gelijkschakeling bestreft. In het Luiks bekken hebben originele inwijkelingen steeds hun eigen "cultureel" leven gehad. Trouwens Luik kende meer Vlaamse priesters in het Bisdom Luik-Limburg dan Waalse.
Vlaamse vakbondsmensen werkten in het Vlaams met hun leden. Personeelsdiensten werkten met Limburgse bedienden evenals verzekeringsmaatschappijen, etc... Zelfs Vlaamse boeren in Condroz etc die daar boederijen overnamen werketen met Vlaamse Boerenbond. Familiaal ken ik die dingen heel goed omdat ik bij ooms en tantes vertoefde die daar leefden. Mijn Collegejaren in Waremme waren er met speciale klassen voor Vlamingen en het merendeel van de priesters-proffen waren Limburgers.
Trouwens van een neef weet ik dat het in Charleroi-La Louvière ook zo was.

.
Citaat:
Citaat:
ik heb eens de moeite gedaan om b.v. in Sint-Genesius-Rode met oorsponkelijke inwoners te gaan praten: die verwerpen dat VB en ander communautair Vlaams geweld...
en
bijvoorbeeld de Van Rompuy die er woont wordt daar aanzien als een verwaande kerel...
U zwanst. .
Helemaal niet, zelf gehoord van de mensen uit zijn chique wijk EN de originele bewoners in de hunne. Als 80 % van de mensen iets zeggen, dan is daar iets van.

.
Citaat:
Citaat:
intussen verkrotten ganse buurten en die huizen worden door huisjesmelkers aan woekerprijzen verhuurd... daar is het ten slotte nog beter dan in de onherbergzame streken in Turkeije en Marokko vanwaar die sukkelaars komen...
Ik wist niet dat u huisjesmelkers goedkeurde. Maar ja, als VLD'er, kan je niet anders verwachten. De sociale situatie van die immigranten is hier beter dan in hun eigen land. hoe had u gedacht om die mensen, sommigen zelfs analfabeten, en de meesten nederlandsonkundig, in onze maatschappij te integreren?.
waar heb ik die goedgekeurd??? Ik heb het feit van het bestaan aangehaald en een relatie gemaakt tussen het bestaan van de "brave" burgers huisjesmelkers en de effecten.
Nu ga ik u eens iets anders vertellen. Mijn zoon studeerde aan de uurwerkmakersschool Londenstraat Antwerpen en was op kot in de Stijfselrui. Een krot dat met de nodige aanpassingen die wij deden kon volstaan. Hij ging er binnen langs de zijkant. Op een dat dat ik hem bezocht samen met de vrouw was hij er niet. Wij hadden wel een sleutel van de kamer maar niet van het barriertje aan de straat.
Ik klopte dus aan aan de voordeur van het gelijkvloers. Ik werd binnengelaten door een jonge kerel en ie bracht me in een kamer waar jongeren van het Vlaams Studentenverbond of zo iets vergaderden. In plat Antwaarps riep een van hen erbij. "Allez Joeng loat die meniere es binnen in die krotten van jou."
Wie was hier de huisjesmelker????????? Juist, een van de jongerenbewegingen van het VB, zo bleek. En dan maar zitten tempeesten. Arme VB wereld. Ze zijn geen haar beter, maar wel.......
Uiteraard zal je weer zeggen dat ik zwans. Typisch dat men enkele de eigen waarheden als correct aanziet.

.
Citaat:
Citaat:
3de luik:
enkele CVP'ers vatten de idee op om Voeren naar Limburg te halen...
een beloning voor de destijds vigerende CVP suprematie aldaar...
de oorspronkelijke bewoners zijn er grotendeels tegen omdat ze voor alles en nog wat op Luik aangewezen zijn EN zich daar goed bij voelen...
men onteigend voor Chertal tegen Herstal....
Voeren zit nog diep blijkbaar. De scheiding van het bisdom Luik in 1967 ook nog zeker?

Citaat:
.
aah nee. Ik ben juist voor een totaal Eurregio met Luikse, Limburgse en Duitse vrienden. Wat ik heb willen zeggen is, dat men een artificieel nieuw ding opgezet heeft en dat precies zoals in de rand daarna een groep heethoofden er hommeles kan gaan maken. Dingen uit hun verband rukken is hier en grote specialiteit.

.
Citaat:
.
Citaat:
met die premie zijn er wat andere heethoofden �* la Happart die gronden in Voeren duur betalen...
intussen zijn VU en andere afvallige VB etc daar taalwandelingen gaan doen... makkelijker omdat rond Brussel dat zo niet lukt...
En de Gordel? Zegt u dit iets? 100.000 Vlamingen die jaarlijks het nederlandstalig en groen karakter van de rand verkennen en versterken?
Waazr leeft u eigelijk? Op pluto?.

Ik heb heel vaak meegedaan aan de gordel. Een prachtige manier om te fietsen op verkeersvrije parcours en van bij de vrienden in Sint-Genesius-Rode was dat makkelijk te doen, met nadien een gezellige BBQ bij hen thuis. MAAAAARRRRR!!!
meer dan de helft van de deelnemers streefde hetzelfde na als ik. Een mooie wandeling in een mooie omgeving, zonder ook maar enig communautair protestgevoelen in het achterhoofd. Weet je wat??? Ik vind die organisatie knap en apprecieer ze, voor heel andere bedoelingen als die die jij er van maakt.
.
Citaat:
Citaat:
resultaat hommeles en de standpunten worden grimmiger...
en de oorspronkelijke verkopers van de gronden... die genieten van hun nieuwe welstand en het kan hen geen barst schelen...
en nu weer eens de vraag: wat gaan De Winter, Annemans en hun klieken daar aan kunnen doen????
zelfs als ze de 35 percent halen...
wat blokkeringsacties...
de economie gaat nog achteruit gaan, daar waar het nu redelijk goed gaat...
nog wat meer ontevredenen...
en De Winter en Annemans, ze lachen in hun vuistje ... wel achter gesloten deur...
Als je als partij niet mee mag regeren kan je niet anders dan die strategie te gebruiken..
Haha haha, de democraten spreken... de kiezer heeft twee of drie partijen en mandaat gegeven en die hebben een regeerprogramma uitgewerkt en passen dat toe...
maar ja... als je bepaalde standpunten zoals haat t.o.v. medemensen propageert en dan buiten de boot van alle weldenkende mensen valt...
dan klinkt de woorden "schending democratie" heel raar in de mond van instanties die andere mensen verachten....

.
Citaat:
Citaat:
en nu zijn er enkele mensen die niet nadenken die mee zitten te zwaaien met slogans over democratie...
Heeft u ooit de burgermanifesten van uw grote voorbeeld gelezen? Zijn democratisch en liberale waarden is hij precies snel vergeten eenmaal van de macht geproefd. .
dat is uw interpretatie... de mijne is anders...
maar jij mag zeggen wat jij denkt en ik wat ik denk...
en dat wij niet akkoord zijn is duidelijk... wat niet belet dat ik mijn interpretatie ook mag verkondigen en jij die van jou....

.
Citaat:
Citaat:
och mensen toch...

zijn jullie nu echt zo dom??????
Nee, u blijkbaar wel. En nog geen klein beetje.
.
Och het is mij intussen duidelijk dat wij een andere visie hebben op het woord "dom", over analyse van feiten en omstandigheden, etc...
maar ja, het is hier een forum waar jij en ik het onze zeggen en dat uiteraard mogen doen...

Waar ik waarschijnlijk wel een domme ezel in ben is in het goed quoten en herquoten... sorry dat ik het jullie daardoor moeilijker maak...
jullie weten, zelfkenneis is het begin van de wijsheid...
Oud 25 april 2004, 09:14   #29
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Nu het nog kan, neem ik in het stemhokje de bokshandschoen op, maar wie weet zouden sommige superdemocraten ons dat niet al te graag willen verhinderen.
Ach...veel blijft er niet over van die VB-handschoen...

Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 10:14   #30
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Nu het nog kan, neem ik in het stemhokje de bokshandschoen op, maar wie weet zouden sommige superdemocraten ons dat niet al te graag willen verhinderen.
Ik heb gehoord dat Dutroux ook met een eigen lijst opkomt. Je kan daar ook op stemmen: Eigen Crimineel Eerst

Dutroux is ne socialist.
DIe staat open voor alle culturen, zowel Vlaams als Waals als Tjechisch of Slovaaks.
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 18:52   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
als je niet mag zeggen wat je denkt... als je niet op het Blok mag stemmen... sla de computer kapot....

niet de mijne hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be