Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke partij zou uw stem op dit moment krijgen?
CD&V|N-VA 27 24,55%
Groen! 5 4,55%
SP.A - Spirit 8 7,27%
Vlaams Blok 54 49,09%
VLD (-Vivant) 5 4,55%
Andere partij 11 10,00%
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2004, 06:28   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
CD&V/N-VA

Ik denk dat er zeker op dit forum geen bekeringen zullen zijn, hier zullen de mensen toch allemaal al min of meer politiek geëngageerd zijn.
Een goeie tip in verband met mensen die verklaren dat ze altijd als militant deze of gene partij hebben gesteund, maar nu uit onvrede Blokker zijn: Kijk eens na of ze écht wel lid zijn geweest van die partij zoals ze beweren.

Zo is er een geval bekend van een man die naar HLN en het Nieuwsblad een lezersbrief schreef om te verklaren dat hij zijn lidkaart van de N-VA verscheurd had wegens het "verraad" van de N-VA door een kartel voor "postjes". U kan natuurlijk al raden dat een litanie volgde waarom alleen het Vlaams Blok nog Vlaams-nationalistisch was en waarom alle Vlaams-nationalisten op het Vlaams Blok moesten stemmen.
Klein probleempje echter: De man was nooit N-VA lid geweest, dus had niet eens een lidkaart om zogenaamd te verscheuren! Het was een Vlaams Blokker die zich als (ex)-N-VA'er voordeed! We hebben daar beide kranten van op de hoogte gebracht en ééntje publiceerde een kleine correctie. Beter dan niets, maar daar mag toch af en toe ook wel eens aan herinnerd worden.
Reken maar dat ik lid was van de N-VA! En daarvoor van de VU.
Jullie halstarrige standpunt ivm het BROV deden jullie de das om. Het Vlaams Kartel (gelijkgestemde zielen wat betreft anti-BROV) en het politieke proces tegen het Vlaams Blok maken het mij er enkel gemakkelijker op.

Ik geef Storme dus gelijk in zijn oorspronkelijke oproep. 8)
Oud 28 april 2004, 06:37   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geert Bourgeois een totentrekker die bewezen heeft op zijn plaats te zijn bij de tjseven.
Daar ziet het inderdaad naar uit.
Oud 28 april 2004, 07:00   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Geert Bourgeois een totentrekker die bewezen heeft op zijn plaats te zijn bij de tjseven.
Daar ziet het inderdaad naar uit.
het is op zijn gezicht geschreven... de hypocrisie en de onbetrouwbaarheid
hij zal het tegendeel moeten bewijzen... splitsing BHV is de eerste test
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 13:47   #24
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
BUB NATUURLIJK
Wat gaat de BUB in de Regionale raden doen? Alles blokkeren tot alles terug naar het federale niveau gaat? Antipolitiek?
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 14:09   #25
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Wat mij betreft, mag dit best de verkiezingsuitslag zijn.

Vlaams Blok dus!
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 14:11   #26
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Geef mij maar N-VA: klein, radikaal en tegendraards!
Radicaal?
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 14:38   #27
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
CD&V/N-VA

Ik denk dat er zeker op dit forum geen bekeringen zullen zijn, hier zullen de mensen toch allemaal al min of meer politiek geëngageerd zijn.
Een goeie tip in verband met mensen die verklaren dat ze altijd als militant deze of gene partij hebben gesteund, maar nu uit onvrede Blokker zijn: Kijk eens na of ze écht wel lid zijn geweest van die partij zoals ze beweren.
Ik ben wel bekeerling voor het Vlaams Parlement hoor.
Nu meer dan ooit : Belgie Barst

Europees stem ik wel n-va, dat is nu eenmaal een ander iets, en daar steun ik ze wel voor 100% (behalve misschien met hun idee om een europese rechtbank te laten beslissen wie er aan politiek mag doen :evil: )

En ik ben écht lid geweest, 2 jaar lang.
Maar ik was sowieso niet van plan lid te blijven. Hun standpunt tav directe democratie vind ik ronduit verkeerd.
Doe geen moeite, beste vriend, mij slingerden ze ook het verwijt van de 'dubbele' partijkaart naar het hoofd. Dit werd ook door iedereen zomaar geslikt. Achteraf bleek dat de Nationale Raad van Ronduit! hierachter zat.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 14:41   #28
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Blok, de enige partij die de waarheid onder ogen durf te komen en ook het lef heeft om de eindeloze problemen die er nu zijn, aan te pakken.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 14:47   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da's niet tegendraads, dat is volslagen achterlijk. In welke partij staat men nu toe dat een mandataris oproept op een andere partij te stemmen?

En waarom mag een slager niet zeggen dat hij uit morele plicht één maal per week vis eet? (want die vergelijking is toch veel gemaakt door de politiekers zelf, nietwaar).

Ik vind de slagersbond maar zwakskes hoor. Eerst zeggen ze dat de betrokken slager een schertsfiguur is, een marginaal die door heel de partij wordt gewantrouwd, en wanneer die marginaal dan van zich laat horen, dan is het plots weer wereldschokkend nieuws en vreest men blijkbaar 100.000n kiezers te verliezen die ook "uit morele plicht" niet meer op de N-VA, maar op het Blok gaan stemmen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be